Контрольна робота №1"Повторення. Морфологічні засоби стилістики"
1. Визначте тип підрядного зв’язку у словосполученнях
А.Поїхати у гори Б.Працювати невтомно
В.Місто Суми Г.Синє небо
2. Зробіть фонетичний розбір слів
Віддзеркалення
Вічність
З. У поданих словах визначте рід
Цвіт, нестерпна базіка, Капрі, ГЕС, вічність, Сочі,мадам, сер
4.Визначте число поданих іменників
Олія, волосся, окуляри, міста
5. Утворіть ступені порівняння прикметника(вищий і найвищий)
Гарний
6. Визначте дієвідміни у поданих дієсловах
Ходити, писати, читати, роблю
7. Запишіть займенники
Будь/який, будь/хто, казна/з/ким, аби/чий, чий/не/будь, де/з/ким, ні/чий, хто/небудь
8. Напишіть твір-мініатюру на одну із поданих тем , використовуючи дієприкметниковий та дієприслівниковий звороти
1) «Поразка – це наука. Ніяка перемога так не вчить…»
2) «Чи не найбільша радість у житті – дружба»
3) «До майбутнього ми йдемо, озираючись на минуле…»
Контрольна робота №2"Стилістика простих речень"
1. Які синтаксичні одиниці можуть бути синонімічними?
А Словосполучення, члени речення, речення;
Б словосполучення й речення;
В абзаци й речення;
Г тексти.
2. Розповідне речення може бути:
А стверджувальним, заперечним, переповідним, ймовірнісним;
Б риторичним;
В спонукальним;
Г власне-питальним.
3. Зазначте, у якому реченні пропущено тире між підметом і присудком.
А День ясний, теплий, весняний.
Б Я трохи звір.
В Незупинне власне словотворення ось шлях його поезії.
Г Промені як вії сонячних очей.
4. Укажіть двоскладне речення, яке легко перебудувати на односкладне.
А М’яко погойдуючись, як у мрійному вальсі, пишаючись шовком фіранок на вікнах, мерехтячи люстрами, котився він, ніби разок блискучих коралів, і миготів емалевими девізами на боках вагонів: «Нєгорєлоє — Владівосток».
Б Лекція професора справила враження.
В Я тебе переслідуватиму все твоє життя.
Г Майор трутив стіл і звівся, похитуючись (З творів І. Багряного).
5. Укажіть речення, в якому неправомірно пропущено кому між однорідними членами.
А Більш за все на світі любив дід сонце (О. Довженко).
Б Він прожив під сонцем коло ста літ, ніколи не ховаючись у холодок (О. Довженко).
|
В Учениця записувала його мову окремі речення чи думки (О. Донченко).
Г Спинився — волошка чи не волошка вистромила голівку з-поміж колосочків? (С. Васильченко).
6. З’ясуйте, в якому з речень вжито зайві коми.
А Здається, що це янгол злетів з небес, сів у нього за столом і виспівує тужливу, але чарівну пісню (У. Самчук).
Б Тікаючи од дідового реву, одного разу стрибнув я з-під порічок прямо в тютюн.
В Він саме цвів великими золотими гронами, як у попа на ризах, а над ризами носилися бджоли — видимо-невидимо. Г Велике, тютюнове листя зразу обплутало мене .
7.Визначте, яке з речень ілюструє правило вживання двокрапки після узагальнювального слова перед однорідними.
А Лаврін не поганяв волів: він забув і про воли, і про мішки й тільки дивився на Мелашку (І. Нечуй-Левицький).
Б Його все гніває, все дратує: і той Савченко з вічними жартами, й та небажана філоксера (А. Коцюбинський).
В Дивлюся: так буцім сова летить лугами, берегами та нетрями, та глибокими ярами, та широкими степами, та байраками (Т. Шевченко).
Г Ліс іще дрімає, а з синім небом уже щось діється: воно то зблідне, неначе від жаху, то спалахне сяйвом, немов од радощів (М. Коцюбинський).
8.З’ясуйте, в якому з речень двокрапка після узагальнюваль- ного слова перед однорідними членами невиправдано пропущена.
А З-під чорних стріх вилазять вечірні тіні, повзуть по стінах, гойдаються по садках і виходять блукати на шлях (І. Микитенко).
Б Все зберегла моя уява ті ночі зоряні, ті дні (В. Сосюра).
В Над тією дібровою стояла ніби дуже ясна місячна ніч або ясний вечір (І. Нечуй-Левицький).
Г Вогнище то згасало, то знову спалахувало яскравим полум’ям (Я. Баш).
9. Визначте, в якому з речень тире після однорідних членів невиправдано пропущене.
А І скрізь пливуть широкі звуки гучної, світлої землі (М. Бажан).
|
Б Та й дівчина ж була! Велична, хороша, до всякого привітна й ласкава і заговорить, і засміється, і пожартує (Марко Вовчок).
В Стерня, свіже литво полукіпків, снопи і снопи все виблискує золотом, все бризкає жнив’яним сонцем (О. Гончар).
Г Навкруги була земля, така чорна, пухка, родюча, повесні пишна, восени багата (М. Коцюбинський).
10. Укажіть речення, що потребує стилістичної правки.
А Я люблю класичну музику і малювати пейзажі.
Б Мені подобаються пригодницькі фільми й фантастичні твори. В У шкільній оранжереї є кактуси, фікуси, пальми та інші тропічні рослини.
Г З моря долітали і шум прибою, і крики чайок.
11. З’ясуйте, що виражає в реченні звертання Зоре моя вечірняя, зійди над горою (Т. Шевченко).
А повагу;
Б докір;
В іронію;
Г милування.
12. Визначте, що виражає вжите у реченні вставне слово Та дитина, мабуть, була смілою, козацького роду (Марко Вовчок). А впевненість або невпевненість у повідомленні;
Б почуття (емоційна оцінка повідомлюваного);
В ввічливість для активізації бесіди;
Г вказівку на джерело повідомлення.
|
Контрольна робота №3"Стилістика складних речень"
Завдання 1–10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний.
1. Складним є речення:
А Верби, схилившись над тихим Дінцем, розчісують коси зелені.
Б На заході ще жевріло небо, а в степу вже заходила ніч.
В Липневий день мандрує пішки, казки нашіптує малечі.
Г Пішла дорога то маленькими сосновими лісками, то болотами, то полями.
2. Тире потрібно поставити між частинами складносурядного речення (розділові знаки не розставлено):
А Сині роси зблискували на травах і сонце купалося на левадах.
Б Десь у хлібах кричав перепел і туман стелився од річки.
В На хвилину раптом стихли голоси і спинилися тіні.
Г Хвилина ще і схід розпише в сліпучі барви небосхил.
3. Кома не ставиться в реченні (розділові знаки не розставлено):
А На подвір’ї голосно сміються діти і пурхають горобці.
Б І жмуриться вікнами наша хатина і шепче задумливий сад.
В Жайворонок заспівав для своєї жіночки і їй теж захотілося злетіти в небо.
Г Мені потрібне слово а не слава.
4. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Зранку ми почали непокоїтися…» обрати:
А так що настрій зіпсувався на цілий день;
Б проте погода посприяла нам і цього разу;
В й обговорювати можливі перешкоди;
Г передчуваючи серйозні ускладнення.
5. Не слід ставити коми між частинами складносурядного речення (розділові знаки не розставлено):
А Рясніє дощ і падає лункіше м’яких краплин розмірене биття.
Б Знову яблуні буйно цвітуть і лунає знайомий мотив.
В Грім одгримів і солодкою млостю спокою віє од цвіту вишень і сирої землі.
Г Вишневі зацвіли сади і сніг пахучий падає на воду.
6. Кома перед і ставиться в реченні (розділові знаки не розставлено):
А Мова українська сповнена поетичної грації і тому досить важка для перекладу.
Б Доба Мазепи це час економічного політичного і культурного відродження України після Руїни.
В Треба зазначити що економічних понять в останні десятиліття з’являється все більше і більше.
Г Жовто-блакитні барви символізують дві першооснови буття дух і матерія добро і зло вогонь і вода батько і мати.
7. Складнопідрядне речення з підрядним означальним:
А Рідну пісню треба захищати так, як захищають рідний край.
Б А доки є пісня, нікому не вдасться захмарити небо моєї душі.
В Духовність — озонова пелюстка, що так бережно огортає планету й не дає зруйнувати життя.
Г Народе мій, як добре, що ти у мене є на світі.
8. Складносурядним є речення:
А Тонкі брови, русяві дрібні кучері, рум’яні губи — усе це дихало молодою парубоцькою красою.
Б Гляньмо на трепетну землю — і тоді відкриється нам на зелено-голубому обличчі планети край, схожий на серце.
В У дівчині пробуджується мати — творець нового життя.
Г Як простір немислимий без руху, так поезія неможлива без думки.
9. Яке з наведених складносурядних речень має спільний другорядний член?
А Минуло кілька недовгих хвилин, і вони сиділи поруч над водою, у гущавині дикого терника на камені (С. Васильченко).
Б Був час обідньої перерви — і все живе поховалося в затінки, вщухло, принишкло (О. Гончар).
В Співають ідучи дівчата, а матері вечерять ждуть (Т. Шевченко).
Г Де-не-де біля вирв сивіє безводний полин або кущиться пахучий чебрець (О. Гончар).
10. Виділіть складнопідрядне речення, у якому засобом зв’язку є сполучник.
А Де молодий вогонь, що серце пік? (Д. Павличко).
Б У карих очах було стільки щастя, що Оксані за цілий вік не вичерпати його (Я. Качура).
В Збратав нас труд, що творить чудеса (М. Рильський).
Г Історія, що сколихнула душу, здається мені дуже значущою (Ч. Айтматов).
Завдання 11–12 мають по шість варіантів відповіді, серед яких лише два правильних.
11. Визначте складнопідрядні речення:
А Не видно і самого океану з височини, а тільки гори хмар, то снігових, то сивих, то блакитних… (М. Рильський).
Б Якщо сьогодні я прийду до неї, вона мене в Александрію візьме (Леся Українка).
В Орел мухи не ловить, а слон за мишею не ганяється (Народна мудрість).
Г В моїй душі мелодія осіння, та в ній я чую ноти весняні (В. Сосюра).
Д Десь на краю села дівчата співали веснянки, гомоніли й галасували діти (С. Васильченко).
Е Людина відчуває свою слабкість тоді, коли її покидають надії (Б. Харчук).
12. Укажіть, у яких складносурядних реченнях кому поставлено помилково:
А Хай лягають зморшки на обличчя, і все вище тисне кров моя, юності в Вітчизни я позичу і пісень позичу в солов’я (В. Сосюра).
Б Або гори Карпати сповиті в синяві мряки, або непроглядні густі праліси синіють здалека, немов зачарований, замкнений у собі, окремий світ (О. Кобилянська).
В Ворожа авіація йшла на місто хвиля за хвилею, та особливо спрямовувався удар по головних об’єктах: Дніпрогес, вокзал, «Запоріжсталь» (Я. Баш).
Г Верба ще більше постаріла, зараз у її дуплі нуртує вода, а на вершечку веселкою грає сиворакша (М. Стельмах).
Д В ті грізні й неповторні дні легенди були буденною дійсністю, і творились вони звичайними смертними юнаками й дівчатами, дітьми й дідами (Ю. Збанацький).
Е На тонкій шиї чорнів шнурок з дукачем, та червоніло дрібне добре намисто (І. Нечуй-Левицький).
Контрольна робота №4"Узагальнення й систематизація вивченого"
1. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Я все глибше поринав у світ поезії Павла Тичини, вражаючись (1)його (2)надзвичайно чутливим вслуховуванням у мелодику строф, ритму, звуків і (3)намагаючись відчути дивовижну музикальність світосприйняття поета в його спогадах, оповіданнях, (4)почутих під час спільних поїздок по Україні.
-
іменник
-
прикметник
-
займенник
-
дієприслівник (як форма дієслова)
-
дієприкметник (як форма дієслова)
-
прислівник
|
|
2. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
На сонячному пагорбі, (1)неподалік уже (2)давним-давно запустілого старовинного маєтку, стоїть школа, (3)мурована з червоної (4)вогнетривкої цегли.
-
прикметник
-
дієприкметник (форма дієслова)
-
прислівник
-
прийменник
-
частка
3. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова.
1 підмет
2 присудок
3 означення
4 обставина
|
А Молодість здатна творити несподіване й неймовірне.
Б Як розбещує людину сама можливість принижувати інших!
В Не дивиться їм грізно в очі «завтра».
Г А він стоїть наперекір усім напастям.
Д Народ шукає в геніях себе.
|
4. Установіть відповідність
Вид односкладного речення
-
означено-особове
-
неозначено-особове
-
узагальне-но-особове
-
безособове
|
Приклад
-
Без мови рідної, юначе, й народу нашого нема.
-
Друга шукай, а знайдеш – тримай.
-
Над широким Дніпром у промінні блакить.
-
Нас зустрічають хлібом-сіллю.
-
Один з останніх рейсів був винятковим.
Багатій, розбруньковуйся, мово!
|
|
|
|
|
-
|
5. З’ясуйте вид підрядних речень у наведених прикладах
1 означальне
2 з’ясувальне
3 обставинне часу
4 обставинне умови
|
-
Твій дух не став приниженим і плюсклим, хоч слала доля чорні килими.
-
Ви знаєте, як липа шелестить у місячні весняні ночі?
-
Бачу за морями золоті дороги, де припав до неба синьоокий степ.
-
Коли прибудеш влітку до столиці, немов на конях вилетять каштани, угору підіймаючи правиці.
-
Коли слова на порох стерті, сповідатись зорям зайво.
|
6. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
-
заєць, життєвий, хворостняк
-
з'являється, воджу, ящірка
-
ялтинський, ніччю, щільно
-
люблю, дзвякає, тьмяніє
-
щабель, діяння, контрастний
7. Літеру е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
-
випещ..ний, долон..чка, удалеч..ні, овоч..сховище
-
книж..чка, корен..плоди, город..на, б..нтежити
-
ож..ледь, сив..на, замер..хтіти, л..вада
-
випл..каний, гус..ниця, защ..друвати, л..ментувати
-
сут..ніти, зат..сатися, горщ..ковий, кл..котіти
Контрольна робота № 2
1.Хто належав до митців «Розстріляного відродження»:
а) М.Рильський, П.Тичина, М.Хвильовий, Г.Косинка;
б) М.Зеров, Г.Косинка, Ю.Яновський, Є.Плужник;
в) Г.Косинка, М.Зеров, М.Семенко, В.Підмогильний;
г) Ю.Яновський, В.Підмогильний, О.Вишня, Є.Плужник.
2.Чого навчають «Мисливські усмішки»?
3.Яку трагедію описує Ю.Яновський у новелі «Подвійне коло»?
4.Чим схожі новели «Я(Романтика)» і «Подвійне коло»?
5.З якого твору:
а) «Тихо поцілувала, а очі були сині-сині, мов льон, а хустка гасла…»:
б) «Одного роду, та не одного з тобою класу…»;
в) «Качка любить убиватися тихими-тихими вечорами…»;
г) «Тоді, в тиші лампи над столом, писав свою повість про людей…».
6. Фейлетон – це жанр … (визначення).
імпресіонізм
|
«Місто»
|
неоромантизм
|
«Мисливські усмішки»
|
модернізм
|
«В житах»
|
реалізм
|
«Вершники»
|
7.З'єднайте:
«Місто»
|
|
«Як варити і їсти суп…»
|
|
«В житах»
|
|
«Вершники»
|
|
8.Визначте жанр:
9.Який твір називають етнокультурним нарисом Таврійського краю:
а) «Подвійне коло»; б) «В житах»; в) «Сом»; г) «Дитинство».
10. С.Радченко змальований як образ (декілька відповідей):
а) статичний; б) багатогранний; в) з перевагою біологічного начала;
г) з потужним духовним началом.
11. «Голосила вона мовчки» - це художній засіб:
а) оксиморон; б) метафора; в) метонімія; г) порівняння.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 3
Драматургія. Українська література за межами України.
Розвиток української літератури 40-50-х років
Виберіть один правильний варіант відповіді та позначте його за таким зразком
1. Більшу частину творчої спадщини М.Куліша складають такі твори:
А) ліричні твори; В) драматичні твори;
Б) епічні твори; Г) ліро-епічні твори
2. Продовжити речення:
Драматична література – це…
Кіноповість – це…
3. У п’єсі «Мина Мазайло » відбуваються події в період:
А) колективізації; В) українізації;
Б) голодомору; Г) індивідуалізації
4.Серед запропонованої поезії виберіть вірш, який належить Б.-І. Антоничу:
А) «Вишні»; В) «Захочеш і будеш»;
Б) «Земна мадонна»; Г) «Радість»
5. У.Самчук, Т.Осьмачка, Д.Гуменна, Н. Королева – це…
А) прозаїки української літератури;
Б) письменники західноукраїнських земель;
В) поети «Празької школи»;
Г) письменники «великої» України
6. Який художній засіб використав Б.-І. Антонич у рядках:
Гірське село, в садах морель,
І місяць, мов тюльпан, червоний?
А) порівняння; В) синекдоху;
Б) епітет; Г) метафору
7. Основою поетичної творчості Є.Маланюка є:
А) боротьба з фашистськими загарбниками;
Б) ідея колективізації;
В) ідея української державності;
Г) ідея єдності народів
8. В українську літературу О.Довженко ввів жанр:
А) детективного жанру; В) кіноповісті;
Б) філософської повісті; Г) поеми-повісті
9. У творі «Україна в огні» О.Довженка події відповідають під час:
А) Першої світової війни; В) колективізації;
Б) громадянської війни; Г) Другої світової війни
10. Перу Олега Ольжича належить поезія:
А) « Сучасникам»; В) «Істотне»;
Б) «Захочеш – і будеш»; Г) «Різдво»
11. Установіть відповідність між назвами творів та їх авторами:
Назва твору
1. «Мина Мазайло»;
2. «Україна в огні»;
3. «Старший боярин»;
4. «Автопортрет».
Автори творів
А) Богдан-Ігор Антонич;
Б) Микола Куліш;
В) Євген Маланюк;
Г) Олександр Довженко;
Ґ) Тодось Осьмачка
12. Установіть відповідність між поетичними рядками та назвами поетичних
творів Б.-І. Антонича:
Поетичні рядки
1 .Розгорнулась земля, наче книжка
(дороги, дороги, дороги).
Зашуміла трава і принишкла,
простелилась нам юним під ноги.
2. Антонич був хрущем і жив колись на вишнях,
на вишнях тих, що їх оспівував Шевченко.
Моя країно зоряна, біблійна й пишна,
квітчаста батьківщино вишні й соловейка!
3. Я, сонцеві життя продавши
за сто червінців божевілля,
захоплений поганин завжди,
поет весняного похмілля.
4. Стіл ясеновий, на столі
слов’янський дзбан, у дзбані сонце.
Ти поклоняйся лиш землі,
землі стобарвній, наче сон цей!
Назви поетичних творів
А) «Автопортрет»;
Б) «Дороги»;
В) «Вишні»;
Г) «Яблука доспіли, яблука червоні…»;
Ґ) «Зелена євангелія»
Контрольна робота № 4
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА
-
Який художній напрям набув поширення в сучасній молодій українській літературі?
А модернізм;
Б експресіонізм;
В Реалізм;
Г постмодернізм.
-
Яку народну казку по-новому осмислює О.Забужко у творі «Казка про калинову сопілку»?
А «Чарівна сопілка»;
Б «Про вбиту сестру і калинову сопілку»;
В «Чарівне горнятко»;
Г «Дідова дочка і бабина дочка».
-
Укажіть літературне угрупування, що не входить до угрупувань 90-х рр. XXст.
А «Бу-Ба-Бу»;
Б ВАПЛІТЕ;
В «Нова дегенерація»;
Г «Пропала грамота».
-
Укажіть твір Ігоря Римарука:
А «Різдво»;
Б «Маруся Чурай»;
В «Арфами, арфами»;
Г «Так ніхто не кохав».
-
Хто з представників не входив до групи «Бу-Ба-Бу»:
А Юрій Андрухович;
Б Сергій Жадан;
В Віктор Неборак;
Г Олександр Ірванець.
-
Укажіть твір Галини Пагутяк:
А «Климко»;
Б «Потрапити в сад»;
В «Деревій»;
Г «Сон».
7. Укажіть ознаку новелістики Галини Пагутяк:
А Орнаментальність;
Б Класичні сюжети;
В Притчевість;
Г Буденні реалістичні оповіді.
-
Яку філософську категорію осмислює О.Забужко у творі «Казка про калинову сопілку»?
А Праці та ледарства;
Б Життя і смерті;
В Егоїзму та альтруїзму;
Г Патріотизму.
-
Хто із представників не є сучасним прозаїком:
А Є.Пашковський
Б М.Матіос
В Ю.Андрухович;
Г Г,Тютюнник
-
Укажіть твір Олександра Ірванця:
А «До французького шансоньє»;
Б «О земле втрачена, явись»;
В «Стилет чи стилос»;
Г «Ви знаєте, як липа шелестить».
-
Укажіть твір Віктора Неборака:
А «Сучасники»;
Б «Сад»;
В «Вершники»;
Г «Я (Романтика)».
-
Яка спілка письменників виникла як альтернативна СПУ?
А АУП;
Б «Молоді письменники»;
В «Пласт»;
Г «Нова генерація».
Поділіться з Вашими друзьями: |