Звіт за 2013-2014 навчальний рік



Скачати 184.58 Kb.
Дата конвертації11.05.2017
Розмір184.58 Kb.
ТипЗвіт
2

Аналітичний звіт за 2013-2014 навчальний рік

В КЗ «Чернігівська ЗОШ-інтернат I-III ступенів» ЗОР функціонують 11 класів (з 1 по 11),де навчаються 130 учнів.З них 20 учнів є сиротами та позбавленими батьківського спілкування,53 учні виховуються у неповних у неповних сім’ ях .53учні мають батьків,але є вихідцями з малозабезпечених родин,34 –із багатодітних.

На внутрішньошкільному обліку на протязі року знаходилось 14 учнів,в кримінальній міліції в справах дітей -2.Одночасно із зменшенням кількості вихованців загалом у закладі,зменшилася і кількість учнів на шкільному обліку.

Завдання діяльності практичного психолога школи-інтернату обумовлювалися типом навчального закладу та річним планом роботи:


  • Сприяти навчально-пізнавальній активності школярів;

  • Вивчення індивідуальних особливостей дітей;

  • Формування свідомого підходу до вибору професії з урахуванням індивідуальних особливостей;

  • Сприяння успішній адаптації вихованців до умов закладу та до існуючих у суспільстві вимог;

  • Надання психологічної підтримки всім учасникам навчально-виховного процесу;

  • Формування в учнів відповідального ставлення до власного здоров’я,підготовка до самостійного життя.

Аналіз причин виникнення проблем

Плануючи та починаючи будь-яку роботу ,завжди хочеться отримати вагомий результат,який би змінював ситуацію на краще,надихав на подальшу діяльність ,спонукав до знаходження нових шляхів,методів ,форм роботи і приносив задоволення від здійсненого тобою. Головна проблема , криється в систематичному недооцінюванні специфічних особливостей вихованців інтернатного закладу.Часто неможливо зрозуміти,мотиви вчинків цих дітей,їхню особливу «мораль». Переважна більшість матеріалів,які пропонуються для психологічної роботи,мають профілактичний зміст і для інтернату є малодієвими через неврахування саме цього моменту.До інтернату діти потрапляють вже маючи суттєві викривлення в особистісному та розумовому розвитку, і як наслідок,у поведінці.Сама атмосфера закладу не сприяє перевихованню,бо поряд знаходяться,переважно,такі ж самі діти, переважно з такими ж проблемами. Хронічні емоційно-вольові розлади,які нерідко спостерігаються у дітей,виходять за межі фахової компетентності шкільного психолога.

Учні- сироти і ті ,які не є сиротами,не відчувають позитивного батьківського впливу, бо є вихідцями з асоціальних проблемних сімей і достеменно не уявляють,як повинна функціонувати справжня сім’я. Діти в інтернаті позбавлені особистого простору і можливості побувати на одинці,що негативно позначається на їхньому емоційному стані ,викликає хронічне нервово – психічне стомлення.Відповідно до розпорядку закладу вся робота психолога відбувається ввечері,переважно після 16 години,коли учні вже стомлені навчальним днем і на прихід психолога до групи реагують бурхливо.

Якісний аналіз консультативної роботи (основних проблем, з яких зверталися до практичного психолога)

На протязі навчального року психологом проведено 108 індивідуальних консультацій та 5 групових.Консультування учнів 100 осіб,педагогів 23 особи,батьків 7 осіб.

Консультування учнів відбувалося для вирішення таких питань:


  • Стосунки,суперечки з однолітками;

  • Взаємини,конфлікти з педагогами;

  • Самопізнання ,усвідомлення особистісних орієнтацій (для учнів з девіантною поведінкою);

  • Профконсультації;

3

  • Психологічна підтримка новоприбулих учнів.

Під час індивідуальної консультаційної бесіди часто проводилися і діагностика різних якостей та особливостей учнів,щоб спростувати або підтвердити психологічні причини явищ,виконувалися індивідуальні вправи з тією ж метою.

Консультування педагогів відбувалося з таких питань:

-обговорення результатів діагностики учнів та отримання рекомендацій;

-надання допомоги у складанні психолого-педагогічних характеристик ,оформленні документацій.

-Консультування батьків –робота з батьками учнів-першокласників та новоприбулих.

1.Психологом підготовлені 4 виступи на МО вихователів.



Аналіз корекційно-розвиваючої роботи.

  • Групові та індивідуальні заняття з учнями 1 класу.

Взагалі проблема психологічної та розумової неготовності першокласників до навчання є досить актуальною і з кожним роком все поширенішою .Так за ввесь навчальний рік було заплановано і проведено 10 групових і 10 індивідуальних занять і їх було явно недостатньо.

Такі діти,не отримавши певний рівень дошкільної освіти,потребують півроку (чи й більше)індивідуальних розвивальних занять, а також,систематично,глибокого батьківського контролю та допомоги,якого ,на жаль,є дуже обмаль.



  • Профілактичні заняття « Шкідлива звичка-куріння», « Шкідлива звичка-алкоголь», « Шкідлива звичка-наркотики» у 5 і 6 класі.

  • Психологічні вікторини « Шкідливі звички –шлях у безодню» у 7-9 класах;

  • Для учнів 8,9,10,11 класів прочитана психологічна лекція « Собріологія»(наука про тверезий спосіб життя)

  • Анкетування « Здоровий спосіб життя»

Традиційно щорічно з учнями випускниками – 9-11 класів проводяться профорієнтаційні заняття « Ким бути?», « Мій профорієнтаційний вибір»,метою яких є сприяння соціально –професійному визначенню учнівської молоді,надання відомостей з підвищенням конкурентоспроможності на ринку праці,обговорення найпоширеніших помилок і міфів щодо вибору професії,усвідомлення учнями власних особливостей,здібностей,інтересів,і власної відповідальності за вибір професійного шляху.

У 9-му класі відбулося заняття « Плануємо сім’ю»,яке надало інформацію учням про наявність та ефективність існуючих сучасних засобів контрацепції ,необхідність збереження репродуктивного здоров’я.Учні переглянули відеофільм з такою ж назвою .Також у цьому класі відбулося заняття « Торгівля людьми-сучасне ганебне явище» з переглядом « Станція призначення –життя»

Традиційно для учнів 11 класу і 9 підготовлені та проведені окремо заняття « Як психологічно підготуватися до іспитів» та « Як підготуватися до ЗНО».Учні ознайомлені з практичними вправами « М’язова та дихальна релаксація», « Масаж від стресу»,виконали тренувальні вправи « Асоціації», « Хвилина», « Чого я боюся?» та інші,виконали тести «Оціни свій стан»,а також отримали пам’ятки.

На наступний рік необхідно ще більше урізноманітнити форми профілактичної роботи,запланувати заняття з розвитку комунікативних навичок з учнями початкової ланки,розвитку навичок асертивної поведінки в учнів середньої ланки.



4
Аналіз психодіагностичної роботи

Психодіагностична робота проводилась відповідно до річного плану роботи:

  • Діагностика готовності до шкільного навчання та особливостей адаптації учнів 1 класу;

  • Діагностичне обстеження новоприбулих учнів;

  • Дослідження рівня розвитку агресивності в учнів,вперше поставлених на облік у даному навчальному році;

  • Дослідження адаптації учнів 5 класу до навчання у середній ланці школи;

  • Діагностика соціально-психологічної адаптації учнів 10 класу до навчання у старшій ланці школи;

  • Визначення учнів « групи ризику» щодо схильності до суїцидальної поведінки;(за темою ППС);

  • Діагностика професійної спрямованості учнів 9 і 11 класів;

  • Діагностика готовності учнів 4 класу до переходу на навчання у середню ланку школи.

Після кожного проведеного дослідження оформлялися висновки і рекомендації за результатами та передавалися педагогам,переважно класним керівникам,доводилися до відома педколективу на психолого-педагогічних семінарах .
Цілі та завдання діяльності практичного психолога КЗ « Чернігівська ЗОШ-інтернат I-III ступенів» ЗОР

Враховуючи необхідність вирішення :проблемної теми школи (реалізаці компетентнісно-орієнтованого підходу в організації навчально-виховного процесу в умовах загальноосвітньої школи),виконання функціональних обов’язківі психолога в школі та маючи на увазі,особливості навчального закладу,цілі та завдання є наступними:



  • Психологічний супровід та адаптація до нових умов навчання учнів 1,5,і 10 класів,враховуючи індивідуально-психологічні особливості,інтереси та схильності кожного учня;

  • Допомога новоприбулим вихованцям школи в подоланні дезадаптацію;

  • Розвиток,корекція пізнавальних психічних процесів учнів ;

  • Формування орієнтації вихованців на здоровий спосіб життя та профілактика злочинності;

  • Пропаганда психологічних знань серед батьків;

  • Взаємодія з педагогічним колективом з метою розв’язання проблемних питань навчально-виховного процесу;

  • Заохочувати та підтримувати інтелектуальний,творчий розвиток здібних учнів;

  • Психологічний супровід учнів «групи ризику»,робота з профілактики алкоголізму,тютюнопаління,наркоманії,СНІДу;

  • Організувати профорієнтаційну роботу серед учнів: вивчення професійної спрямованості,ознайомлення із світом професій;

  • Здійснювати підготовку вихованців до самостійного життя,охоплюючи матеріально-економічний ,житлово-побутовий,демографічний,комунікативний,правовий аспекти;

  • Підтримка учнів під час підготовки до ЗНО та здачі випускних іспитів;

  • Участь у роботі шкільної та обласної ПМПК з метою визначення та усунення причин проблемного психологічного розвитку,надання учням своєчасної кваліфікованої допомоги;

  • Удосконалення власної професійної підготовки.

5
План роботи на вересень 2014-2015 н.р.




Організаційно-методична робота

Психодіагностика

Консультативна робота

Психопрофілактика

Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

Психологічна просвіта батьків

Підготовка до діагностики учнів 1 класу

Діагностика готовності учнів 1 класу до шкільного навчання

1.Методика « Експрес –діагностика готовності дитини до навчання у школі»,Ю.Гільбух,С.Коробко,

Л.Кондратенко.

2.Визначення рівня розвитку дрібної моторики рук.С.Коробко,Л.Коробко.



Консультації для батьків учнів 1 класу

Заняття для учнів 5 класу « Шкідлива звичка –куріння»

Заняття з корекції та розвитку пізнавальних психічних процесів

Пам’ятка для батьків « Перший раз у перший клас»

Підготовка до проведення занять

Індивідуальні консультації новоприбулих учнів

Заняття для учнів 6 класу «Шкідлива звичка – куріння»

Розвивальні заняття з учнями 1 класу

Тема№1:Знайомство

Тема№2:Збагачення знаннями про навколишній світ,розвиток дрібної моторики рук.

Тема№3:Розвиток комунікативних навичок.

Тема№4:Взаємодія дітей один з одним,створення позитивного емоційного фону.

Тема№5:Збагачення знаннями про навколишній світ.



Підготовка пам’ятки для батьків

Консультації для вчителів та класного керівника 1 класу

Заняття для учнів 7 класу « Шкідлива звичка –куріння»

Виступ на нараді вихователів та класних керівників « Особливості планування спільної роботи і класних керівників»

Обстеження новоприбулих учнів

Методики: «Запам’ятай та постав крапки», «Десять слів»,Тест Кеєса.Субтест.,Прогресивні матриці Равена,Тест Люшера,Визначення темпераменту.


6

План роботи на жовтень 2014-2015 н.р.




Організаційно-методична робота

Психодіагностика

Консультативна робота

Психопрофілактика

Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

Психологічна просвіта батьків

Підготовка до ППС

Діагностика учнів 5-11 класів рівня розвитку агресивності

Методики:1. «Агресивність модифікація тесту Розецвейга.

2.Тест Баса-Дарка


Консультації класних керівників важковиховуваних учнів

Конкурс плакатів на тему : « Курити –своє майбутне палити»серед учнів 6-11 класів.

Заняття з корекції та розвитку пізнавальних психічних процесів для учнів 7,8,9 класів.

Пам’ятка для батьків « Як подолати агресивність?»

ППС «Агресивна поведінка:умови та механізм формування»

Підготовка до проведення занять





Діагностика особистісного розвитку важковиховуваних учнів,вперше поставлені на облік в даному навчальному році

Методики:

1.Діагностика характеру підлітків С.Подмазін,

2. « Опитувальник РСК за Е.Голинкіною,

3.Вивчення спрямованості особистості за В.Смекалом і М.Кучером.



Індивідуальні консультації для важковиховуваних учнів

Розвивальні заняття з учнями 1 класу

Тема№6:Розвиток уваги,памяті,фонемати-

Чного слуху.

Тема№7:Розвиток моторики рук та пізнавальних психічних процесів.

Заповнення карток учнів,що знаходяться на шкільному обліку



7
План роботи на листопад 2014-2015 н.р.





Організаційно-методична робота

Психодіагностика

Консультативна робота

Психопрофілактика

Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

Психологічна просвіта батьків

ППК « Адаптація першокласників до шкільного навчання»

Діагностика процесу адаптації

учнів 1 класу до навчання у школі

1.М-ка Н.Лусканової,

2.М-ка Л.Ковальова,

3. «10 слів»О.Лурія

4. «Запам’ятай і розстав крапки» Нємов Р.

5. «Прогресивні матриці Равена»,

6.М-ка « Тривожність»

7. «Соціометрія» О.Киричук


Консультація для батьків учнів 1 класу


Заняття для учнів 5-го класу «Шкідлива звичка –алкоголь»


Заняття з корекції та розвитку пізнавальних психічних процесів для учнів 7,8,9 класів

Як допомогти дитині адаптуватися до 5 класу

Консультація для батьків учнів 5 класу





Заняття для учнів 6-го класу «Шкідлива звичка –алкоголь»




Корекційні заняття з дезадаптованими учнями 1 класу

Тема№1-6:Розвиток пізнавальних психічних процесів,стимулювання спілкування.

Консультації для класних керівників 1,5 класів



Заняття для учнів 7-го класу «Шкідлива звичка –алкоголь»


Корекційні заняття з дезадаптованими учнями 5 класу

Тема№1-6:Корекція пізнавальних психічних процесів та емоційно вольової сфери.



8

План роботи на грудень 2014-2015 н.р.





Організаційно-методична робота

Психодіагностика

Консультативна робота

Психопрофілактика

Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

Психологічна просвіта батьків

Підготовка до ППС

Діагностика соціально-психологічної адаптації учнів 10 класу

Методики:

1.Прогресивні матриці Равена,

2.Вербальні тести В.Марищука,

3. «Соціометрія»О.Киричук,

Ю.Гільбух,

4.Опитувальник РСК

5.М-ка тривожність




Консультації для класного керівника 10 класу

Заняття для учнів 5-го класу «Шкідлива звичка –наркотики»

Заняття з корекції та розвитку пізнавальних психічних процесів для учнів7,8,9 класів

Що впливає на суїцидальну поведінку у підлітковому віці.

ППС « Особливості суїцидальної поведінки підлітків»

Індивідуальні консультації для тривожності учнів та їхніх керівників.

Заняття для учнів 6-го класу «Шкідлива звичка –наркотики»

Корекційні заняття з дезадаптованими учнями 1 класу

Тема№7-8:Розширення знань про навколишній світ.

Тема№9-10:Розвиток навичок адекватної соціальної поведінки.

Заняття для учнів 7-го класу «Шкідлива звичка –наркотики»




Підготовка до проведення занять та матеріалів просвіти

Діагностика учнів «групи ризику»щодо схильності до суїцидальної поведінки

Методики:

1.Тест суїцидальної поведінки,

2.М-ка « Депресія»

3.Тест «Ваші суїцид альні схильності»

4. «Ваші думки про смерть»


Корекційні заняття з дезадаптованими учнями 5 класу



Тема№7-10:Корекція пізнавальних психічних процесів та емоційно-вольової сфери.

9

План роботи на січень 2014-2015 н.р.





Організаційно-методична робота

Психодіагностика

Консультативна робота

Психопрофілактика

Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

Психологічна просвіта батьків

Підготовка до профдіагностики учнів 9,11 класів

Діагностика професійної спрямованості учнів 9-го класу

Методики:ДДО Є.Климова, «Визначення професійної спрямованості»



Консультація для класного керівника 9 класу

Психологічна лекція-презентація

« Собріологія» для учнів 9 класу



Заняття з корекції та розвитку пізнавальних психічних процесів для учнів 7,8,9 класів

Як допомогти дитині правильно обрати професію

Підготовка до занять

Діагностика професійної спрямованості учнів 11 класу:Методика ДДО Є.Климова.


Консультації для класного керівника 11 класу

Психологічна лекція презентація

« Собріологія» для учнів 10 і 11 класів


Профорієнтаційне заняття для учнів 9 класу






Підготовка матеріалів батьківської просвіти


Діагностика професійної спрямованості учнів 11 класу.

Методика:ДДО,Визначення професійної спрямованості.


Консультації для учнів старших класів щодо питань профорієнтації

Профорієнтаційне заняття для учнів 11 класу




10

План роботи на лютий 2014-2015 н.р.





Організаційно-методична робота

Психодіагностика

Консультативна робота

Психопрофілактика

Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

Психологічна просвіта батьків

Підготовка до діагностики учнів,складання висновків про розумовий розвиток школярів



Діагностика розумового та психологічного розвитку учнів за направленням шкільної ПМПК


Консультації для учнів 9 класу з питань підготовки до самостійного життя


Заняття з 9 класом «Разом плануємо майбутнє»


Заняття з корекції та розвитку пізнавальних психічних процесів для учнів 7,8,9


Як навчитися розуміти свою дитину.


Підготовка до занять


Психологічний конкурс « Юні ерудити» (виявлення та розвиток загальної обізнаності,кмітливості,вміння логічно мислити)






Заняття з 9 класом «Разом плануємо майбутнє»


Заняття з 8 класом

« Ким бути?»






Підготовка матеріалів батьківської просвіти

Заняття з 9 класом

« Ким бути?»


11

План роботи на березень 2014-2015 н.р.




Організаційно-методична робота

Психодіагностика

Консультативна робота

Психопрофілактика

Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

Психологічна просвіта батьків

Підготовка до ППС

Діагностика міжособистісних взаємин,визначення соціометричного статусу учнів 5-11 класів.

Методики:1.Соціометрія,

2.Референтометрія

3.Що важливіше?




Консультації для педагогів за результатами діагностики учнівських колективів.

Заняття для учнів 10 класу «Разом плануємо майбутнє»

Заняття з корекції та розвитку пізнавальних психічних процесів для учнів 7,8,9 класів.

Діти стали дорослими

ППС «Міжособистісні стосунки в колективах.Лідерство»



Консультації для учнів 10 і 11 класів з питань підготовки до самостійного життя



Заняття для учнів 11 класу « Разом плануємо майбутнє»


Профорієнтаційне заняття для учнів 7 класу « Ким бути?»


Профорієнтаційне заняття для учнів 8 класу « Ким бути?»







12

План роботи на квітень 2014-2015 н.р.


Організаційно-методична робота

Психодіагностика

Консультативна робота

Психопрофілактика

Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

Психологічна просвіта батьків

Підготовка до ППК,до діагностики

Діагностика учнів 4-го класу до навчання в середній ланці(Стандартизована методика для визначення рівня розумового розвитку молодших школярів),

« Самооцінка»,

« Коректурна проба», « Визначення рівня розвитку зорової опосередкованої пам ‘яті»


Консультації для вчителів та класного керівника 4-го класу


Психологічна вікторина «Шкідливі звички-шлях у безодню» для учнів 7-8 класів.


Заняття з корекції та розвитку пізнавальних психічних процесів для учнів 7,8,9 класів


Вікові та психологічні особливості підлітків



ППК

« Готовність учнів 4-го класу до навчання в середній ланці»



Індивідуальні консультації для випускників (учнів 9і 11 класу)


Заняття для учнів 11 класу « Як підготуватися до ЗНО»


Розвивальні заняття з учнями 4 класу.

Заняття 1-4:

Розвиток логічного мислення,зв’язного мовлення


Заняття для учнів 9 класу « Як підготуватися до іспитів»



Підготовка до проведення занять і матеріалів просвіти


13


План роботи на травень 2014-2015 н.р.



Організаційно-методична робота

Психодіагностика

Консультативна робота

Психопрофілактика

Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

Психологічна просвіта батьків

Підготовка до проведення занять та матеріалів просвіти батьків.


Анкетування педагогів з метою виявлення питань та проблем,які їх цікавлять та які потребують вирішення у наступному навчальному році.


Консультації для класних керівників з питань складання характеристик на учнів для від’їзду в ДОТ





Заняття з корекції та розвитку пізнавальних психічних процесів для учнів 7,8,9




Про кишенькові гроші дитини


Розвивальні заняття з учнями 4 класу.

Заняття 5-10:

Розвиток логічного мислення,зв’язного мовлення



14


План роботи на червень 2014-2015 н.р.



Організаційно-методична робота

Психодіагностика

Консультативна робота

Психопрофілактика

Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

Психологічна просвіта батьків

Складання плану на наступний навчальний рік







Індивідуальні консультації для батьків учнів різних класів











Причини появи шкідливих звичок (куріння,алкоголь,

наркоманія) у дітей та підлітків



Оновлення матеріалів стендів: « Особистісний розвиток»,

«Перший раз у перший клас»,

«Психолог радить»




Індивідуальні консультації для дітей сиріт та дітей,позбавлених б/п




Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал