Міністерство освіти І науки україни хмельницький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти науково-методичний центр управління освіти хмельницької міської ради хмельницький навчально-виховний комплекс №9



Сторінка1/7
Дата конвертації04.06.2017
Розмір1.19 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7










МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Хмельницький НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС №9

Бабій О. А., Васютинська А. М.,

ЗЕРНА ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ

Практико зорієнтований посібник

 


Хмельницький 

2015


Схвалено до друку науково-методичною радою науково-методичного центру управління освіти Хмельницької міської ради (протокол №2 від 30.12.2014 р.)



Навчальне видання

Зерна педагогічної маностійстер

Практико зорієнтований посібник

Укладачі: Бабій О. А.,учитель початкових класів, спеціаліст, старший учитель.

Васютинська А. М., учитель початкових класів, учитель ІІ кваліфікаційної категорії навчально-виховного комплексу №9 м. Хмельницького
Рецензенти: Пастух Л. І., заступник директора НВК №9 м. Хмельницького з навчально-виховної роботи в початковій школі, Ткачук Г. В., голова методичного об’єднання вчителів початкових класів
Бабій О. А., Васютинська А. М. Зерна педагогічної майстерності: [Практико зорієнтований посібник]. – Хмельницький: Хмельницький центр науки, інновації та інформатизації, 2015. – 148 с.:іл..

У посібнику розглянуті теоретичні та практичні аспекти активізації пізнавальної діяльності молодших школярів на уроках математично-природничого циклу.

Посібник рекомендовано вчителям початкових класів,студентам для розвитку пізнавальної діяльності під час навчального процесу та в позаурочний час.

Зміст


  1. Квест-ігри…………………………………………...…….4

  2. Квест з природознавства «Подорож у царство рослин і тварин» (2 клас). Бабій О. А………………………..……6

  3. Проектна діяльність у початковій школі……………...17

  4. Проекти:

    1. Міні-проект «Домашні улюбленці». (1 клас). Радайкіна Т. В……………………………………………….41

    2. Проект «Чарівниця осінь». (2 клас).
      Васютинська А. М……………………………………..……53

    3. Реал-проект «Лебідь». Вельська Г. С…………...…81

  5. Активізація пізнавальної діяльності……………….94

  6. Уроки:

    1. Утворення трицифрових чисел. (3 клас).
      Колодій Т. А……………………………………………….112

    2. Рослини. Яку будову має рослина. (1 клас). Радайкіна Т. В……………………………………………..118

    3. Складання і розв’язування прикладів на додавання і віднімання. Задачі на знаходження суми. (1 клас). Васютинська А. М…………………………………………122

    4. Число і цифра 5. Порядкова і кількісна лічба. Написання цифри 5. (1 клас). Бабій О. А………………..127

    5. Аукціон знань з математики по темі «Дроби».
      (4 клас). Вельська Г. С…………………………………….132

    6. Додавання і віднімання в межах 10. (1 клас). Налуцишин Н. Я…………………………………………..136

    7. Як тварини готуються до зими. (2 клас).
      Налуцишин Н. Я…………………………………………..140

Список використаної літератури

  1. Квест – ігри


Відомо, що освіта загалом і загальноосвітня школа зокрема є не лише джерелом знань, а й обов’язковим етапом розвитку особистості. Докорінні зміни, що в відбуваються нині у сфері освіти, пов'язані з переосмисленням мети, яка передусім спрямована на формування і розвиток особистісних рис учні, удосконалення особистості впродовж усього життя та результату освіти, який передбачає сформованість ключових компетентностей, що дають змогу легко адаптуватися до соціального середовища і гармонійно розвиватися.

Кожний педагог, який має досвід роботи з дітьми, може з упевненістю сказати, що дієвим засобом для залучення учнів до навчальної діяльності та отримання радості від пізнання є навчальна гра. Гра допомагає визначити рівень інтелектуальних здібностей, уміння аналізувати, міркувати, комбінувати, програвати. В іграх діти відпрацьовують механізм навчальної діяльності. Підчас колективної гри якнайповніше виявляються особисті риси кожної дитини, встановлюються відносини з ровесниками.



Зміст навчальної гри має бути цікавим і значущим для учасників, а будь-яке ігрове дійство завершуватися певним результатам; що має цінність, ґрунтується на знаннях, навичках і вміннях, здобутих на уроках, забезпечує можливість обирати раціональні й ефективні рішення, при цьому критично оцінювати себе та інших.

Гра — єдиний вид діяльності, де процесу приділяється більше уваги, ніж результату. Особливість навчальної гри як форми навчання полягає втому, що вона досягає своєї мети непомітно для самих учнів, тобто не потребує ніяких насильних дій над особистістю.



Мета:

  • показувати значення природи в нашому житті;

  • привертати увагу учнів до проблем екологи;

  • сприяти розширенню, закріпленню знань вихованців;

  • розвивати вміння працювати в команді;

  • узагальнювати знання.

Квест - інтелектуальна гра,яка полягає у проходженні командою вказаного маршруту за умови виконання заздалегідь підготовлених завдань

  1. Квест з природознавства

Тема: подорож у царство рослин і тварин

Мета: сприяти формуванню

міжособистісних відносин у групі,прагненню дітей допомагати один одному, природі; розвивати пізнавальний інтерес в учнів; виховувати в учнів екологічну культуру та дбайливе ставлення до природи.



Хід гри

Учасники:команди 2 класів у кількості5 чоловік

Означенням початку і кінця гри є відкриття і закриття

У світі є багато різних ігор. Сьогодні ми зібралися щоб пограти у гру-мандрувальницю. Назва її квест-змагання. Гра ця інтелектуальна. Проходитиме вона у приміщенні школи. У грі кожен з вас не тільки проявить свої розумові здібності, а й покаже вміння працювати у команді. Сподіваюсь буде цікаво.

Отож настав час познайомитися з командами та їх учасниками.

Команда 2-А класу» Подолянчики» капітан………..… .

Команда 2-Б класу» Орлята-козачата» капітан…….……

Команда 2-В класу «Козачата» капітан…………..…… .

Правила гри:

Кожна команда одержує маршрутний лист та стартовий лист. За допомогою маршрутного листа команди рухаються від станції до станції. На листі є підказки. На кожній станції команди буде зустрічати вчитель. Вчитель дає команді завдання,оцінює його (5 балів)за правильно виконане завдання,команда забирає лист і рухається до наступної станції. Завдання потрібно виконувати швидко та правильно,за часом перебування на станції 7 хвилин. Переможе сильніший, команда, набравши найбільшу кількість балів.

По сигналу команди шикуються. Капітани одержують стартові листи та маршрутні листи зі схемою руху команди по станціях. Діти ознайомлюються з правилами проходження маршруту. Команди « На старт! ».
Станція «Квіткова галявина»

Практичне завдання: розселення рослин(з,єднай стрілочками).

Станція « Птахи - наші друзі»

Теоретичне завдання:визначити перелітні та осілі птахи.

Практичне завдання: приклеїти птахів.

Станція «Всезнайки»

Практичне завдання: розгадати кросворд

Станція «Брати наші менші»

Теоретичне завдання:пригадай,які зміни відбуваються у тварин восени.

Практичне завдання: тварини восени (з,єднай стрілочками)

Станція «Дослідники»

Теоретичне завдання: встанови послідовність, у якій здійснюються ланцюги живлення.

Практичне завдання: продовж ланцюжок живлення.

Усі учасники молодці, але перемогу здобули найкращі підготовлені гравці. Нагородження команд грамотами.



На завершення хочу побажати всім учасникам гри здоров,я та нових перемог.
Маршрут змагання 2 –А клас

Зупинка №1

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcs5t3sgotibdzjfvirnvd_vy81dbbcpr341p6z0s_8j9pyzegsi


Зупинка №2

Кабінет №13

Зупинка №3

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcsobwqigbtuchizlq9yjg1blmrbp73olghkqt8jb7znc0yvruzw

Зупинка №4


https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcrehhn9i7k4yflenq2a9nxyzusjvhlofq_l3ffcui8paj6llv_d

Зупинка №5

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcqzh2p3wdncdet8pgiverq260xccywta8nrvqfm--abz4yi-fenxa


Фініш – кабінет №11

Маршрут змагання 2- Б класу

Зупинка №1

Кабінет № 13

Зупинка №2

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcqzh2p3wdncdet8pgiverq260xccywta8nrvqfm--abz4yi-fenxa

Зупинка №3

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcrehhn9i7k4yflenq2a9nxyzusjvhlofq_l3ffcui8paj6llv_d

Зупинка №4


https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcsobwqigbtuchizlq9yjg1blmrbp73olghkqt8jb7znc0yvruzw

Зупинка №5


https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcs5t3sgotibdzjfvirnvd_vy81dbbcpr341p6z0s_8j9pyzegsi



Фініш - кабінет №11

Маршрутзмагання2-В класу

Зупинка №1


https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcsobwqigbtuchizlq9yjg1blmrbp73olghkqt8jb7znc0yvruzw

Зупинка №2

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcrehhn9i7k4yflenq2a9nxyzusjvhlofq_l3ffcui8paj6llv_d

Зупинка №3


https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcs5t3sgotibdzjfvirnvd_vy81dbbcpr341p6z0s_8j9pyzegsi


Зупинка №4

Кабінет № 13

Зупинка №5

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcqzh2p3wdncdet8pgiverq260xccywta8nrvqfm--abz4yi-fenxa


Фініш – кабінет №11.

Розселення рослин (з’єднай стрілочками)

1.Водою

https://azsxdc25.files.wordpress.com/2011/05/d0bad183d0bb1.jpg




https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:and9gctose3qwwjbkl05lkuepkqktyqomwsykspkzysbh3myrv82tv-c

2.Людиною

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcthbxhnffrpaxpyzzwgf-2ybmlkegdzhgw_lj3pl3tshzpxvnuz8a

3.Тваринами

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcq9iros3jy0ifabfofbirpsu43tcfa0kmtidudxsxih0pi05_pv




https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcrsx_ury7rwujvzdxrkzhp9ripm6rlfu9ivvzancqgfok-cfcbscq

4.Вітром

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:and9gctjeq_jd6pi-mex8c98agwzhj4rggtngugu8yqw2x2bepowjokt

5.Саморозкиданням

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcsrz1vbmq_ga8i7lrdtjlqhyyoplvy9-gwmgthxx9jojz7pmcwg

Звірі (з’єднай стрілочками)

Змінюють забарвлення хутра

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcsh3pysysz7tlzrkhsqgph0_-h3mzrdnh0qsyvlgdq1mtwuqrm4




https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcsjw9us4xev8-yirttz3xsl2ipowvu7odbwi6duvijsorzrhm1j

Готують запаси кормів

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcqppylspd08kdpxunlgkfsamrvrtrncc3zpqfkforbb2-e1ueenqq




https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcsjjxkm4_38msonrldyoil9pjn0ufljcq0to3biov2ru49q__gw

Готуються до зимової сплячки

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:and9gctzghr5xxlkkirkelnhf6vkxy4geuggisz5o3xo8hkkgn5dmtfjtw




https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcqo6npfxgb_iyhp3gr06x-bpqhpd1-u6fcojuyp1wgiufkzsv6iqq



Птахи (наклей нас)


Перелітні

Осілі

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcrg_c9bf9rkitkotmk-ngpcaeabrsy8e44iq9cf5c5kk9rggsnrcg

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcro0pkgf5dfdva6cyg7aowykrbrxt_03wgkjwyov9p84wekdpaw







https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcrohsxwpdm-ml13lv6pperbf2yis90clttyytw9rynazhlgdj3kuw

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcqtka8cf_dsnz7_-gxvq_9cbwi3wpvdmyqe-omip59nx98nede1lq







https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcqc3ps14fimjaw7o22gte-sv5wwvymm-yqh7xnqo180u2zsrnakfg

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcsswmelgyfsje7kjbz1bovlxydpbqhtb3mzdvnlpwbhgb4tsxy







https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcto7v7uehin9rthtwph3zsk6bkmei8wfsitrysul6tsqjmvwhmm

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcqyktwxxhn8xko6kk5oo9iqq3ilq4uboxryyllcbzqydudrqvzm








Кросворд

  1. Їх називають боягузами, але насправді вони дуже обережні тварини.

  2. Сам собі і путь освітить,

Якщо з’їсти когось мітить.

  1. Влітку наїдається, а взимку відсипається.

  2. Що це за тварина, яку називають “лісовим інженером”?

  3. Що це звір, що на носі має великий ріг?


















1

З


































2

В






















3













І






















4













Р



















5
















І


























Завдання на складання ланцюгів живлення

Поставте цифри у тій послідовності, у якій здійснюються ланцюги живлення.




Водорості

Ведмідь

Риба










Сосна

Дятел

Жук-короїд










Вовк

Дуб

Кабан













  1. Продовж ланцюжок живлення

Зерно------миша------___________________ .



  1. Проектна діяльність у початковій школі

«Розкажи – і я забуду,



Покажи – і я запам’ятаю,

Дай спробувати – і я зрозумію»

(Китайська мудрість).


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал