Методичні рекомендації та перелік завдань до практичних занять для студентів фармацевтичного факультету



Сторінка1/10
Дата конвертації06.03.2017
Розмір1.64 Mb.
ТипМетодичні рекомендації
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10
ЛЬВІВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ МЕДИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

імені ДАНИЛА ГАЛИЦЬКОГО
КАФЕДРА ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ЕКОНОМІКИ ФАРМАЦІЇ

МЕНЕДЖМЕНТ ТА МАРКЕТИНГ У ФАРМАЦІЇ
Частина ІІ

МАРКЕТИНГ У ФАРМАЦІЇ

Методичні рекомендації

та перелік завдань до практичних занять

для студентів фармацевтичного факультету

очної форми навчання

ЛЬВІВ - 2016

Громовик Б.П., Левицька О.Р., Гасюк Г.Д., Ханик Н.Л., Чухрай І.Л. Менеджмент та маркетинг у фармації. Частина ІІ. Маркетинг у фармації: Методичні рекомендації та перелік завдань до практичних занять для студентів фармацевтичного факультету очної форми навчання.- Львів, 2016.- 75 с.

У методичних вказівках висвітлена актуальність, мета занять, дано перелік контрольних питань та завдань для практичного виконання та самостійної роботи студентів. Питання та завдання охоплюють низку взаємопов'язаних тем: принципи маркетингового дослідження фармацевтичного ринку та вивчення поведінки споживачів лікарських засобів, моделювання закономірностей фармацевтичного ринку і дослідження маркетингових можливостей фармацевтичних підприємств, маркетингова політика лікарських засобів, цінова, збутова політика лікарських засобів та просування лікарських засобів на ринку, базові засади міжнародного фармацевтичного маркетингу, формування комплексу міжнародного фармацевтичного маркетингу, представництва фармацевтичних підприємств – важливий суб’єкт міжнародного ринку, що дозволить забезпечити засвоєння студентами програмного матеріалу з цієї дисципліни.


Відповідальний за випуск: перший проректор з науково-педагогічної роботи, член-кор. НАМН України М.Р. Гжегоцький

Рецензенти:


доцент кафедри організації і економіки фармації, технології ліків та фармакоекономіки ФПДО Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького кандидат фарм. наук Яцкова Г.Ю.;
доцент кафедри технології ліків і біофармації Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького кандидат фарм. наук Якимів О.В.

Методичні рекомендації затверджені та рекомендовані до друку профільною методичною комісією з фармацевтичних дисциплін Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького (протокол № 3 від 29 серпня 2014 р.).



Внесені зміни та доповнення затверджено на методичному засіданні кафедри ОЕФ

(Протокол №1 від 30.08.2016 р.)


 Громовик Б.П., Левицька О.Р.,

Гасюк Г.Д., Ханик Н.Л.,

Чухрай І.Л., 2016


РОЗДІЛ 5

КОМПЛЕКСНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО РИНКУ
ТЕМА 12: ПРИНЦИПИ МАРКЕТИНГОВОГО ДОСЛІДЖЕННЯ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО РИНКУ ТА ВИВЧЕННЯ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧІВ ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ
Актуальність теми: Для визначення свого місця на ринку фармацевтична фірма повинна його ретельно проаналізувати, що дасть змогу прийняти ефективне управлінське рішення. Тому вивчення принципів маркетингового дослідження фармацевтичного ринку та вивчення поведінки споживачів є актуальним для практичної роботи менеджера фармацевтичної фірми та провізора аптеки.

Мета заняття: Ознайомитися із сутністю, функціональною структурою, класифікацією, принципами та етапами маркетингового дослідження, вміти давати характеристику первинної та вторинної маркетингової інформації, вивчити технологію маркетингового дослідження споживачів лікарських засобів, осягнути специфіку роботи на споживчому ринку та ринку організацій-споживачів, ознайомитися з особливостями поведінки покупців на споживчому сегменті фармацевтичного ринку та навчитися моделювати купівельну поведінку організації-споживача.
Контрольні питання

  1. В чому суть маркетингових досліджень?

  2. Яка послідовність процесу маркетингового дослідження?

  3. В чому полягають переваги і недоліки вторинної і первинної інформації?

  4. Які є методи збирання первинної інформації? Їх характеристика.

  5. Яку роль при збиранні інформації відіграє анкета?

  6. Які шкали застосовують при розробленні анкет? Їх характеристика.

  7. Які є способи зв'язку з аудиторією?

  8. Що таке споживчий ринок 

  9. Які фактори впливають на поведінку покупця на споживчому ринку 

  10. Які фактори впливу на споживача відносяться до контрольованих, а які до неконтрольованих фармацевтичним підприємством 

  11. З яких етапів складається процес прийняття рішення про купівлю безрецептурного препарату 

  12. Як здійснюється процес прийняття лікарем рішення про призначення лікарського засобу кінцевому споживачеві 

  13. На які групи поділяються лікарі залежно від часу сприйняття ними лікарських препаратів 

  14. Хто є суб'єктами ринку організацій-споживачів 

  15. З яких етапів складається процес прийняття рішення про закупівлю ліків оптовими фармацевтичними фірмами 

  16. У чому полягає відмінність між централізованим та логістичним підходами до відбору лікарських засобів закладами охорони здоров'я 

  17. Як здійснюється відбір лікарських засобів для лікувально-профілактичного закладу 

  18. Які характерні риси АВС- та VEN- аналізів 

  19. У чому полягає суть фармакоекономічного аналізу 

  20. Які існують етапи мета-аналізу 

Завдання 1. Охарактеризуйте методи збирання маркетингової інформації за поданими критеріями. Результати оформіть у вигляді таблиці.

Методи збирання інформації


Метод

Визначення

Форми

Переваги та недоліки

Приклади

Первинні дослідження












Спостереження















Опитування
















Експеримент
















Імітаційне моделювання














Вторинні дослідження















Завдання 2. Здійсніть експертну оцінку двох лікарських засобів з групи N 02 B “Інші анальгетики та антипіретики” (кислоти ацетилсаліцилової виробництва ФФ “Дарниця” і парацетамолу виробництва корпорації “Артеріум”) на основі їх споживчих характеристик. Оцініть та вкажіть параметри “ідеального” лікарського засобу даної групи. При цьому використайте десятибальну шкалу (оптимальні показники оцініть вищими балами, негативні — нижчими). Обчисліть середні значення показників і побудуйте на їх основі результативний семантичний диференціал. Зробіть висновки щодо удосконалення лікарського засобу.


Показники

Оцінки експертів, бали












1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15








Кислота ацетилсаліцилова виробництва ФФ “Дарниця”










Ефективність



























































Безпечність


























































Вартість


























































Зручність та привабливість упаковки


























































Рівень “розкрученості” торгової марки

























































Парацетамол виробництва корпорації “Артеріум”




Ефективність





















































Безпечність




















































Вартість




















































Зручність та привабливість упаковки




















































Рівень “розкрученості” торгової марки



















































“Ідеальний” препарат




Ефективність





















































Безпечність




















































Вартість




















































Зручність та привабливість упаковки




















































Рівень “розкрученості” торгової марки





















































Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал