Портфоліо учителя початкових класів коваль євдокії володимирівни коваль Євдокія Володимирівна



Скачати 125.62 Kb.
Дата конвертації09.05.2017
Розмір125.62 Kb.

ЛЮБИМІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ
ПОРТФОЛІО

УЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

КОВАЛЬ ЄВДОКІЇ ВОЛОДИМИРІВНИ

Коваль

Євдокія

Володимирівна
Випускниця Любимівської ЗОШ 1978 року. У цьому ж році вступила до Запорізького педагогічного училища. З 1980 року почала свою трудову діяльність в смт. Кушугум Запорізького району. Потім працювала вчителем початкових класів в м.Сімферополі, у 1982 році вступила до Бердянського педінституту ім. П.Д.Осипенка. З 1985 року почала працювати в Любимівській ЗОШ.

На запитання “Чому Ви обрали професію вчителя? ” Євдокія Володимирівна відповіла: “Ще навчаюсь в молодших класах, мені сподобалась професія вчителя. А в подальшому рішенні вибору професії велика заслуга класного керівника Карпенко А.К. Інколи, задумуючись, думаєш про те, що, напевно, іншої професії не вибрала б. Подобається мені моя професія, тому що з маленьких дітей ми виховуємо нових учителів, вихователів, людей різних професій. Наша професія схожа на професію провідника, так як і провідник зустрічає і проводжає поїзди, так і вчитель зустрічає нових учнів, а потім з ними прощається, але не назавжди, вони приходять до нас, але не як учні, а уже як наші колеги”.

Коваль Є.В. вчитель вищої категорії, “Старший учитель”, має нагороди райво та облуо.

ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ВЧИТЕЛЯ


  1. Дата народження 31 травня 1961 р.

  2. Освіта: вища

  3. Спеціальність за дипломом: вчитель початкових класів

  4. Який ВНЗ закінчила: Бердянський педагогічний інститут

  5. Рік закінчення: 1987

  6. Загальний педагогічний стаж 31 рік

  7. Стаж роботи у даному закладі: 27 років

  8. Який предмет викладає: учитель початкових класів

  9. Курси підвищення кваліфікації, рік, місяць: вчитель початкових класів, свідоцтво № 6651 від 23.02. 2011 р., видане Південноукраїнським регіональним інститутом післядипломної освіти педагогічних кадрів.




  1. Категорія за останньою атестацією, рік: підтвердила кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», 2007р.



  1. Звання, нагороди: Грамота Нововоронцовської районної державної адміністрації жовтень 1999р., Почесна грамота відділу освіти Нововоронцовської районної державної адміністрації 01.10.2001р., Почесна грамота управління освіти і науки Херсонської обласної державної адміністрації 28.08.2002р., грамота відділу освіти Нововоронцовської районної державної адміністрації 2006р., № 126 03.10.2007р., педагогічне звання «Старший вчитель» 1997р.

Коваль Євдокія Володимирівна має високий рівень професійної майстерності, учитель вищої категорії, ініціативний учитель із творчим підходом до складної справи – навчання і виховання підростаючого покоління.

Євдокія Володимирівна має високу науково-теоретичну та фахову підготовку, володіє сучасною методикою навчально-виховного процесу. Уроки та позакласні заходи проводить на високому рівні. У своїй роботі застосовує особистісно-орієнтовану модель навчання «Крок за кроком». Одержала сертифікат, який засвідчує, що вона брала участь у навчальному тренінгу «Форми організації навчального процесу за особистісно-зорієнтованою програмою навчання і виховання «Крок за кроком». Працює над проблемою «Створення ситуації успіху на уроці».

Вимоглива до учнів. Вивчає їхні індивідуальні особливості, постійно формує інтерес до навчання. На уроках широко використовує наочність, дидактичний матеріал. Учителька розвиває логічне мислення учнів, вміння аналізувати, встановлювати причинно-наслідкові як кількісні, так і якісні зв’язки між предметами і явищами навколишньої дійсності.

Євдокія Володимирівна постійно поглиблює свої знання шляхом самоосвіти, семінарської та курсової перепідготовки. У 2011 році під час проходження курсової перепідготовки написала статтю «Створення ситуації успіху молодших школярів», яка подана до збірника обласної конференції «Особливості формування гуманістичних підходів у забезпеченні якості і доступності дошкільної та початкової освіти». Значну увагу приділяє диференційованій роботі з учнями. Є головою методичного об’єднання вчителів початкових класів.

Учителька щедро ділиться досвідом своєї роботи: проводить консультації, майстер-класи для вчителів школи, району.

Результатом роботи Євдокії Володимирівни є участь вихованців у Всеукраїнському природничо-інтерактивному конкурсі «Колосок» ( 17 учасників одержали сертифікати «Золотий колосок», 15 – «Срібний колосок»). Вона одержала диплом учасника конкурсу колективних робіт «Край, де я живу» за патріотичне та естетичне виховання учнів, подяку Херсонського обласного центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді за активну участь в обласному етапі Всеукраїнського дитячого конкурсу «Джміль та бджілка». Неодноразово її вихованці займали призові місця у Міжнародному конкурсі знавців української мови ім. П. Яцика.

За період багаторічної педагогічної діяльності Євдокія Володимирівна створила власну систему навчання та виховання особистості. У арсеналі її методичних засобів є різні форми роботи і проведення нестандартних уроків: уроки співтворчості, уроки-семінари, уроки-звіти, уроки-дослідження, уроки-казки, уроки-мандрівки, інтегровані уроки, ранкові зустрічі, тести, читацькі конференції, диспути, зустрічі з видатними людьми, проведення позакласних заходів (свята, туристичні походи, екскурсії), різні форми ігрової діяльності. Використовує інтерактивні технології на уроках: робота в парах, «мозкова атака», гронування, питання-відповідь, вільне письмо, робота в групах, робота в центрах, творчі види робіт, проектно-технологічна діяльність учнів на уроках і на позакласних заходах, проблемно-пошукові завдання та ін.

Велику роботу учителька проводить по наповнюваності кабінету дидактичним матеріалом. Її класна кімната завжди взірець для інших: за оформленням естетичного вигляду, ідеальної чистоти, озелененню.

Учителька лагідна у спілкуванні з дітьми, користується у них авторитетом. Організовує і проводить величезну роботу з батьківською громадськістю, веде заняття батьківського всеобучу. Колеги її поважають за людяність і доброту. Адміністрація школи вдячна їй за самовіддану роботу.




Рівень навчальних досягнень учнів за 5 років


Клас

Рік

% високого і достатнього рівнів

2

2007 – 2008

45

3

2008 – 2009

41

4

2009 – 2010

45,5

1

2010 – 2011

45

2

2011 – 2012

45


Методична проблема
d:\діловод\9 травня\img_1476.jpg

Створення ситуації успіху

у молодших школярів

Знання завжди були одним із джерел поступу особистості. Справжній учитель, який сам переживає радість пізнання нового, завжди прагне розділити її з учнями, створити будь-якій дитині «ситуацію успіху».

Серед сучасних педагогічних технологій особливе місце належить технології створення «Ситуації успіху». Вона є однією з тих технологій, що дають змогу гуманізувати процес навчання і виховання. Свою гуманістичну місію освіта реалізує через дві соціальні функції: вона готує людину до виконання різноманітних соціальних ролей і водночас формує здатність змінювати себе і своє буття.

Проблема успіху у навчанні за останні роки визначилася як одна із найважливіших і перспективних у педагогічній науці і практиці. Викликано це тим, що в сучасних умовах людський фактор розглядається як найголовніший резерв соціального розвитку, впливу на особистість, а тому нове, гідне гуманізму завдання освіти - створити методично забезпечену систему саморозвитку особистості, що допоможе дитині самостійно розв’язати життєві проблеми, подолати труднощі учіння, спілкування, само реалізуватися.

У зв’язку з цим проблема успіху у навчанні не вичерпується рамками досягнення успішності у навчанні, а розуміється як найважливіший аспект забезпечення умов для розвитку нахилів, здібностей і обдарувань у контексті досягнення кожною особистістю високих меж соціальної реалізації і духовного самовдосконалення та максимально широкої реалізації природного потенціалу щодо власного інтелектуального та творчого зростання.

Проблеми успіху досліджували відомі педагоги К. Д. Ушинський, А. С. Макаренко, В. О. Сухомлинський, О. Я. Савченко.

К. Д. Ушинський зазначав, що розумова праця, успіхи і невдачі в навчанні - це його духовне життя, його внутрішній світ, ігнорування якого може привести до невтішних результатів. Дитина не тільки дізнається про щось, засвоює матеріал, а й переживає за свою працю, висловлює особистісне ставлення до того, що їй вдається чи не вдається.

У своїй педагогічній діяльності А. С. Макаренко розробляв ідею «завтрашньої радості», а В. О. Сухомлинський розвивав ситуацію успіху у створеній ним «Школі радощів».

Роботи цих педагогів підводять до усвідомлення того, що навчально-виховний процес у сучасній школі має бути націлений саме на те, щоб викликати у дітей почуття радощів, які забезпечать успіх у навчанні.

Актуальність досвіду - визначення таких форм і методів, які б найбільшою мірою забезпечували цей розвиток через досягнення кожною особистістю власного успіху, віри в свої сили.

Суспільні, соціальні умови впливають на розвиток особистості завдяки історично виробленим засобам, притаманним лише людству. Соціальне середовище, в яке потрапляє і в якому розвивається дитина - це і є об’єкти, явища природи, і створене людством штучне предметне середовище, а передусім це люди, їхні взаємини, духовні цінності, загалом культура людської цивілізації.

Розглянемо соціальні чинники, що впливають на розвиток особистості, створення успіху у житті

Дорослі
Вчителі Батьки

ДИТИНА
Друзі Родичі

Однокласники
Співробітництво вчителя та учня, їхня співдружність і співтворчість значною мірою забезпечують створення «ситуації успіху», сприятливих умов для розкриття творчих можливостей дитини, ведуть до істотної гуманізації освіти.

Доброзичлива творча взаємодія вчителя та учня, діалог двох партнерів, відсутність страху, розкутість, радість спілкування, право на власну думку, підтримка - ось не повний перелік якостей навчального процесу, який вчитель може будувати на основі співпраці вчителя та учнів. Навчально-виховну роботу будую так, щоб центром освітнього процесу була особистість учня: особистість у минулому - особистість тепер - особистість у майбутньому.

Сутність прийомів «ситуації успіху» є прагнення активізувати учнів нехай на маленьке, але власне відкриття відомих уже науці фактів. Для мене головне - створити умови, за яких дитина, виконуючи навчальне завдання, не очікувано для себе доходить висновку, що розкриває всю красу процесу пізнання. Я піклуюсь про те, щоб навчально-виховний процес містив у собі ситуацію успіху. Це стосується діяльності як індивідуальної,так і групової.

Пропоную форми роботи, які сприяють створенню ситуації успіху.


Робота з батьками Ранкові зустрічі Уроки

Навчання майбутніх Створення системи успіху Екскурсії

першокласників у молодших школярів через
Ігри

Виховні години Позакласні

заходи
В основі створення «ситуації успіху» лежить особистісно орієнтований підхід до процесу навчання та виховання, духовне вдосконалення внутрішнього світу. Головна мета – створити ситуацію успіху для розвитку особистості дитини, дати можливість кожному вихованцю відчути радість у його досягненні, усвідомлення своїх здібностей, віри у власні сили.

Працюючи над даною проблемою, я ставлю перед собою завдання – допомогти особистості дитини зрости в успіху, дати відчути радість від здолання труднощів.

Розпочинати робочий день можна словами Ш.О. Амонашвілі «Усміхайся власному я! Усміхайся кожному! Усміхайся дітям, людям! Усміхайся Творцеві! Усмішка - це особлива радість!»

Кожен ранок у школі розпочинаю з «ранкових зустрічей», де діти в ігровій формі створюють позитивний настрій, ефективно спілкуються, піклуються про інших, вчаться знаходити спільну мову і поважати один одного, налаштовуються на успіх протягом дня, а все це створює ситуацію успіху кожного члена колективу. Ранкова зустріч складається таких компонентів:




  1. Привітання

Доброго ранку, доброго дня!

Вітаємо ми,

І вітаю вас.

Хай плещуть долоньки, хай тупають ніжки

Працюють голівки, та сяють усмішки!

Доброго ранку, доброго дня!

Бажаємо ми

І бажаю вам я.

2. Крісло автора (учні демонструють свої творчі здібності)

3. Ранкове повідомлення (ознайомлення з планом роботи на день).

4. Робота з календарем.

5. Загадкова скринька (ігри).

6. Правила.

Розпочинаючи підготовчі заняття з майбутніми першокласниками, я помітила, що нічого не впливає так на відчуття власного успіху, як можливість конкретної дитини взяти участь у грі і проявити свою особистість. Можна проводити ігри: «Оповідання-естафета», «Ми-фантазери», «Логічний ланцюжок» і т. д. Вираження власного успіху відбувається тоді, коли діти моделюють свій настрій у «Куточку настрою». Для створення ситуації успіху велике значення має формування комунікативної компетентності у школярів - це розвиток уміння сприймати інформацію, усунення емоційного напруження, створення сприятливої атмосфери на уроках, гармонійний розвиток особистості. Адже без опанування вчителем емоційної культури, психологічної компетентності неможна створити ситуацію успіху ні дітям, ні самому вчителю.

В.О. Сухомлинський особливу увагу звертав на виховання «відчуття до слова та його відтінків». Щоб дитина повірила у свої можливості, які є запорукою успіху, я використовую збірку «70 способів сказати дуже добре», вчителів м. Скадовська, ЗОШ №1.

Висловлювання: «Це дуже важливо, і в тебе неодмінно вийде…, Дякую, твоя думка не зовсім правильна, але дає можливість для роздумів, Дякую, ви мені сьогодні допомогли… та інше».

Для створення сприятливого психологічного клімату користуюся таким методом комунікативної діяльності як «розминка», що допомагає фізично об’єднати дітей, встановити довірливі стосунки між дітьми, радіти за себе і друзів. На початку уроку розминки: «Спіймай мій настрій», «Давай привітаємось», «Інтерв’ю», «Конкурс чомучок» та ін. Наприкінці уроку розминки, які допомагають дітям висловити свої переживання, власні думки, оцінити ситуації: «Уяви-покажи-розкажи», «Добре-погано», «Придумай веселий кінець», «А що думаєте ви?» та інше.

Використання на уроках дидактичних ігор та ігрових моментів робить процес навчання цікавим, створює у дітей бадьорий, творчий настрій, створює ситуацію успіху.

Успіх, якщо його дитина переживає неодноразово, відкриває період визволення прихованих можливостей особистості, перетворення та реалізації духовних сил, внутрішньої досконалості, висоти духу. Працюючи над вирішенням даних питань, звертаюся до творчих надбань В.О. Сухомлинського, Ш. О. Амонашвілі. Під час читання та обговорення оповідань В.Сухомлинського діти висловлюють свої переживання, дають свої характеристики, оцінюють вчинки, вчаться добра.

Проводячи уроки, виховні години, прагну донести до дітей силу і велич Всесвіту та його Небесного Творця, любові, доброти, благородства, сердечності, щирості, життя. Виховні години: «Для чого я прийшов у світ», «Дивись не забудь - людиною будь», «Уроки життя» та інше.

У своїй роботі навчальну гру не обмежую тільки уроками, яким вони надають велике значення, вона продовжується і в позакласній роботі.

Під час організацій і проведення різних свят учні вибирають собі ролі, готують костюми, допомагають один одному. Під час заходу «Новорічна рукавичка» діти розучували пісні, вірші, сценки, які вибирали самостійно відповідно до своїх вподобань.

Для створення ситуації успіху залучаю батьків, родини дітей до шкільного та позашкільного життя класу. Батьки разом з дітьми є активними помічниками в підготовці до навчального року щодо облаштування класної кімнати, поповнення класної бібліотеки, організації і проведення позакласних і позашкільних заходів.

Побачити в дитині особистість, що формується, допомогти їй розвинутися та розкритися духовно буває важко не тільки вчителю, а й батькам. Тому тримаю постійно контакт з батьками.



Проводжу батьківські збори, розглядаються ті питання, які хвилюють батьків, дітей і вчителя. Батьки беруть активну участь у диспутах «Моя дитина-першокласник», «Який темперамент моєї дитини?», в іграх «Як? Де? Чому? Коли? Для чого?», «Давайте познайомимось», в обговореннях «Як уникнути домашніх баталій або Дисципліна без конфліктів», «Як ми виховуємо, коли ми виховуємо»?

Таким чином, такі форми і методи роботи вчителя найбільшою мірою забезпечують розвиток особистості дитини шляхом реалізації технології «ситуації успіху».

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал