ДНІПРОПЕТРОВСЬКА АКАДЕМІЯ МУЗИКИ ім. М. ГЛІНКИ
Кафедра «Історія та теорія музики»
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ
ДЛЯ ПІСЛЯАТЕСТАЦІЙНОГО МОНІТОРИНГУ
НАБУТИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ СТУДЕНТІВ
З ДИСЦИПЛІНИ
«Музична драматургія»
спеціальність 025 «Музичне мистецтво»
Спеціалізація «Музикознавство»
освітній ступінь магістр
Розробник:
Тулянцев А.А.
Дніпро-2016
Методичні рекомендації до виконання тестових завдань
Студентам пропонується 40 питань, по 20 в кожному з двох варіантів.
Для того, щоб успішно виконати завдання, студент повинний добре орієнтуватися в навчальному матеріалі і добре знати навчальний матеріал.
При розробці тестів були використані форми: відкриті, закриті, встановлення відповідності кількох елементів, фактів, характеристик тощо.
При виконанні тестів застосовуються інструкції: «Вибрати правильну відповідь»; «Доповніть визначення»; «Встановіть відповідність».
Кожна правильна відповідь дає 5 балів.
Критерії оцінок:
Оцінка “5” – 80-100 балів
Оцінка “4” – 65-80 балів
Оцінка “3” – 50-65 балів
Оцінка “2” - до 50 балів.
Варіант №1.
-
Вибрати правильну відповідь
Музична драматургія відноситься до ...
-
- кінематографу
-
- соціології
-
- музичних театрів.
-
Вибрати правильну відповідь
Рівень обдарованості музичного сценариста, здатності до творчості це:
-
- креативність
-
- здатність до навчання
-
– здатність до розвитку
-
– толерантність.
-
Вибрати зайве
До музично-театральних засобів спілкування відносяться:
-
жести
-
міміка
-
мова
-
пантоміма
-
пластика
-
Вибрати правильну відповідь
Ці мотиви характеризуються спрямованістю студентів на самостійне вдосконалення способів отримання знань:
-
широкі пізнавальні
-
навчально-пізнавальні
-
мотиви самоосвіти
-
широкі соціальні мотиви
-
Вибрати правильну відповідь
Нормативний документ, який забезпечує реалізацію державного освітнього стандарту з урахуванням типу освітньої організації, освітніх потреб і запитів студентів (вихованців) - це ...
-
Програма розвитку освітньої установи
-
Основна освітня програма освітньої організації
-
Базовий навчальний план
-
Додаткова загальноосвітня програма
-
Вибрати правильну відповідь
Принцип, який дає перехід від створення лібретто і репродуктивної моделі репетиції до повноцінної музичної вистави, - це ...
-
застільна репетиція
-
співпраця з сучасним композитором
-
опрацювання архівних документів
-
етапи, що розвиваюсть сценічну майстерність
-
Доповніть визначення.
Музична драматургія - це ...
-
розділ музикознавства, спрямований на вивчення і розкриття теоретичних основ організації музично-театрального процесу (закономірностей, принципів, методів навчання), а також на пошук і розробку нових принципів, стратегій, методик, технологій і систем навчання
-
розділ музикознавства, що вивчає процес створення музичної вистави
-
розділ музикознавства, що вивчає виховання музично-театральних фахівців.
-
Вибрати правильну відповідь.
Музично-театральний розвиток - це:
а) тривалий процес становлення і вдосконалення музично-театральної свідомості, відносин до музично-театральної діяльності;
б) формування музикознавчих суджень, почуттів, сприйняття;
в) виховання засобами мистецтва, спрямоване на розвиток сприйняття
мистецтва.
-
Вибрати правильну відповідь
Музичну драматургію слід розглядати як ...
-
систему, результат, процес і цінність
-
систему і результат
-
систему, результат і процес
-
цінність і результат
-
систему і процес
-
Доповніть речення.
Музична драматургія розробляється на основі…
-
концепцій музичної освіти
-
програм розвитку музичного театру
-
закону про освіту
-
підручників
-
освітніх стандартів
-
Доповніть речення.
Здатність якісно виконувати конкретні сценічні дії і успішно справлятися з диригентською діяльністю, що включає ці дії – це…
1) репетиція
2) знання
3) звичка
4) уміння
5) керування симфонічним оркестром
-
Закінчить речення.
Послідовність етапів процесу створення лібретто:
-
співпраця з диригентом- застосування на практиці
-
постановка проблеми - висунення гіпотези - її доказ
-
відчуття - сприйняття - усвідомлення
-
сприйняття - осмислення - закріплення - застосування
5) запам'ятовування - розуміння - осмислення – узагальнення
12. Установіть послідовність етапів організації проблемної репетиції:
а) рефлексія
б) введення проблемної ситуації
в) актуалізація знань і вмінь учнів, необхідних для вирішення проблемної ситуації
г) перевірка наведеного рішення
д) висування гіпотези
(Відповідь: б, д, в, г, а)
-
Вибрати правильну відповідь.
Музична вистава - це:
-
частина художньо-театральної системи
-
технічні репетиційні засоби
-
поглиблене вивчення музичної драматургії
-
спостереження, оцінка і прогноз театрального процесу
14. Встановіть відповідність драматургічних визначень (характеристик):
1. Перцептивні
а) дозволяють встановлювати правильні взаємовідносини з діячами мистецтв
2. Організаторські
б) уміння проникати у внутрішній світ митця, бачити його стан
3. Емоційна
в) здатність створити музично-театральний колектив і робити з нього стійкий інструмент формування особистості кожного студента
4. Комунікативні
г) здатність керувати своїм психічним внутрішнім станом
(відповідь: 1б, 2в, 3г, 4а.)
-
Доповніть речення.
Розуміння створення системи ансамблю у музичній виставі належить:
-
Вибрати правильну відповідь.
Кому належать такі слова:
-
К.С.Станіславському;
-
В.І. Немировичу-Данченку;
-
Д.М.Гнатюку;
-
Б.М.Покровському;
-
Відмітьте правильну відповідь.
До якої групи методів належать музична рецензія та її різновиди, диспути, розповідь, бесіда, лекції?
-
методи формування суспільної свідомості;
-
методи стимулювання позитивного допрацювання музичної вистави;
-
методи організації діяльності лібретиста.
-
Вибрати правильну відповідь.
Фундамент музичної драматургії - це:
а) дослідницькі здібності і вміння;
б) загальна висока культура і ерудиція;
в) інтерес до своєї професії;
г) всі відповіді вірні.
-
Вибрати правильну відповідь.
Вистави, концерти, репетиції , зустрічі з діячами мистецтва та інше - це:
а) форми;
б) методи;
в) засоби.
-
Доповніть речення.
Метод навчання, при якому педагог не повідомляє готових знань, а питаннями, що не містять прямої відповіді, змушує студентів на основі їх знань, уявлень, досвіду приходити до нових понять, висновків, правил,
називається ... (евристична бесіда).
Варіант №2.
-
Вибрати правильну відповідь
Процес формування загальних стійких рис музично-театральної особистості називається
-
- навчання
-
- виховання
-
– соціалізація
-
Вибрати правильну відповідь.
Фундаментом музичної драматургії є:
а) літературні здібності і вміння;
б) загальна висока культура, ерудиція;
в) інтерес до своєї професії, багаж знань, умінь і навичок,
придбаних в музичному навчальному закладі.
-
Доповніть визначення.
Музична драматургія - це ...
-
розділ музикознавства, спрямований на вивчення і розкриття теоретичних основ організації музично-театрального процесу (закономірностей, принципів, методів навчання), а також на пошук і розробку нових принципів, стратегій, методик, технологій і систем навчання
-
розділ музикознавства, що вивчає процес створення музичної вистави
-
розділ музикознавства, що вивчає виховання музично-театральних фахівців.
-
Вибрати правильну відповідь.
Музично-театральний розвиток - це:
а) тривалий процес становлення і вдосконалення музично-театральної свідомості, відносин до музично-театральної діяльності;
б) формування музикознавчих суджень, почуттів, сприйняття;
в) виховання засобами мистецтва, спрямоване на розвиток сприйняття
мистецтва.
-
Вибрати дві правильні відповіді
Один режисер висловлює артисту-вокалісту претензії з приводу численних і часто повторюваних помилок у виставі. Артист-вокаліст приймає висловлювані претензії за образу. Але між ними виникає конфлікт.
Причинами конфлікту в даному випадку були:
-
Незадовільні комунікації
-
Порушення етики спілкування
-
Порушення трудової дисципліни
-
Психологічні особливості конфліктуючих
-
Вибрати правильну відповідь
Спосіб впорядкованої взаємопов'язаної діяльності лібретиста і виконавців, спрямованої на вирішення завдань музичної освіти, - це ...
-
методичний прийом
-
правило
-
метод
-
технологія
-
Доповніть речення.
Акцентуація диригоентської праці- ...
-
патологічне посилення окремих рис характеру
-
схильність до якого-небудь виду діяльності
-
крайній варіант норми, при якому окремі риси характеру надмірно посилені
-
відставання в психічному і фізичному розвитку
-
Вибрати три правильних відповіді:
Специфічними особливостями музикознавчого спілкування є:
-
- Спрямованість на декількох суб'єктів
-
- Орієнтованість на суб'єкт
-
- Стиль спілкування
-
- Позиція сторін
-
- Дистанція
-
Вибрати правильну відповідь
Діяльність по перетворенню музикознавчої практики, за рахунок створення, поширення і освоєння нових освітніх систем або їх компонентів, - це ...
-
музикознавча діяльність
-
інноваційна діяльність
-
проектно-дослідницька діяльність
-
експертно-аналітична діяльність
-
Доповніть речення.
Формування яких музикознавчих якостей є провідним…
-
компонентом змісту самовиховання?
-
естетичних і моральних якостей;
-
моральних і вольових якостей;
-
трудових і фізичних якостей.
-
Вибрати правильну відповідь.
Роз'яснення, бесіди, лекції, різні ситуації, завдання на музичні теми, вправи - це:
а) методи;
б) форми;
в) засоби.
-
Доповніть речення.
Слова «Без музики життя було б помилкою» належать…(Фрідріх Ніцше)
-
Вибрати правильну відповідь.
Назвіть протиріччя музикознавчого процесу змістовної сфери:
а) між колишнім рівнем знань студентів і новими знаннями, між
знаннями і вміннями їх використовувати;
б) між необхідним і досягнутим рівнем відносин до навчання;
в) між складнішою пізнавальної завданням і наявністю колишніх, але
недостатніх для її вирішення способів.
-
Вибрати правильну відповідь
Музична драматургія відноситься до ...
-
- кінематографу
-
- соціології
-
- музичних театрів.
-
Вибрати правильну відповідь.
Навчальна бесіда, в ході якої питання задають переважно студенти, - є:
-
дискусія
-
опитування
-
обговорення
-
діалог
-
консультація
-
Установіть відповідність між методом навчання і особливістю його реалізації:
1 пояснювально-ілюстративний
2 репродуктивний
3 дослідницький
4 проблемного викладу
а) самостійна пошукова діяльність студентів (практична або теоретична)
б) викладач-музикознавець ставить перед студентами проблему і показує шлях її вирішення; студенти стежать за логікою рішення проблеми, отримують зразок розгортання пізнання
в) студент виконує дії за зразком викладача-музикознавця
г) частково пошукова діяльність студентів
д) викладач-музикознавець повідомляє інформацію, студенти її сприймають
Відповідь: 1в, 2д, 3а, 4б.
-
Вибрати правильну відповідь.
Який метод стимулювання музикознавчої діяльності успішніше формує внутрішні мотиви дослідницької діяльності, пов'язані з предметним змістом?
-
змагання
-
навчальна дискусія
-
матеріальне заохочення
-
покарання
18. Вставте пропущене слово:
........... глушить шум (Музика, У. Шекспір)
-
Вибрати правильну відповідь.
Музично-театральні установи - це ...
-
соціально-художні інститути, які набувають державний статус
-
мистецькі системи в країні
-
дитячі сади, школи, колледжі, інститути, університети
-
всі установи, в яких проводиться навчання та виховання
-
Відзначте, до якої групи музикознавчих методів відносяться індуктивні і дедуктивні методи:
а) методи за логікою передачі і сприйняття музикознавчої інформації;
б) методи за ступенем управління навчальною роботою;
в) методи за ступенем самостійності мислення студентів при оволодінні
знаннями.
Поділіться з Вашими друзьями: |