Моделі оцінки ринку інтелектуальної власності



Скачати 17.88 Kb.
Pdf просмотр
Дата конвертації20.06.2017
Розмір17.88 Kb.

Моделі
оцінки ринку інтелектуальної власності
Ю.Г. ТИМОШЕНКО
Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна
61077 Україна, м.Харків, майдан Свободи, 4
julie_tim@mail.ru

Ринок інтелектуальної власності – це сукупність соціально- економічних відносин у сфері обміну, за посередництвом яких здійснюється реалізація товарів, на які поширюється право
інтелектуальної власності. Під «правом інтелектуальної власності» в роботі розуміється право особи на результат інтелектуальної, творчої діяльності або на інший об'єкт права інтелектуальної власності, визначений Цивільним Кодексом та іншими законами.
На ринку інтелектуальної власності існує два виду товарів: оригінальна продукція та контрафактна продукція. Оригінальна продукція – це продукція вироблена з дотриманням законодавства у сфері інтелектуальної власності.
Контрафактна продукція (більшість авторів вживають термін
«контра факт») – це продукція, що порушує право інтелектуальної власності. Цей вид продукції має чотири різновиди: власне контрафактна продукція - це продукція, випущена з неправомірним розміщенням на ній (підробкою) фірмових товарних знаків з метою введення споживачів в оману; товар-імітатор - це продукція, випущена з копіюванням або стильовим запозиченням окремих елементів фірмових товарних знаків; фальсифікована продукція - це продукція, виготовлена з порушенням технології або неправомірним використанням знака для товарів та послуг, чи копіюванням форми, упаковки, зовнішнього оформлення, а так само неправомірним відтворенням товару іншої особи та паралельний ввіз - це імпорт товарів, захищених торговою маркою, без авторизації власника торгової марки.
Серед задач аналізу, оцінки та діагностики ринка
інтелектуальної власності однією з основних є задача кластеризації цього ринка за рівнем захисту права інтелектуальної власності в різних країнах.

Запропонована в роботі модель кластеризації включає в себе три основних стадії: 1) формування інформаційного простору ринка
інтелектуальної власності; 2) застосування метода кластерного аналізу ринку інтелектуальної власності; 3) аналіз результатів.
Серед цих стадій найбільш важливою є друга стадія, виповнення якої включає 3 етапи. Для реалізації цих етапів використовується програмний пакет STATISTICA.
Першим етапом кластерного аналізу завжди є нормалізація даних зібраних на стадії формування інформаційного простору ринка
інтелектуальної власності.
Другий етап аналізу - це побудова ієрархічних дерев для кожного з досліджуваних періодів у вигляді діаграм. На цих діаграмах відображаються відстані, для яких відповідні елементи зв’язуються у
єдиний кластер. У результаті аналізу таких дерев виявляються кластери та провадиться їх інтерпретація.
Третій етап - визначення за допомогою метода К-середніх складу інтерпретованих кластерів. Для застосування цього метода потрібно зафіксувати кількість кластерів та визначити критерії розбиття на ці кластери.
Результатом реалізації запропонованої моделі кластеризації є розбиття усіх країн на відмінні за своїми показниками кластери. За відмінністю показників, що визначають центри кожного з кластерів, можна проаналізувати ступіть різниці між кластерами. Що дає можливість виявити тенденції розвитку захисту прав інтелектуальної власності у різних країнах, провести порівняльний аналіз об’ємів контрафактної продукції, виявити тенденції формування збитків від порушення прав інтелектуальної власності та більш точно передбачати такі збитки у майбутньому.



Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал