Наказ №158-а про стан викладання української мови в початкових класах



Скачати 56.89 Kb.
Дата конвертації02.04.2017
Розмір56.89 Kb.
ТипНаказ
Н А К А З

від 21 листопада 2008 року № 158-А



Про стан викладання української мови

в початкових класах

Протягом листопада місяця в школі перевірявся стан викладання української мови в початкових класах, дотримання державних вимог до змісту, обсягу навчальних програм та рівня навчальних досягнень учнів.

Наслідки перевірки вказують на те, що вчителі мають гарну науково-методичну підготовку, володіють методами і прийомами викладання української мови, забезпечують засвоєння учнями основних мовних понять.

В 1-А класі Помєліна І.М. педстаж – 29 років вчитель вищої категорії, старший вчитель.

Ірина Миколаївна під час навчання грамоти користується аналітико-синтетичним методом. Вивчення матеріалу йде від звука до букви.

А для цього використовує різноманітні вірші «Цікавинки», скоромовки, загадки, чистомовки, де учні визначають звук, який частіше чується. Вчаться учні виділяти нові звуки і співставляти вимову, умовно позначати і складати схеми слів, позначати звуки буквами, утворювати склади та слова, виділяти наголосом ненаголошений склад.

Від дітей вимагає повних відповідей. На уроках у учнів настольною книгою є тлумачний словник школяра.

Всі уроки унаочнені як друкованими предметними малюнками, зразками букв, так і схемами, таблицями складів зробленими самим вчителем. У кожного учня є робочі папки.

В роботі використовує роботу колективну і індивідуальну, роботу в парах. В класі затишно, спокійно. Вчитель тримає під контролем весь клас. В роботі використовує фізхвилинки (для очей, вух, вироблення правильної постави).

В 1-Б класі – Кондратенко З.В. (педстаж – 14 років, вчитель ІІ категорії).

Зоя Вікторівна добре володіє методикою викладання в початкових класах. Враховуючи індивідуальні особливості шести річок використовує «прихід» казкових героїв з різними завданнями. Для розвитку фонематичного слуху використовує фішки, а для кращого запам’ятовування елементів літери та розвитку дрібних м’язів рук діти викладають їх з насіння павуків, динь, гарбузів. Удосконалення пам’яті проводить під час заучування невеликих за обсягом віршів. Дітям подобається розгадувати ребуси, шаради.

Тренажер «Метелик» сприя виробленню правильного дихання під час читання. В кожного учня індивідуальні папки з таблицями для вироблення техніки читання.

В 2-А класі – Крошена І.С. – (педстаж 24 роки, вчитель вищої категорії).

Вчителька в роботі опирається на вікові особливості учнів, тому на уроці використовує «Казки про частини мови», «Веселу абетку», роботу в парах, «Мозковий штурм», «Мікрофон», «Прес» та різні мовні ігри.

Для вдосконалення грамотності учнів на уроках пише різні види диктантів, де вчить учнів пояснювати написання слів. Працюючи над збагаченням словникового запасу школярів використовує довідникову літературу «Словник у малюнках», підручник «Таємниці української мови».

2-Б клас – Никоненко Н.П. (педстаж – 24 роки, вчитель І категорії)

Наталія Петрівна проводить уроки на високому науковому рівні, а для цього використовує творчі роботи учнів («Я знаю такі клички тварин», «Моє прізвище…»).

Уроки часто починає проводити під девізом зокрема : «Молодець! Старайся і ти досягнеш успіху». Робота з деформованим текстом, зорові диктанти, малюнкові – сприяють виробленню грамотного письма.

Для знайомства дітей з новими словами звертається до енциклопедії та тлумачних словників. Враховуючи вікові особливості школярів їх психологічні особливості на практиці вчить учнів використовувати слова – звертання, знайомить із словами ввічливості. Тим самим привчає у дітей повагу до старших, дбайливе ставлення до оточуючих.

Вимоглива до охайного письма в зошитах, правильного і безпомилкового. Під час роботи учнів біля дошки вимагає пояснення написання орфограми тим самим розриває пам’ять і увагу, спостережливість.

3-А клас – Жежеря Л.М. (педстаж – 26 років, вчитель вищої категорії).

Вчителька планує види роботи на уроці на становлення графічної навички письма, набуття умінь скоропису, що є необхідним для виконання більшої кількості письмових робіт в 3-ому класі. Діти ведуть спостереження за словами, що відповідають на питання хто? що? який? яка? що робить? будують сполучення слів, розрізняють слова за родовим і видовим ознаками: птахи, лелеки, зозулі, синиці, горобці; дерева: дуб, клен, яблуня. Діти добирають спільнокореневі слова і вводять їх у словосполучення і речення.

Лариса Миколаївна вчить аналізувати мовні явища і робити висновки. Для вироблення навичок грамотного письма розробила цілу низку вправ, які з уроку в урок впроваджуються і приносять свою користь. Як виконувати домашні завдання діти розбирають на уроці, а тому дома не виникає ніяких труднощів.

3-Б клас – вчитель Малиш Т.М. (педстаж – 17 років, вчитель І категорії).

Тетяна Миколаївна на уроках української мови підбирає такі види роботи, щоб учням було цікаво: ігри, подорожі разом з казковими героями. Лічилки, скоромовки, сприяють розвитку мовного апарату.

Вчитель намагається тримати полі зору весь клас, інколи це не вдається.

Працюючи над вивченням нового матеріалу вчить виділяти нове, пояснювати написання, визначати морфеми в словах, аналізувати мовний матеріал, користуватися орфографічним словником.

Тетяні Миколаївні треба звернути увагу запам’ятовуванню словникових слів.

4 клас – вчителька Прохновська Т.В. (педстаж – 28 років, вчитель вищої категорії).

На уроках всі види роботи взаємопов’язані і носять творчий і розвиваючий характер. Учні вже самі спостерігають за мовними явищами і роблять висновки, опрацьовують навчальні інструкції. Вчителька вдало організовує колективну роботу, індивідуальну та роботу в парах: складання діалогу та взаємоперевірка робіт. При актуалізації опорних знань часто проводять «Бліц-турніри», «Мозковий штурм». На уроках використовує різноманітну наочність: схеми, таблиці, ілюстрації, предметні малюнки. Її учениця Рябошлик Аліна отримала ІІ місце в районному етапі конкурсу «Знавців української мови».

4 клас – вчитель Галушка С.О. (педстаж 41 рік, вчитель-методист, вчитель вищої категорії).

Уроки проводить на високому методичному рівні. Види роботи носять розвиваючий та творчий характер. Діти працюють над виведенням алгоритмів грамотного письма. Вчителька вимоглива до дітей, їхнього письма в зошитах під час виконання класних та домашніх робіт. Для вироблення грамотного письма використовує різні види диктантів: вибіркові, вільні, малюнкові, зорові. Учні вміють користуватися різними словниками: орфографічними, тлумачними, антонімів.

В своїй роботі вчителі використовують різноманітну методичну літературу, зокрема: «Сходинки до вершин» А.А. Назаренко, Н.В. Діптан.

«Розвиток і удосконалення мовленнєвої діяльності молодших школярів» О.В. Петрик, «Збагачення словника молодших школярів фразеологізмами». О.В. Петрик, В.М. Курилюк, «Матеріали моніторингових завдань з української мови» О.В. Петрик, матеріали періодичних журналів «Початкова школа та інші.»



Виходячи з вищесказаного,

Н А К А З У Ю :

  1. Учителям початкових класів:

    1. Посилити роботу з вивчення алгоритмів правопису, застосування яких є простим (1-2 кроки у міркування), або застосування здійснюється під керівництвом вчителя.

    2. Більше уваги приділити засвоєнню слів, вимову і написання яких школярі мають запам’ятати.

    3. Вчителям планувати вправи, які б сприяли орфографічній і пунктуаційній зіркості, уміння бачити в тексті особливості графічної форми слова, помічати пунктуаційні знаки, усвідомлювати їх роль у реченні, а також уміння самостійно виправляти допущені помилки, зіставляючи написане зі зразком.

    4. Розвивати писемне мовлення школярів шляхом заохочення їх записувати свої думки, враження, писати про те, що їх хвилює. При цьому необхідно вчити школярів удосконалювати, виправляти, переписувати свої роботи.

    5. Приділити більше уваги дітям з початковим рівнем навчання, розробляти індивідуальні вправи.

  2. Керівнику шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів:

    1. Розглянути на засіданні методичного об’єднання питання про стан викладання української мови в початкових класах на шляхи покращення успішності школярів.

  3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника директора школи з навчально-виховної роботи Дьомушкіну Н.М.

Директор школи: Л.І. Шпитальова

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал