Конкурсу «Вихователь року-2011» Номінація «Вихователь груп раннього віку»



Скачати 406.5 Kb.
Pdf просмотр
Сторінка1/4
Дата конвертації04.06.2017
Розмір406.5 Kb.
ТипКонкурс
  1   2   3   4

Департамент освіти Харківської міської ради
Управління освіти адміністрації Фрунзенського району Харківської міської ради
Методичний центр управління освіти адміністрації Фрунзенського району
Міський професійний конкурсу «Вихователь року-2011»
Номінація «Вихователь груп раннього віку »


Методична продукція,
що створена в результаті роботи над методичною темою
«Інтерактивні форми роботи з педагогами:
переваги без недоліків»
Переможець міського професійного конкурсу
«Вихователь року-2011» у номінації
«Вихователь-методист»
Велентєєнко Наталія Володимирівна ,
вихователь-методист комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад ( ясла-садок) №265 Харківської міської ради.
Харків-2011

2
Вступ
На сучасному етапі розвитку системи освіти все більше увагу приділяється професійному розвитку й освіті дорослої людини. У сфері управління будь-якою організацією дана проблема часто є найбільш актуальною. Управлінець в зв'язку зі своїми функціями повинен бути не лише керівником, але і наставником в організації , володіти самими різними формами професійного навчання своїх співробітників.
Тільки тоді ми можемо говорити про ефективне управління та розвиток колективу організації, особливо, коли дана організація здійснює педагогічну діяльність.
Перед вихователем-методистом часто стоїть питання: як зробити, щоб кожен педагог став активним, зацікавленим учасником роботи різних форм професійних об'єднань? Як позбутися від пасивності окремих педагогів? Як перевести їх від репродуктивної діяльності до дослідницької? До формування вміння рефлектувати в процесі пізнання нового та освоєння знайомого матеріалу?
Досвід роботи не тільки дає відповіді на всі ці питання, а й переконує в тому, що використання інтерактивних заходів в організації методичної роботи з вихователями доцільно. А саме: інтерактивні технології дозволяють стимулювати процеси набуття професійної компетентності вихователів, змінюють професійно-особистісну позицію педагога, санкціонують стабільне професійне зростання особистості, забезпечують адекватне розвитку регіональної освіти підвищення якості діяльності педагогів. Окрім результативності ці заходи характеризовано гнучкістю та ефективністю поєднання з традиційними формами та методами навчання.
Я вважаю, що створення нового технологічного забезпечення методичної роботи з метою її оптимізації, дозволяє вивчити можливість інших пропозицій.
Перспективним, на мій погляд, є впровадження в організацію методичної роботи з вихователями диференційованого підходу для стимулювання педагогів до неперервного особистісно-професійного розвитку
Чому я кажу «так» інтерактивним методам?
Висока мотивація! Міцність знань!
Творчість і фантазія! Комунікабельність!
Активна життєва позиція! Командний дух!
Цінність індивідуальності! Свобода самовираження!
Акцент на діяльність! Взаємоповага!
Демократичність!

ТОК-ШОУ «МАЮ ДУМКУ»

Мета: підвищити професійну компетентність педагогів під час ознайомлення з різноплановими інноваційними технологіями, впроваджувати їх у роботу з дітьми.
Хід ток-шоу
Вступ.
- Для того, щоб привітатися, пропоную рухами відповісти на мої запитання. Я запитую, ви відповідаєте.
Здрастуйте, колеги, вихователі, друзі.
Нашу зустріч з вами вестиму я.
З гарним настроєм хто прийшов – махніть,
Хто чує мене, головою кивніть.
Хто бачить мене, прошу оком моргнути,
Хто любить дітей,ті підведіться трохи.
Хто найвеселіший –- ви всім усміхніться,
Хто ввічливий – сусідові злегка вклоніться.
Почитати кому охота, любить хто свою роботу?
Похитайте головою вправо-вліво, раз, іще раз.
Хто інновації любить, уміє творити,
Хто їх вивчає, з ним хоче дружити?
Поплещіть, вас я побачить хочу,
Всього, що я знаю, і вас навчу.
- Сьогодні у нас в залі найвеселіші, ті, хто любить дітей, ввічливі і творчі педагоги.
Отже починаємо наше ток-шоу, яке називається «Маю думку».
Вихователі об’єднані у групи за впровадженням різних інноваційних технологій.
Завдання для вихователів.
1. «Емблема та девіз групи». Кожна підгрупа представляє емблему та девіз.
2. «Два мішечки».
На столі два мішечки – сірий та яскравий. Вихователі на папірцях пишуть те, що заважає та що допомагає їм під час впровадження інновацій. Після вкладають у відповідний колір мішечка.
3. Вправа «Релаксація та концентрація».

4
Вправа спрямована на оволодіння прийомами релаксації та концентрації, яка сприяє збільшенню енергетичного потенціалу.
Стоячи, звести лопатки, посміхнутися та підморгуючи лівим, потом правим оком повторити:
"Очень я собой горжусь, я на многое гожусь".
Поклавши на лоб ліву долоню, потім праву повторювати:
"Я решаю любые задачи, со мною всегда любовь и удача".
Потираючи долоні повторити:
"Я приманиваю удачу, с каждым днем становлюсь богаче".
Встати навшпиньки, руки над головою зімкнути у кільце, повторити:
"Я согрета солнечным лучиком, я достойна самого лучшего".
Руки в сторони, кулаки зжати, робити кругові оберти руками:
"На пути у меня нет преграды, все получиться так, как надо".
Руки на поясі, робити нахили вправо-вліво, повторити:
"Покой и улыбку всегда берегу, и мне все помогут, и я помогу".
Руки на поясі нахили вперед-назад, повторювати:
"Ситуация любая мне подвластна, мир прекрасен - и я прекрасна".
Підскакуючи на правій, потім на лівій нозі, повторити:
"Я бодра и энергична, и дела идут отлично".
Склавши руки в замок, зробити глибокий вдих:
"Вселенная мне улыбается, и все у меня получается".
4. Вправа «Презентація інновації». (Домашнє завдання).
Кожна підгрупа педагогів презентує власну інновацію, яку вони впроваджують.
5. Вправа «Коробочка». А зараз послухайте маленьке оповідання.
«Маленька дівчинка готувала подарунок на Різдво. Вона запакувала коробочку в гарну барвисту обгортку і сама робила великі банти, використовуючи багато кольорової стрічки.
«Що ти робиш? - насварив на неї батько. - Ти лише даремно переводиш стрічку.
Уявляєш, скільки вона коштує? ».
Дівчинці на очі виступили сльози, і вона сховалася у кутку, міцно притискаючи до грудей свою коробочку.

У Святвечір, намагаючись ступати легенько, мов пташка, дівчинка підійшла до тата, який іще сидів за столом, і поклала перед ним пакуночок, загорнутий у барвистий папір.
«Татусю, це для тебе», - прошепотіла вона. Батько злагіднів, бо відчув, що поводився з донькою надто суворо, а вона після цього підносить йому подарунок.
Він поволі розв'язав стрічку, розгорнув золотисту обгортку і повагом відкрив коробочку – а там порожньо.
Несподіванка видалася йому прикрою. Він знову вибухнув гнівом: «Ти змарнувала стільки паперу, стільки стрічки, аби загорнути порожню коробку?».
Великі дитячі оченята наповнилися слізьми: «Таточку, вона не порожня. У ній тисяча поцілунків для тебе».
Професія дошкільного педагога – непроста і виснажлива, адже вихователю потрібно затратити багато часу і зусиль для того, щоб організувати новий творчий, захопливий освітній процес із дошкільниками. Педагог повсякдень застосовує свою творчу уяву і фантазію, даруючи цікаві нові ідеї вихованцям. Але результат такої діяльності не може бути миттєвим і виявленим одразу, тому в батьків чи інших родичів дошкільників можуть виникати питання: «Навіщо було витрачати стільки зусиль і матеріалів, якщо успіхи моєї дитини не зросли?». Прикро чути такі слова, адже очікувані успіхи можуть виявитися лише у шкільному чи навіть старшому віці.
І лише вихователь знає, що для кожного нового дня, проведеного з дошкільниками, він готує коробочку із тисячею поцілунків для них.
Виступ дітей. Пісенька «Цьом, цьом»
Не лише вихователі дарують дітям уявні коробочки із тисячею поцілунків, але й щирий поцілунок дошкільника та вдячний дитячий погляд педагоги зберігають у своєму серці все життя. У моєму лівому кулачку (показує затиснений кулак) – поцілунок щасливої дитини, яким я хочу поділитися з кожним із вас.
Хід вправи: Методист «ділиться поцілунком» із учасником праворуч від себе (наче
«переливаючи» частинку поцілунку зі своєї долоні до долоні іншого), після чого знову міцно затискає свій кулак. Учасники далі «діляться поцілунком» по колу, після чого методист просить перекласти поцілунки із кулачків до коробочки. Він роздає кожній підгрупі (склад підгруп не змінюється) білу коробку, пензлики, палітри та гуаші.
Кожна підгрупа розфарбовує коробку, уявляючи, що в ній лежить тисяча поцілунків для вихованців, відповідно інноваційній діяльності, яку вони презентували.

6
Закінчивши роботу, вихователі обговорюють свої спільні творчі роботи.
Ці коробочки з дитячими поцілунками завжди допоможуть Вам, колеги, підтримують Вас, коли ви почнете впроваджувати якісь нові ідеї та зіткнетеся з проблемами, невдачами, непорозуміннями. Це допоможе Вам продовжувати та йти вперед, розуміючи, що все, що Ви робите – це для дітей.
6. Вправа сиквейн «5 рядків за правилами».
Синквейн – це вірш, який складається з п’яти рядків за особливими правилами.
1 рядок – це назва теми.
2 рядок – це визначення теми з двох прикметників або дієприкметник.
3 рядок – це три дієслова, які вказують дію в межах теми.
4 рядок – фраза з чотирьох слів, яка показує відношення автора до теми.
5 рядок – завершення теми, синонім першого слова, який виражений будь-якою частиною мови.
Слова для вправи: інновація, особистість, стрес, розвиток, компетентність.
Наприклад:
1. гра
2. весела, розвиваюча
3. з'ясувати, оцінити, розвинути
4. я люблю придумувати ігри
5. моделювання ситуації (розігрування ролей).
7. Вправа «Пошта».
Нам поштою - надійшла посилка. В ній – предмет, який ви маєте відгадати. Я вам підказуватиму. Увага! Жартівлива гра.
– Лише він принесе у ваше життя душевний комфорт і спокій.
– Лише з ним ви відчуєте себе легко й невимушено.
– Лише він допоможе, коли ви перевантажені і у вас – стрес.
– Лише він допоможе стати вам чистішим і благороднішим.
– Лише йому ви зможете довірити особисте і найпотаємніше.
– Лише він подарує вам радість творчості, щастя, любов.
– Ви хочете сісти, розслабитися і поринути у свої мрії?
– Він - те, що вам потрібно!
Відкривається посилка, а в ній – дитячий горщик.

– А зараз я вам пропоную обіграти цей предмет відповідно тієї інновації, яку ви впроваджуєте. Це буде цікаво!
Підсумок.
– Наша зустріч добігає кінця. І я б дуже хотіла побачити ті емоції, які ви відчуєте зараз після гри. Мені в цьому допоможе гра «ТРВЗ – емоції».
Готові розмовляти ми до ранку,
Та час минув, прощатись вже пора.
А хто вдячний, поплескати потрібно,
Адже нове – дитсадку вкрай необхідно.
Хто стомився, на мене подивіться,
І з полегшенням тихенько розігніться.
Можливо, хтось з вас вражений,
Розкритою темою трішки здивований.
Один одному на вушко про це шепніть
І плечико праве вгору підніміть.
Хто незадоволений, не варто нарікати,
Прошу вас потопати, не треба галасувати.
Комусь згодиться моя скромна розповідь,
Порадою скористається нею хтось не раз.
Хто не нудьгував і слухав все з охотою,
А зустріч назвав плідною роботою,
Для цього жест відмінний є у нас.
Він означає, що зустріч відбулася – вищий клас!
Щиро вдячна за вашу цікавість та інтерес.
До побачення! До нової зустрічі в нас!

8
Семінар-практикум
«Засоби формування професійної компетентності молодих спеціалістів у ДНЗ»

Мета: формування професійної компетентності молодих спеціалістів шляхом організації сумісної роботи адміністрації та педагогів-наставників.
Хід семінару-практикуму
Посередній учитель викладає,
Гарний учитель пояснює,
Видатний учитель показує,
Великий учитель надихає.
Уільям Артур Уорд
Педагоги об’єднуються у групи: «наставник» та «молоді спеціалісти».
1. Діагностика «Дерево професійного зростання».
Шановні педагоги зараз ми з вами проведемо діагностування, яке дасть мені змогу виявити ваші професійні здібності. Ви вже робили це дерево на початку вашої педагогічної діяльності, окрім Оксани Володимирівни, яка буде робити це вперше.
Ваше завдання оформити це дерево професійного зростання так: на червоних листочках ви записуєте питання, якими ви ще не володієте, на жовтих – питання, над якими слід ще попрацювати, а на зелених – питання, якими ви володієте гарно, і розміщуєте їх на своєму дереві.
Увага! Представте нам свої дерева. Зробіть невеличкий самоаналіз.
Так. Ми можемо побачити наочно, що тільки-но починаючи свою педагогічну діяльність вихователі мають багато питань чи проблем, про що свідчить велика кількість червоних листочків на деревах. Вже отримавши, хоч і невеликий, досвід роботи, вихователі вирішують свої незрозумілі питання, проблеми – про це свідчить вже більша кількість зелених листочків. Отже, зріст педагогічної майстерності очевидне.
Все це ми з вами ще обсудимо індивідуально.
Це діагностування дає змогу не лише розгорнути роботу з метою знань тих чи
інших проблем, а й підтримати творчі задуми вихователів, вчасно надати допомогу тим, хто її потребує.
2. Робота в діодах «Проблема по колу».
Як ми побачили, кожен з вас має проблеми, які його турбують. Ви намагаєтес ь вирішувати їх самі, але не завжди це спрацьовує. Тому я пропоную вам вирішити їх за допомогою своїх колег. А також я запрошую до нашої роботи педагогів-наставників.

Ця робота має назву «Проблема по колу». Завдання: кожен з вас на аркуші паперу дописує фразу: «Проблема, яка мене хвилює полягає у…» власним коротким описом і передає його сусідові (за годинниковою стрілкою), отримуючи аркуш від сусіда зліва.
Читаєте проблему і записуєте можливий варіант її розв’язання, не дивлячись на попередні пропозиції. Це триває доти, доки всі аркуші пройдуть по колу.
А для педагогів-наставників буде така проблема, яку вони будуть вирішувати між собою: «Як ефективно організувати роботу з молодими спеціалістами».
Якщо педагоги готові, ми вас слухаємо. (Висновки, додавання наставників).
Виступ наставників.
Таким незвичним чином ми вирішили багато питань, які потребували рішень з боку молодих спеціалістів, а також педагоги-наставники запропонували цікаві форми роботи з ними, які ми ще обсудимо і будемо використовувати у роботі з молодими кадрами.
3. Гра в м’яч «Імідж сучасного вихователя».
Вихователь центральна фігура в дошкільному закладі. Недаремно кажуть: який вихователь, такі в нього й діти. Від того, наскільки педагог критично підходить до аналізу своєї роботи, використовує новинки психолого-педагогічної науки та практики, передовий досвід, шукає нові методи та прийоми навчально-виховної роботи з дітьми, дбає про свій інтелект і культурний розвиток, залежить рівень розвитку та вихованості його вихованців.
Отже, зараз я пропоную вам пограти у гру «Імідж сучасного вихователя», де і з’ясуємо, яким же він має бути. Кожен вихователь отримуючи м’яч називає одну ознаку іміджу сучасного вихователя. Залишається вихователь, який більше за вс іх назвав цих ознак.
Тож сьогодні нам потрібен вихователь, який розуміє, любить і поважає особистість дитини. Сприймає її такою, якою вона є, з позитивними та негативними сторонами, розуміє та враховує природні потреби та можливості, ніколи не дозволить образити чи принизити, не допустить фальші у стосунках.
4. Вирішення психолого-педагогічних ситуацій.
Всі ми знаємо, що працюючи з дітьми постійно виникають якісь нестандартні ситуації, незвичайні питання, неадекватна поведінка малюків, і як ми відреагуємо на це, чи знайдемо найоптимальніший вихід із ситуації, яка склалася, залежатиме як діти будуть до нас ставитися, чи зможуть нам довіряти, чи будемо ми користуватися у них

10 авторитетом, до якого прислуховуватимуться та поважатимуть. Вірного рішення проблемної ситуації не існує. Все залежатиме від педагога, його досвіду, вміння швидко реагувати, підходити до цього питання творчо. Головне – знайти найбільш вдалий варіант вирішення проблеми.
Тому зараз пропоную вам розглянути декілька психолого-педагогічних ситуацій та спробувати їх вирішити. (Доповнення іншими).
1. …Сергійко й Оксанка тримаються за велосипед, кожен тягне його до себе. Ще мить – і вибухне сварка. Назріває момент втручання дорослого. Як вчинити по справедливості.
2. …Чотирирічний Миколка обережно береться за вуздечку, ласкаво гладить коня і везе його по килимі. Але…
- Діти, час сідати за стіл. Йдемо мити руки.
У Миколки ледве сльози не бризнули з очей: не встиг погратися! Вже кілька разів вихователь нагадав усім, що час складати іграшки, мити руки, а Миколка ніяк не може відійти від красеня, що так сподобався.
3. …Маленька Ксюша вередує:
- Не буду пити з цієї чашки! Хочу з тієї (показує на чашку з незвичайним малюнком).
Помічник вихователя умовляє дівчинку, розхвалює малюнок на чашці, яка стоїть перед нею. Але бажаного результату немає.
Підгрупи висувають свої думки.
1 ситуація. Зажадати, щоб один поступився іншому «спочатку Оксанка
покатається, а потім Сергійко». У цьому випадку вони змушені будуть діяти за
наказом старшого, який виключає будь-яку самостійність у розв’язанні конфлікту.
А можна інакше, побічно спонукаючи одну дитину добровільно поступитися
іншій.
- Не тягніть, будь ласка, велосипед, а то поламаєте, тоді він нікому не
дістанеться, - жартує вихователь і м’яко кладе руку на поблідлі від напруження
кулачки малюків.
А коли діти заспокоюються, запитує їх:
- Хто з вас сильніший, ану скажіть?
- Я, - каже Оксанка.
- Ні, я! Я і зростом вищий! – додає вагомий аргумент у свою користь Сергійко.
- А я не вірю, що ти сильніший за Оксанку, - каже вихователь.

Хлопчик здивовано піднімає голову, а педагог продовжує:
- Не вірю, тому що сильні поступаються тим, хто слабкіший, заступаються за
них. А ти як учинив?
Хлопчик не очікував такого повороту. Оторопів. А потім, махнувши рукою,
вирішив:
- Так і буде, нехай катається перша!
На його обличчі невдоволення. Це помічає уважний вихователь і додає:
- Молодець, Сергійку. Тепер я бачу, що ти справді великий і сильний. Справжній
чоловік.
Ось тепер зовсім інша справа! Тепер навіть приємно поступитися. Обличчя
хлопчика так і світиться від почуття власної гідності. Малюку важливо вірити в те,
що він великий.
2 ситуація. Звичайно не легко педагогу в такій ситуації стримати своє
нетерпіння і домогтися виконання малюком розпорядження. Адже він намагається
вчасно посадити за стіл усіх дітей і, особливо, Миколку, який так повільно їсть.
Здавалося б, дуже просто знайти вихід: забрати в малюка іграшку та відвести його
до умивальника. Але вихователь стримує своє нетерпіння: він розуміє, чому звичайно
слухняний, спокійний Миколка став раптом таким упертим.
- Який турботливий хазяїн у конячки! – говорить педагог, підходячи до хлопчика.
– І напоїв її, і колеса почистив. Тепер постав у стайню, і не забудь дати їй сіна. Поки
будеш снідати, і конячка поїсть.
А за сніданком вихователь нагадає Миколці, що конячка чекає свого хазяїна, і це
допоможе малюку не відволікатися від їжі. Так вихователь і спонукає малюка
виконати вимоги, і підтримає його гру, і викличе бажання не затримуватися за
столом.
3 ситуація. Вихователь каже:
- Добре, будеш пити з тієї чашки. Тільки доведеться почекати поки Андрійко
вип’є компот (перед ним стоїть чашка, яка сподобалася Ксюші). Я потім вимию цю
чашку і дам її тобі.
І тут капризуля має вибирати: пити компот із чашки яка стоїть перед нею, і
йти гратися, чи чекати, поки звільниться вподобана чашка, але тоді залишитися без
гри. Така перспектива навряд чи сподобається дитині.

12
Робота з дітьми – творчий процес. Творчість вихователя виявляється і в умінні прогнозувати, який із прийомів дасть бажаний ефект, і в передбаченні реакції дитини,
і в здатності індивідуалізувати педагогічні прийоми, зберігаючи їх методичну єдність.
А це значить, що він має володіти умінням швидко вибирати засіб впливу на малюка залежно від особливостей його характеру та ситуації; визначати, коли і з якою дитиною бути м’яким чи суворим, коли й у яких випадках можливі винятки з узвичаєних правил, а коли такі відступи неприпустимі; уникати конфліктів з дитиною
і розв’язувати їх між дітьми по справедливості.
5. Робота зі схемами.
1.

Як пояснити те, що зображено на схемі?
2.

Як можна назвати таку схему?
3.

За яких умов вихователь може обирати таку схему?
4.

Назвіть сильні та слабкі сторони цієї схеми.
Отже можна зробити висновок, що заняття вихователь може проводити в пасивній, активній та інтерактивній формах. Всі вони мають сильні та слабкі сторони і
їх вибір буде залежатиме від мети, яку ставить перед собою та дітьми педагог. Тож використовуйте ці форми проведення занять за призначенням.
6. Домашнє завдання «Що таке радість?».
І останнє на сьогодні. Вашим домашнім завданням було представити поняття
«Що таке радість?». До цього треба було поставитися творчо, знайти нестандартне рішення цього питання.
Отже, це завдання показало, що кожен педагог – це творча індивідуальність і неповторність. Ми мали можливість побачити ваш творчий потенціал, вміння підходити до розв’язання питання нестандартно та цікаво. Дякуємо вам за це. На сьогодні все. До нових зустрічей!
Схема 3
Схема 2
Схема 1

Педагогічний ринг «Творчі ігри дошкільників»
Мета: закріпити знання вихователів із керівництва та організації творчої гри
Хід педагогічного рингу
1. Привітання команд.
(Підведення підсумків після кожного етапу педагогічного рингу.)
2. Розминка (на відповіді 10 секунд).
Що таке гра?
Які ігри називаються дидактичними?
Чим відрізняються сюжетно-рольові творчі ігри від ігор з правилами?
Що є основним завданням рухливої гри?
У чому значення творчих ігор?
Які творчі ігри Ви знаєте?
Для чого потрібні різні види ігор?
Що спільного між творчими іграми та іграми з правилами?
3. Домашнє завдання «Презентація багатофункціональної іграшки».
4. Тренінг «Вигадати сюжет гри за схемою».
Ведучою пропонується обом командам
схема гри, за якою слід придумати цікавий сюжет.




5. «Оціни ситуацію» (розігрування педагогічної ситуації з ігрової діяльності).
Командам було завдання розіграти по одній ситуації. Команда суперника повинна оцінити дії
вихователя у грі.


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал