Правила тренінгу Учасники об’єднуються в трійки. Кожна трійка, порадившись 2 хвилини, має запропонувати правило, за яким будемо працювати.



Скачати 90.27 Kb.
Дата конвертації18.06.2017
Розмір90.27 Kb.
ТипПравила
Тренінг

ТОЛЕРАНТНІСТЬ – НАШ ШЛЯХ ДО ЄВРОПИ

  1. Вступна частина.

  1. Знайомство

Учасники тренінгу називають себе, повідомляють з якої вони школи та говорять, в яку країну Європи вони хотіли б відправитись у подорож, пояснити чому.

  1. «Хелло-бонжур!»

Учасники вітаються на мовах різних народів світу. (Вітання роздає керівник)

  1. Правила тренінгу

Учасники об’єднуються в трійки. Кожна трійка, порадившись 2 хвилини, має запропонувати правило, за яким будемо працювати. (Записані на аркушах паперу привила кріпимо на дошку.)

  1. Повідомлення теми та мети тренінгу

  • Протиріччя, сутички, конфлікти та війни супроводжують людство з перших кроків його існування. За 50 віків, за підрахунками вчених, відбулося приблизно 14500 воєн. За всю свою історію людство мало лише 300 "мирних років". Якшо весь час існування людства прийняти за добу (24 год.), то ці мирні роки складуть у ній лише 6,5 секунди. Людство витратило на конфлікти величезні кошти і заплатило мільйони життів за свої потреби, інтереси, помилки та прорахунки. Люди навчились навіть поділяти війни та конфлікти на "справедливі" і "несправедливі", "прогресивні" та "реакційні". Конфлікти, війни велися за ринки збуту, за джерела сировини, за контроль над торгівельними шляхами, за чужі території за звільнення від іноземного гноблення, за владу.

Особливу групу серед них займають війни і конфлікти за ідеологічними мотивами, інколи вони викликалися почуттям власної переваги, впевненістю у власній правоті, нетерпимістю до звичаїв, традицій і переконань інших народів, релігійних груп тощо.

Людей нерідко умови життя або обставини змушують думати тільки про себе, як вижити. Труднощі і незабезпеченість породжують непевність у завтрашньому дні, озлоблюють, роблять їх більш егоїстичними і черствими. І тоді до інших людей вони нетерпимі. У всіх людей свої погляди на життя, на працю, кохання, тощо. Як навчитися поважати думки іншої людини? Чи прагнути, щоб опонент сприйняв ваші погляди? Проявляти нетерпимість чи бути толерантним? Про це й піде мова сьогодні.



  1. Очікування.

Учасники на стікерах пишуть свої очікування від заняття-тренінгу та кріплять їх на карту Європи, проговорюючи їх.

  1. Основна частина.

  1. Бесіда про виявлення багатоаспектності ряду понять: «культура»; «комунікація»; «міжкультурна комунікація»; «кросс-культура»; «культурний шок»; «толерантність»; «інтолерантність».

Важливо показати роль етнічних стереотипів, установок у міжкультурній взаємодії. Висновок: Толерантність означає повагу, прийняття й правильне розуміння різноманіття культур нашого світу, різних форм вираження людської індивідуальності.

  1. Розповідь керівника.

Толерантність – це потреба сьогодення

Проблема розвитку духовності, зокрема, толерантного ставлення людини до свого оточення, дуже актуальна в наш час. Принципово важливим є усвідомлення необхідності навчитися жити у світовій спільноті, керуючись принципами толерантності.

16 листопада 1995 році держави – члени Організації Об`єднаних Націй з питань освіти, науки і культури прийняли Декларацію принципів толерантності.

Щодо суті поняття «толерантність» у ст..1 цього документу зазначено: «толерантність означає поважання, сприйняття та розуміння багатого розмаїття культур нашого світу».

Для набуття навичок толерантності необхідні знання. Як показав час, усі біди нашого суспільства, в тому числі економічні, зумовлені тим, що люди дотепер не навчилися конструктивно взаємодіяти, йти на компроміс, не виховані у дусі миролюбства й терпимості. Толерантність – це усвідомлення відмінності іншого і намагання зрозуміти його цінності та особливості світогляду. Толерантність – це не поблажливість, але й не байдужість. Це передусім, визнання права кожної людини на самобутність, неповторність її внутрішнього світу. Бути терпимими до інших, звільнити своє серце від тягаря образи, прийняти іншу людину такою, яка вона є.


  1. Вправа «Карта асоціацій»

Учасникам роздається «Карта асоціацій», в яку необхідно додати свої асоціації, пов’язані з певними країнами. (10 хвилин)

В підсумку керівник з’ясовує які асоціації були несподіваними, які найточніше відбивали особливості країни, а які засновані на стереотипах.






Країна

Культурні асоціації

1

Великобританія

Туман, замки, чай, джентльмен

2

Німеччина

Пиво, Гітлер, війна, ковбаски

3

Греція

Міфи та боги, античність, оливки

4

Італія

Папа Римский, макарони, античність, завойовники

6

Франція

Мода, любов, свобода, «Шанель № 5»

8

Швейцарія

Часи, банки, курорти, шоколад,

9

Росія

Зима, берізка, хоккей, безкрайність

10

Україна







  1. Руханка «Буревій»

Керівник говорить різноманітні твердження, а учасники, яких це стосується, міняються місцями:

  • Кому день народження весною? Влітку? Восени? Взимку?

  • Буревій для тих, хто відвідує Євроклуб?

  • Хто любить подорожувати? Хто мріє про подорожі Європою? Хто вже відвідав країни Європи?




  1. Розгляд та аналіз ситуацій (робота в групах)

Ситуація № 1

Антону Василькову пощастило - відразу після закінчення інституту він влаштувався на роботу в спільне підприємство. Дуже часто після робочого дня він разом зі своїми німецькими колегами заходив в бар випити пива і поговорити. Відносини, як здавалось Антону, з ділових все більше перетворювалися на дружні. На наступний день після чергових «посиденьок» Антон звернувся до Пітера Берга, що сидить з ним поруч в офісі: «А пам’ятаєш , ти вчора розповідав, як ви з Мартіном влаштували дебош у ресторані?». На що була дуже різкий відповідь: «Антон, займайся своєю роботою». Молодий чоловік був здивований - вчора вони з Пітером були кращими друзями, а сьогодні таке звернення.


Як би Ви пояснили Антону причину сварки з німець ким колегою?

1. Пітер - грубий, невихована людина.

2. Пітер переконаний, що те, що було розказано в приватній бесіді, не варто розголошувати.

3. Пітер вважає, що на робочому місці не варто говорити про сторонні речі.

4. Пітеру неприємно згадувати випадок зі свого життя, про який він розповів, неабияк випивши.

Ситуація № 2

Випадок в Японії. Петро Сіліверстов великий знавець звичаїв і традицій східних країн, зокрема Японії, відправився туди для проведення наукової конференції з етнопсихології. В аеропорту Петра зустрів його добрий знайомий Макото і попросив з ним заїхати в один з великих бізнес центрів Японії, оскільки йому потрібно було завести туди документи. Ось яка ситуація трапилася там з Петром.

Приїхавши в бізнес центр, Макото попросив Петра посидіти і почекати його на диванчику біля одного з кабінетів, а сам вирушив у своїх справах. Петро, ​​посидівши трохи, почув гучні вигуки з кабінету, біля якого сидів. Йому стало цікаво, і він вирішив дізнатися, що ж там таке відбувається, вставши з дивана і підійшовши до дверей, Петро побачив, що вони відчинені і заглянув туди. Ось що він побачив: чоловіка, мабуть, начальника, оскільки він сидів за столом, лаявся, і говорив про звільнення і іншого чоловіка, який стояв, перед його столом нахиливши, голову вниз і посміхався. Як же так, хіба він ні краплі не засмутився, адже йому тільки, що сказали про звільнення? - Здивувався Петро і подумав про те, що потрібно неодмінно розповісти про цю дивну людину Макото. Йому не довелося довго чекати, оскільки його знайомий прийшов через кілька хвилин і, вислухавши історію Петра, пояснив у чому ж все таки справа.
Як ви гадаєте, як Макото пояснив те, що трапилося Петру? Виберіть підходящий, на вашу думку, відповідь.

1. Підлеглий посміхався, оскільки йому вже набридла ця робота.

2. Підлеглий не розумів японської мови, і вважав, що його хвалять.

3. У Японії прийнято не дивитися людям в очі і посміхатися, навіть почувши не приємно звістку.

4. Підлеглий був душевно хворий і тому завжди посміхався.
Ситуація № 3.

Молодий (російський) хлопець Олексій приїхав у гості до свого друга вірмена на весілля до Вірменії. Оселився він у свого друга. На весіллі після викупу нареченої були ще цікаві обряди і всі пішли за стіл. Олексій сів на місце, яке йому більше сподобалося, але це місце було поруч з дівчиною. Він зауважив, що всі дивляться на нього з непорозумінням. Його знайомий підійшов і попросив його пересісти. Пояснивши своє прохання:


1. На весіллі не прийнято щоб з вірменкою сидів людина іншої національності, а тільки вірменин.

2. На весіллі, по вірменській традиції прийнято жінкам і чоловікам сидіти окремо. Чоловіки з одного боку, жінки з іншого.

3. Вірмени не люблять росіян. І не довіряють їм. Особливо вони проти спілкування дівчат (вірменок) з хлопцями (росіянами).
Ситуація 4.

У Росію, для розширення свого ринку збуту, приїхала молода німецька сім'я (чоловік і дружина), яку поселили в російську сім'ю. Російські господарі виділили їм найбільшу кімнату для житла, намагалися забезпечити для них комфортне перебування в чужій країні (навіть при відсутності гарячої води), надавати увагу і допомогу. Але німецькі гості повели себе інакше, ніж про них малося уявлення у російських людей. У Росії завжди вважали, що Німеччина славиться своєю акуратністю, педантизмом і охайністю. Гості ж з перших днів почали вести себе просто «по-свинськи» (не прибирали за собою ліжко, не мили посуд, розкидали різне сміття по квартирі і т.д.). Російські господарі були просто шоковані і перебували в подиві. Вони спробували порозумітися з гостями, але розуміння не виникло. Як можна пояснити поведінку німців?


Інтерпретації:

1. Німці, самі оплачуючи свою поїздку і проживання в Росії, вирішили, що цим все сплачено, в тому числі прибирання сміття, посуду і т.д.

2. Німецькі гості повели себе на правах гостей, вважаючи, що за ними повинні прибирати або господарі, або хтось ще.

3. Приїхавши до Росії, німецькі гості, звиклі сортувати навіть сміття, запитали супроводжували їх осіб, куди яке сміття викидати. На що отримали відповідь, що все сміття можна викинути навіть біля дороги. Тобто, у них склалося уявлення, що будь-яке сміття в Росії викидають разом, та ще й не у спеціально відведених місцях. Вони просто дозволили собі розслабитися і перенести цю поведінка і на квартиру російських господарів.

4. Німецькі гості та російські господарі не знайшли взаєморозуміння через мовний бар'єр.
Ситуація 5.

Дівчина з Росії була відправлена батьками до Англії на 2 місяці з метою вивчення мови. Там вона познайомилася з молодим англійцем. Одного разу молодий чоловік запросив дівчину в кафе. Вони добре провели час. Коли офіціант приніс рахунок, англієць запропонував оплатити його разом. На що дівчина погодилася, але сказала, що більше вони не побачать. Молодий чоловік сильно здивувався і не зрозумів причину образи дівчини. Як можна пояснити її поведінку?


Інтерпретації:

1. Нерозуміння між дівчиною і хлопцем виникло через мовний бар'єр.

2. Дівчині не сподобався молодий чоловік і його суспільство.

3. Дівчині не сподобалося кафе і обслуговування в ньому.

4. Дівчина звикла, що якщо в кафе запрошує чоловік, то він і платить.
Ситуація № 6

Американці з Каліфорнії (відомі бізнесмени) - відомі виробники сухофруктів, що мають свої землі, техніку, вирішили спробувати створити спільне підприємство в Росії. Вони виставили ряд чітких умов майбутньому російському партнеру, ніж він повинен володіти для створення такого підприємства. Це були сади або можливість закупівлі фруктів, деяка техніка, можливість найму робітників і ще кілька питань. Агент в Росії знайшов, здавалося б, підходящого бізнесмена на півдні Росії. На всі питання він відповів ствердно. Вони домовилися про час і вилетіли до Росії.

Зустріч була призначена на 9 годин на офісі бізнесмена.

Американці прийшли природно вчасно, але російський бізнесмен протримав їх у своїй приймальні майже півтори години. Його секретарка пояснила їм, що він проводить термінову нараду. Коли ж він, нарешті, прийняв їх, вибачень вони так і не почули. Було лише нарікання, досить ліниве, кілька панське на своє важке життя, завантаженість і т.п.

Американці стояли в подиві, але бізнесмен все ж запропонував розпочати обговорення майбутнього справи. При обговоренні питань російська бізнесмен намагався ухилитися від поставлених питань, відповідав у загальних рисах і не приводив ніяких фактів наявності умов, ніж він повинен був володіти.

Після переговорів бізнесмен запропонував обговорити подальші питання на наступний день. Американці ж заявили, що подумають над його пропозицією і надішлють йому повідомлення про подальші свої дії. Але цього повідомлення російська бізнесмен так і не отримав.


Поясніть, що відбулося насправді.

А. Американці нетерплячий народ, всього хочуть відразу, занадто вимогливі, ну і що, що вони просиділи півтори години, адже російська бізнесмен проводив термінову нараду.

Б. Американці і не передбачали укладати з російським угоду, вони просто приїхали дізнатися, розвідати загальний стан виду цього бізнесу в Росії (а може і не варто займатися цим з росіянами).

В. Повністю вина на не укладання угоди лежить російською бізнесмена, по-перше, він змусив американців чекати півтори години, а для американця час - гроші, вони люблять пунктуальність, по-друге, для них важливо повне висвітлення планованого справи і не відкладати його на завтра.





  1. Заключна частина тренінгу

  1. Очікування

Погляньте на нашу карту Європи і пригадайте чого ви очікували від сьогоднішнього заняття. Чи справдилися ваші очікування? Чому?

  1. Рефлексія

" Толерантність означає - бути вільним щодо своїх переконань та приймати переконання інших".

"Навчання толерантності повинно стати абсолютним пріоритетом".

"Молодь повинна навчитись вирішувати конфлікти без жорстокості, усвідомлювати, що інші люди такі ж, як і кожний з нас.

Бути толерантним означає відмовитись від насилля.



Прощання «Віночок побажань»  

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал