Методичні рекомендації щодо проведення уроків фізичної культури з учнями спеціальної медичної групи Упорядник



Скачати 216.67 Kb.
Дата конвертації27.04.2017
Розмір216.67 Kb.
ТипМетодичні рекомендації
Державний навальний заклад

«Уманський професійний аграрний ліцей»



Методичні рекомендації щодо проведення уроків фізичної культури з учнями спеціальної медичної групи

Упорядник:

Мельник О.І.,

викладач фізичної

культури і валеології

першої категорії

2014
Упорядник:

Мельник О.І. ,викладач фізичної культури і валеології, першої категорії , ДНЗ «Уманський ПАЛ»

Метою лікувально -оздоровчої фізичної культури дітей , яких відносять до спеціальної медгрупи , є прискорення ліквідації патологічних процесів , відновлення і зміцнення здоров'я , досягнення максимально можливого для кожного індивіда рівня фізичного розвитку , психологічної та рухової підготовленості . Кінцева мета - виховання навичок здорового способу життя і потреби самостійних систематичних занять фізичною культурою , а також нормалізація і поліпшення загальних функцій організму.

У відповідності з метою , визначені і основні завдання фізичного виховання дітей , яких відносять до спеціальної медичної групи :

підвищення функціональної здатності органів і систем організму дітей , ослаблених хворобою ;

загартовування організму ( це завдання набуває вирішальне значення при наявності в групі осіб з серцево -судинними захворюваннями , хронічною пневмонією , бронхіальною астмою та ін);

розвиток фізичних можливостей і оволодіння руховими навичками , які компенсують наявні недоліки функціонування організму; попередження патологічного процесу;

підвищення працездатності (як фізичних , так і розумових ) , зняття втоми ;

формування правильної постави або її корекція (засвоєння відповідних рухових умінь і формування відповідних навичок) ;

формування активного ставлення дітей до подолання свого фізичного недосконалості ;

формування стійкої системи звичок і потреб в самостійних систематичних заняттях фізичними вправа

Схвалено методичною комісією з професії «Перукар»

Протокол №10 від 20 травня 2014р

Зміст
 1 . Вступ
2 . Комплектування спеціальних медичних груп
3 . Основні задачі фізичного виховання учнів СМГ
4 . Методичні рекомендації з проведення занять з учнями СМГ .
5 . Організація навчального процесу
6. Примірний комплекс вправ для учнів СМГ з порушенням

постави.
7. Комплекс коригуючої гімнастики


8. Зразкові комплекси вправ для учнів СМГ із захворюваннями органів дихання
9. Примірні комплекси вправ для учнів СМГ із захворюваннями органів шлунково –

кишкового тракту , жовчного міхура , печінки


13 . Література

 

Вступ

    З метою диференційованого підходу до організації уроків фізичної культури всі учні загальноосвітніх установ , залежно від стану здоров'я , діляться на три групи: основну , підготовчу і спеціальну. Заняття в цих групах відрізняються вимогами до рівня освоєння навчального матеріалу , обсягом і структурою фізичного навантаження , а також навчальними програмами. Уроки повинні мати оздоровчу спрямованість , носити тренирующий характер , щоб забезпечити постійне зростання адаптації організму до навантажень. Організація і проведення занять в СМГ завжди представляє складність , так як необхідно об'єднати розрізнені групи учнів , що відрізняються за віком , статтю, характером захворювання , функціональним параметрам займаються.

 Для учнів СМГ більш складні і методика , і організація занять. Такі учні займаються за спеціально розробленими програмами . «Програма з фізичної культури для учнів в СМГ » призначена для проведення спеціально організованих занять з учнями 10 - 11 класів загальноосвітньої школи , за станом здоров'я віднесених до спеціальної медичної групи .

Спеціальну медичну групу умовно можна розділити на дві підгрупи: підгрупу «А» - навчаються з оборотними захворюваннями, які після лікувально-оздоровчих заходів можуть бути переведені в підготовчу групу, і підгрупу «Б» - навчаються з патологічними відхиленнями, тобто незворотними захворюваннями.

 2. Комплектування спеціальних медичних груп

 Основним критерієм для включення учня в спеціальну медичну групу є встановлення діагнозу з обов'язковим зазначенням ступеня порушення функцій організму. Однак , при комплектуванні спец. мед . груп шкільний лікар і вчитель фізичної культури , крім діагнозу захворювання і даних про функціональний стан навчаються , повинні також знати рівень їх фізичної підготовленості , який визначається за допомогою рухових тестів. В якості тестів допустимо використовувати тільки ті вправи , які з урахуванням форми і тяжкості захворювання не протипоказані навчаються . Загальну витривалість учня можна оцінити при бігу ( ходьбі ) протягом шести хвилин. Тестований виконує вправу в зручному для нього темпі , переходячи з бігу на ходьбу і назад , відповідно до його самопочуттям. Результатом тесту є відстань, пройдена учнем .

Оцінку швидкісно- силових якостей , сили учня можна проводити при стрибку в довжину з місця. Результатом є максимальна довжина стрибка , яка зараховується з трьох спроб.

Силу м'язів рук і плечового пояса можна оцінити за допомогою згинання та розгинання рук в упорі лежачи. Зараховується кількість виконаних вправ.

  Кидки і ловля тенісного м'яча двома руками з відстані одного метра від стінки протягом 30 секунд в максимальному темпі можуть свідчити про координацію рухів , спритності, швидкості рухової реакції. Зараховується кількість спійманих м'ячів.

Стрибки через скакалку на двох ногах допомагають судити про координацію рухів , спритності, швидкості рухової реакції , швидкісної витривалості , силі м'язів ніг. Чи зараховується кількість стрибків з однієї спроби до моменту відмови тестованого .

 Присідання , виконані в довільному темпі до стомлення , дозволяють оцінити силову витривалість. Зараховується кількість виконаних вправ до моменту відмови тестованого .

 Комплектування СМГ до майбутнього навчального року здійснюється на основі врахування стану здоров'я , показників фізичної підготовки та функціонального дослідження , проведеного у квітні- травні поточного року. Наповнюваність груп не менше 10 осіб. Основною формою фізичного виховання учнів СМГ є уроки , які проводяться два рази на тиждень по 45 хвилин або три рази на тиждень по 30 хвилин. Відвідування їх учнями обов'язкове .

Уроки обов'язково повинні доповнюватися системою домашніх занять , проведенням спортивно - масових заходів , фізкультхвилинок на уроках.



3. Основні завдання фізичного виховання навчаються спеціальних медичних груп:

 1 . Зміцнення здоров'я , сприяння правильному фізичному розвитку і загартовуванню організму.

2 . Поліпшення показників фізичного розвитку.

3 . Освоєння життєво важливих рухових умінь і навичок.

4 . Поступова адаптація організму до впливу фізичних навантажень.

5 . Загартовування і підвищення опірності захисних сил організму.

6 . Виховання вольових якостей , а також виховання інтересу і звички до самостійних занять фізичною культурою

7. Навчання способам самоконтролю при виконанні фізичних навантажень ;

8. Оволодіння комплексами вправ , які сприятливо впливають на стан організму учня , з урахуванням наявного у нього захворювання.

 4. Методичні рекомендації щодо організації спеціальних медичних груп



Протипоказання до виконання деяких видів вправ при різних захворюваннях

п/п

Види вправ

Захворювання

1.

З максимальним зусиллям

Серцево - судинна система

2.

З максимальною затримкою дихання

Серцево - судинна система

3.

З різким прискоренням темп

Органи дихання


4.

З максимальним статичним напругою

Серцево - судинна система

5.

Відштовхувальні стрибки , стрибки в глибину

Захворювання нирок, органи зору, викривлення хребта, органи травлення

6.

Вправи в рівновазі на підвищеній опорі

Порушення нервової системи

7.

Вправи на м'язи черевного преса

Органи травлення

8.

Акробатичні вправи з підвищеною складністю

Органи зору, викривлення хребта


9.

Обмежений час ігор

Порушення нервової системи

 Учні, за станом здоров'я , віднесені до СМГ , звільняються від занять фізичними вправами за програмою середньої школи , від участі у змаганнях , виконання навчальних нормативів.

З початку занять в СМГ навчати самих учнів підрахунком частоти серцевих скорочень перед уроком , після кожної частини заняття і після уроку .

Відповідно з частотою серцевих скорочень і зовнішніх ознак стомлюваності у учнів індивідуально дозувати фізичне навантаження різними прийомами.

На заняттях повинна бути невелика ступінь втоми , це викликає ефект тренування . При появі середніх ознак втоми у одного або декількох учнів необхідно дати їм відпочити .

При ознаках перевтоми терміново проводити до медичного працівника . При появі середніх ознак втоми у всього класу вчителю необхідно перебудувати план заняття слід обмежити навантаження , зменшити число повторень , виключити найбільш важкі , збільшити паузи між виконанням вправ.

Важливе значення при проведенні медико -біологічних спостережень набуває визначення зовнішніх ознак втоми .



Зовнішні ознаки втоми

Спостереження ознак стану дитини

Ступінь вираження втоми

Низька (невелика втома)

Середня (середня втома)

Сильна (виражена втома)

Колір лиця, шиї. Вираз лиця.

Невелике почервоніння лиця. Вираз обличчя спокійний

Значне почервоніння лиця, вираз обличчя напружений

Різке покрасніння чи збліднення шкіри, страждальницький вигляд обличчя

Пітливість

Незначна

Виражена пітливість лиця

Загальна сильна пітливість (виділення солі на шкірі, майці)

Характер дихання

Дещо часте, рівне

Різко прискорене

Різко прискорене. Поверхневе, аритмічне

Рухання, увага

Бадьорі, завдання виконуються чітко

Невпевнені, нечіткі, з'являються додаткові рухи. Моторне збудження або загальмованість

Глибоке порушення координації рухів, тремтіння кінцівок

Самопочуття

Хороше, скарг немає

Скарги на втому, відмова від подальшого виконання завдань

Скарги на запаморочення, шум у вухах, головний біль, нудоту

5. Організація навчального процесу

  Заняття в спец. мед . групі будуються на основі загальноприйнятих принципів: всебічності , свідомості , поступовості , повторення. Важливий індивідуальний підхід до займаються і систематичність впливів. Учні СМГ , як правило , малорухливі , сором'язливі, не координовані , легко ранимі , бояться насмішок. Тому неприпустимо проведення занять СМГ спільно з основною і підготовчої групами. Заняття складається з чотирьох частин.

І. Вступна частина ( 3-4 хвилини). Дихальні вправи , спостереження за частотою пульсу.

ІІ. Підготовча частина ( 10-15 хвилин).

Завданням підготовчої частини уроку є підготовка організму до виконання основного завдання. При виконанні загальнорозвиваючих вправ особливу увагу слід звернути на глибину і рівномірність дихання. У цій частині уроку не слід давати багато нових вправ і інтенсивні навантаження . Щоб зберегти достатню м'язову навантаження і не допустити стомлення учнів , слід використовувати принцип « розсіювання » навантаження . Спеціальні дихальні вправи , дозволяють зменшити ступінь функціонального напруження організму.

ІІІ. Основна частина (15-20 хвилин).

Передбачає вивчення нового , повторення і закріплення пройденого матеріалу. Вирішується головне завдання : виховання основних фізичних якостей , розвиток і вдосконалення рухових умінь і навичок. Дуже важливо уникати стомлюваності в ході повторення « одноманітних » рухів. Для цього необхідно « розсіювати » навантаження на різні м'язові групи. Рекомендуються нові вправи. Вправи, що вимагають точності виконання , легше освоюються спочатку уроку . Вправи з напругою повинні чергуватися з вправами на дихання і розслаблення. Ігри , що підвищують емоційне навантаження , краще проводити в кінці основної частини уроку .

IV. Заключна частина ( 5 хвилин).

Включає дихальні вправи і вправи на розслаблення . Основне завдання привести організм учнів у відносно спокійний стан , зняти нервове збудження , відновити дихання і ЧСС . У заключній частині уроку рекомендується включати вправи на ті групи м'язів , які не були задіяні на уроці , а також вправи на увагу і формування правильної постави. Необхідно підвести підсумки зробленого на уроці , загострити увагу учнів на їх успіхи і обов'язково задати додому вправи відповідно до медичних рекомендацій за профілем захворювання.

Учні СМГ звільнені від виконання практичних нормативів . Але до числа обов'язкових вимог з окремих видів спорту відносяться: легка атлетика - техніка бігу на короткі та середні дистанції , способи метання м'яча , стрибки у висоту і довжину ; гімнастика - виконання стройових вправ , вправи на поставу , ОРУ , акробатичні елементи , вправи на рівноваги , вправи на гімнастичних снарядах (якщо вони не протипоказані ) . На початку навчального року всі займаються в СМГ проходять етап первинної адаптації. Значне місце відводиться ОРУ . Навантаження регулюється за рахунок темпу виконання вправ , амплітуди рухів , за рахунок використання гімнастичних снарядів і вибору вихідного положення .

Рівень функціональних можливостей організму в значній мірі залежить від постави. Тому основою комплексу є фізичні вправи , що сприяють створенню м'язового корсету , який буде надійним захистом для хребта. Ці вправи одночасно нададуть тренує дію на серцево- судинну систему. Необхідно більше уваги приділяти дихальним вправам. Навчати правильному диханню слід в статичних положеннях і під час рухів. При розширенні грудної клітини - робити вдих. При стисканні - видих. Дихання має бути повним , щоб у ньому брали участь всі відділи грудної клітини , м'яз передньої стінки живота і діафрагми.

 На першому етапі занять слід обмежити вправи зі складною координацією , з тривалим натуживанием . На наступних етапах занять слід вводити вправи з гімнастичними палицями , м'ячами , на гімнастичній стінці танцювальні та ігрові елементи . Інтенсивність занять повинна регулюватися дихальними вправами і вправами на розслаблення . Одночасно розвиваються такі якості як витривалість , координованість , спритність, швидкість і гнучкість.

 Засобами для розвитку цих якостей є: циклічні види спорту - ходьба на лижах , плавання ; рухливі ігри - волейбол , баскетбол , настільний теніс. До уроків лижної підготовки допускаються діти, які не відсторонені за станом здоров'я від занять зимовими видами спорту.

 З початку занять слід вчити дітей правилам самоконтролю і рекомендувати їм вести щоденник самоконтролю. Заняття в СМГ проводити під регулярним медичним спостереженням.

Залежно від місцевих умов , наявності та стану навчально -матеріальної бази , а головне особливостей контингенту учнів, можна домогтися значних результатів.

Контроль і оцінка стимулює прагнення учнів до вдосконалення , підвищує їх активність на заняттях. При цьому , оцінюючи досягнення учнів , слід враховувати індивідуальні особливості в розвитку рухових здібностей. Контроль за фізичною підготовленістю учнів слід проводити два рази на рік: у вересні- жовтні і в квітні -травні. Крім оцінок за фізичну підготовленість , ставиться оцінка за « освоєння знань і рухових вмінь».

Приблизний зміст програми для 10 класу

 Теоретичний розділ :

Основи знань про фізичну культуру.

  Руховий режим як умова формування фізичної культури особистості . Складові елементи рухового режиму. Роль фізичних вправ у формуванні постави і скелетної мускулатури. Режим навантажень і відпочинку : контроль і самоконтроль за фізичним навантаженням .

   Поділ фізичних вправ на розвиток фізичних здібностей: витривалості , швидкісно- силових , координації рухів , швидкості реакції , спритності , гнучкості. Раціональне харчування .

Правила безпеки при заняттях фізичними вправами , на змаганнях і спортивних іграх.

I. Практичний розділ :

розвиток рухових здібностей.

1.Строєві вправи. Перешикування з однієї шеренги у дві , три . Стройовий крок . Розмикання і змикання на місці. Зміна швидкості руху по команді «Ширше крок! » , « Коротше крок! ». Дотримання дистанції.

2. Загальнорозвиваючі вправи. Комплекси вправ з предметами, без предметів . Вправи для формування правильної постави. Вправи для попередження плоскостопості. Вправи в різних вихідних положеннях - сидячи, лежачи, стоячи. Спеціальні вправи залежно від захворювання. Вправи в парах.

3.Зависання і упори. Хлопчики: махом однієї і поштовхом іншою підйом переворотом в упор; махом назад зіскок. Дівчатка: наскок стрибком на нижню жердину; розмахування вигинами; вис лежачи; вис присівши. Пересування у висінні.

4.Тренування в равновазі. Ходьба з вантажем на голові по лінії, канату, гімнастичній лавці, низькому колоді. Різновиди ходьби. Повороти на носках в полуприсяді. Пробіжка. Зіскок прогнувшись і м'яке приземлення зі страховкою.

5.Акробатика. Перекид вперед, стійка на лопатках . Перекид назад в « полушпагат ». Два перекиди вперед злито. «Міст» з положення стоячи за допомогою .

6 . Лазання по канату в два прийоми.

7 . Ходьба, в чергуванні з легким бігом. Ходьба з виконанням вправ в русі. Ходьба зі зміною напрямку і швидкості руху по сигналу. Ходьба з подоланням перешкод ( лавки, м'ячі , гімнастичні палиці) .

Легка атлетика.

Повільний біг до 5 хвилин. Подолання смуги перешкод . Стрибок у висоту з розбігу способом « переступання ». Стрибок у довжину , способом зігнувши ноги. Відштовхування . Метання малого м'яча в горизонтальну ціль з відстані 8 м , на дальність з 4-5 кроків розбігу .

Спортивні ігри .

Баскетбол. Ведення м'яча правою, лівою рукою зі зміною напрямку і швидкості. Передача і ловля м'яча двома руками від грудей в кроці, зі зміною місць. Передача м'яча однією рукою від плеча. Кидок м'яча після ведення . Навчальна гра.

Волейбол. Перемещення приставними кроками вправо , вліво. Передача м'яча зверху двома руками на місці, після переміщення . Прийом м'яча знизу двома руками. Нижня пряма подача з відстані 3-4 м через сітку.

Лижна підготовка .

Одночасний однокроковий, двохкроковий хід. Підйом в гору ковзаючим кроком. Поворот на місці махом. Гальмування і поворот упором. Пересування на лижах до 2 км.



6. Додаток № 1 Приблизний комплекс вправ для учнів СМГ з порушенням постави

Поставою називається невимушена звична поза людини у вертикальному положенні. При правильній поставі людина без активного напруги тримає прямо тулуб і голову , плечі розгорнені і злегка опущені , лопатки приведені до хребту , рівні надплечій , нижніх кутів лопаток , кісток тазу і трикутники талії симетричні , живіт підтягнутий , тазостегнові і колінні суглоби випрямлені , відсутні деформації нижніх кінцівок.

  До дефектів постави відносяться сутулість , кругла спина , плоска спина і кругло- вигнута спина . При дефектах постави надпліччя і нижні кути лопаток розташовані на різних рівнях. Один з трикутників талії згладжений.

При сутулій спині злегка западає спина , деяке посилення грудного кіфозу.

При круглій спині плечі звисають вперед, груди звужені, живіт злегка випнутий .

При кругло- вигнутої спині рівномірний грудопоперековий кіфоз переходить в ніжнепояснічний лордоз , тулуб злегка відкинуто назад .

 Великий вплив на виховання постави надає розвиток м'язово- суглобового відчуття . З придбанням цієї якості дитина легше визначає різницю між правильним і неправильним положенням тіла в просторі. Вправи, що допомагають виробити м'язово- суглобовий почуття , наступні:

1 . Вправи у вертикальній площині:

а ) Учні, прийнявши під контролем вчителя правильне положення у вертикальній площині , відходить від неї і , зберігаючи правильну поставу , повертаються до неї , торкаючись колишніми точками - лопатками , сідницями , п'ятами ;

б). Присідання , ковзаючи спиною по вертикальній площині , при цьому, чим більша поверхня тіла стикається з площиною , тим досконаліше розвивається м'язове почуття ;

в) Прийняття правильної постави перед дзеркалом. Зоровий контроль допомагає зменшити асиметрію частин тіла , привести відхилений корпус до середньої лінії і встановити паралельність ліній надплечій тіла.

2 . Утримання різних предметів на голові ( за умови збереження правильної постави ) у поєднанні з вправами на рівновагу на широкій , а потім на вузькій площі опори.

Для виправлення постави від дітей потрібно прояв наполегливості , тому необхідно вселити дітям , щоб самоконтроль за поставою вони починали з ранку , протягом дня пам'ятали про неї і періодично перевіряли себе у дзеркалі

7. Комплекс коригуючої гімнастики при сколіозах 1-3 ступеня неврівноваженою форми

Основні завдання:

1 . Виховання навички правильної постави.

2 . Зміцнення м'язового корсета.



Вихідне положення

Виконання вправи

Дозування

Методичні вказівки

  1. Лежачи на спині. Руки під головою.

Відпочинок

2 хв.

Лежати прямо, розслаблено.

  1. Лежачи на спині, руки вгорі трохи ширше плечей

Тривалі потягування руками вгору в чергуванні з кратковремен-ними расслаблениями.

6 – 8 раз

Під час потягування стопи розгинати (на себе). Дихання довільне, не затримувати.

  1. Лежачи на спині, руки вздовж тулуба трохи ширше плечей, долонями вперед.

Сч.1-кисті до плечей, пальці стиснути в кулак, підняти ліву ногу вперед, зігнуту в колінному і тазостегновому суглобах. Сч.2-і.п. Сч.3-4-те саме з правою ногою.

6 - 8 раз

В і. п. - вдих, на рах. 1-2 - видих, дихання не глибоке, звичайне.

  1. Те ж

Рах. 1 - підняти ліву пряму ногу під кутом 45 над підлогою і руки вперед. Рах. 2 - в.п. Рах. 3-4 - те ж з правою ногою.

6 - 8 раз

В и. п. – вдох. На сч. 1-2 – выдох.

5. Лежачи на спині, руки на поясі.

Рах. 1-2 - ковзаючи по підлозі, розвести ноги нарізно ширше плечей. Рах. 3-4 - ковзаючи по підлозі, з'єднати ноги.

6 - 8 раз

Дихання довільне.

6. Лежачи на спині, руки під головою.

Рах. 1 - підняти ліву пряму ногу під кутом 45 над підлогою. Сч.2 - підняти праву ногу, зігнуту під кутом 90 в колінному і т б / суглобах. Рах. 3-4-і.п. Сч.5-8 те ж з правої

6 - 8 раз

Суворо дотримуватися сіммет-ричности. Вдих в і.п. і на рахунок 1-2-3-4 - видих. Зігнуту ногу випрямляти, ковзаючи по підлозі.

7. Лежачи на спині, руки вздовж тулуба.

Поднимая руки вверх, потя-нуть их и сделать глубокий вдох. Медленно опуская ру-ки, сделать медленный выдох.

6 - 8 раз

Вдох через нос, выдох через рот, сложив губы трубочкой.

8. Лёжа на спине, руки под головой, ноги согнуты под углом 90 в коленных суставах.

Рах. 1 - випрямити ліву ногу під кутом 45-50 над підлогою. Рах. 2-випрямити праву ногу під кутом 45-50 над підлогою. Сч.3-поставити ліву ногу в і.п. Рах. 4-поставити праву ногу в і.п. Рах. 5-8 - теж з правого.

6 - 8 раз

Дыхание произвольное, не задерживать.

9. Лежачи на спині, руки під головою, ноги зігнуті під кутом 90 в колінних суглобах. Руки на животі.

Діафрагмальне дихання.

3 - 4

Вдих глибокий через ніс, видих через рот, склавши губи трубочкою. Темп індиві-дуальний.

Додаток № 2 Приблизний комплекс вправ для учнів СМГ із захворюваннями органів дихання
   При виконанні дані вправи необхідно чергувати з дихальними і розслабляючими вправами , щоб знизити загальне навантаження і зміцнити дихальну мускулатуру.

Навчання раціональному диханню важливе і складне завдання . Навчати правильному диханню слід як в статичних положеннях , так і під час рухів. При розширенні грудної клітини - робити вдих. При стисканні - видих. Подовженню фази видиху сприяють вправи , що виконуються на видиху через рот. Дихання під час присідань , під час поворотів , нахилів тулуба , ходьби.


Комплекс № 1 Дихальні вправи для учнів 15-17 років
1 На рахунок 1-4 повільний глибокий вдих;

5-8 повільний повний видих.


2 На рахунок 1-3 повільний глибокий вдих;

4 швидкий видих ротом.


3. На рахунок 1 швидкий вдих ротом. ;

2-6 повільний повний видих. Повторити 4 рази

4 На рахунок 1 вдих невеликою порцією . ;

2 пауза на видиху ;

3 вдих невеликою порцією ;

4 пауза


5 вдих невеликою порцією ;

6 пауза ;

7-8 повний видих.
4. На рахунок 1-8 вільне дихання . Починати слід з 1-2 пауз , поступово довести до 5-6

разів. Повторити 2 рази.


5 На рахунок 1-2 повний глибокий вдих;

3 пауза ;

4 видих невеликою порцією ;

5 пауза на видиху ;

6 видих невеликою порцією ;

7 пауза на видиху ;

8 повний видих.
На рахунок 1-8 вільне дихання . Повторити 2 рази.
6 На рахунок 1-2 повний вдих. ;
3-6 затримка дихання;
7-8 повний видих.
На рахунок 1-8 вільний диханіе.Повторіть 2 рази.
8.  Комплекс № 2 Учням із захворюваннями органів дихання (хронічний бронхіт , бронхіальна астма , тощо) Протипоказані вправи, що викликають затримку дихання , напруженні .
1 . Ходьба на місці , поступово збільшуючи темп , розмашисто працюючи руками в перебігу 1 хвилини.
2 . І. п. -Стойка ноги нарізно. Рах. 1-2 - руки вгору - вдих носом. 3-4 - руки вниз - тривалий видих . Повторити 8-10 разів.
3 . І. п. -Стойка ноги нарізно , руки перед грудьми. Сч.1 - 3 - руки назад . 4 - і.п . Дихання довільне. Повторити 5-6 разів.
4 . І. п. -Стойка ноги нарізно , руки на поясі. Рах. 1 - 2 - відвести плечі назад - глибокий вдих носом. Рах. 3-4 - плечі вперед - видих ротом. Повторити 5-6 разів.
5 . І. п. - О.с. , руки на поясі. Рах. 1 - піднятися на носки - вдих. Рах. 2 - присідаючи - видих. Рах. 3 - стати - вдих. Рах. 4 - в. п. - Видих .

6 . І. п. - О. с. Рах. 1 - мах лівою , руки в сторони - вдих. Рах. 2 - в. п. - Видих . Рах. 3 - мах правою , руки в сторони - вдих. Рах. 4 - в. п. - Видих .

7 . І. п. -О . с. , руки вгору. Рах. 1 - нахил , руки назад . Рах. 2 - в. п. Сч.3 - 4 - те ж . Дихання довільне.

8 . Ходьба на місці , поступово збільшуючи темп , розмашисто працюючи руками в перебігу 1 хвилини.

9 . І. п. -Стойка ноги нарізно. Рах. 1-2 - руки вгору - вдих носом. 3-4 - руки вниз - тривалий видих . Повторити 8-10 разів.

9. Додаток № 3 Зразкові комплекси вправ для учнів СМГ із

захворюваннями органів шлунково -кишкового тракту , жовчного міхура , печінки

При захворюваннях органів шлунково -кишкового тракту , жовчного міхура , печінки зменшується навантаження на м'язи черевного преса , обмежуються стрибки.



Комплекс вправ

1 . І. п. - О. с. , руки перед грудьми. Рах. 1 - руки в сторони - вдих. Рах. 2 - в.п. - Видих . Рах. 3-4 - те ж .

2 . І. п. – Стійка: ноги нарізно , руки на поясі. Нахили в сторони.

3 . І. п. - Те ж . Повороти в сторони з відведенням руки в бік повороту .

4 . І. п. - Стійка ноги нарізно , руки на поясі. Кругові рухи тазом.

5 . І. п. - Те ж . Пружинисті присідання.

6 . І. п. -стійка ноги врозь.Сч.1 - 3 - нахил вперед , руками дістати пола.Сч.4 - і.п .

7 . І. п. - Сед ноги нарізно. Рах. 1-3 - нахил вперед , руками дістати шкарпеток ніг. Рах. 4 – в. п.

8 . І. п. - Лежачи на спині. Перекати тулуба вправо , вліво.

9 . І. п. - Лежачи на спині. Сч.1 - ліва до грудей. Сч.2 - і . п. Рах. 3-4 - те ж правою.

10 . І. п. - Лежачи на спині. Підведення тазу .

11 . І. п. - Лежачи на боці. Рах. 1 - ліва до грудей. Рах. 2 - в. п. Рах. 3-4 - те ж правою

Допомагати руками.

12 . І. п. - Упор стоячи на колінах. Рах. 1 - мах лівою тому. Рах. 2 - в. п. Рах. 3-4 - те ж правою.

13 . І. п. - Упор стоячи на колінах. Прогинання в грудному отделе.Повторіть 5-6 р .

14 . І. п. - О. с. , руки перед грудьми. Рах. 1 - руки в сторони - вдих. Рах. 2 - в.п. - Видих . Рах. 3-4 - те ж .

Вправи виконуються в повільному темпі. Вправи чергуються з дихальними і вправами на розслаблення .

Література

1 . Р.А. Нурмухаметова , Т. В. Філіппова . «Методичні рекомендації з організації занять лікувальною фізкультурою з дітьми шкільного віку при порушеннях постави і сколіозі ». 1994 .

2 . Е. Г. Булич . Фізичне виховання в спеціальних медичних групах . Москва , 1996 .

3 . В. С. Новиков , Р.А. Дмуховський . Факультет здоров'я. 1987 .

4 . В. С. Рижкова . Фізична культура дівчини. 1991 року.

5 . Т. С. Одноралова . Профілактика короткозорості школярів . 1984 .

6 . Р. К. Шагіахметова . Організація і проведення занять з учнями з серцево-судинною патологією. 1977 .

7 . В. Н. Касаткіна , Л. А. Шеплягіна . Здоров'я . Навчально -методичний посібник. Москва , 2007 .

8 . Республіканський центр медичної профілактики міністерства охорони здоров'я РТ . Методичні рекомендації щодо використання лікувальної фізкультури в заняттях СМГ . Казань , 1998 .

9 . Методичні рекомендації з аналізу та обліку ефективності лікування в практичній роботі по ЛФК . Казань , 1992 .

10 . В. К. Велитченко . Фізкультура для ослаблених дітей. 1989 .

11 . П. К. Петров. Гімнастика в школе.1996 .



 

   


 

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал