Прилади безпеки та засоби захисту автомобільних кранів



Скачати 36.48 Kb.
Дата конвертації27.03.2017
Розмір36.48 Kb.
Електропривід, електрообладнання та основи автоматизації машин

Письмове завдання із самоконтролю для спеціальності 5.05050204

"Експлуатація і ремонт підйомно-транспортних,

будівельних, дорожніх машин і обладнання"

Тема : Прилади безпеки та засоби захисту автомобільних кранів.

Відповідно до «Правил будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів» автомобільні крани повинні бути обладнані приладами та пристроями, що забезпечують їх безпечну експлуатацію: обмежувачами, покажчиками, сигнальними пристроями.

ОБМЕЖУВАЧ автоматично вимикають механізм (або групу механізмів) крана, якщо наступають умови, при яких порушується його безпечна експлуатація: наприклад, якщо стріла піднята в таке положення, при якому вона може перекинутися назад і впасти на поворотну частину крана, або на даному вильоті стріли піднімають вантаж, що перевищує допустиму вантажопідйомність. Обмежувачі підключені до ланцюгів керування крана.

Конструкція обмежувачів дозволяє відновити роботу відключених механізмів для повернення робочого обладнання в безпечне положення. Так, якщо спрацював обмежувач підйому стріли, то стрілова лебідка зможе тільки опустити її. Якщо піднятий вантаж більше допустимого, вантажна лебідка може тільки опустити його, а стрілова - тільки підняти стрілу, зменшивши тим самим перекидаючий момент, що діє на кран від цього вантажу.

Слід пам'ятати, що при заміні елементів робочого обладнання обмежувачі обов'язково налаштовують на роботу з новим видом змінного обладнання.

На автомобільних кранах встановлюють обмежувачі: підйому підвіски крюка, змотування і натягу каната, підйому стріли, зони роботи крана, вантажопідйомності.

Обмежувач підйому підвіски крюка, автоматично відключає вантажну лебідку при підході підвіски крюка до граничного верхнього положенню, встановлюють на оголовка верхньої (висувний) секції стріли (мал.49а). При цьому відстань між гаковою підвіскою 1 і оголовком стріли 6 повинно бути не менше 200 мм, регульоване зміною довжини троса 7. Спрацювання кінцевого вимикача 4 обмежувача підйому підвіски крюка відбувається при підйомі вантажу 3 упором 2 підвіски крюка. Коли натяг троса 7 слабшає, замкнуті контакти кінцевого вимикача 4 під дією пружини розмикаються.

Обмежувач скручування канату (мал. 49, б), встановлений біля барабана лебідки, призначений для автоматичного відключення механізму лебідки, коли на барабані залишається не менше 1,5 витків каната. Спрацювання кінцевого вимикача 4 обмежувача скручування канату відбувається при впливі на шток вимикача гайки 9, що переміщається по гвинту 10. У свою чергу гвинт 10 отримує обертальний рух від барабана 11 лебідки через зірочку, закріплену на гвинті 10, і палець 13, закріплений на реборд барабана. Гайка 9 від провертання ковзає виступом в кронштейні обмежувача скручування канату.

Обмежувач підйому стріли (ріс.49, в), встановлений на поворотній рамі біля основи стріли, призначений для автоматичного відключення механізму підйому стріли при підході стріли в крайнє верхнє положення. Спрацювання кінцевого вимикача 4 обмежувача підйому стріли відбувається при впливі на вимикач упору-ексцентрика 15, закріпленого на підставі стріли. Обмежувач підйому гратчастих і висувних стріл складається, як правило, з упору, розміщеного біля основи стріли, і кінцевого вимикача, установленого на стійці опори стріли.



Рис. 49. Обмежувачі підйому підвіски крюка (а), скручування канату (б) і підйому стріли (в):

1 - Крюкова підвіска, 2 - упор; 3 - вантаж, 4 - кінцевий вимикач; 5 - основа; 6 - оголовок стріли; 7 - трос, 8 - скоба; 9 - гайка; 10 - гвинт; 11 - барабан лебідки; 12 - поворотна рама, 13 - палець; 14 - гайка; 15 - упор-ексцентрик; 16 - підстава стріли, 17 - кронштейн.

При підйомі стріли в крайнє положення упор натискає на шток кінцевого вимикача, включеного в ланцюг управління кранів, контакти вимикача розриваються і лебідка зупиняється. Описані обмежувачі підйому стріли застосовують на кранах з електричним, електрогідравлічним і електропневматичним управлінням. На кранах з механічним керуванням обмежувач підйому стріли являє собою систему важелів і тяг, що впливають на зчеплення базового автомобіля. Так, обмежувач підйому стріли крана КС-2561К-1 вбудований в систему управління муфтами зчеплення і реверсу, спрацьовує при крайньому верхньому положенні стріли.

Обмежувач натягу вантажного каната (рис. 50) призначений для автоматичного відключення приводу при досягненні визначеного зусилля натягу вантажного каната стріли в транспортному положенні крана.

Рис. 50. Обмежувач натягу вантажного каната в транспортному положенні крана КС-2561К-1:



1 - шплінт, 2, 4 - напрямні, 3, 8 - пружини, 5 - упор; 6 - вимикач; 7 - кронштейн; 9 - важіль; 10 - болт; 11 - стріла.

При натягу каната крюковою обойми упори 5, стискаючи пакет пружин 3, переміщаються вниз. При цьому двуплечий важіль 9, впираючись регулювальним болтом 10 в поперечину опори стріли, повертається проти годинникової стрілки. Друге плече важеля опускається вниз і звільняє примусово кнопку кінцевого вимикача 6, встановленого на кронштейні стріли. Контакти вимикача замикаються, спрацьовує електропневматичний клапан і зчеплення включається, після чого механізм підйому гака можна включити тільки на опускання. При піднятою стрілі або не повністю затягнутому вантажному канаті контакти кінцевого вимикача примусово розімкнуті важелем під дією пружини.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал