Наказ №01-06/363 Про підсумки проведення психолого-педагогічного обстеження готовності до навчання в школі дітей 5-6-річного віку



Скачати 67.43 Kb.
Дата конвертації11.05.2017
Розмір67.43 Kb.
ТипНаказ
Відділ освіти Миколаївської районної державної адміністрації
Н А К А З
04 жовтня 2016 року м. Миколаїв № 01-06/363
Про підсумки проведення

психолого-педагогічного обстеження

готовності до навчання в школі

дітей 5-6-річного віку.


Відповідно до Положення про психологічну службу системи освіти України, листа Міністерства освіти і науки України від 20.07.2016 року №1/9-383«Про забезпечення навчальних закладів п/п та с/п і організацію у 2016-2017 н.р. належного психологічного супроводу учасників навчально-виховного процесу», наказу відділу освіти від 23 серпня 2016 року №01-06/306 «Про організацію практичними психологами та соціальними педагогами у 2016-2017 н.р. належного психологічного супроводу учасників навчально-виховного процесу», річних планів роботи практичних психологів та соціальних педагогів у серпні-вересні 2016 року проводилося психолого-педагогічне обстеження дітей 5-6- річного віку на визначення готовності дітей до шкільного навчання.

Метою моніторингу було визначення рівня розвитку основних компонентів шкільної готовності: фізіологічної, інтелектуальної, емоційно-вольової, соціальної, мотиваційної - та виявлення рівня психологічної готовності першокласників до шкільного навчання.

Обстеження проводилося з використанням психологічного інструментарію:

- орієнтовного тесту Керна-Йїрасека на визначення рівня функціональної готовності дітей до шкільного навчання;

- методики «Графічний диктант» Д.Ельконіна;

- методики «Будинок» Гуткіной Н.І.;

- комплексної діагностично програми для визначення рівня психологічної готовності до шкільного навчання Г.Ф.Кумаріна;

- діагностики мотивації до шкільного навчання М.Р.Гінзбурга.

Також проводилася діагностика властивості уваги у дітей (сконцентрованості, переключення, розподілу, стійкості, обсягу, рівня продуктивності, довільності), ранньої дислексії у дітей як складової профілактики порушень при читанні. Ці методики дали можливість виявити рівні готовності до навчання в школі: високий, середній та низький.

Орієнтовний тест Керна-Йїрасека на визначення рівня функціональної готовності дітей до шкільного навчання складено з двох частин:трьох графічних завдань (малювання чоловічої фігури по пам’яті, змальовування графічних символів та копіювання групи крапок) та одне вербальне завдання. Усі три завдання графічного тесту спрямовані на визначення розвитку тонкої моторики руки і координації зору, рухів руки. Ці уміння необхідні у школі для оволодіння письмом. Крім цього тест дав змогу визначити інтелектуальний розвиток дитини та розуміння наслідувати зразок, потрібний у індивідуальному завданні. Він також дозволяє визначити, чи може дитина зосереджено, не відволікаючись, працювати певний час над не дуже цікавим для неї завданням.

Відповідно до мережі загальноосвітніх навчальних закладів на 2016-2017 н.р. у перших класах навчаються 678 учнів. Діагностика проводилась у 21 навчальному закладі: 7 НВК, 7 ЗНЗ І-ІІІ ступенів, 6 ЗНЗ І-ІІ ступеня, 1 ЗНЗ І ступеня та 4 ДНЗ. Відповідно до інструкції п/п та с/п працювали з дітьми індивідуально у період найбільшої працездатності (10.00-13.00год). Моніторингом охоплено 476 учнів, що становить 70,2% від усієї кількості першокласників. Проведене психолого-педагогічне обстеження констатувало наступні результати: 140 (29,4%) учнів показали високий рівень готовності до навчання у школі:вони швидко орієнтуються у вирішенні завдань, не допускають помилок; 282 (59,2%) учні мають середній рівень готовності, тобто допускають помилки, які самостійно можуть виправити; 54 (11,3%) учнів виявилися неготовими до навчання у школі, вони не виконують завдання самостійно, а тільки за допомогою дорослого.

Окрім цього, п/п Миколаївської ЗОШ №1 Русиник Л.Г. провела діагностичне обстеження за методикою С.А.Банкова «Рівень психосоціальної зрілості» та Г.Віцлак «Здатність до навчання у школі» учнів 1 класу, які навчатимуться за педагогічним проектом «Інтелект України». У ході конкурсного відбору 29 учнів набрали 121 бал і більше, що відповідає високому та достатньому рівню готовності до навчання у школі.

Трьох учнів за результатами дослідження практичні психологи рекомендували направити на консультації у ПМПК.

Варто відзначити, що найскладнішими для досліджуваних (58%) виявилися завдання, які передбачають здібності аналізувати, порівнювати, узагальнювати закономірності. Достатньо складними були завдання, які передбачали прояв таких необхідних для учня якостей, як здатність сконцентрувати свою увагу, підпорядкувати її виконанню завдання, критично оцінити результат.

З метою профілактики дезадаптації учнів, прогнозування труднощів у навчанні та шляхів їх вирішення, створення ефективної системи психолого-педагогічного супроводу першокласників:
Н А К А З У Ю :


  1. Райметодкабінету (п.Т.Лутчин).

1.1.Проаналізувати результати психолого-педагогічного обстеження дітей 5-6-

річного віку та обговорити на засіданні МО п/п та с/п і визначити основні

напрямки роботи психологічної служби з дітьми низького рівня готовності .

1.2.Підготувати методичні рекомендації до проведення корекційно-

розвивальних занять з дітьми 5-6-річного віку у 2016-2017 н.р. «Комплекс

корекційно-розвивальних занять для формування психологічної готовності

дітей до навчання у школі».

1.3.Організувати та провести навчально-методичний семінар з п/п та с/п

«Психолого-педагогічна готовність дитини до навчання у школі» на базі ДНЗ «Журавлик» для організації психологічного супроводу у ДНЗ та НВК старших дошкільних груп.

2. Директорам шкіл:

2.1.Довести до відома та опрацювати в педагогічних колективах результати моніторингу готовності першокласників до умов навчання у 2016-2017 навчальному році;

2.2.Впроваджувати в практику навчально-виховного процесу проведення психолого-педагогічних корекційних занять з дітьми 5-6 річного віку.

3. Практичним психологам:

3.1. Результати психолого-педагогічного дослідження занести в

індивідуальні картки учнів.

3.2. Проінформувати вихователів дошкільного навчального закладу,

учителів початкових класів з результатами психолого-педагогічного

дослідження, надавати рекомендації щодо формування психолого-

педагогічної готовності дитини до навчання в школі та стану її адаптації.

3.3.Надавати індивідуальну консультативну допомогу батькам з питань

особливостей психічного розвитку їх дітей.

3.4.Проводити групові консультування батьків першокласників,

батьківські збори, тощо з питань вікових особливостей, готовності

до школи, проблем адаптації до школи, спілкування з однокласниками,

виховання дітей.

3.5. Сформувати групу першокласників, у яких виявлено труднощі в

процесі адаптації (учнів з низьким рівнем адаптації або дезадаптації)

та організувати корекційно-розвивальну роботу.

3.6. Продовжувати спостереження за першокласниками на предмет

особливостей поведінки учнів, особливостей взаємовідносин між

однокласниками, стилю взаємовідносин між учителем і дітьми;

3.7. Провести поглиблену індивідуальну роботу з дітьми, які проявили

низький рівень адаптації (а саме розвитку пізнавальних процесів, їх

соціально-психологічний статус в групі ровесників, особливостей

сімейного виховання тощо) з метою визначення причин і характеру

дезадаптації.



у роботі з батьками першокласників:

3.8. Орієнтувати їх на забезпечення оптимального режиму життя дитини, враховуючи при цьому співвідношення рівня вимог та режиму навантажень з реальними можливостями, з особливостями її здоров’я і працездатності (навчання, відпочинок з достатнім перебуванням на свіжому повітрі, регулярне повноцінне харчування, достатній за тривалістю сон;

3.9.Рекомендувати обладнати робоче місце дитини згідно вимог і потреб. 3.10.Велику увагу приділяти вправам, іграм, різноманітним завданням на

розвиток дрібної моторики та координації рухів руки, тим самим впливати на загальний інтелектуальний розвиток дитини, покращувати розвиток її мовлення, удосконалювати навички письма;



4. Учителям 1 класу:

4.1.Здійснювати індивідуальний підхід до дітей з урахуванням виявлених особливостей їх підготовки (підвищена увага та поетапний контроль в процесі засвоєння нових знань).



4.2.Користуватись розвивальними вправами, які розраховані на підвищення рівня володіння дитиною певних умінь.

В.о. начальника відділу освіти Н.М.Субота.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал