Національний авіаційний університет Навчально-науковий Гуманітарний інститут



Скачати 44.71 Kb.
Дата конвертації11.05.2017
Розмір44.71 Kb.
ТипПротокол
Національний авіаційний університет

Навчально-науковий Гуманітарний інститут

Кафедра авіаційної психології


Затверджую

Зав. кафедри ________ Помиткіна Л.В.

(підпис) (ПІБ)

«______»____________________2017_р.



ЕКЗАМЕНАЦІЙНИЙ БІЛЕТ № 1

Дисципліна «Психологія екстремальних та кризових ситуацій»


1. Визначте роль центральної та вегетативної нервової системи у забезпеченні екстремальної активності людини.

2. Обгрунтуйте, чому екстремальні ситуації виступають каталізатором особистісних якостей людини.

3. У схематичному вигляді представьте типологію критичних ситуацій, орієнтуючись на критерії Ф. Василюка. Яке місце займають серед них екстремальні ситуації?

Питання до екзамену розглянуті та схвалені на засіданні кафедри

Протокол № ____ від «___»______________ 2016 р.

Викладач: _________________ С.Є. Луппо



підпис

Питання до диференційованого заліку
Перелік типових питань до диференційованого заліку


    1. Поняття екстремальних факторів (стресорів). Основні критерії класифікації екстремальних факторів.

    2. Особливості впливу на людину катастрофічних та шокових екстремальних ситуацій, очикуваних та непередбачуваних, короткочасних та довготривалих екстремалій. Поняття «персоналізованих» екстремальних ситуацій.

    3. Психологія масової поведінки. Фактори, які впливають на людину в натовпі.

    4. Основні форми стихийної поведінки та умови їх виникнення в екстремальних ситуаціях.

    5. Масовий страх та тривога. Масова паніка. Етапи та прояви панічних реакцій.

    6. Психологічні та соціальні наслідки масової панічної поведінки. Вплив на панічну поведінку.

    7. Поняття «екстремальних» професій. Психологічні характеристики екстремальних умов діяльності.

    8. Проблема професійної надійності працівника та готовності .до праці в особливих умовах.

    9. Особливості професійної діяльності в умовах фізичного та емоційного стресу, вимоги до спеціаліста.

    10. Стрес та екстремальні впливи в професійної діяльності льотно-диспетчерського складу. Особливості професійної діяльності та професійні ризики.

    11. Проблема «людського фактору» в авіації. Вимоги до спеціаліста. Способи мінімізації стресових впливів.

    12. Психологічні аспекти управління групою професіоналів, які працюють в екстремальних умовах діяльності. Екстремальні впливи в діяльності працівників силових структур.

    13. Особливості професійної діяльності пожежників, ліквідаторів аварій (працівників частей МЧС). Екстремальні стресори в професійної діяльності медичних працівників.

    14. Вплив групи на емоційний стан та поведінку спеціаліста, якій працює в особливих умовах діяльності. Роль та авторитет керівника.

    15. Психологічні та особистісні якості керівника, які сприйяють ефективному виконанню професійних задач в екстремальних умовах.

    16. Способи ефективного впливу керівника на психичний стан та вольові якості своїх підлеглих. Особливості процесу прийняття управлінських рішень в екстремальних умовах діяльності.

    17. Саморегуляція та самопрограмування як способи підвищення стресової витривалості особистості.

    18. Самоорганизація поведінки та стратегія «подолання самого себе» в умовах повсякденності як основа життєстійкості особистості в кризових умовах існування.

    19. Проблема протиборства мотивацій та управління мотивацією.

    20. Вольові якості особистості та їх розвиток. Позитивні якості сильної волі, вольові риси характеру.

    21. Вольовий акт, його социальне значення (морально-етичний аспект). Методи та умови самовиховання та виховання волі.

    22. Давні та сучасні способи підвищення психічної стійкості до життєнебезпечних ситуацій.

    23. Саморегуляція та самопрограмування особистості.

    24. Когнітивні методи самоподолання наслідків екстремальної ситуації.

    25. Криза як феномен внутрішнього світу людини і ключовий момент її розвитку.

    26. Людина як суб»єкт власного життя і володар свого майбутнього.

    27. Основні етапи життєвого шляху. Внутрішні та зовнішні фактори, які підштовхують людину до «входження» у кризу.

    28. Відношення людини до складних життєвих обставин: проблема детермінованості та свободи.

    29. Основні типи «життевого світу» людини та особливості переживання кризових обставин життя у людей з різной ступенью складності життевого світу.

    30. Поняття особистісної зрілості. Основні типи криз, які переживає людина на протязі життя.

    31. Екстремальні та кризові ситуації як каталізатор особистісних якостей та «ускоритель» розвитку взаємовідносин між людьми.

    32. Проблема відповідальності за себе та інших людей в екстремальних умовах, проблема прийняття відповідальних рішень.

    33. Соціально-психологічний субсиндром стресу.

    34. Загальна структура змін спілкування в короткочасних та довготривалих екстремальних умовах.

    35. Особливості формування неформальних груп з учасників екстремальної ситуації.

    36. Поняття екстремального стану людини.

    37. Психоемоційні компоненти екстремального стану людини.

    38. Особливості проявів психогенних реакцій у людини, яка перебуває в екстремальному стані.

    39. Динамика екстремального стану. Складові фази гострого емоційного шоку, їх прояви.

    40. Психичний захист особистості в умовах небезпеки: реакції «глибинної особистості», афективно-шокові та істероформні порушення психичного функціонування.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал