Звіт з дослідно експериментальної роботи регіонального рівня з проблеми «Науково-методичні засади впровадження медіаосвіти в систему навчально-виховної роботи»



Скачати 84.93 Kb.
Дата конвертації08.05.2017
Розмір84.93 Kb.
ТипЗвіт
ЗВІТ

З дослідно – експериментальної роботи регіонального рівня з проблеми «Науково-методичні засади впровадження медіаосвіти в систему навчально-виховної роботи»

ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ Балаклійської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Балаклійської районної ради Харківської області

ІІ (Концептуально-діагностичний етап (вересень 2013 року – серпень 2014 року):

Мета етапу – вивчити і спрогнозувати можливості загальноосвітньої школи, в створенні цілісної шкільної системи що дозволить забезпечити всебічну підготовку дітей до всебічної та ефективної взаємодії із сучасною системою медіа, формумання в них медіаобізнаності, медіаграмотності й медіакомпетентності відповідно до їхніх вікових та індивідуальних особливостей на основному формувальному етапі протягом 2014-2015 навчального року.



  • Інформації про дослідно-експериментальний заклад

Повна назва школи, адреса поштова і електронна, адреса сайту;

Балаклійська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 Балаклійської районної ради Харківської області.

64200, Харківська область, Балаклійський район, м. Балаклія, вул.. 1-го Травня, 12.

E-mail: schoolbal@ukr.net

Сайт: http://balakliya-school2.edu.kh.ua/

ПІБ директора школи, телефон роб., тел. мобільний;

Манілова Олена Миколаївна, (05749)52277, 0993017382

ПІБ особи, відповідальної за експериментальну роботу в школі, тел. мобільний, е-мейл, скайп;

Ткаченко Олена Михайлівна, 0953462689, schoolbal@ukr.net

  • Констатувальна частина:



  • ПІБ вчителя/вчителів, які викладають курс за вибором для 10 класу «Медіакультура», освіта, категорія, які інші предмети викладає учитель, яку підготовку з медіаосвіти пройшов (самопідготовка, робота в робочій групі під керівництвом методиста КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», науково-практичний семінар, інші форми), контактна інформація.

Борошпольцева Т.С. освіта вища, спеціаліст І категорії, практичний психолог, тел.0993138245 schoolbal@ukr.net

  • Кількість класів і учнів, що прослухали курс «Медіакультура» у звітному році, чи брали участь в діагностиці (за наданою анкетою), кількість учнів, для яких заплановано курс у наступному навчальному році;

2013/2014 н.р. два класи - 37 учнів вивчали курс медіакультури, прийняли участь в анкетуванні 31 учнень (10 класу).

2014/2015 н. р. заплановано вивчення курсу у 10 класі (35 учнів).


  • Кількість, ПІБ і основний предметний профіль вчителів, що ведуть факультативи, гуртки та інші форми позакласної роботи медіаосвітнього спрямування в школі (фото, радіо, кіно, теле-студії, шкільна преса, портал, дослідницькі роботи МАН за медіаосвітньою тематикою тощо), які саме форми роботи, кількість дітей якого віку ними охоплено.


Безпосередньо медіаосвітнім напрямком в школі займаються 3 педагоги:

Борошпольцева Тетяна Сергіївна (практичний психолог) викладає курс медіакультури в 10 класі та здійснює анкетування, діагностику та дослідження відповідно до завдань експерименту, координує навчання батьків;

Летко Олена Вікторівна (вчитель початкових класів) впроваджує елементи медіаосвітнього спрямування в навчально-виховний процес початкової школи, координує участь учнів 2-4х класів у медіа - конкурсах;

Стрельцова Наталя Володимирівна (педагог-організатор) координує роботу учнівського самоврядування, зокрема шкільної медіа преси (шкільні газети, фотовиставки);

Всього 16 учні школи (віком 14-16 років) залучені до позакласної роботи медіа освітнього спрямування через такі форми роботи:



  • Шкільна преса (підготовка статей та репортажів) для класних газет та шкільного сайту;

  • Участь у медійних конкурсах та проектах (кіно, телебачення, сайт, блог, потокові та слайдові презентації)




  • Кількість дітей, які взяли участь у всеукраїнському конкурсі «Діти і медіа» в поточному році, в яких номінаціях (телебачення, інтернет, фотоконкурс);

В період з вересня 2013 року по серпень 2014 року в медіа конкурсах взяли участь 5 учнів початкової та середньої ланки школи.

Травень 2014 року учениця 1а класу взяла участь у Всеукраїнському конкурсі "Діти та медіа в родині" та була нагороджена Грамотою за І місце в номінації "Фотоконкурс/фотосерія" та цінним подарунком.

  • Перелік заходів та ініціатив медіаосвітнього спрямування, проведених у школі (дата, назва, організатори-співорганізатори, коротка характеристика), включаючи форми роботи з батьками щодо підвищення медіа грамотності і форми медіаосвітньої роботи з педагогічним колективом.

Протягом 2013/2014 навчального року з метою первинної підготовки педагогічного колективу школи до здійснення дослідно-експериментальної роботи та ознайомлення учасників експерименту із метою та завданнями медіа-освіти в закладі було проведено загальношкільні методичні заходи:

  • Педрада: «Аналіз наукових і науково-практичних педагогічних і психологічних літературних джерел із питань медіа-освіти»;

  • Засідання ШМР «Про організацію та проведення дослідницько-експерементальної роботи»;

  • Проведенно установчі семінари-практикуми:

    • Використання медіа-продукції на уроках літератури в 5-6х класах (грудень 2013р).

    • Роль медіа-освіти в формуванні загальнолюдських якостей старшокласників (лютий 2014р).

    • Вплив медіа-засобів на формування поведінки молодшого школяра (березень 2014р).

  • Видано наказ по школі та сформовано склад творчої групи учителів-дослідників для участі в організації та проведенні дослідно-експериментальної роботи.

  • Складено інформаційну картку експерементального закладу.

  • Заплановано етапи проведення експеременту.

На концептуально-діагностичному етапі в 2013/2014 навчальному році шкільним практичним психологом проведено та узагальнено:

  • Анкетування вчителів, рівня їх медіа-культури та ставлення до впровадження в школі медіао-світніх інновацій;

  • Моніторинг рівня медіа-культури учнів та їх ставлення до впровадження в школі медіа-освітніх інновацій;

  • Опитування батьків учнів 2-3х класів. (вивчення сімейної медіа-культури).

За результатами анкетування 89% педагогів школи, 61% батьків та біля 65% учнів підтримали введення курсу медіакультури в закладі. Проведено засідання педагогічної рад, присвячене питанням медіаосвіти, проведено ряд тренінгів для педагогів шкіл району з основ медіа грамотності.

Протягом 2013-2014 навчального року забезпечено участь вчителів творчої групи у роботи тематичних спецкурсів м. Харків. Тематичні спецкурси відвідали вчителі Борошпольцева Т.С., Летко О.В., Котелевець Н.В., Ткаченко О.М..



  • Рівень підтримки медіаосвітніх інновацій серед педагогічного колективу, батьків, учнів; форми методичної, організаційної, фінансової та іншої підтримки, що надавались медіаосвіті в 2013-2014 навчальному році (ОІІПО, департаментами освіти, місцевою владою тощо).

Протягом 2013/2014 н.р. на засіданні ради старшокласників проведено нтерактивний тренінг-практикум для учнів «Азбука медіа грамотності» (практ. псих. Борошпольцева Т.С.). Проведено:

  • Батьківські збори в 2-3 класах «Медіа-компетентность та медіа-культура у родині».

  • Класні години в 10б класі з використанням медіапроекту «Небезпека інтернет павутини» (телепередача, інтерв’ю, відеофільм) – класний керівник Задорожко І.М..

Протягом 2013/2014 навчального року в школі було проведено уроки з використанням медіаосвітних технологій:

  • Урок з української літератури. Тема. Всеволод Нестайко «Тореадори з Васюківки». Поведінка героїв твору, їх вчинки. (вчитель Лагута Т.Л.).

  • Урок з позакласного читання в 4а класі. Тема. «Сказка цветик-семицветик. В. Катаев» (вчитель Летко О.В.).

Учнями 10б класу знято фільм «Педагоги, які нас навчають», презентація якого відбулася на урочистому святкуванні до Дня Вчителя та показ фільму відбувся на загальношкільних батьківських зборах.

В 10-х класах за рахунок годин варіативної складової навчального плану викладався факультативний курс «Медіаосвіта» по 1 годині на тиждень де учні мали змогу навчатися створювали медіаосвітні проекти.



  • Аналітична частина

Відповідно до шкільної програми експериментальної роботи затвердженої 10 жовтня 2013 року, школа продовжила участь у дослідно-експериментальній роботі регіонального рівня за темою «Науково-методичні засади впровадження медіаосвіти в систему навчально-виховної роботи» на його другому етапі.

Головною метою дослідно-експериментальної роботи школи на наступному етапі є:

  • Забезпечення підготовки кваліфікованих фахівців у галузі медіаосвіти, спроможних підготувати дитину до безпечної взаємодії із засобами мас-медіа.

  • Забезпечити підготовку дітей до ефективної взаємодії із сучасним інформаційним середовищем шляхом формування їх медіакомпетентності.

  • Визначити ефективність запропонованих моделей медіаосвіти як основи цілісної системи психолого-педагогічних технологій розвитку медіакультури особистості.

  • Здійснити певну матеріально-технічну підтримку впровадження медіаосвіти.

  • Розпочати поступову інтеграцію медіаосвіти з іншими навчальними предметами.

На наступних етапах школа планує запровадження варіативного курсу «Основи медіа грамотності» в середніх класах та інтеграцію медіаосвіти з окремими уроками в початковій школі (2 – 4 класи).

Важливу роль у формуванні медіа грамотності учнів відіграє позакласна робота. Через класні години, участь в творчих конкурсах та наукових проектах учні здобувають практичні навики у створенні медіа продукту. Залучення учнів разом з зацікавленими педагогами до створення шкільної газети, публікуванні інформаційних, фото-, відео-матеріалів на сайті школи, створенні медіа-проектів для навчальних предметів, активній участі у медіа конкурсах.

Ще одним важливим кроком для формування медіаосвіти учнів є навчання та підготовка батьків. В 2014-2015 навчальному році під керівництвом шкільного психолога та зацікавлених вчителів планується започаткувати батьківський всеобуч з метою залучення їх до співпраці з підготовки дітей до ефективної взаємодії з сучасними медіа. На наступних етапах планується організація спільних заходів школи, батьків та учнів з запровадження таких форм як спільне обговорення, дискусії, тренінги з ключових питань шкільної та сімейної медіаосвіти.


  • Висновки

Серед позитивних моментів можна відмітити:

  • Продовжено реалізацію шкільної моделі медіа-освіти та п’ятирічної концепції її розвитку;

  • Продовжено вивчення курсу медіакультура у 10 класі, набуто дворічний досвід;

  • Запроваджено проведення інтегрованих уроків навчальних предметів з медіа-освітою в старших;



    • Проблеми, у впровадженні:

  • Відсутність посібників та підручників, адаптованих для школярів різної вікової категорії;

  • Велика завантаженість учнів та педагогів численними конкурсами, заходами, звітами самого різноманітного спрямування, що не дає можливість зосередитись в повному об’ємі на експериментальній роботі;

  • Недостатність коштів для розширення форм роботи медіаосвітнього спрямування в школі в тому числі і позакласної (фото, радіо, кіно, теле-студії, шкільна преса, гурткова робота).



  • Заплановано здійснити на наступних етапах:

  • Запровадити вивчення варіативного курсу медіа-грамотності у середніх класах;

  • Поглиблення інтеграції медіа-освіти з шкільними предметами навчального плану, в тому числі і у молодшій школі (2-4 класи);

  • Залучення до позакласної роботи батьків для організації шкільного кіноклубу (дискусійного клубу);

  • Створення та поповнення бази електронних ресурсів, медіа-матеріалів, дидактичних розробок для уроків медіакультури та занять з медіаосвіти;

  • Участь у спільних проектах експериментальних навчальних закладів області, налагодження творчої співпраці з учителями медіакультури.

Відповідальний за впровадження медіаосвіти:

Директор школии _____________ О.М. Манілова

Виконавець

заступник директора



з навчально-виховної роботи __________ О.М. Ткаченко




Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал