Підсумки роботи психологічної служби у 2013-2014 навчальному році та завдання на 2014-2015 навчальний рік



Скачати 135.3 Kb.
Дата конвертації11.05.2017
Розмір135.3 Kb.
Підсумки роботи психологічної служби у 2013-2014 навчальному році та завдання на 2014-2015 навчальний рік

На кінець звітного навчального року у психологічній службі системи освіти району, міста працювало 44 особи. Практичних психологів 39, соціальних педагогів 4. Відсоток забезпечення закладів освіти практичними психологами – 73 %, соціальними педагогами -24,6%.


Розвиток мережі служби. Забезпеченість працівниками психологічної служби закладів освіти району, міста ( у особах)




Район, місто

2009/2010 н.р.

2010/2011 н.р.

2011/2012 н.р.

2012/2013 н.р.

2013/2014 н.р.




Бордянський район

33

30

37

41

44

Відповідно до положення про психологічний кабінет в навчальних закладах району 4 психолога повністтю забезпечені кабінетами для проведення консультаційної та корекційно-розвивальної роботи, 22 (60%) – частково (1 кабінет), у 7-ми психологів робочий кабінет суміщений з кабінетом іншого фахівця, 3-є працюють в пристосованих приміщеннях, у 1-го – робоче місце відсутнє. Незважаючи на складну ситуацію, у ДНЗ «Казка» відкрито кабінет для проведення розвивальної та корекційної роботи та відкрито ще один кабінет для працівників психологічної служби у Бородянській СЗОШ І-ІІІ ступенів №2.


Один з напрямків діяльності сучасних навчальний закладів є психолого-педагогічне проектування соціального розвитку особистості учнів. В основу даного напрямку покладено інноваційні освітні технології. Реалізація цього напряму здійснюється на основі програмного засобу діагностично-проектуючого комплексу “Універсал”, що успішно реалізується в Бородянській СЗОШ №2 та Немішаївській ЗОШ №1. У 2014 р. придбано програму «Унівесал» у Клавдіївській ЗОШ І-ІІІ ступенів.

65% спеціалістів психологічночної служби - молоді спеціалісти. Щопонеділка при методичному кабінеті працював консультпункт для спеціалістів психологічночної служби.

На протязі 2013 – 2014 навчального року проведено спільні семінари-практикуми практичних психологів ЗОШ та ДНЗ з наступних тем: «Співпраця психологічної служби загальноосвітніх навчальних закладів та практичних психологів ДНЗ» та «Співпраця психологічної служби та педагогічного колективу. Профілактика емоційного вигорання. Тренінгове заняття». Семінар–практикум для практичних психологів та соціальних педагогів: «Корекційно-розвивальна робота з дітьми з особливими освітніми потребами» та «Профорієнтаційна робота в закладах освіти» розпочав діяльність семінар-практикум соціальних педагогів: «Соціально-педагогічна діагностика в роботі соціального педагога», «Соціально-педагогічний захист прав дитини з закладах освіти». Продовжував роботу семінар-практикум практичних психологів ДНЗ (3 засідання), проведено 3 консультпункти у загальноосвітніх навчальних закладах для психологів та соціальних педагогів початківців, 3 консультпункти для психологів ДНЗ, 3 засідання «Школи молодого психолога».

З метою вирішення проблеми гармонійного розвитку дитячої особистості та  покращення стосунків у родинах практичні психологи ЗОШ та ДНЗ пройшли навчання та отримали сертифікати з наступних тем :"Використання технік арт-терапії в роботі з дітьми різних вікових категорій" та "Формування дитячо-батьківських відносин техніками арт-терапії", "Психокорекційна робота з категорією немовленнєвих дітей різного віку"

Працівники психологічної служби взяли активну участь у проведенні семінарів з теми «Наступність».

У жовтні-листопаді 2013 року проведено вивчення психологічного супроводу наступності між дошкільним навчальним закладом та початковою школою. Результати вивчення розглянуто на колегії відділу освіти 25.11.2013р.

У звязку з впровадженням інклюзивного навчання в закладах освіти району для забезпечення психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами проведено ряд заходів, а саме: інструктивно-методична нарада для керівників «Організація навчального процесу в умовах інклюзивного навчання», нарада-навчання заступників керівників та практичних психологів загальноосвітніх навчальних закладів «Впровадження інклюзивної освіти в закладах району. Створення відповідних умов навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітніх навчальних закладах», консультації для керівників, педагогічних працівників, асистентів вчителя, практичних психологів.

З метою психологічної просвіти для педагогічних працівників проведено наситупні заходи: Спільний семінар-практикум практичних психологів та вихователів ДНЗ «Використання нетрадиційних технологій в інтелектуальному розвитку дітей старшого дошкільного віку» на базі ДНЗ «Півник», сесія Університету майбутнього вчителя «Проведення профорієнтаційної діагностики.Ознайомлення з особливостями роботи практичного психолога», Школа молодого класного керівника: «Шляхи подолання конфліктних ситуацій у класному колективі та родині» Заняття з елементами тренінгу щодо вміння знаходити рішення в нестандартних життєвих ситуаціях, подолання конфліктів та формування навичок переконань , Семінар-практикум вчителів-логопедів «Використання сучасних комп’ютерних технологій у корекційно-відновлювальній роботі з дітьми-логопатами».



Під час батьківського форуму «Школа – територія здоров’я» соціальний педагог Немішаївської ЗОШ І-ІІІ ст.. №1 Малюк В.М. розповіла про роботу соціально-психологічної служби району, щодо збереження психологічного здоров'я учнів у навчальних закладах.
На протязі навчального року до фахівців психологічної служби з різних питань звернулись 725 батьків, 414 вчителів та 774 учні.
Тематика звернень протягом навчального року

№ з/п

Тематика звернень


Кількість звернень

До практичних психологів

До соціальних педагогів




З боку батьків

1

Формування соціально-психологічної компетенції батьків

116

32

2

Дослідження джерел негативного впливу на дітей і підлітків

124

54

3

Соціально-психологічна діагностика

32




4

Проблеми навчання та виховання дітей

215

39

5

Проблеми спілкування дітей з батьками, однолітками, педагогами

102




6

Психологічна підтримка учнів під час державної підсумкової атестації та підготовки до складання зовнішнього незалежного оцінювання

15




7

Захист прав дітей







8

Влаштування дітей у спеціальні навчальні заклади, переадресування до інших спеціалістів




1

9

Консультації щодо оформлення документів учнів







10

Консультації щодо сенсу та цінності життя, суїцидальних думок дітей

5




11

Інше










Всього

609

126




З боку педагогів

1

Формування соціально-психологічної компетенції педагогів

13




2

Вивчення особливостей навчання та розвитку учнів

135




3

Проблеми навчання та виховання учнів

149

55

4

Організація і зміст навчання й виховання дітей з особливими освітніми потребами

12




5

Соціально-правовий захист учнів

3

16

6

Психолого-педагогічний супровід обдарованих дітей

16

3

7

Психологічна підтримка учнів під час державної підсумкової атестації та підготовки до складання зовнішнього незалежного оцінювання







8

Консультації щодо оформлення документів учнів




12

9

Профілактики суїцидальної поведінки дітей







10

Інше










Всього

328

86




З боку дітей

1

Формування соціально-психологічної компетенції дітей та підлітків




3

2

Соціально-правовий захист дітей




5

3

Проблеми навчання

239




4

Труднощі у спілкуванні з батьками, однолітками, педагогами

256

21

5

Професійне визначення особистості

137




6

Психологічна підтримка учнів під час державної підсумкової атестації та підготовки до складання зовнішнього незалежного оцінювання

20

5

7

Попередження негативних явищ в учнівському середовищі

4

48

8

Консультування з питань сенсу та цінності життя, суїцидальних думок

7




9

Інше




20




Всього

663

111




З боку інших зацікавлених осіб (представників громадськості тощо)

1

Служба у справах дітей

5

4

2

Служба у справах сім’ї та молоді

7

4

3

Кримінальна міліція

2

3

4

Інше










Всього

14

15

Відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України, починаючи з 2012 року в загальноосвітніх навчальних закладах працівниками психологічної служби сплановано та проводяться “години психолога”, що сприяє розв’язанню ряду соціально-педагогічних проблем в учнівському середовищі.

З 2013-2014 навчального року збільшено кількість факультативних курсів, які орієнтовані на підсилення психологічної складової у вихованні дітей та учнівської молоді. Так факультативи з психології проводились у Бородянській СЗОШ І-ІІІ ступенів №1, Бородянській СЗОШ І-ІІІ ступенів №2, Бородянській ЗОШ І-ІІ ступенів, Загальцівському НВО, Новокорогодській ЗОШ І-ІІ ступенів, Пісківському НВО, Дружнянській ЗОШ І-ІІ ступенів, Тетерівській ЗОШ І-ІІІ ступенів, Озерському НВО, КлавдіївськійЗОШ І-ІІІ ступенів. Охоплено учнів 5 -11 класів, та виділено 17 годин варіативної складової (15.5 годин у минулому році)
Практичні психологи та соціальні педагоги активно приймають участь у реалізації національних , державних та регіональних програм.

Події останніх місяців, які відбуваються в Україні, вкрай складна соціально-політична ситуація у суспільстві показали необхідність соціально-психологічного захисту і психологічної допомоги як дітям і окремим людям, так і цілим соціальним групам.

У зв’язку з цим, суттєво підвищується роль та значення професійної діяльності працівників психологічної служби системи освіти (практичних психологів і соціальних педагогів, методиста з психологічної служби методичного кабінету.

Для забезпечення цієї роботи у квітні – травні 2014 року для працівників психологічної служби проведено ряд заходів для підготовки до роботи в умовах, що склались. Так проведено спільну нараду для практичних психологів соціальних педагогів навчальних закладів, працівників центру соціальних служб для сім”ї, дітей та молоді та координатора психіатричної служби допомоги Бородянська  ЦРЛ з теми «Організація психологічної допомоги учнням та вихованцям,  їх батькам  та педагогічним колективам» та проведено ряд семінарів-практикумів на базі центру психологічної реабілітації «Довір’я»: «Надання психологічної допомоги населенню щодо подолання стресів та кризових ситуацій» та «Надання систематизованої інформації про види надзвичайних ситуацій, їх психологічно травмуючі фактори та можливості надання екстреної психологічної допомоги та особливості консультування в кризових станах». Практичним психологом Намішаївської ЗОШ №1 Дємєнтьєвою С.В. підготовлено буклет «Якщо ви пережили психотравмуючу подію. Відновлюємо своє життя». У більшості шкіл району на базі кабінетів психолога відкрито пункти психологічної допомоги.



Перспективи розвитку психологічної служби району на 2014/2015 н.р.

Спланувати та впроваджувати в своїй діяльності виконання Плану заходів щодо розвитку психологічної служби на період до 2017 року

В організації роботи психологічної служби району:


  • здійснювати супровід роботи психологів, що працюють у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах;

  • проводити психологічний супровід адаптації учнів 1-их класів до навчання у початковій, та учнів 5-х класів – до навчання у середній школі;

  • проводити моніторинг стану готовності 6-річних дітей до навчання у школі;

  • здійснювати психологічний супровід організації допрофільного та профільного навчання;

  • проведення профорієнтаційної роботи серед учнів старших класів.

  • Продовжити роботу семінарів «Наступність».

Впровадити моделі психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронажу учасників навчально-виховного процесу в загальноосвітніх навчальних закладах:

  • Виявляти дітей з особливими потребами та проблемами психофізичного розвитку, дітей "групи ризику", дітей-сиріт, напівсиріт, дітей з неблагополучних сімей, дітей трудових мігрантів, дітей-переселенців

  • Надавати таким категоріям дітей в школах та дошкільних навчальних закладах відповідну психологічну допомогу;

  • Проводити в школах психологічне консультування з проблем професійного вибору (учні 9-х, 11-их класів);

  • Проводити роботу з обдарованими дітьми та дітьми з творчими здібностями;

  • Проводити психологічний супровід впровадження інклюзивного та інтегрованого навчання в закладах освіти району;

  • Проводити роботу щодо профілактики шкідливих звичок: за Програмою МОН України, АПН України / Програми розвитку ООН / ЮНЕЙДС "Сприяння просвітницькій роботі "рівний-рівному" серед молоді України щодо здорового способу життя"*

  • Проводити роботу щодо попередження суїцидальної поведінки.

Підвищувати кваліфікацію працівників психологічної служби на основі багатовимірної полуфункціональної моделі:

  • залучати психологів до роботи семінарів, практикумів, тренінгів,наукових конференцій;

  • продовжити роботу семінару-практикуму для практичних психологів ЗОШ та школи молодого психолога-дошкільника;

  • продовжити спільну діяльність шкільних психологів з центром "Довір’я" , відділом у справах сім’ї і молоді, дитячою кімнатою міліції;

  • налагодити співпрацю з громадськими організаціями.

Забезпечити практичним психологам і соціальним педагогам навчальних закладів належні умови праці (відповідними приміщеннями та обладнанням). (За можливістю)

Забезпечити кабінети практичних психологів і соціальних педагогів комп’ютерною технікою та ліцензованими програмами комплексної комп’ютерної діагностики особистості. (За можливістю)

Забезпечити проходження працівниками психологічної служби проблемно-тематичних курсів з використання комп'ютерних технологій (Інтел)

Здійснювати моніторинг результативності роботи працівників психологічної служби району.

Продовжити просвітницьку роботу з психологічних проблем серед керівників загальноосвітніх навчальних закладів, батьків, вчителів, класних керівників в загальноосвітніх навчальних закладах та відділі освіти.

Організувати роботу щодо просвіти педагогів та керівників навчальних закладів з проблем впровадження інклюзивного та інтегрованого навчання.

Забезпечити участь психологів у реалізації в навчальних закладах району державних Програм: Загальнодержавна програма "Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини" на період до 2016 року; Загальнодержавна програма забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009-2013 роки; Державна цільова соціальна програма "Молодь України" на 2009-2015 роки; Державна програма «Репродуктивне здоров’я нації» на період до 2015 року.
Відповідно до до листа Міністерства освіти і науки України від 25 липня 2014 р. № 1/9-374
Психологічна служба системи освіти має надавати психологічну і соціально-педагогічну допомогу постраждалим, переселеним, біженцям, членам їх сімей і родичам загиблих в ході АТО. Така робота має бути системною, довготривалою та проводитись на високому науково-методичному рівні.

Основними напрямами соціальної і психологічної реабілітації постраждалих є наступні:



  • соціально-педагогічна допомога сім’ям вимушених переселенців у налагодженні соціальних зв’язків із місцевими закладами охорони здоров’я, працевлаштування, соціальних служб, закладів і установ освіти, забезпеченні дітей навчальними посібниками, підручниками, іншим навчальним приладдям;

  • залучення постраждалих дітей до участі в діяльності позашкільних навчальних закладів з метою створення умов для їхньої самореалізації та проведення діагностичної і корекційно-відновлювальної роботи з ними практичних психологів цих закладів;

  • залучення вихованців, учнів зазначених категорій до активної виховної і розвивальної діяльності в позаурочний час.

  • забезпечення індивідуального супроводу працівниками психологічної служби системи освіти всіх без винятку дітей, вихованців, учнів зазначених категорій та надання їм необхідної корекційної, реабілітаційної і соціально-педагогічної допомоги від пережитого протягом навчального року шляхом впровадження психологічних ігор та праце - і музико терапії тощо;

  • створення сприятливого соціально-психологічного клімату в навчальному закладі та оптимізація змісту і форм психологічної просвіти педагогічних працівників і батьків;

  • недопущення своїми діями чи бездіяльністю вторинної травматизації учасників навчально-виховного процесу та, у разі потреби, перенаправляти дітей, батьків і педагогів до інших спеціалістів (психотерапевта, невролога тощо);

  • застосування міжсекторальної взаємодії і мультидисциплінарного підходу до вирішення проблем, які виникають (за потреби звернутися до закладів і установ охорони здоров’я, підрозділів служби з надзвичайних ситуацій тощо з пропозицією співробітництва та координації у справі надання психологічної допомоги тим, хто її потребує);

  • залучення до надання психологічної допомоги висококваліфікованих фахівців, практичних психологів, соціальних педагогів, психотерапевтів, консультантів ПМПК;

  • організації для тих, хто безпосередньо працює з постраждалими: а) психологічну і професійну супервізію; б) методичну підтримку у вигляді буклетів, методичних розробок, проведення навчальних семінарів і семінарів з обміну досвідом; в) матеріальну допомогу у вигляді необхідного приладдя і оргтехніки.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал