Вплив емоцій на психічні процеси



Скачати 13.31 Kb.
Pdf просмотр
Дата конвертації04.06.2017
Розмір13.31 Kb.

ВПЛИВ ЕМОЦІЙ НА ПСИХІЧНІ ПРОЦЕСИ
Психічні процеси поділяються на пізнавальні, емоційні, вольові. Цей поділ умовний, тому що психіка цілісна, й усі психічні явища взаємопов'язані та взаємозумовлені.
Емоції впливають на всі компоненти пізнання: відчуття, сприйняття, пам'ять, уяву, мислення. Емоційний тон присутній уже у відчуттях, які можуть бути приємними та неприємними. Емоції впливають на сприймання: для радісної людини все навколо приємне; сердита помічає лише те, що підсилює її роздратування.
Гарний настрій покращує запам'ятовування. Завдяки емоційній пам'яті міцно запам'ятовуються події, що відбувалися. Люди, наділені розвинутою емоційною пам'яттю, можуть яскраво уявити також самі почуття, що колись виникали у них.
Емоції пов'язані також, із забуванням. Людина швидко забуває те, що не має для неї суттєвого значення. Психологічною особливістю емоційної пам'яті є витіснення: людина забуває те, що неприємно згадувати. Однак витіснені в несвідому сферу уявлення та переживання можуть іноді виявлятись у сновидіннях та обмовках.
Існують певні закономірності зв'язку емоційних станів з якістю мислення: позитивний емоційний стан сприяє виконанню пізнавального завдання, негативний — гальмує його виконання.
Позитивні емоції підвищують мотивацію, негативні, навпаки, її знижують.
Вольові процеси тісно пов'язані з емоціями. Настрій відображається на всіх етапах вольового акту: на усвідомленні мотиву, прийнятті рішення та розгортанні процесу досягнення мети, який завершується (або може завершитися) виконанням прийнятого рішення. Здатність до вольового зусилля знижується в людей, які перебувають у пригніченому стані. Байдужа, з тьмяними емоціями людина також не може бути вольовою.
Не тільки емоції впливають на вольові процеси, але й процес досягнення мети також може викликати цілу гаму почуттів, у тому числі негативних.
Для психічного здоров'я необхідна збалансованість емоцій, тому, виховуючи в дітей емоції, важливо не просто навчити їх стимулювати себе в процесі вольової дії за допомогою позитивних емоцій, але й не боятися негативних емоцій, які обов'язково виникатимуть у ході роботи, творчості, тому що неможливо уявити собі якусь діяльність без невдач, помилок та зривів.

Розбалансування почуттів зумовлює виникнення емоційних розладів, що призводять до відставання в розвитку особистості дитини, до порушення в неї соціальних контактів.
Дитину зі зниженим настроєм можна схарактеризувати як нещасну, сумну, пригнічену, депресивну і т. ін.

Дитину, яка відчуває страх і тривогу, можна визначити як несміливу, тиху, занепокоєну, покірливу, загальмовану, самотню, напружену, перелякану.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал