З/п Назва теми та план Кількість годин



Скачати 84.47 Kb.
Дата конвертації01.01.2017
Розмір84.47 Kb.
ТЕМИ СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ



з/п

Назва теми та план

Кількість

годин




3-й семестр

денна

заочна

1.

Теоретичні засади дошкільної лінгводидактики:

- лінгвістика – теоретичне підґрунтя дошкільної лінгводидактики;

- психологічні та психолінгвістичні засади лінгводидактики;

- дидактичні основи розвитку мовлення та навчання мови дошкільників.



2




2.

К.Д.Ушинський – основоположник методики початкового навчання дітей рідної мови

- К.Д.Ушинський про рідну мову, її виховне та освітнє значення;

- цілі та завдання початкового навчання дітей рідної мовив лінгвістичній концепції К.Д.Ушинського;

- методика початкового навчання дітей рідної мови;

- характеристика навчального посібника К.Д.Ушинського «Рідне слово».


2




3.

Засоби реалізації програми з розвитку мовлення та навчання мови дітей:-

- поняття засобу навчання, їх класифікація;

- спілкування дорослих і дітей як ведучий засіб розвитку мовлення дітей;

- мовленнєве середовище, його розвивальний потенціал; мовлення вихователя як джерело, умова й фактор розвитку мовлення дошкільників;

- художня література як засіб навчання дітей рідної мови;

- вплив різних видів мистецтва на розвиток мовлення дошкільників;

- ТЗН, їх значення і місце в роботі з розвитку мовлення


2




4.

Методи і прийоми розвитку мовлення дошкільників:

  • поняття про методи та прийоми;

  • класифікація методів навчання мови, розвитку мовлення як

лінгводидактична проблема;

  • характеристика методів розвитку мовлення та навчання мови дітей;

  • специфічні прийоми розвитку мовлення дошкільників, особливості їх

використання в різних вікових групах

2




5.

Навчання на спеціальних заняттях як засіб розвитку мовлення та навчання дітей мови:

  • проблема мовленнєвого заняття в сучасній дошкільній лінгводидактиці;

  • значення мовленнєвих занять та недоліки їх організації та проведення;

  • своєрідність організації мовленнєвих занять в різних вікових групах;

  • технологія організації та проведення сучасного мовленнєвого заняття

  • (комплекс вимог до його проведення, підготовка вихователя та дітей, вимоги

до оформлення конспекту заняття, його структура, комунікативна спрямованість

2

2

6.

Нові підходи до організації та проведення мовленнєвих занять:

  • інтегровані заняття та їх дидактичні особливості;

  • карта розумових дій та методика її застосування на мовленнєвих

заняттях;

  • особистісно-орієнтоване спілкування вихователя з дітьми – основна

умова проведення сучасного мовленнєвого заняття;

  • спостереження та аналіз мовленнєвих занять.

2







Разом за семестр

12







4-й семестр







7

Методика роботи з розвитку мовлення дітей другого року життя:

- види ігор-занять в залежності від віку дітей;

- прийоми навчання дітей розумінню мовлення та активного мовлення ;

- методика проведення ігор-занять



2




8.

Методика роботи з розвитку мовлення дітей третього року життя:

- завдання і зміст роботи з розвитку мовлення;

- види занять з розвитку мовлення;

- методи та прийоми роботи з розвитку мовлення;

- методика проведення різних занять


2




9.

Особливості розвитку зв’язного мовлення протягом дошкільного дитинства:

  • поняття зв’язного мовлення, його види й типи;

  • поняття ситуативного й контекстового мовлення; умови переходу від ситуативного мовлення до контекстового;

  • послідовність засвоєння дошкільників різних типів дискурсів.

2




10.

Навчання діалогічного мовлення дітей на різних вікових етапах:

- організація розмов в процесі повсякденного спілкування дорослого з дітьми;

- методика проведення бесід, полілогів;

- суть етичних бесід та методика їх проведення;

- сценарії розвивального навчання та розвиток діалогічного мовлення (за А.Арушановою).


2




11.

Методика навчання дошкільників складанню описового висловлювання:

- вимоги програми щодо навчання дошкільників описам у різних вікових групах;

- методика проведення занять з навчання дошкільників складанню описів; прийоми навчання описам;

- використання моделей в навчання дошкільників описам.



2




12.

Методика начання дошкільників складати розповіді за картиною




2

13.

Навчання дошкільників творчого розповідання:

- специфіка організації та проведення занять з навчання дошкільників творчого розповідання;

- прийоми навчання дошкільників складати творчі розповіді;

- використання елементів ТРВЗ в розвитку творчої уяви дошкільників;

- навчання дошкільників складати творчі розповіді на наочній основі;

- навчання дітей складати творчі розповіді на словесній основі




2







Разом за семестр

12







5-й семестр







14.

Організація лексичної роботи з дітьми на спеціальних заняттях:

  • тематичні і комплексні заняття з розвитку словника в різних вікових групах;

  • методика організації та проведення різних типів занять з розвитку словника дошкільників;
    методика роботи над усвідомленням прямого і переносного значення слів, багатозначності та омонімії.

2




15.

Методика формування граматичної правильності мовлення:

- специфіка занять з формування граматичної правильності мовлення, методика їх проведення;

- методика формування засобів словотворення;

- дидактичні ігри та вправи з формування граматичної правильності мовлення



2




16.

Методика виховання звукової культури мовлення:

діючи програми про зміст роботи з виховання звукової культури мовлення;

- шляхи та умови виховання звукової культури мовлення дошкільників;

- методика роботи з розвитку мовленнєвого слуху і рухливості мовленнєворухового апарату в різних вікових групах;

- методи та прийоми з виховання звукової культури мовлення в структурі мовленнєвого заняття;

- методика обстеження дітей і складання мовленнєвої характеристики



4




17.

Методи навчання грамоти:

  • поняття метод навчання грамоти; класифікація методів;

  • характеристика методів навчання грамоти;

  • особливості сучасного звукового аналітико-синтетичного методу навчання грамоти




2




18.

Нові технології в навчанні дітей читати:

  • специфіка навчання грамоти за методикою Д.Ельконіна – Л.Журової;

  • - навчання раннього навчанні грамоти за технологією М.Зайцевим

2




19.

Підготовка до навчання грамоти дітей середнього дошкільного віку:

  • аналіз діючих програм щодо підготовки дітей до навчання грамоти;

  • методика ознайомлення дошкільнят з термінами «звук», «слово»;

  • методика формування в дітей початкових уявлень про слово як одиницю усного мовлення;

  • методика розвитку фонематичного сприйняття дошкільнят та навчання їх проводити частковий звуковий аналіз слова

2




20.


Методика ознайомлення старших дошкільників зі словом:

  • вимоги програми щодо ознайомлення дошкільників зі словом;

  • методика роботи по ознайомленню старших дошкільників зі складовою структурою слова;

  • методика ознайомлення з наголосом, виділення наголошеного складу;

  • прийоми складового аналізу й синтезу;

2

2

21.

Формування умінь у старших дошкільників здійснювати звуковий аналіз слова:

  • послідовність в роботі з навчання дітей дії звукового аналізу;

  • формування в дошкільників уміння визначати послідовність розташування звуків у слові;

  • методика ознайомлення дітей з якісною характеристикою звуків; моделювання й конструювання звукової форми слова;

  • ігрові прийоми та дидактичні ігри в навчанні дошкільників звукового (фонемного) аналізу.

4




22.

Методика навчання старших дошкільників читанню:

- зміст, структура і методика заняття з навчання дошкільників читати;

- прийоми звукового аналізу та синтезу;

- методика ознайомлення з новою буквою; прийоми навчання дошкільників читати прямі склади, двоскладові слова;



- аналіз книг (буквар, азбука, абетка) з навчання грамоти

2




23.

Підготовка руки дитини-дошкільника до письма:

  • діючи програми про завдання та зміст роботи з підготовки руки дитини до письма;

  • гігієнічні та педагогічні умови , необхідні для успішного формування в дітей навичок письма;

  • методика організації та проведення підготовчих прав до оволодіння графікою письма;

  • система графічних вправ при підготовці дітей до письма. Методика їх проведення;

  • специфіка організації занять з підготовки руки дитини до письма.

2







Разом за семестр

24







Всього за навчальним модулем

48

6


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал