Яка освіта в Україні є обов’язковою?



Скачати 118.78 Kb.
Дата конвертації03.03.2017
Розмір118.78 Kb.
9- кл. Завдання II етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з основ правознавства.

11 грудня 2015 р.

І.Тестові завдання (усього-10 балів: по 1 балу за кожну правильну відповідь ):

1.Яка освіта в Україні є обов’язковою?

А. Початкова;

Б. Неповна середня;

В. Повна загальна середня;

Г.Неповна вища.

2. Особа, яка має подвійне громадянство:

А. Біпатрид;

Б. Апатрид;

В. Громадянин;

Г. Підданий;

3. Ухвалювати закони в Україні має право:

А. Президент України;

Б. Кабінет Міністрів України;

В. Верховна Рада України;

Г. Конституційний Суд України.

4.  Оберіть варіант, що включає міжнародно-правові стандарти прав людини:

А. Цивільний кодекс України, Конвенція про права дитини, Закон України «Про громадянство»;

Б. Декларація прав дитини, Загальна декларація прав людини, Міжнародний пакт про економічні, соціальні та культурні права;

В. Конституція України, Закон України «Про охорону дитинства», Закон України «Про військовий обов’язок та військову службу»;

Г. Загальна декларація прав людини, Конвенція про права дитини, Конституція України.

5. Особи, що вчинили злочин у віці від 14 до 16 років, підлягають кримінальній відповідальності за

А. умисне вбивство; терористичний акт; вимагання;; захоплення заручників; незаконне заволодіння транспортним засобом,зґвалтування.

Б. умисне вбивство; терористичний акт; вимагання; наругу над державними символами контрабанду; незаконне заволодіння транспортним засобом, зґвалтування..

В. умисне вбивство; терористичний акт; вимагання; наругу над державними символами мародерство; незаконне заволодіння транспортним засобом, зґвалтування.

Г. терористичний акт; захоплення заручників; вандалізм; незаконне заволодіння транспортним засобом, зґвалтування.

6.Сукупність засобів і способів здійснення державної влади, що відображають її характер і зміст з огляду на співвідношення демократичних і недемократичних засад називається:

А. демократичний правовий режим;

Б. державно-правовий режим;

В. суспільний режим;

Г. державне правління.

7. Продовжіть ланцюжок. Ознаки правопорушення …


а) протиправність та шкода;
б) діяння;
в) вина;
г)все вище назване.

8.Який розділ Конституції України визначає права та свободи, обов’язки громадян України?


а) І;
б) ІІ;
в) ІІІ;
г) ІV;

9. Що зайве? Державна влада – це …


а) законодавча
б) виконавча
в) адміністративна
г) судова

10.Продовжіть ланцюжок. Конституція …


а) має найвищу юридичну силу;
б) має стабільність
в) установчий характер;
г) все вище назване.

II.Дайте визначення понять: (6 б.)

«Винність»

«Безпосередня демократія»

«Молодіжні громадські організації»



III. Дайте відповідь на питання

1.На які дві групи поділяються правомірні дії ( 2 б.)

2.Ознаки підзаконних нормативно-правових актів. (5 б.)

3.У яких офіційних друкованих органах публікуються закони України (3 б.)

4.Що таке законодавча влада. Які її найважливіші повноваження. (8 б.)

5.Конституційні обов’язки громадян України ( 8 б.)


IV. Дайте визначення і порівняйте поняття:

1.Біженець та іноземець (8 б.)

2.Вибори і референдуми (8 б.)

V. Творче завдання. ( 10 б.)

Поміркуйте: для чого громадянам демократичної держави потрібне право на свободу об'єднання

у політичні партії та громадські організації.

Назвіть основні форми об'єднання громадян. Чому засновниками політичних партій та членами

політичних партій можуть бути тільки громадяни. З якими іншими основними правами і свободами

пов’язане право на свободу асоціацій і для чого це право громадянам демократичної держави. Свою позицію аргументуйте.


VI.Задача. (10 балів)
1. Проаналізуйте ситуації та визначте, в яких випадках має настати юридична відповідальність. Визначте її вид.

А. Іван С. за підробленими документами отримав у банку велику суму грошей;

Б. Борис В. образив свого дядька під час сімейної лайки;

В. Наталія П. своєчасно не виконала зазначену в контракті роботу;

Г. Галина Б. не з'явилася на щорічну зустріч випускників школи;

Г. Павло П. спізнився на роботу на 40 хвилин;

Д. Микола Л., бажаючи влаштувати свою доньку на навчання в університет, дав декану одного з факультетів хабара.
2. Мотоцикліст смертельно травмував пішохода, який несподівано вибіг на проїжджу частину вулиці прямо під колеса мотоцикла. Рішенням суду встановлено, що мотоцикліст не порушив правил дорожнього руху, але через свою неуважність скоїв дорожньо-транспортну пригоду, в результаті якої потерпілий загинув. Суд мав намір визнати мотоцикліста винним, але після виступу адвоката змінив свою позицію і визнав підсудного невинним. Які аргументи навів у своєму виступі адвокат?

10- кл. Завдання II етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з основ правознавства.

11 грудня 2015 р.

І.Тестові завдання (усього-10 балів: по 1 балу за кожну правильну відповідь ):

1. Укажіть підставу для визнання шлюбу недійсним.



А. Заперечення батьків подружжя

Б. Досягнення 70-річного віку

В. Укладання шлюбу особою, яка не досягла шлюбного віку

Г. Наявність судимості
2. Визначте, здійснення якого з видів систематизації законодавства передбачає докорінне перероблення змісту нормативно-правового акту

А. Кодифікація

Б. Консолідація

В. Денонсація

Г. Інкорпорація
3. Визначте місцевий податок

А. Акцизний збір

Б. Податок на рекламу

В. Збір за спеціальне використання природних ресурсів

Г. Податок на прибуток підприємств
4. Яка форма реалізації права має місце, коли особа сплачує податки?

А. виконання;

Б. використання;

В. дотримання;

Г. застосування.
5. Яким є мінімальний строк позбавлення волі?

А. 3 місяці;

Б. 6 місяців;

В. 1 рік;

Г. 3 роки.
6. Визначте, яка ознака є обов’язковою для норм права:

А. схвалення більшістю населення держави;

Б. формальна визначеність;

В. прийняття загальнонародним референдумом;

Г. кримінальна відповідальність за порушення.
7. Укажіть, яке визначення найповніше відповідає поняттю«функції держави»:

А. способи здійснення державної влади;

Б. рольдержави у суспільстві;

В. основні напрями діяльності держави;

Г. складова частина владних структур держави.
8.Визначте, ознакою якого політичного режиму є всебічний і всеохоплюючий контроль держави над суспільством, існування загальнодержавної ідеології:

А. авторитарного;

Б. демократичного;

В. ліберального;

Г. тоталітарного.

9.Громадянин Р., погрожуючи пістолетом, відібрав у касира магазину гроші, виручені від продажу товарів. Визначте, яка обставина є підставою для звільнення

касира від юридичної відповідальності:

А. необхідна оборона;

Б. дії в умовах виправданого ризику;

В. виконання наказу чи розпорядження;

Г. дії під впливом фізичного або психічного примусу.
10.Визначте форму державного устрою держави М-ландія.

Країну М-ландію розділено на 95 департаментів, у кожному з яких існують органи самоврядування, обрані населенням і префекти, призначені цими органами

за погодженням з центральним урядом. Існує єдина податкова та судова система, єдине громадянство.

А. Федерація;

Б. конфедерація;

В. імперія;

Г. унітарна держава.
II.Дайте визначення понять: (6 б.)

«Відсторонення від роботи»

«Гарант»

«Міжнародне гуманітарне право»


III. Дайте відповідь на питання

1.Які концепції про сутність і соціальне призначення держави Ви знаєте (10 б.)

2.Основні форми здійснення функцій держави (6 б.)

3.Що Вам відомо про Литовські статути XVI ст.. ( 5 б.)

4.Поняття і види правомірної поведінки (6 б.)

5.Що таке правонаступництво України та його основні положення (8 б.)

6. Конституційний лад України та його основні принципи. (10 б.)
IV. Дайте визначення і порівняйте поняття:

1.Кодифікація та імплементація (8 б.)

2.Приватне право та публічне право (8 б.)

V. Творче завдання. ( 10 б.)

Поміркуйте: для чого громадянам демократичної держави потрібне право на свободу об'єднання

у політичні партії та громадські організації.

Назвіть основні форми об'єднання громадян. Чому засновниками політичних партій та членами

політичних партій можуть бути тільки громадяни.З якими іншими основними правами і свободами

пов’язане право на свободу асоціацій і для чого це право громадянам демократичної держави. Свою позицію аргументуйте.


VI.Задача. (10 б.)
П. було засуджено за ч.2 ст.296 КК до 4 років позбавлення волі. Під час відбування покарання він вчинив напад на наглядача, заподіявши йому тяжке тілесне ушкодження. В процесі розслідування було встановлено, що після вчинення хуліганства, але до винесення вироку за нього, П. згвалтував громадянку Я., а також під загрозою застосування ножа відібрав у неї перстень і сережки. У процесі судового розгляду звинувачення П., у всіх цих злочинах було підтверджено. Його засужено за ч. 1 ст.152 КК до позбавлення волі на строк 4 роки; за ч. 1 ст 187 КК – до позбавлення волі на строк 5 років, за ст. 392 КК до позбавлення волі на строк 6 років ; за ч. 3 ст. 345 КК – до позбавлення волі на строк 7 років. Строк відбутий П. за першим вироком становив 2 роки. 

Який порядок призначення покарання за сукупністю злочинів і за сукупністю вироків одній і тій самій особі ? 
11- кл. Завдання II етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з основ правознавства.

11 грудня 2015 р.



Тестові завдання ( з одним правильним варіантом відповіді; послідовність; 10 балів)
1. Відмова підсудного давати свідчення:

А. є обставиною, яка обтяжує покарання;

Б. є обставиною, яка пом’якшує покарання;

В. не належить до жодної з вищеназваних обставин;


2. Право може бути:

А суб’єктним і об’єктним;

Б публічним і представницьким;

В приватним і суб’єктним;

Г суб’єктивним і об’єктивним
3. До юридичних дій належить:

А народження;

Б смерть;

В призов на військову службу;

Г досягнення пенсійного віку;

4. Коли в цивільному процесі починається перебіг процесуального строку?

А з відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок;

Б з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано
його початок;

В з моменту, коли стороні стало відомо про вчиненні процесуальних дій

Г з моменту, вказаному у рішенні суду.

5.Винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу - це:

А заробітна плата;

Б гонорар;

В матеріальне відшкодування;

Г премія.
6. Розташуйте наведені нижче кваліфіковані склади крадіжки у правильній послідовності за

принципом зростання ступеня тяжкості злочину:

А. крадіжка, поєднана з проникненням у житло, інше приміщення чи сховище або така, що завдала

значної шкоди потерпілому;

Б. крадіжка, вчинена у великих розмірах;

В. крадіжка, вчинена повторно або за попередньою заявою групою осіб;

Г. крадіжка, вчинена організованою групою.
















7. Адміністративне затримання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення за загальним правилом, може тривати:

А три доби;

Б 15 діб;

В 10 діб;

Г не більше 72 годин;

Д не більш як три години.


8 . Додатковими (факультативними) об'єктами посягання при скоєнні вимагання можуть бути:

А. психічна недоторканність особи;

Б. фізична недоторканність особи;
В. особиста свобода особа

Г. честь і гідність особи;


9. Сукупність державних органів і організацій, що забезпечують виконання функцій держави,

це-

А державний апарат;

Б механізм держави;

В механізм влади;

Г політична система;

Д апарат примусу;


10. Розмір мінімальної заробітної плати встановлюється:

А. виключно законами України;

Б. Указом Президента України;

В. постановою Кабінету Міністрів України;

Г. постановою Верховної Ради України;

Д. наказом Міністерства праці та соціальної політики України;


II. Дайте визначення понять ( 6 балів)

1. Пай-


2. Тарифна система-

3. Екоцид-



III. Дайте відповіді на питання (27 балів)

1. Розкрийте способи забезпечення зобов’язань у цивільному праві України ( до 7 б.)



2. Порівняйте мотив і мету правопорушення ( до 8 б.)

3. Що Вам відомо про екологічну експертизу в Україні ( до 3 б.)

4. Яке місце в складі державних доходів займають неподаткові надходження.

Свою відповідь обґрунтуйте. ( до 5 б.)

5. Що таке земельні спори? Розкрийте порядок їх вирішення. (до 4 б.)

IV. Творче завдання ( 17 балів)

Коментар до Закону України «Про вищу освіту»



1.Стандарти вищої освіти. Освітньо-кваліфікаційні рівні; (2 б.)

2.Система вищої освіти; (5 б.)

3. Стандарти вищої освіти; (5 б.)

4. Управління у галузі вищої освіти ( 5 б.)

V.Задача 1. (5 б.)

Борис (23 роки), повертаючись з роботи додому у стані сп’яніння, намагався кілька разів зупинити таксі, щоб на ньому доїхати до власного помешкання. Але таксисти, добре бачили стан, у якому перебував Борис і не зупинялися. Розлючений цим фактом Борис розбив вітрину на кіоску, проломив паркан біля парку, кинув каменем у автобус, що їхав вулицею, але промахнувся. На вимогу випадкового перехожого Петра припинити протиправні діяння, Борис ударом кулака повалив його на землю, а після цього бив його ногами в голову до тих пір, поки той не помер. Дайте правовий аналіз та кваліфікацію діянням Бориса за алгоритмом поданим у таблиці.



Задача 2. (5 б.)

Арнольд позичив Едуарду 1000 грн. строком на 2 місяці. Через 2 місяці Едуард боргу не повернув. Арнольд чекав ще місяць, але повернення боргу так і не дочекався. Тому він нагадав про це Едуарду. Останній запропонував замість повернення боргу передати кредиторові у власність комп’ютер, на що той погодився. Але через 2 дні Едуард виїхав у невідомому напрямі і комп’ютера не передав. Повернувся Едуард рівно через 2 роки і 11,5 місяців. Арнольд одразу ж звернувся з позовом до суду з вимогою примусити Едуарда виконати взяті на себе зобов’язання. Суд залишив заяву без розгляду у зв’язку з закінченням строку позовної давності. Чи є правомірним рішення суду? Свою відповідь обґрунтуйте.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал