«Тато, мама, брат і я от і вся моя сім'я». Згадати, як звати тата маму, чим вони займаються, яку роботу виконують вдома, як відпочивають. Вчити наслідувати теплі, уважні, турботливі взаємини дорослих у сім'ї



Скачати 478.26 Kb.
Сторінка1/4
Дата конвертації21.04.2017
Розмір478.26 Kb.
  1   2   3   4

ОРІЄНТОВНЕ ПЕРСПЕКТИВНЕ ПЛАНУВАННЯ СЮЖЕТНО-РОЛЬОВИХ ІГОР

1. СІМ'Я



Зміст роботи

дата



Бесіда на тему «Тато, мама, брат і я – от і вся моя сім'я». Згадати, як звати тата маму, чим вони займаються, яку роботу виконують вдома, як відпочивають. Вчити наслідувати теплі, уважні, турботливі взаємини дорослих у сім'ї.






Поговорити з дітьми про роль матері в сім'ї. З'ясувати у дітей, чим займається вдома їх мама.






Д/гра «Вкладемо ляльку спати». Закріпити назву та призначення предметів.






Вчити дітей розподіляти між собою ролі. Закріпити ігрові дії: мама піклується про сім'ю, готує їжу, годує доньку, укладає спати, купує продукти






Д/гра «Дочка йде гуляти»






Запропонувати приспати малюка і заспівати йому колискову пісеньку.






Гра «Я допомагаю мамі» з елементами праці: прання лялькової білизни, ремонт книг, прибирання приміщення.






Гра «До нас гості завітали» навчання правил етикету: як правильно запрошувати в гості, зустрічати гостей, дарувати подарунок, поводитися за столом.






Заняття-гра «День народження у мами». Розділити ролі: тато, брат, сестричка, дідусь, бабуся, гості, сусіди. Розвивати сюжет прибирання кімнати, похід на базар за покупками, в магазин за подарунком. Святковий концерт для мами.






Бесіда «І бабусю і дідуся онучата люблять дуже». Вчити дітей знати свій родовід шанобливо ставитись до найстарших членів сім'ї.






Бесіда «В гості до бабусі». Знайомство з українською хатою, піччю, інтер'єром української хати. Зачитати вірш М. Підгірянки «Де нам наймиліше».






Обіграти сюжет «Вихідний день у сім'ї». Вчити самостійно обирати зручне місце для гри, організовувати ігрову обстановку, розподіляти за бажанням ролі, у грі поважати один одного.






Екскурсія-огляд приміщення дитсадка (зокрема, на кухню). Спостереження за працею кухаря. Бесіда про обов'язки кухаря.






Обіграти сюжет «У вихідний день усією сім'єю – до річки». Ролі: мама, тато, діти, бабуся, дідусь, собачка. Обіграти збирання, похід, будування палатки, риболовля, купання в річці, чищення риби.






Бесіда з дітьми на тему «Мамина робота». Розповіді дітей про те, ким працює мама, де вона працює, чи були діти на маминій роботі, що там цікавого бачили.






Д/гра «Купання ляльки». Закріпити вміння готувати ляльку до купання, приготувати все необхідне (миска, мило, водичка, мочалка, халатик, рушничок). Зачитати дітям вірш Г. Бойка «Здоровим будь».






Обіграти сюжет «Сім'я». Мама пере білизну, тато допомагає прасувати.






Обіграти сюжет «Готуємось до Нового року» вечір в сім'ї.






Гра «Сімейне свято». Концерт у дитячому садку з використанням дитячих музичних інструментів: рояля, металофона, трикутників тощо.






Розгляд ілюстрацій на тему «Новоріччя в Україні – традиції та обряди». Обіграти сюжет «І бабусю, і дідуся онучата люблять дуже»: щедрування у бабусі та дідуся.






Обіграти сюжет «В гості до бабусі Орини». Побудувати автобус і поїхати в гості до бабусі. Розповідь бабусі про кутю, частування кутею. Вчити шанувати народні традиції.






Обіграти сюжет «Переїзд на нову квартиру»






2. «ДИТЯЧИЙ САДОК»



Зміст роботи

дата



Екскурсія по дитячому садку. Познайомити з працівниками дитячого садка та їх працею. Виховувати повагу до праці дорослих.






Праця музкерівника. Бесіда з музкерівником в музичній залі. Підбір і виготовлення іграшок для ролі няні, музкерівника. Гра «Ляльки на музичному занятті»






Гра «Одягнемо ляльок на прогулянку». Розвиток гри «На прогулянці».






Театралізована гра за віршем Н. Забіли «Ясоччин садок» (з використанням іграшок)






Екскурсія на кухню. Праця кухаря. Бесіда. Взаємозв’язок у роботі медсестри та кухаря.






Гра-драматизація «Наше життя в дитячому садочку».






Обіграти сюжет «Підготовка до відкриття дитячого садочка» (на основі знань дітей про роботу всіх співробітників дитячого садка). Ролі: завідуючої, завгоспа, няні, вихователів, шоферів, які відправляються в рейс за меблями, іграшками, посудом та інше.






Обіграти сюжет «Ранковий прийом»






Обіграти сюжет «Наші заняття»






Обіграти сюжет «Зарядка в дитячому садку»






Обіграти сюжет «На музичному занятті»






Обіграти сюжет «На фізкультурному занятті»






Бесіда про працю няні.






Обіграти сюжет «Робота няні – сніданок»






Обіграти сюжет «Робота няні – прибирання групи»






Обіграти сюжет «Обід в дитячому садку»






Читання Н.Забіла «Ясоччин садочок»






Бесіда про правила поведінки в дитячому садку






Зустріч з кухарем дитячого садка, розпитати як вона навчилася готувати смачні обіди






Д/гра «У дитячому садку». Приготування лялькам їжі. Згадати, з яких продуктів можна приготувати борщ, який кухонний посуд потрібен. Виховувати повагу до людей цієї професії.






Читання вірша Н. Забіли «Марина Дмитрівна». Інсценівка для лялькового театру «Наші улюблені няня й вихователька». Дати поняття про працю няні, вихователя.






Екскурсія-огляд медичної кімнати. Спостереження за працею лікаря та медсестри. Д/гра «Що робить лікар, а що медсестра». Гра «Захворів ведмедик».






Обіграти сюжет «Огляд лікаря»






С/р гра «У ляльковому дитячому садку». Гра будується на основі знань про працю няні, вихователя, медсестри та кухаря. У грі закріпити знання про обов'язки, уміння обіграти роль.






Екскурсія до пральні. Дати уявлення про зміст роботи пралі, про дії, які вона виконує, про використання пральної машини, праски. Попросити попрати ляльковий одяг, попрасувати його. У групі одягти ляльок, розповісти їм, хто прав та прасував їхній одяг.






Д/гра «Що кому потрібно для роботи». Збагачувати знання дітей про працю дорослих в дитсадку, про основні трудові процеси, знаряддя праці (атрибути до ігор), їх призначення.






Обіграти сюжет «Дитячий садочок». Гра розвивається на основі знань дітей про працю вихователя, няні, медсестри, лікаря, музкерівника.






3. «ЛІКАРНЯ (АПТЕКА)»



Зміст роботи

дата



Бесіда про професію лікаря. Запросити лікаря дитячого садка. Екскурсія в кабінет лікаря. Спостереження за тим , як веде лікар прийом.






Виготовлення необхідної атрибутики. Розміщення її в «Лікарні». Бесіда з дітьми «Я з мамою на прийомі у лікаря».






Д/гра «Полікуй Ведмедика» Показати дітям, як користуватися йодом і бинтами, викликати співчуття до хворого.






Обіграти сюжет «Поранитися пальчик»






Обіграти сюжет «Болить горло»






Бесіда чому важливо мити руки перед їжею. Читання «Мийдодір»






Бесіда про культуру спілкування з медсестрою дитячого садка.






Розглядання ілюстрацій у книзі: «Рости здоровим». Бесіда про здоровий спосіб життя.






Бесіда про користь праці медичних працівників.






Д/гра Лялька Катруся захворіла






Екскурсія до аптеки. Знайомство з роботою аптеки.






Заняття-гра «Для хворої людини потрібен лікар, потрібна аптека». Д/гра «Закінчи речення»: Гірчичники потрібні для того, щоб...Зеленкою мажуть тоді, коли...При сильному кашлі потрібно...






Читання К. Чуковського «Айболить»






Організувати гру в лікарню. Роль лікаря доручити малоактивному дитині. Заохочувати ініціативу.






Д/гра «Лялька захворіла»






Ліплення: частування хворий ляльці






Бесіда про професію лікаря. Запросити лікаря дитячого садка. Повторна екскурсія в кабінет лікаря. Спостереження за тим, як веде лікар прийом.






Обіграти сюжет «На прийомі у лікаря»






Обіграти сюжет «Виклик лікаря додому»






Обіграти сюжет «Ставимо укол»






Обіграти сюжет «Робимо щеплення»






Екскурсія до аптеки. Спостереження за роботою фармацевта, касира, завідуючої. Бесіда.






Знайомство з професією лікаря-офтальмолога. Виготовлення необхідних атрибутів (таблиці для перевірки зору, «лопатки», індивідуальні картки та інше).






Розгортання сюжету «На прийомі у лікаря-офтальмолога».






Розгляд ілюстрацій. Відкриття «Аптеки» в групі (розміщення атрибутів, виготовлення).






Д/гра «Хто як працює» з метою поглиблення знань про обов'язки лікаря, медсестри, санітарки, фармацевта.






Поєднання різноманітних сюжетів ігор на теми «Аптека», «Лікарня», «Поліклініка» одним задумом – надання допомоги хворому.






Викличемо швидку допомогу по телефону. Розгортання сюжету «Швидка допомога», «Лікарня».






Ляльковий театр з участю дітей «Як бути здоровим». Висміювати разом з дітьми в комічному та іронічному стилі різних звірят, які захворіли через невиконання правил гігієни (недбало мили руки, не по сезону вдягалися, їли брудні фрукти). Використати набори «Лікар Айболить», «Маленький лікар».






Обіграти сюжет «Полікуємо неслухняних звірят».






4. «МАГАЗИН»



Зміст роботи

дата



Екскурсія до магазину. Спостереження за працею продавця (рахує гроші, видає чек та продукти, допомагає покупцям розмістити продукти в целофанових мішечках). Запропонувати дітям купити хліб.






Читання вірша О. Ємельянової «Магазин іграшок». Б. Воронько «Казка про незвичайні покупки».






Розглянути ілюстрації «В магазині». Поглибити уявлення дітей про працю дорослих.






Д/гра «Продавець і покупець» Показати дітям, як користуватися вагами і правильно пакувати товар.






Виготовлення атрибутів до гри «Магазин продуктів». Виліпити з глини чи пластиліну бублики, паляниці, булки.






Бесіда з дітьми про те, чи були вони в магазині «Іграшки» з мамою чи татусем, як купували іграшки, як їх обслуговували продавці, за якими ознаками розташовані іграшки в магазині.






Обіграти сюжет Сім'я пішла за покупками до магазину «Продукти». Ролі розподіляються за бажанням дітей.






Розгляд ілюстрацій «У магазині» (різні види магазинів). Що купують у кожному з них? Обіграти сюжет «У магазині іграшок».






Бесіда про культуру спілкування з працівниками в магазині.






Д/ гра «Продукти харчування»






Бесіда «Про значення професії продавця і вантажника»






Обіграти сюжет «Булочна кондитерська (хлібний відділ, магазин)»






Обіграти сюжет «Овочевий магазин (відділ)»






Обіграти сюжет «М'ясний, ковбасний магазин (відділ)»






Обіграти сюжет «Рибний магазин (відділ)»






Обіграти сюжет «Молочний магазин (відділ)»






Обіграти сюжет «Продуктовий магазин»






Обіграти сюжет «Магазин музичних інструментів»






Обіграти сюжет «Книжковий магазин»






Обіграти сюжет «Магазин побутової хімії»






Обіграти сюжет «Фабрика пошиття одягу». Мета: активізувати уявлення дітей про характер праці на швейній фабриці. Правила гри: підібрати деталі одягу за кольором, розміром. Вставляти деталь у одязі на потрібному етапі. Матеріал: вирізані із цупкого паперу силуети одягу (блузи, спідниці та ін.). Відповідні їм окремі частини одягу: рукава, комірець, застібки, штанини і т. д. Ролі швачки, контролера, будівельників для будівництва магазину одягу






Показ лялькового театру «В магазині «Одяг».






Поєднання СРГ «Транспорт» – «Магазин». Магазин закрився на переоблік – поповнення асортименту товарів. Ролі: вантажників, шоферів (перевозять зі «складу готового одягу» одяг), директор магазину, продавці, контролери.






Відкриття магазину «Одяг». Гра-драматизація «Ми пішли за покупками». В імпровізованому діалозі з дітьми вихователь заохочує зробити ту чи іншу покупку. У грі мають бути відображені такі моменти: відповідний вибір магазину – «Іграшки», «Одяг», «Продукти», опис асортименту товарів в ньому, ввічлива розмова продавців і покупців, покупка.






Поєднання СРГ «Сім'я» – «Магазин» – «Транспорт». Тематика: «У ляльки Тетянки День народження, поїдемо за подарунками...»





Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал