Відділ освіти Демидівської райдержадміністрації Рівненської області Вовковиївська зош І-ІІІ ступенів Матеріали для участі в розгляді моделей превентивної освіти у навчальному закладі



Скачати 138.58 Kb.
Дата конвертації13.05.2017
Розмір138.58 Kb.
Відділ освіти Демидівської райдержадміністрації

Рівненської області

Вовковиївська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Матеріали для участі в розгляді моделей превентивної освіти у навчальному закладі

с. Вовковиї – 2014 рік
Паспорт загальноосвітнього навчального закладу
Повна назва: Вовковиївська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Тип навчального закладу: загальноосвітня школа
Форма власності: комунальна
Директор (ПІБ): Чандик Людмила Іванівна
Поштова адреса (вкажіть індекс): 35224
Телефон (із кодом МТЗ) : 0363737281
E-mail адреса: vovkovyi_zoh @ ukr. net
Веб-сторінка школи:
Кількість учнів: 185
Кількість класів: 11
Кількість учителів: 28
Кількість педагогів, які мають сертифікат про проходження навчання за методикою розвитку життєвих навичок і викладають:

  • Предмет «Основи здоров’я” у початковій школі: 1

  • Предмет «Основи здоров’я” в основній школі: 1

  • Курс «захисти себе від ВІЛ» у 9-11 класах: 4


Кількість учнів, які навчаються за тренінговою формою:

  • Предмет «Основи здоров’я” у початковій школі: 58

  • Предмет «Основи здоров’я” в основній школі: 102

  • Курс «Захисти себе від ВІЛ» у 9-11 класах: 25


Наявність тренінгового кабінету: -

Лист – представлення

Вовковиївської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Вовковиївська ЗОШ І-ІІІ ступенів була заснована у 1954 році. Зараз у школі працює 28 вчителів які мають такі кваліфікаційні категорії: спеціаліст -2, спеціаліст другої категорії -2, спеціаліст першої категорії – 1, вища кваліфікаційна категорія – 23, присвоєно звання старшого вчителя – 7 та вчитель-иетодист – 1. У школі навчається 185 учнів. У школі наявні 12 навчальних кабінетів, одна спортивна зала, музей школи та села, кімната школяра, кабінет психолога, комп’ютерний клас. На території школи побудовано шкільну їдальню. Є географічний майданчик та стадіон.

Прикрашають нашу школу квітники. Є на території школи ділянки, на яких учні вирощують різні культури. За допомогою спонсорських коштів придбано мультимедійну дошку та проектор, сучасний телевізор.

Пишається школа своїми учнями, які виборюють призові місця у районних предметних олімпіадах, є також переможці обласних олімпіад. Учні школи щорічно беруть участь у районних творчих конкурсах, на яких теж є постійними призерами, є учасниками МАН з математики.

Опис системи роботи превентивного виховання у школі

Народна мудрість говорить: “Якщо твої плани розраховані на рік –сій жито, якщо на десятиріччя- сади дерева, якщо на віки- виховуй дітей”. Взявши сказане вище за мету правовиховної роботи педагогічний колектив зосередив свої зусилля на пошуках таких форм і методів виховного процесу, які б забезпечували об”єднання зусиль педагогів і ініціативи дітей, спільні дії сім”ї, громадськості, спрямованих на попередження правопорушень серед підлітків та учнівської молоді.

Майбутнє покоління України закладається сьогодні, формується зусиллями батьків і педагогів, усім оточенням. Нормальна дитина повинна вміти організуватися за будь-яких ситуацій: аналізувати їх, адекватно реагувати на користь собі, не завдаючи, однак, шкоди іншим, управляти собою.

Визначальними факторами збереження та зміцнення здоров’я, попередження захворювань є умови та спосіб життя. Саме тому педагогічний колектив школи обрав модель школи превентивного виховання.

Превентивне виховання – це система підготовчих та профілактичних дій педагога, спрямованих на запобігання формуванню в учнів негативних звичок, рис характеру, проявам асоціальної поведінки підлітків та організацію належного догляду за діяльністю школярів. Це організований освітньою установою комплекс систематичного і цілеспрямованого впливу на свідомість, почуття і волю учнів з метою попередження антигромадської поведінки. Сутність її полягає у розвитку почуття соціальної відповідальності підлітків за свою поведінку, що сприяє глибокому усвідомленню не лише своїх прав, а й обов’язків.

Превентивне виховання має сприяти формуванню в учнів моральних почуттів, які регулювали б їхню поведінку: почуття законності обраної мети, правомірності шляхів і засобів їх реалізації, відповідальності.

З метою підвищення рівня правової освіти та виховання учнівської молоді, стійкого негативного відношення школярів до алкоголю, наркотиків, тютюнопаління, ранньої профілактики шкідливих звичок та правопорушень серед неповнолітніх, повноцінного розвитку дітей і молоді, охорони та зміцнення їхнього здоров’я у Вовковиївській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів проводяться виховні профілактичні заходи щодо належного виховання молодого покоління, тому створено певну систему правової освіти та виховання

Мета нашої роботи-- це забезпечення постійної відповідальної поведінки, сформованості імунітету до негативних впливів соціального середовища.

Завданнями нашої школи є :


  • формування правової свідомості;

  • формування почуттів, що регулюють поведінку:

  • законності обраної мети;

  • правомірності шляхів її реалізації;

  • справедливості;

  • активної протидії порушникам законів нашої країни;

  • підвищення правової культури;

  • попередження асоціальних проявів серед учнів, профілактика вживання наркогенних речовин;

  • профілактика дитячої безоглядності;

  • просвітницька робота щодо запобігання протиправній поведінці, шкідливим звичкам, захворюванням та хворобам;

  • правильне статеве виховання.

Реалізація мети та завдань превентивного виховання здійснюється за такими критеріями:

  • на рівні фізичного здоровя:

прагнення фізичної досконалості, ставлення до власного здоров’я як до найвищої соціальної цінності. Фізична розвиненість, загальна фізична працездатність. Загартованість організму, дотримання раціонального режиму дня, виконання вимог особистої гігієни, правильне харчування;

  • на рівні психічного здоров'я (психологічного комфорту):

відповідність пізнавальної діяльності календарному віку, розвиненість довільних психічних процесів, наявність саморегуляції, адекватна самооцінка, відсутність акцентуацій характеру та шкідливих звичок;

  • на рівні духовного здоровя:

узгодженість загальнолюдських та національних морально-духовних цінностей, наявність позитивного ідеалу, працелюбність, почуття прекрасного в житті;

  • на рівні соціального здоровя (соціального добробуту):

сформована громадянська відповідальність за наслідки нездорового способу життя, соціально орієнтована комунікативність, доброзичливість у ставленні до людини, здатність до самоактуалізації, саморегуляції, самовиховання.

У школі постійно оновлюється соціальний паспорт школи.

З метою обліку дітей, схильних до правопорушень, сформовано відповідний банк даних. Згідно цього банку даних на внутрішкільному обліку знаходиться 2 учнів. За дітьми, схильними до правопорушень, закріплені вчителі-наставники – класні керівники. Наставники проводять індивідуальні роботу з підопічними. Класний керівник створює умови для нагромадження морально-етичного досвіду в процесі між особистісних взаємодій з однолітками, дорослими, навчає орієнтуватися в складних ситуаціях, допомагає дотримуватися соціально бажаної поведінки. Серед учнівського колективу в вересні щороку проводиться діагностика рівня вихованості учнів. У порівнянні з 2012-2013 навчальним роком рівень вихованості учнів покращився на 10%.

Структура роботи з учнями з проблем формування культури поведінки

Нові завдання, перспективи роботи з учнями

Створення емоційно-позитивної системи взаємовідносин

Удосконалення підвищення ефективності навчально-виховної роботи з учнями

Організація роботи з учнями в школі

Вивчення рівня вихованості

Спостереження за формами спілкування дітей у класі, громадських місцях, у сім’ї

Вчителі, класні керівники, адміністрація школи, члени творчої групи

Аналіз причин та умов, що сприяють зниженню рівня вихованості учнів

Навчальна діяльність (уроки правознавства)

Позакласна діяльність (гуртки, клуби, секції, місячники, тижні, свята, ранки, вечори відпочинку, зустрічі з представниками правоохоронних органів)

Індивідуальна робота (пам’ятки)

Анкетування, співбесіди, аналіз результатів, вивчення сімейних умов

Збір інформації (картотека)

Підсумки роботи

Планування роботи з учнями, з батьками, з громадськими організаціями

Із числа педагогічного колективу, батьківської громадськості, представників учнівського самоврядування в школі створено Раду з профілактики правопорушень та бездоглядності дітей, яку затверджено наказом по школі. Положення розроблено на п’ять років. Нею керує директор школи Чандик Л.І. Члени комісії відвідують вдома учнів, котрі не з’являються до школи без поважних причин.

Щодня здійснюється контроль за станом відвідування школи. Відсутність учнів фіксується у спеціальному журналі, щоденний аналіз стану відвідування робить адміністрація школи. Проблем з відвідуванням немає

Питання створення системи правового виховання протягом навчального року знаходиться постійно в полі зору адміністрації школи. План проведення нарад при директору у 2013/2014 навчальному році, де розглядалися питання, що регламентують роботу з питань правового виховання у школі, такий :

Серпень :

- Про роботу з учнями схильних до правопорушень

- Про організацію гурткової роботи в школі

- Про організацію учнівського самоврядування

- Консультації з планування та ведення виховної роботи класними керівниками

Вересень

- Про заборону тютюнопаління у школі

- Роль психологічної служби у формуванні у дітей і підлітків здорового способу життя

- Про підвищення рівня правової культури учасників навчально-виховного процесу



Жовтень :

- Про організацію та проведення осінніх канікул

- Про роботу з батьками по формуванню в учнів позитивної мотивації до занять фізичною культурою та на здоровий спосіб життя

Листопад :

- Про проведення місячника правової освіти і виховання

- Про проведення Дня здоров’я

- Про ефективність роботи Ради з профілактики правопорушень



Грудень :

- Про організацію та проведення зимових канікул

- Про стан ведення учнівських щоденників

- Про стан виховної роботи за І семестр 2013-2014 навчального року



Січень :

- Про стан відвідування учнів за І семестр 2013-2014навчального року



Лютий

-Про виконання заходів щодо проведення антинікотинової інформаційно-освітньої та профілактичної роботи серед учнівської молоді у 2013-2014 навчальному році



Березень :

- Про організацію та проведення весняних канікул

- Про проведення Дня здоровя

Квітень :

- Про організацію літнього відпочинку і оздоровлення учнів

- Організація роботи з учнями з девіантною поведінкою.

Травень :

- Про стан дитячого травматизму

- Про ефективність роботи гуртків, спортивних секцій

Розглянуті питання узагальнюються наказом по школі .

Планування заходів по правовому вихованню здійснюється на основі програми Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України, Програми національного виховання учнівської молоді на 2008-2020 роки

На основі цього у 2013-2014 н.р. були розроблені загальношкільні плани роботи, зокрема:

- План роботи по запобіганню злочинам і правопорушенням серед неповнолітніх;

- План роботи з учнями, схильними до правопорушень;

- План роботи методичного об’єднання класних керівників,

- План роботи дитячої організації «Козацька республіка»

Керуючись цими планами, кожен класний керівник розробляє виховний план для свого класу, в кожний розділ цього плану включаються питання правоосвітньої роботи.

З метою покращення профілактичної роботи у школі в листопаді 2013 року було проведено місячник правовової освіти та виховання, затверджений відповідним наказом , підведено підсумки цього місячника.

Знання з правових питань діти отримують, починаючи з початкових класів. За рахунок інваріантної складової у 1-4 класах вивчається курс « Я і Україна. Громадянська освіта» та курс „Основи здоров’я”, при вивченні яких діти одержують початкові знання з питань правової освіти.  Кожного місяця проводяться два заняття на правову тематику. Дев’ятикласники вивчають предмет „Правознавство”. На уроках правознавства учні знайомляться з основними правилами і законами життя суспільства, правами та обов’язками громадян, вивчають основний зміст цивільно-правових, трудових відносин, сімейного, адміністративного та кримінального права, аналізують конкретні правові ситуації, визначають способи їх розв’язання з точки зору закону ООН «Про права дитини». Постійно поновлює матеріали куточка правових знань.

Певні правові знання учні також отримують при вивченні предметів „Основи здоров’я” (5-9 кл.), „Основи безпеки життєдіяльності” (10-11 кл.)

Учні Вовковиївської ЗОШ І-ІІІ ступенів протягом останніх навчальних років були переможцями районних олімпіад з правознавства.

В школі проводиться просвітницька робота щодо здорового способу життя . Акцентується увагу підлітків на усвідомлення цінності здоров'я, розуміння визначальної ролі здорового способу життя та формування індивідуальної поведінки кожної людини.

Цьому сприяють дискусії під час проведення виховних годин, обговорення, проективне малювання, психогімнастика, рольові ігри, обігравання ситуацій, творчі роботи, ігри-розминки тощо.

Фізичне виховання є невід’ємною складовою превентивної освіти, яка забезпечує можливість набуття кожною дитиною необхідних знань про здоров'я і засоби його зміцнення. В школі організоване змістовне дозвілля учнів, спрямоване на формування в них фізичного, соціального та духовного здоров'я, а також на вдосконалення фізичної та психічної підготовки до, ведення активного довготривалого життя та професійної діяльності.

Основу системи фізичного виховання дітей та юнацтва становить комплекс показників обсягу щотижневої рухової активності, рівень спеціальних знань про особливості рухової активності сучасної людини, її фізичний розвиток.

Система фізичного виховання в школі

описание: f:\фото\pict0156.jpg




Види заходів і змагань:

  • «тиждень здоров'я та фізичної культури»

  • Олімпійський тиждень

  • «Старти надій»

  • «Козацькі забави»

  • Легкоатлетичний крос

  • шкільні змагання з мініфутболу.




Батьки потребують певних правових знань, тому педагогічний колектив постійно приділяє увагу їх правовій освіті. Система роботи з батьками включає групові та індивідуальні форми. Груповими формами правового виховання батьків є батьківський лекторій, загальношкільні та класні батьківські збори, проведення родинних свят, спортивних змагань, екскурсій та походів. На сьогоднішній день проведено шість занять батьківського лекторію; на загальношкільних батьківських зборах було прочитано лекції: «Батьківський авторитет», «Психологія поведінки підлітка», «Права та обов'язки батьків у вихованні дітей»; проведено спортивні змагання зі стрільби між учнями та батьками, „Козацькі розваги”, „Тато, мама, я – спортивна сім’я”. Відвідуючи учнів вдома, знайомлячись зі станом їх матеріально-побутових умов, класні керівники проводять індивідуальну роботу з батьками, профілактичну роботу по попередженню правопорушень.

Одним із напрямків діяльності шкільної бібліотеки є робота по правовому інформуванню вчителів та учнів. У читальному залі оформлена постійно діюча виставка «Держава і право», на якій розміщується література на правову тематику, а саме: Конституція України, Конвенція ООН про права дитини, «Запобігання торгівлі людьми» (навчально-методичний посібник), «Корупція та відповідальність за корупційні дії» (навчально-методичний посібник», «Запрошуємо до діалогу», «Кожна дитина має право» та інше.

Учні школи беруть активну участь у проведенні акцій «Наркотикам –НІ!», «Сніду – НІ!», «Мистецтво проти наркотиків та СНІДу», «Здоров’я дітей – здоров’я нації».

Педагогічний колектив школи розуміє, що відповідальний за здоров’я . Саме тому велика увага приділяється боротьбі за здоров’я. Підтвердженням цього є зустрічі з лікарями ЦРЛ.









У школі працюють гуртки, що сприяють творчому розвитку учнів, що створює можливість для повноцінного розвитку дитини у всьому багатстві його запитів і інтересів на принципах гуманізму, диференціації й індивідуалізації, захопленості і творчості.

Одним із головних завдань гуртків є залучення учнів, схильних до правопорушень.

Важливою формою пропаганди здорового способу життя є робота шкільної газети учнівського самоврядування «Шкільний вісник». За допомогою газети поширюється інформація про життя школи, профілактику шкідливих звичок, хвороб, правопорушень. Велику роль відіграє поширення світового досвіду щодо здорового способу життя.

Важливу роль у профілактиці правопорушень, шкідливих звичок відіграє робота учнівської ради, особливо її комісій.

Комісія дисципліни та порядку проводять рейди «Твій зовнішній вигляд», «Учнівський щоденник», «Урок», «Бій курінню», контролюють санітарний стан класних кімнат.

Психолого-педагогічний супровід навчально-виховного процесу здійснюється за певними напрямками, що відрізняються своєю специфікою, але все ж він відбиває зміст запитів та завдань поставлених учасниками шкільного життя.



Система превентивного виховання в школі сприяє формуванню в учнів моральних почуттів, які регулювали б їхню поведінку: почуття законності обраної мети, правомірності шляхів і засобів їх реалізації, відповідальності.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал