Про затвердження Правил видачі свідоцтв члена льотного екіпажу, бортпровідника та співробітника із забезпечення польотів



Сторінка1/17
Дата конвертації03.03.2017
Розмір3.11 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   17


Проект наказу
                             http://zakonst.rada.gov.ua/images/gerb.gif                             

МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ

Н А К А З



N від Зареєстровано в Міністерстві


м.Київ юстиції України

за N
Про затвердження Правил видачі свідоцтв члена льотного екіпажу, бортпровідника та співробітника із забезпечення польотів



З метою приведення нормативно-правових актів, що регулють діяльність цивільної авіації України у відповідність до законодавства Європейського Союзу та на виконання Закону України „Про Загальнодержавну Програму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу, вдосконалення сертифікації авіаційного персоналу в


Україні згідно з вимогами Повітряного кодексу України, Указу Президента України від 06.04.2011 N 398" Про затвердження положення про Державну авіаційну службу України" та у відповідності із стандартами і рекомендованою практикою Міжнародної організації цивільної авіації (IKAO)та вимог JAR FCL 1,2,3,4 які застосовані в Україні наказом Державіаслужби від 27.03.2006 №223 та зареєстровані в Мінюсті України від 12.04.2006 за №426/12300 року,
Н А К А З У Ю:



  1. Затвердити Правила видачі свідоцтв члена льотного екіпажу, бортпровідника та співробітника із забезпечення польотів в Україні (далі - Правила), що додаються.

2. Державній авіаційній службі України забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції.

2.1. Оприлюднення цього наказу на офіційному сайті Міністерства інфраструктури України.

3. Керівникам структурних підрозділів Мінінфраструктури та Державіаслужби України вивчити та взяти до виконання зазначені вище Правила.

4. З моменту введення цього наказу вважати такими, що не застовуються на території України:

Правила видачі свідоцтв авіаційному персоналу в Україні Наказ МТУ від 07.12.98 №486, реєстрація МЮУ 29.12.98 за №833/3273

Щодо заходів впровадження Правил видачі свідоцтв авіаційному персоналу в Україні Наказ Укравіації від 16.02.99 №51

Порядок проведення заміни свідоцтв авіаційного персоналу зразка 1989 р.Наказ Укравіації від 16.02.99 №51

Зміни та доповнення до Правил видачі свідоцтв авіаційному персоналу в Україні (до наказу МТУ від 07.12.98 №486, МЮУ від 29.12.98 за №833/3273) Наказ МТУ від 23.10.2000 №584, реєстрація МЮУ 06.11.2000 за №779/5000

Вказівки щодо проведення сертифікації авіаційного персоналу Наказ Укравіатрансу від 06.12.2000 №236

Порядок проведення заміни свідоцтв авіаційного персоналу зразка 1989р. Наказ Укравіатрансу від 06.12.2000 №236

Зміни та доповнення до Правил видачі свідоцтв авіаційному персоналу в Україні (до наказу МТУ від 07.12.98 №486, МЮУ від 29.12.98 за №833/3273)

Вказівки щодо проведення сертифікації авіаційного персоналу Наказ МТУ від 26.12.01 №893, реєстрація МЮУ 11.01.02 за №24/6312

Зміни до Правил видачі свідоцтв авіаційному персоналу в Україні (до наказу МТУ від 07.12.98 №486, МЮУ від 29.12.98 за №833/3273) Наказ МТУ від 24.07.02 №505, реєстрація МЮУ 31.07.02 за №619/6907

Інструкція про перевірки членів екіпажів повітряних суден 1, 2, 3 класів цивільної авіації України, затверджена наказом Укравіатрансомвід 23.04.2002р. №188

Зміни та доповнення до Правил видачі свідоцтв авіаційному персоналу в Україні (до наказу МТУ від 07.12.98 №486, МЮУ від 29.12.98 за №833/3273) Наказ МТУ від 16.01.03 №27, реєстрація МЮУ 29.01.03 за №72/7393.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
Міністра транспорту України

Міністр


Затверджено
наказом Міністерства транспорту
України N

Зареєстровано в Міністерстві


юстиції України
за N

Правила видачі свідоцтв члена льотного екіпажу, бортпровідника та співробітника із забезпечення польотів

1. Загальні положення

1.1. Правила видачі свідоцтв члена льотного екіпажу, бортпровідника, співробітника із забезпечення польотів (далі - Правила) обов'язкові для авіаційного персоналу, що здійснює льотну експлуатацію цивільних повітряних суден, підготовку авіаційних фахівців в організаціях, зареєстрованих на території України, незалежно від
форм власності та відомчої підпорядкованості та підприємств які займаються забезпеченням польотів.
1.2. Ці Правила встановлюють вимоги до кандидатів на
отримання свідоцтв та рейтингів, порядок сертифікації члена льотного екіпажу, бортпровідника та співробітника із забезпечення польотів, процедури видачі, внесення обмежень та вилучення свідоцтв.

1.3. Правила є основою для розробки навчальних програм


підготовки авіаційних фахівців, сертифікації навчальних закладів,
експлуатантів та інших організацій, що займаються підготовкою та
перепідготовкою авіаційних фахівців, а також для інспектування
експлуатантів, навчальних закладів та інших організацій, що експлуатують цивільні повітряні судна.

2. Визначення термінів та скорочення


У цьому розділі наводяться терміни та скорочення, які
зустрічаються в тексті цих Правил:

2.1. Визначення термінів

2.1.1. Авіаційний фахівець - фізична особа, яка пройшла
спеціальну професійну підготовку і є власником відповідного
свідоцтва.

2.1.2. Автожир - літальний апарат, важчий за повітря, що


підтримується в польоті за рахунок взаємодії повітря з одним або
декількома несучими гвинтами, які вільно обертаються навколо осей,
що перебувають приблизно у вертикальному положенні.

2.1.3. Аеростат - повітряне судно, легше за повітря, що не


приводиться до руху силовою установкою.

2.1.4. Багатопілотні літаки - літаки, що сертифіковані для виконання польотів при мінімальному складі екіпажу, принаймні з двох пілотів.

2.1.5. Вертоліт - повітряне судно, важче за повітря, що
підтримується в польоті переважно за рахунок реакції повітря з
одним або декількома несучими гвинтами, що обертаються силовою
установкою навколо осей, які знаходяться приблизно у вертикальному
положенні.

2.1.6. Вид повітряних суден - класифікація повітряних суден


на підставі встановлених основних характеристик, наприклад: літак,
вертоліт, планер і т. ін.

2.1.7. Другий пілот - особа, яка має свідоцтво пілота і


виконує певні функції пілота на борту повітряного судна, крім
функцій командира повітряного судна; виняток становить особа, яка
має свідоцтво пілота та знаходиться на борту повітряного судна з
метою проходження льотної підготовки.

2.1.8. Засвідчити придатність до польоту У транзитних аеропортах - виконати передпольотний огляд ПС членом екіпажу без усунення несправностей повітряного судна, яке зайняте в регулярних повітряних перевезеннях, якщо інше не передбачено регламентом з технічного обслуговування цього типу повітряного судна. Порядок допуску членів екіпажу до передпольотного та післяпольотного огляду з правом засвідчення придатності повітряного судна до польоту визначає експлуатант.

2.1.9. Зчислення шляху - спосіб обчислення поточних координат
місцезнаходження повітряного судна за елементами його руху.

2.1.10. Рейтинг - кваліфікаційна відмітка, яка є невід'ємною


частиною свідоцтва та встановлює особливі умови, права та
обмеження щодо власника цього свідоцтва.

2.1.11. Катєгорія повітряного судна – класифікація повітряних суден на основі встановлених основних характеристик, наприклад: літак, планер, гвинтокрил, вільний аеростат.

2.1.12. Командир повітряного судна - пілот, відповідальний за
керування повітряним судном та його безпеку протягом польотного
часу.

2.1.13. Комплексний пілотажний тренажер - спеціальний


технічний пристрій, який сертифіковано повноважним органом для
підготовки та перевірки льотного складу і за допомогою якого на землі імітується політ за нормальних, особливих та аварійних умов.

Комплексний технічний засіб підготовки (авіаційний тренажер)(Synthetic Training Divice /STD/) - технічний засіб комплексної підготовки, перепідготовки та перевірки авіаційного персоналу, який імітує умови польоту та/ або функціонування систем повітряного судна, що є або пілотажним тренажером, або тренажером

льотної підготовки, або процедурним тренажером.

Пілотажний тренажер (Flignt Simulator /FS/) - тренажер до складу якого входить відтворений у реальному масштабі макет кабіни повітряного судна конкретного типу або конструкції, конкретної моделі або серії. Включає: комплект обладнання та програмне забезпечення, необхідне для відтворення умов експлуатації повітряного судна на землі та в повітрі; систему візуалізації, що відображає позакабінний простір; систему імітації акселераційних впливів.

Тренажер льотної підготовки (Flight Training Device (FTD)) -

тренажер до складу якого входять прилади, устаткування, панелі та засоби керування в межах відкритого або закритого макета кабіни повітряного судна. Включає: комплект обладнання та програмне забезпечення, необхідне для відтворення умов експлуатації повітряного судна на землі та в повітрі в межах можливостей систем, які моделюються на даному тренажері, і може не мати системи імітації акселераційних впливів та/ або системи візуалізації.

Процедурний тренажер II типу (Flight and Navigation

Procedures Trainer - Type II /FNPT II/) - нерухомий тренажер, до складу якого входить макет кабіни багатодвигунного повітряного судна певного типу або класу в обсязі, необхідному для імітації функціонування систем повітряного судна, і може не мати системи візуалізації.

Процедурний тренажер I типу (Flight and Havigation Procedures

Trainer - Type I /FNPT I/) - нерухомий тренажер, що відтворює внутрішньокабінну обстановку певного класу повітряних суден.

2.1.14. Літак - повітряне судно, важче за повітря, що
приводиться до руху силовою установкою і підйомна сила якого в
польоті створюється переважно за рахунок аеродинамічних реакцій на
нерухомих поверхнях за даних умов польоту.

2.1.15. Літальний апарат – будь який апарат, що підтримується в атмосфері за рахунок його взаємодії з повітрям, виключаючи взаємодію з повітрям відображеним від земної поверхні.

2.1.16. Людський фактор – здібності людини та межі її можливості, що впливають на безпеку та ефективність авіаційної діяльності.

2.1.17. Медичне свідоцтво (сертифікат) - документ, що


видається лікарсько-льотною сертифікаційною комісією та
підтверджує відповідність його власника конкретним вимогам
придатності за станом здоров'я під час виконання функціональних
обов'язків.

2.1.18. Наліт з інструктором - польотний час, протягом якого


власник свідоцтва або кандидат на його одержання проходить льотну
підготовку на борту повітряного судна з інструктором, який має
відповідне свідоцтво та відповідний рейтинг інструктора.

2.1.19. Надлегке повітряне судно (моторне) - повітряне судно,


обладнане силовою установкою, з максимальною сертифікованою
злітною масою не вище 450 кг і, згідно з експлуатаційною
документацією, мінімальною швидкістю звалювання у посадочній
конфігурації не більше 65 км/год. Моторні надлегкі повітряні судна
за принципом керування поділяються на типи з балансирним та
аеродинамічним керуванням.

2.1.20. Повноважний орган з видачі свідоцтв - Повноважний орган призначений Договірною державою який є відповідальним за видачу свідоцтв авіаційному персоналу.

2.1.21. Продовження (наприклад, терміну дії рейтингу або дозволу) - адміністративна процедура, що виконується під час дії рейтингу або дозволу, яка дозволяє власнику свідоцтва продовжувати здійснювати право, що надається рейтингом або дозволом, протягом наступного чітко визначеного періоду, внаслідок виконання певних вимог.

2.1.22. Час підготовки з інструктором - польотний час або час наземного тренування за приладами, під час якого особа отримує підготовку з інструктором, який затверджений належним чином і для цієї мети.

2.1.23. Ніч - період між закінченням вечірніх цивільних сутінок та між початком ранкових цивільних сутінок або такий інший період між заходом сонця та сходом сонця, який може бути встановлений відповідним органом влади.

Примітка. Цивільні сутінки закінчуються вечером, коли центр сонячного диска знаходиться на 6° нижче горизонту, і починаються уранці, коли центр сонячного диску знаходиться на 6º нижче за горизонту.

2.1.24. Офіційний медичний висновок - висновок щодо


конкретного випадку, зроблений медичними експертами в
установленому порядку.

2.1.25. Пілотування - зміна положення повітряного судна у


просторі шляхом дії на органи керування протягом польотного часу.

2.1.26. План польоту – відповідні відомості щодо запланованого польоту, або частини польоту ПС які надаються органам обслуговування повітряного руху.

2.1.27. Планер - повітряне судно, важче за повітря, що не
приводиться до руху силовою установкою і підйомна сила якого
створюється переважно за рахунок аеродинамічних реакцій на
нерухомих поверхнях за даних умов польоту.

2.1.28. Підготовка за затвердженою програмою - підготовка яка виконується під контролем та за спеціальною програмою яка затверджена повноважним органом.

2.1.29. Повітряне право - сукупність знань відповідних
нормативно-правових актів, що регулюють діяльність цивільної
авіації.

2.1.30. Повітряне судно – будь який апарат, що підтримується


в атмосфері за рахунок його взаємодії з повітрям, виключаючи
взаємодію з повітрям, відбитим від земної поверхні.

2.1.31. Повітряне судно з системою збільшення підйомної сили.

Повітряне судно важче за повітря, здатне виконувати вертикальний зліт, вертикальну посадку і політ на малій швидкості, що в основному забезпечується механізацією крила яка приводиться до дії двигуном або тягою двигуна, що використовуються для створення під’ємної сили на цих режимах польоту, а також необертальними аеродинамічними поверхнями, що створюють під’ємну силу при виконанні горизонтального польоту.

2.1.32. Пов'язане з ризиком вживання психоактивних речовин -


вживання авіаційним персоналом одного або кількох психоактивних
речовин, що призводить до:

а) небезпеки для людини, що їх вживає, або загрози життю,


здоров'ю або благополуччю інших людей;

б) проблеми чи розладу професійного, соціального, психічного


або фізичного характеру.

2.1.33. Психоактивні речовини - алкоголь, опіоїди,


каннабіноїди, седативні засоби, гіпнотичні препарати, кокаїн, інші
психостимулювальні засоби, галюциногени та летючі розчинники.
Виняток становлять тютюн і кофеїн.

2.1.34. Політ за маршрутом – політ між пунктом вильоту та пунктом прильоту за запланованим маршрутом з використанням стандартних навігаційних процедур.

2.1.35. Приватний пілот - особа, що має свідоцтво пілота, яке не дає право виконувати польоти за винагороду.

2.1.36. Професійний пілот - особа, що має свідоцтво пілота, яке надає право виконувати польоти за винагороду.

2.1.37. Перевірка вмінь - демонстрація вміння для отримання свідоцтва або рейтингу.

2.1.38. Професійна перевірка - демонстрація вміння для продовження або поновлення дії рейтингу, яка також містить усний іспит, який може вимагати екзаменатор.

2.1.39. Самостійний наліт курсанта-пілота - час польоту,
протягом якого курсант-пілот є єдиною відповідальною особою на
борту повітряного судна.

2.1.40. Визнання сертифіката - визначення відповідності


вимогам повноважного органу сертифіката авіаційного навчального
закладу (організації з підготовки авіаційного персоналу) іноземної
держави, виданого повноважним органом цивільної авіації цієї
держави або іншим повноважним органом цивільної авіації.

2.1.41. Технічне обслуговування - роботи, необхідні для


підтримання льотної придатності повітряного судна, в тому числі
капітальний ремонт, перевірка, заміна, модифікація або усунення
дефекту, що виконуються як окремо, так і в поєднанні.

2.1.42. Тип повітряного судна - всі повітряні судна такого


самого основного проектування, включаючи всі модифікації, крім
модифікацій, які виникають в результаті зміни в обслуговуванні, в
льотних характеристиках або у доповненні льотного екіпажу.

2.1.43. Цивільне повітряне судно - повітряне судно, що


занесене до Державного реєстру цивільних повітряних суден.

2.1.44. Час тренування за приладами - час польоту за приладами або час наземного тренування за приладами.

2.1.45. Час наземного тренування за приладами - час тренування пілота при змодельованому польоті за приладами на комплексних навчальних пристроях (STD).

2.1.46. Час польоту вертольота (наліт) - період часу від


початку розбігу вертольота під час зльоту (від початку взяття
"шаг-газу" при вертикальному зльоті) до кінця пробігу під час
посадки (до скидання "шаг-газу" при вертикальній посадці).

2.1.47. Час польоту - період часу з моменту від початку руху літака з метою злету до повної зупинки на стоянці та останова двигунів або закінчення обертання гвинтів.

2.1.48. Час польоту (наліт пілота) за приладами - час,
протягом якого пілот керує повітряним судном виключно за приладами
без використання зовнішніх орієнтирів.

2.1.49. Час польоту планера (наліт пілота) - загальний час


перебування в польоті на буксирі та без буксиру з моменту початку
руху планера під час зльоту і до моменту його зупинки після
закінчення польоту.

2.1.50. Член екіпажу повітряного судна - особа авіаційного


персоналу, якій в установленому порядку доручено виконання певних
обов'язків на борту повітряного судна протягом виконання польотного завдання.

2.1.51. Член льотного екіпажа - член, що має свідоцтво екіпажа, на якого покладені обов'язки, пов'язані з управлінням повітряним судном впродовж службового польотного часу.

2.1.52. Інструктор – авіаційний спеціаліст,
який має свідоцтво члена екіпажу (за фахом), відповідний досвід
експлуатації повітряного судна конкретного типу (варіанта) та
підготовлений відповідно до встановленої Повноважним органом
процедури для виконання тренувань членів екіпажу, які мають
відповідне свідоцтво члена екіпажу та рейтинг відповідного типу
(варіанта) повітряного судна, з метою допуску до виконання
польотів на повітряному судні даної авіакомпанії.

2.1.53. Сектор маршруту (сектор) - політ, що включає зліт,


вихід на маршрут, політ за маршрутом, тривалістю не менше як
15 хвилин, зниження, заходження на посадку та посадку.

2.2. Скорочення

АД - авіаційний двигун.

АДВ - аеродромна диспетчерська вишка.

АіРЕО - авіаційне і радіоелектронне обладнання.

АК - авіакомпанія.

АП - авіапідприємство.

ATPL – Свідоцтво транспортного пілота (Airline Transport Pilot Licence)

АРЗ - аварійно-рятувальні засоби.

АТ - авіаційна техніка.

АТБ - авіаційно-технічна база.

АФО - аерофотознімальне обладнання.

БЗМ ВРО - бортові засоби механізації
вантажно-розвантажувальних операцій.

ВА - вільний аеростат.

ВПП - використання повітряного простору.

ВТК - відділ технічного контролю.

ДОП - диспетчерський орган підходу.

ЗПМ - злітно-посадковий майданчик.

ЗПС - злітно-посадкова смуга.

ІАС - інженерно-авіаційна служба.

ІТП - інженерно-технічний персонал.

КПС - командир повітряного судна.

КЛЕ - керівництво з льотної експлуатації(AFM Aircraft Flight Manual).

КПК - курси підвищення кваліфікації.

КТЕ - керівництво з технічної експлуатації.

КТЛ - комплексний тренажер літака.

ЛА - літальний апарат.

ЛЛСК - лікарсько-льотна сертифікаційна комісія.

МКК - місцева кваліфікаційна комісія.

М макс.зл. - максимальна сертифікована злітна маса


повітряного судна.

МнПЛ - міжнародні повітряні лінії.

НЗ - навчальний заклад.

НПС - надлегке повітряне судно.

НСЦ - навчально - сертифікаційний центр.

ОПР - обслуговування повітряного руху.

ПВП - правила візуальних польотів.

ППП - правила польотів за приладами.

ПС - повітряне судно.

РД - руліжна доріжка.

РДЦ - районний диспетчерський центр.

РТЗ - радіотехнічні засоби.

РТО - регламент технічного обслуговування.

Сектор ПІО - сектор польотно-інформаційного обслуговування.

СУ - силова установка.

ТО - технічне обслуговування.

ЦА - цивільна авіація.

ЦЛЛСК - Центральна лікарсько-льотна сертифікаційна комісія.

CRM – Управління ресурсами екіпажу (Crew Resource Management).

CPL – Свідоцтво комерційного пілота (Comercial Pilot Licence).

IR – Рейтинг польотів за приладами (Instrument Rating).

LST – Перевірка вмінь - демонстрація вміння для отримання свідоцтва або первинного рейтингу (Licence Skill Test).

LPC - Професійна перевірка - демонстрація вміння для продовження або поновлення дії рейтингу (Licence Proficiency Check).

ME – багатодвигунний.

MPL – Свідоцтво члена багатопілотного екіпажу (Multy Pilot Licence).

OPC – Професійна перевірка експлуатантом(Operator Proficiency Check).

PICUS – командир ПС під наглядом (Pilot-in-command under supervision).

PPL – свідоцтво приватного пілота (Private Pilot Licence).

SE – однодвигунний.

SEP – однодвигунний поршневий літак (Single Engine Piston).

STD – Комплексний технічний засіб підготовки (Synthetic Training Divice).

FS - Пілотажний тренажер (Flignt Simulator).

FTD - Тренажер льотної підготовки (Flight Training Device).

FNPT II - Процедурний тренажер II типу (Flight and Navigation Procedures Trainer - Type II).

FNPT I - Процедурний тренажер I типу (Flight and Navigation Procedures Trainer - Type I).

CRI - інструктор класу ПС (Class Rating Instructor).

FI - льотний інструктор (Flight Instructor).

IRI - інструктор польотів за приладами (Instrument Rating


Instructor).

SPIC – курсант командир ПС (Student pilot-in-command).

SFI - інструктор тренажера (Synthetic Flight Instructor).

TRI - інструктор типу (Type Rating Instructor).

FE - Льотний-екзаменатор (Flight Examiner).

TRE - Екзаменатор з кваліфікаційної відмітки типу (Type Rating Examiner).

CRE - Екзаменатор з кваліфікаційної відмітки класу (Class rating examiner).

IRE - Екзаменатор з кваліфікаційної відмітки польотів за приладами(Instrument rating examiner).

SFE - Екзаменатор з льотної підготовки на тренажері(Synthetic flight examiner).

FIE - Екзаменатор льотних інструкторів (Flight instructor examiner).

UTC – всесвітній координований час (coordinated universal time).


3. Нормативні посилання

При розробці цих Правил використовувалися такі



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   17


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал