Обґрунтування актуальності досвіду. Система педагогічних дій. Власна система професійного виховання. Структурно-логічна модель виховної діяльності



Сторінка1/6
Дата конвертації17.01.2017
Розмір0.96 Mb.
ТипОбґрунтування
  1   2   3   4   5   6

НОВОГРОДІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 7

НОВОГРОДІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Досвід роботи

Колосовської Наталії Анатоліївни

Новогродівка

2014

План досвіду роботи

І.Загальні відомості

ІІ. Опис власного досвіду:


  1. Обґрунтування актуальності досвіду.

  2. Система педагогічних дій.

  3. Власна система професійного виховання.

  4. Структурно-логічна модель виховної діяльності.

  5. Пріоритетні напрями виховання.

  6. Впровадження інтерактивних методів, інноваційних технологій.

  7. Організація роботи з батьками, громад кістю.

  8. Співпраця з органами учнівського самоврядування.

  9. Авторські методичні розробки, публікації.

  10. Впровадження досвіду на різних рівнях.

ІІІ. Відомості про результативність педагогічної діяльності.

ІV. Список використаної літератури

V. Авторські виховні проекти, розроблені виховні заходи. (Додатки):


  1. Виховна година «У світі тисячі професій» (для учнів 6-7 класів).

  2. Година спілкування «Талант – то крапля здібностей і море праці»(для учнів 5-6 класів).

  3. Дослідницький проект «Формування професійного самовизначення старшокласників в умовах профільного навчання».

Опис власного досвіду

Справжній педагог повинен


працювати на майбутнє

В. Сухомлинський

Я, Колосовська Наталія Анатоліївна, народилась у невеликому містечку Новогродівка Донецької області в 1973 році. У 1996 році закінчила Бердянський Державний педагогічний інститут за спеціальністю учитель трудового навчання. Працюю учителем обслуговуючої праці у Новогродівській загальноосвітній школі №7 вже 21 рік. Із них 18 років була і є класним керівником.

Проблема, над якою працюю в системі виховної роботи: - «Формування успішної особистості школяра. Підготовка учнів до свідомого вибору професії, визначення свого місця в житті».

Педагогічне кредо: «Віддай людині крихітку себе, за це душа наповнюється світлом.» (Ліна Костенко)



Актуальність досвіду

Дати людині щастя улюбленої праці – означає допомогти їй знайти серед безлічі доріг ту, на якій найяскравіше розкриваються індивідуальні творчі сили і здібності  її особистості

В. Сухомлинський

Я щаслива людина! Тому що, як визначив Нашім Хікмет,: «Щастя, коли з радістю йдеш на роботу і з радістю повертаєшся додому». Кожного ранку я із задоволенням поспішаю до рідної школи на щоденне свято - «Діти». Бути вчителем – це мрія мого дитинства, яку я пронесла через усі шкільні роки. І дякую долі, що моя професія – це моє життя.І жодної митті я не пошкодувала,що вибрала для себе такий шлях.

Тож, працюючи багато років класним керівником, я прагну, щоб кожна дитина теж відчувала себе щасливою, як в дитинстві, так і в майбутньому.А це буде лише тоді, коли здійсняться її мрії, бажання досягнути високих вершин, стати повноцінним членом суспільства, знайти свій шлях у житті.

Вважаю, що класний керівник - найнеобхідніша людина для дитини в сучасній школі. У нього незвичайна місія в житті: не тільки керувати, направляти, але й виховувати. Його призначення - простежити за становленням особистості дитини, що входить у сучасний світ, виховати людину, здатну гідно зайняти своє місце в житті.Тому серед низки виховних завдань, які стоять переді мною як класним керівником, я зробила акцент на проблему: « Формування успішної особистості школяра. Підготовка учнів до свідомого вибору професії, визначення свого місця в житті».

Вибір професії до душі є одним з найважливіших рішень у житті кожної людини, від якого багато у чому залежить її майбутня доля. Правильно обрати професію – значить знайти себе, знайти головну справу свого життя, мати задоволення від своєї праці та приносити користь людям і суспільству.

У Національній доктрині розвитку освіти окреслено завдання, що стоять перед школою, а саме: створення умов для розвитку особистості, творчої самореалізації кожного громадянина України, виховання покоління людей, здатних ефективно працювати і навчатися протягом життя.

Сучасні реалії українського ринку праці та виклики, що несуть глобалізація і демографічна криза, висувають необхідність вжиття превентивних профорієнтаційних заходів, які допомагають молоді уже в шкільні роки зорієнтуватися у складному світі професій. Чим більше школярі знатимуть про професії, навчальні заклади, ринок праці, тим більш усвідомлено вони будуть підходити до вибору свого подальшого життєвого шляху.

Виходячи з цього , я поставила перед собою виховну мету: сприяти актуалізації процесів і механізмів професійного самовизначення учнів і збагаченню їх знань, умінь і навичок у виборі життєвого і професійного шляху. Тому важливим вважаю застерегти учнів від можливих помилок, надати допомогу у виборі справи до душі. Зробити свій вибір допомагає професійна орієнтація.

У чому ж полягає суть профорієнтаційної роботи? Її завдання цілком збігаються із завданнями загальноосвітньої школи, визначеними Законом про освіту. Це підготовка учня до обґрунтованого вибору професії, що задовольняє як особисті інтереси, так і суспільні потреби. Вона передбачає повне і всебічне знайомство учнів із світом професій, з правилами вибору професії, з соціально-економічними, психологічними і медико-фізіологічними аспектами вибору професії, що є найважливішою передумовою для вироблення готовності до професійного вибору.

Система педагогічних дій

Дітей необхідно поступово вводити у величезний світ професій, учити їх орієнтуватися в ньому. Завдання педагога – якомога раніше виявити інтереси школярів і розвинути їх відповідно до потреб суспільства, створюючи умови для всебічно- гармонійного розвитку особи.

Щоб організувати профорієнтаційну роботу в класі, яка б мала ефективність та результативність, поставила перед собою такі завдання:


  • Розвивати пізнавальну активність, ініціативність, самостійність, творчість,спостережливість;

  • залучати учнів до участі в роботі гуртків, факультативів, олімпіад відповідно до їх інтересів і нахилів;

  • знайомити учнів з різними галузями господарства й окремих професій, у тому числі з професіями району;

  • в індивідуальних бесідах з батьками й учнями обговорити можливу сферу майбутньої діяльності учня;

  • стимулювати особистість до самоосвіти, самооцінки, самопізнання та самовдосконалення;

  • виховувати в школярів відповідальне й активне ставлення до свідомого й самостійного вибору майбутньої професії;

  • формувати необхідних у майбутньому професійно важливих якостей особистості, вірного розуміння сутності професійного самовизначення та мотивів вибору професії;

  • розширяти світогляд і формувати інтерес учнів до майбутньої професії;

  • підтримувати інтерес до обраної майбутньої професії;

  • показати застосування обраної професії у життєдіяльності людини.

Виконати ці завдання допомагають мені різні прийоми й методи професійного виховання.

Методи профорієнтаційної роботи — способи спільної діяльності педагога і учнів, які забезпечують підготовку школярів до професійного самовизначення.

Методи професійного виховання можна об'єднати в три групи:



  • Методи формування свідомості особистості;

  • Методи організації діяльності і формування досвіду суспільної поведінки;

  • Методи стимулювання поведінки і діяльності.

Заводжу, починаючи з 7 класу, на кожного учня облікову картку, куди вчителями – предметниками заносяться відомості про ставлення школяра до предмета, його зацікавленість професією й успіхи в навчанні. Завдяки цьому поступово вдається встановити нахили учнів. Буває так, що стан здоров’я учня не відповідає вимогам професії. Ці питання вирішує лікар. Після цього я разом з батьками проводжу роботу, спрямовану на те, щоб зацікавити дитину іншою професію. Робити це треба дуже тактовно, щоб не травмувати підлітка, не створити в нього почуття неповноцінності. При цьому я кожного разу пам’ятаю, що моє завдання не вибрати учню професію, а допомогти йому зробити вибір самостійно.

У своїй діяльності використовую основні форми позакласної та позашкільної роботи. Це масові форми – вечори, класні години, години спілкування,зустрічі, конференції, конкурси, клуби, виставки, олімпіади; групові форми – бесіди,розповіді,дискусії,тренінги, круглі столи, екскурсії, залучення до гуртків, секцій, факультативів; індивідуальні форми –спостереження, консультації, анкетування, тестування,підготовка учнів до виступів з доповідями,презентаціями,проектами.



Власна система виховання

Діяльність класного керівника досягає своєї мети і дає найкращі результати за умови, якщо вона проводиться за певною системою. Система роботи класного керівника — це сукупність взаємозв'язаних виховних заходів, що випливають з мети та завданьвиховання. Вона передбачає продуманий добір посильного для учнів виховного матеріалу та вміле використання найефективніших засобів і методів впливу. Усі компоненти виховної системи підпорядковуються головній педагогічній ідеї — створенню необхідних умов для самовизначення і самореалізації особистості учня та вчителя.

Систематизація професійного виховання, яка логічно витікає з функцій кожної складової системи профорієнтації,склала конкретні виховні заходи моїх річних планів педагогічної роботи як класного керівника протягом 5-11 класів.

Система професійного виховання





Складові системи

Зміст і форма виховної роботи

Класи

І.

Професійна інформація

1.Бесіди,диспути, лекції:

«Професії минулого, сучасного та майбутнього»

«Моє майбутнє. Яким я його бачу»

«Освіта – шлях до майбутньої професії»

««Щоб інших учити, потрібно самому вміти»

Чого я хочу досягти в житті?»

«Багато треба знати, щоб професіоналом стати»

«Формула вибору професії: можу + хочу + треба»

«Здоров'я і вибір професії»

«Як не помилитися у виборі професії?»

«Сучасні мрії молодих»

2.Екскурсії на підприємства, установи:

На «Машзавод»

На шахту «Росія»

Міський Будинок побуту

Міський центр зайнятості

Відділ «Приватбанк»



3.Зустрічі з керівниками, передовиками виробництва, викладачами професійних навчальних закладів.

4.Збір довідкових матеріалів, рекламні проспекти про навчальні заклади різного рівня.

5 клас

6 клас

7 клас

7клас

8 клас

8 клас

9 клас

10 клас

10 клас

11 клас

10 клас

11 клас

9 клас

9-11 кл.

10 кл.

8-11кл.

9-11кл.

II.

Професійне виховання


1.Трудове навчання:

Участь у суботниках;

Чергування по класу;

Учнівське самоврядування;

Виконання доручень;

Літня трудова практика.



2.Тематичні батьківські збори, лекторії:

"Аналіз ринку праці і потреби професій в регіоні"

"Медичні аспекти при виборі професії"

"Складові вибору профілю навчання та напрямки подальшої освіти".

"Роль сім'ї в правильному професійному самовизначенні".

3.Індивідуальні консультації з батьками щодо вибору професій учнями,анкетування.

4.Організація предметних гуртків, факультативів.

5.Виховні заходи:

Класні години:

«Я і світ професій»,

«Пізнай себе»

«Ярмарок професій»

«Професії моїх батьків»

«Талант – то крапля здібностей і море праці»,

«Самовиховання здібностей і працелюбності»

«Освіта і професія»

«Дороги, які ми обираємо»

« Від мрії до професії»

«Моя професія – моє покликання»

Рольові ігри,конкурси:

«У світі тисячі професій»

«Незвичайна подорож у країну Професій»

«Шукаю свою професію»

«Стажери-інопланетяни»

Творчі виставки:

«Місто веселих майстрів»

«Світ моїх захоплень»

«Солодкий ярмарок»

«Свято осені»

«Захоплення моїх батьків»



5-11 кл.

6-11 кл.

5-11 кл.

5-11 кл.

5 клас

5 клас

6 клас

6 клас

7 клас

8 клас

9 клас

10 клас

10 клас

11 клас

6 клас

7 клас

9 клас

10 клас

5-11 кл.


ІІІ.

Профдіагнос-тика

1.Медичні огляди

2.Психодіагностичне тестування:
анкетування :

«Який Я?»,

«Мої інтереси та здібності»,

«Моє навчання у профільному класі»

«Вивчення професійних намірів старшокласників»

моніторингові дослідження :«Професійне самовизначення особистості»

діагностичні тести:

Тест «Карта інтересів»

Тест«Здібності школяра»

Визначення типу майбутньої професії

( за методикою Є. Клімова )

Професійна орієнтація: як зробити вибір

Вибір професії

(тест Д .Голланда)

Виявлення професійних переваг

( класифікація Д. Голланда )

Диференційно-діагностичний питальник

«Я надаю перевагу»(за Є.О.Клімовим)

Визначення формули професії (за методикою М. Пряжнікова)

Методика «профіль»

(модифікація «карти інтересів»)Опитувальник професійних схильностей

О. Йовайши




5-11 кл.

5клас

6 клас

10 клас

11 клас

10 клас

5-11 кл.

ІV.

Профконсультація

1. Вивчення професійних планів школярів шляхом анкетування.
2.
Індивідуальні бесіди з психологом.
3.
Рекомендації щодо вибору майбутньої професії у відповідності до інтересів і можливостей школяра і щодо можливих шляхів її здобуття.

5-11 кл.

9-11 кл.

7-11 кл.

V.

Ринок праці

1.Інформація про ринок праці: затребуванітанезатребувані професії.

2.Відвідування навчальних закладів «День відкритих дверей»

3.Інформація про централізоване тестування.

4.Робота з терміналом Центру зайнятості

5.Перегляд презентацій, відеороликів:

«Світ професій»

«Всі професії важливі»

«Типи професій»

«Формула вибору професії»
«Шляхи здобуття професії»
«Правила вибору професії»

«Шляхи здобуття професії»



8-11 кл.

9-11 кл.

11 клас

5-11 кл.

5клас

6 клас

7 клас

8 клас

9 клас

10 клас

11 клас

Структурно-логічна модель виховної діяльності

Для ефективності профорієнтаційної роботи, враховуючи психологічні та вікові особливості учнів, я організовувала свою діяльність поетапно:



  • пізнавально-пошуковий  етап (5-7 класи);

  • неповний базовий етап (8-9 класи),

  • повний базовий етап(10-11 класи).

Позакласна робота з учнями середніх класів носить спонукальний характер. При проведенні профорієнтаційної роботи на даному етапі важливо викликати пізнавальний інтерес до різних видів діяльності.

Тому основними завданнями профорієнтації стали : виховання працелюбності, стимулювання до свідомого вибору праці, розвитку творчих здібностей учнів, ознайомлення з різними видами професійної діяльності, умовами праці, об’ємом спеціальних і загальних знань, умінь і навичок, якими повинен оволодіти спеціаліст даної професії, гігієнічною характеристикою, психофізіологічними вимогами професії до людини.

Для учнів 8-9 класів організація роботи полягає у вивченні наукових основ вибору професії, її класифікаційних ознак, вимог професій до людини, основних професійно важливих якостей, правил вибору професії.  Тому на кінець 9 класу вони повинні вже будуть    сформувати правильну орієнтацію на професійне самовизначення, зорієнтуватися на профіль подальшого навчання в 10 класі або піти навчатися в професійний навчальний заклад..

Учні 10-11 класів потребують розширення, поглиблення та систематизації знань щодо професії,навчання дій із самопідготовки та саморозвитку; формування професійних якостей в обраному виді праці; корекція професійних планів, оцінювання готовності до обраної діяльності.

У зв’язку з цим, основними напрямками профорієнтаційної роботи з учнями є професійне виховання (формування та розвиток в учнів стійких професійних інтересів до тієї чи іншої професії), професійна діагностика (вивчення характерних особливостей людини) та професійна консультація (надання індивідуально-психологічної та медичної консультації).

Пріоритетні напрями виховання

У сучасному навчальному закладі система професійного виховання тісно пов’язана з трудовим. Трудове навчання має виховний, розвиваючий і профорієнтаційний характер. Отже, система трудового виховання учнів, у якій найважніша роль належить трудовому навчанню — здійснення загально-трудової, загальновиробничої, загально-технічної й спеціальної підготовки.

Моїм завданням як класного керівника є охоплення кожного учня такими видами праці:

1. Навчальна— головна, перший серйозний і важливий обов'язок учнів перед суспільством.

2.Самообслуговування — дуже важливий щоденний вид діяльності дітей.

У процесі щоденного самообслуговування в учнів виробляються навички культурної поведінки у суспільстві, сім'ї та школі.

3.Суспільно-корисна праця. До неї залучаються переважно старшокласники. Вона найбільш сприяє соціалізації особистості.

4.Продуктивна праця. Існує на уроках трудового навчання, якщо для цього створені необхідні умови. Цей вид діяльності готує молодь до життя, ринкових відносин, сприяє формуванню багатьох необхідних прикмет людини-виробника, людини-творця.

Під час суспільно-корисної і продуктивної праці учні вчаться жити в колективі (клас, учнівська бригада), учаться демократії, самоврядуванню, набувають якостей ініціативного, дисциплінованого, відповідального господаря суспільного й індивідуального виробництва. Крім цього, вчаться бережливості, діловитості, раціональному плануванню своєї роботи, прийомам контролю за якістю виконання роботи.

5.Творча праця, розвиток творчих здібностей учнів на уроках, у гуртковій та позашкільній діяльності.

На уроках і в позакласній роботі застосовую поряд з бесідою, розповіддю такі форми і методи: виробничі екскурсії, розв'язування задач з економічними розрахунками, участь в економічному аналізі процесу і результатів суспільно-корисної і продуктивної праці, ділові ігри.

Впровадження інтерактивних методів, інноваційних технологій.

Для успішного розв’язання поставленої проблеми у позакласній діяльності я впроваджую інноваційні технології, активно застосовую інтерактивні форми і методи профорієнтаційної роботи.

Застосовування таких нетрадиційних форм роботи, як тематичні дискусії,диспути,конкурси-змагання,рольові ігри, конференції, «ярмарки професій», виконання творчих завдань, виробничі екскурсії сприяють професійному самовизначенню учнів.

За допомогою комп’ютерно-програмних засобів учні створюють інформаційні комп’ютерні презентації відповідних професій, розробляють дослідницькі профорієнтаційні проекти, зміст яких пов'язаний з майбутньою професійною діяльністю учнів.

Інтерактивні методи навчання реалізують ідеї співпраці, спілкування, вчать конструктивної взаємодії, розвивають уміння формулювати та висловлювати власну думку, розкривати й доводити її.

Застосування таких методів, як “мозковий штурм”, “аналіз конкретних ситуацій”, розв’язання проблемно-моделювальних вправ, тренінгові заняття, групові заняття з професійної діагностики, індивідуальні профорієнтаційні консультації за запитом, лекцій-дискусій, круглих столів, практичних занять із застосуванням сценічних постановок сприяють самостійній діяльності учнів, розвитку умінь та навичок організації оптимального спілкування, допомагають учням більш упевнено і свідомо ставитись до свого професійного та особистого майбутнього.



Організація роботи з батьками

В організації й проведенні профорієнтаційних заходів класному керівникові велику допомогу можуть надати батьки. Практика показує,що батьки зазвичай беруть активну участь у визначенні життєвих і професійних планів своїх дітей. Разом з тим питання вибору професії і визначення шляхів утворення являють важке завдання, як для самих учнів, так і для їх батьків.

Важливою формою роботи школи з батьками є батьківські збори, лекторії та конференції. Тут слід виділити тематику, спрямовану на розкриття загальних питань проблеми вибору професії, ознайомлення батьків з основними групами професій та їх вимогами до спеціалістів, а також з формами професійної підготовки; висвітлення індивідуальних особливостей дитини, врахування яких є необхідною умовою правильного вибору професії (інтереси, нахили, темперамент,здібності, стан здоров'я).

Великий інтерес викликають також виставки-конкурси, ярмарки творчості результатів спільної праці батьків і дітей (зразки технічної творчості, майстрування, вироби з різних матеріалів, рукоділля, кулінарні вироби та ін.).

Позитивні наслідки дають індивідуальні та групові консультації для батьків, на яких представники різних професій (лікарі, педагоги, економісти) докладно висвітлюють соціально-економічні, медичні та психолого-педагогічні питання підготовки дітей до вибору майбутнього трудового шляху.

Залучення батьків до родинних свят, до виховних заходів, до участі в проведенні екскурсій на підприємства, навчальні заклади позитивно впливає на виховання дітей, пробуджує в них інтерес до праці, прагнення вибрати професію до душі, стати майстром своєї справи, повноцінним і щасливим громадянином.Тож уся моя робота з батьками спрямовується на встановлення єдності виховного впливу сім’ї та школи.

Система профорієнтаційної роботи класного керівника також включає взаємопов'язану діяльність закладу з іншими соціальними партнерами. З цього питання в нашій школі систематично здійснюється налагоджений процес взаємозв’язку з управлінням освіти; навчальними закладами професійної освіти; установами соціального захисту; управлінням молоді, культури та спорту, міським центром зайнятості; районним військкоматом, засобами масової інформації, під керівництвом керуючого відділом «Приватбанку» проходять заняття «Бізнес-школи».

Співпраця з учнівським самоврядуванням

Важливе значення в профорієнтаційній роботі з учнями має залучення дітей до учнівського самоврядування, виконання суспільно-трудових доручень у класі, яке покладає на них постійну турботу про справу, виховує відповідальність, формує звичку до трудового зусилля, розвиває організаторські здібності. Саме від класного керівника залежить, наскільки він зможе сприяти формуванню цих якостей особистості дитини.



Учнівське самоврядування – це старт щодо початку професійного зростання, можливість учитися, бути відповідальним за себе та за інших.Клас поділений на міністерства, які підпорядковуються шкільному самоврядуванню. Важливо точно визначити коло постійних обов'язків і доручень, знайти і виділити повсякденні справи, які повинен виконувати учень. Діти самі вибирають командира класу. За бажанням , враховуючи свої інтереси та здібності, вибирають сектор самоврядування, де зможуть розкрити усі свої якості, які допоможуть їм у виборі майбутньої професії. Так дівчата, які мріють стати вчителями, вихователями об’єдналися в міністерство шефської допомоги. Хлопці, які займаються в спортивних секціях, входять до міністерства спорту. Є діти, які полюбляють доглядати за квітами, стежать за охайним зовнішнім виглядом, збереженням підручників, чистотою класного кабінету. Вони увійшли до міністерства чистоти і порядку. Учні, які мають авторитет серед однокласників, є прикладом для інших, організовані та дисципліновані очолюють міністерства: учбове,трудове,культмасове,дисципліни та порядку.

Залучення учнів до посильної участі в праці,організація діяльності школярів у трудових справах школи допомагає мені, класному керівнику, сформувати в них інтерес до певного виду праці. У нашій школі вже традиційними стали такі колективно - трудові справи, як «День довкілля», прибирання шкільної території, догляд за шкільним квітником,літня трудова практика,ремонт шкільної меблі, чергування по школі, класу та інші. Так проявляється особиста і колективна відповідальність за результати своєї праці, непідробне почуття товариства і взаємовиручки в ім'я спільної справи. Всі ці якості відіграють важливе значення в подальшому професійному самовизначенні випускників школи.



Впровадження досвіду

Для виконання такої важливої, об’ємної роботи з профорієнтації школярів мені необхідно було ознайомитись з безліччю методичної літератури, з публікаціями у фахових журналах, газетах, інтернет-сайтах за цією темою. Все, що вважала значимим, необхідним - використовувала в своїй діяльності. Але маю і свої розробки: дослідницький проект «Формування професійного самовизначення школярів в умовах профільного навчання», година спілкування для учнів 5-6 класів «Талант – то крапля здібностей і море праці»,виховна година «У світі тисячі професій»(для учнів 6-7 класів), ток-шоу «Духовні цінності та життєві пріоритети» (для учнів 10-11 класів), які були розміщені на сайті Учительського он-лайн журналу.

Працюючи над проблемою «Підготовка учнів до свідомого вибору професії, визначення свого місця в житті», я ділилась досвідом роботи з колегами школи, міста. Виступала з доповіддю «Формування професійного самовизначення школярів в умовах профільного навчання» на засіданні міського об’єднання класних керівників,мої напрацювання, дослідження використовували в доповідях на міських серпневих конференціях робітників освіти. Також брала участь у обласному конкурсі «Людина року - 2011» в номінації «Кращий класний керівник з профорієнтаційної роботи». У 2014 році стала переможцем міського конкурсу «Учитель року» в номінації «Класний керівник».

За 18 років класного керівництва я провела у доросле життя три випускних класи. І зв'язок з моїми учнями підтримується протягом багатьох років. Приємно чути слова подяки при зустрічі з випускниками. Коли дивишся на своїх дітей, таких дорослих, самостійних, упевнених,щасливих, то розумієш, що своєю працею сприяла цьому.



Відомості про результативність педагогічної діяльності

Відгук-характеристика класного керівника 7- А класу

Новогродівської ЗОШ І-ІІІ ступенів№7

КОЛОСОВСЬКОЇ Н.А.

Колосовська Наталія Анатоліївна працює вчителем та класним керівником у Новогродівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №7 з 1995 року. Головним у її роботі є постійна турбота про створення у класному колективі сприятливого виховного середовища, атмосфери творчого пошуку та формування згуртованого колективу, в якому розвивається, само реалізується, самовдосконалюється успішна особистість. У класі, де Колосовська Н.А. є класним керівником, створена система виховної роботи, в основі якої поєднані взаємозумовлені виховні технології: технологія колективної творчої діяльності, технологія гри як засобу розкриття творчого потенціалу особистості, технологія діяльності класного керівника з учнівським колективом. Вихідними принципами педагогічної діяльності вчителя є гуманізація та демократизація, системність, доступність, конкретність, оптимальність, діалог, врахування вікових та індивідуальних особливостей учнів, самостійність, самоврядування, самоаналіз; творчий, особистісно-розвивальний, діяльнісний та компетентнісний підходи; співпраці школи, сім’ї.

Колосовська Н.А. працює за програмою виховної роботи для учнів 5-7 класів

«Шлях до успіху», метою якої є виховання гармонійно розвиненої особистості, здатної досягнути значного успіху у житті. Педагог творчо підходить до планування виховного процесу, який здійснюється на діагностико-аналітичній основі з залученням учнів, батьків, психолога. Пріоритетними в педагогічній діяльності класного керівника є інтерактивні методи та форми виховної роботи (година спілкування, класні збори, відверта розмова, ігор, родинна вітальня, рольова гра, вікторина, колективна творча справа, свято-презентація, проект, колективне ігрове спілкування, колаж, ігрова програма). Невід’ємною частиною роботи Колосовської Н.А. є співпраця з органами учнівського самоврядування. ЇЇ учні – активні організатори і учасники загальношкільних творчих справ. Виховна система, яка створюється в процесі роботи, постійно вдосконалюється, що забезпечується постійним творчим пошуком класного керівника як вихователя, учнів і батьків. Результатом виховної діяльності Колосовської Н.А. і класного колективу є призові місця в шкільному рейтингу класних колективів; у класі переважає атмосфера доброзичливості, взаємоповаги, взаєморозуміння; учні класу та батьки задоволені життєдіяльністю класного колективу; зростає рівень вихованості учнів. Класний керівник Колосовської Н.А.. є керівником творчої групи класних керівників «Соціально-комунікативний розвиток особистості», активним учасником діяльності методичного об’єднання класних керівників, педагогічних рад, семінарів - практикумів.


Директор Новогродівської ЗОШ№7 О.В.Самоздра
Відгук про роботу класного керівника 7-А класу

Колосовської Н. А.

Два роки тому наші діти почали свій навчальний рік - п’ятикласниками. Було тривожно і їм, і нам батькам. Як вони адаптуються на новій сходинці їх шкільного життя? Як буде їм без першої вчительки? Але усі тривоги та переживання осталися позаду коли до класу увійшла Наталія Анатоліївна і по доброму з милою усмішкою на обличчі сказала: «Добрий день діти, я ваш класний керівник! І я в вас вірю. У нас все буде добре. Ми з вами будемо жити дружно, єдиним колективом та долати усі труднощі, котрі будуть зустрічатися на нашому шляху дорослішання».

З цього дня ми стали єдиною сім’єю. Все, що відбувалося в класі, стало цікавити нас – батьків. Шляхом батьківських зборів, тренінгів, індивідуальних та тематичних консультацій Наталія Анатоліївна дає нам психолого-педагогічну допомогу. Робить це з щирою повагою як до дітей, так і до нас – батьків. Спілкується з кожним тактично та об’єктивно, допомагає нам в вихованні наших дітей, піднімає авторитетність сім’ї в очах дітей, заохочує не забувати сімейні традиції, звичаї, свята. У класі упродовж навчального року пройшло багато виховних заходів. Ні одне з них не минуло без нашої участі. Наталія Анатоліївна не тільки в дітях, але і в нас, у кожному знайшла такі якості, про які ми самі й не знали. Зробила нас організаторами, костюмерами, режисерами, постановниками танців. Заохочуючи нас до співпраці ,Наталія Анатоліївна постійно згадує нам, що доля кожної дитини, кожної сім’ї повинна бути для нас не байдужою. Вчить і нас і наших дітей бути добрими, толерантними, з повагою відноситися один до одного.

Ми відчули, який у нас чудовий класний керівник! Яка творча, турботлива, душевна людина завжди поряд з нашими дітьми! І ми спокійні , бо знаємо – у наших дітей є людина, котра завжди прийде на допомогу, захистить , якщо їм буде це потрібно. І ми вважаємо, що нам і нашим дітям дуже поталанило, що наш класний керівник – Колосовська Наталія Анатоліївна!



Батьківський комітет

Єфименко О. Ю.

Папета К. А











СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

  1. Борисова О. М. Індивідуальність і професія. - М.: Знание, 1991. - 80 с.

  2. Захарова М.М. Професійна орієнтація школярів. - М.: Просвещение, 1988. - 269 с.

  3. Пряжников Н.С. Ігри та методики для професійного самовизначення старшокласників. - М.: Перше вересня, 2006. - 224 с.

  4. Роботова А.С. Шапашнікова І.Г. Професія вчитель: Навчальний посібник для профільної та професійної орієнтації і профільного навчання школярів. - М.: Академія, 2005. - 365 с.

  5. Рожкова М.І. Класному керівнику з професійної орієнтації: Навчально-методичний посібник. - М.: ВЛАДОС, 2001. - 280 с.

  6. Якушина Є. Інтернет допомагає вчитися і вибрати професію / / Народна освіта. - 2006. - № 5, червень. - С.163 - 170

  7. Артюхова І.С. Проблема вибору профілю навчання у старшій школі: Первинне професійне самовизначення / / Педагогіка. - 2004. - № 2 - С.28-33

  8. Лепешева Е. Програма особистісного та професійного самовизначення учнів / / Шкільний психолог. - 2006. - № 3, лютий. - С. 36-37

  9. Немова Н. Профільна орієнтація школярів в умовах передпрофільне підготовки і профільного навчання / / Управління школою. - 2004. - 8-15 верес. - С. 15-18

  10. Створення сприятливого середовища для забезпечення зайнятості молоді [Електронний ресурс] :інформаційно-ресурний портал для молоді. – Режим доступу: http://molodistua.org/international_policy/priorities/employment/?pid=3745.

  11. Профорієнтація – зроби свідомий вибір: [Електронний ресурс]: сайт Благодійний фонд Розвиток України. – Режим доступу: http://prof.osvita.org.ua/uk/index.html.

Додатки

Авторські проекти,розроблені виховні заходи




Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал