Зроби свідомий вибір



Скачати 176.95 Kb.
Дата конвертації17.01.2017
Розмір176.95 Kb.
ТипКонспект
Конспект виховного заходу для учнів 11 (10) класу на тему:

«Зроби свідомий вибір»

Підготувала

учитель математики та економіки Чернігівського ЗОШ І –ІІІ ступенів № 20

Полевик Ірина Петрівна
Мета:

Навчальна: ознайомити старшокласників із переліком професій взагалі, зокрема з тими, що мають сталий попит на ринку праці, та деякими новими професіями; розкрити суть правильного вибору професії, показавши психологічний та теоретично-практичний його аспекти; зорієнтувати учнів на свідомий вибір майбутньої професії;

Розвивальна: розвивати вміння та навички учнів до самостійного пошуку інформації про навчальні заклади, професії, вміння оцінювати попит на ринку праці на певну професію; розвивати компетентності учнів у використанні соціальних сервісів WEB 2.0;

Виховна: виховувати в учнів свідоме ставлення до трудової діяльності, повагу до людей будь-якої професії.

Матеріали та обладнання: проектор, ПК, підключений до мережі Internet, картки відповідей для тестування
1. Організаційний етап

Попередньо вчитель в режимі онлайн проводить опитування учнів, за яким аналізує, який відсоток учнів у класі визначилися щодо майбутньої професії

https://docs.google.com/forms/d/1Eu9cIR_b85XvzRQTaSIi0pQO7eDkenPKYEagxxJmZl8/viewform?usp=send_form

2. Вступне слово вчителя

Вибір професії - надзвичайно важливий і відповідальний крок у житті кожної людини: відповідальний не лише перед самим собою, а й перед іншими людьми. Всім нам доводилося не раз зустрічатися з неуважним лікарем, чиновником, грубим продавцем, некомпетентним бухгалтером чи секретарем. Ми обурювалися, ображалися, критикували. А спробуймо поставити питання «чому?» і дати на нього відповідь. Якщо від природи замкнута людина, що неправильно обрала свою професію, змушена цілий день спілкуватися, проявляти увагу та турботу до клієнтів або, навпаки, рухлива людина годинами виконує марудну «паперову роботу», то вже з ранку вони відчувають втому й роздратування, а до вечора обридла робота настільки вимотує, що в душі не залишиться нічого, окрім ниючої знемоги…

Я дуже не хочу, щоб така неприємність сталась з кимось з вас, тому прошу всіх присутніх прийняти активну участь у нашому заході.
Гра 1: «Хто є хто»

Інструкція: «Зараз я буду називати професії, кожен протягом декількох секунд повинен подивитися на своїх товаришів і визначити, кому дана професія підійде найбільше. Далі я плесну в долоні і всі за командою одночасно повинні показати рукою на вибраного учня (того, який найбільше підходить для даної професії)».

Зауваження! Перед початком гри ведучий може запитати учасників, які професії для них найбільш цікаві і записати їх на дошці (10 — 15 назв), називаючи в подальшому професії з цього переліку. Це виключить випадки, коли названа професія буде нікому не цікава, або навіть неприємна.

Показавши рукою на свого товариша, всі повинні на деякий час завмерти, а ведучий сам по черзі підраховує, скільки рук показує на кожного учня, тобто чий образ, на думку більшості учасників, в найбільшій мірі відповідає даній професії.

Після проведення гри і короткого обговорення, вчитель повідомляє результати вхідного опитування та аналізує, чим керуються учні у виборі професії.



3. Ознайомлення учнів з сайтом http://proforientator.info

4. Проведення діагностування

Учням пропонується ознайомитися з розділом «Класифікація професій за Є.О.Клімовим» http://proforientator.info/?page_id=5988, та переглянути відеоролик https://www.youtube.com/watch?v=NujplHwGK1Y&index=6&list=PLfLyuRLvQ4M0F2cO9MUJmNg3HdjoeZ2S7.

Після чого проводиться тестування («Професiйно-дiагностичний опитувальник (ПДО)»)

БЛАНК ЗАПИТАНЬ ПДО – Додаток 1



Картки для відповідей учнів – Додаток 1

Учні можуть самостійно оцінити свої результати після проведення діагностування. Більш детально опрацювати їх зможуть вдома, перейшовши за посиланням http://proforientator.info/?page_id=5998 (розміщене в групі ВК)

Учитель підводить підсумки тестування, наголошуючи на дієвість застосування подібних діагностик при виборі професії.

5. «Абетка професій»

Обговорення з учнями різних професій (учні називають професій, які є для них цікавими, та аргументують, чим саме приваблива для них дана професія).



Гра 2: «Най-най…»

Мета даної гри - підвищити рівень орієнтації учнів у світі професій і кращому усвідомленню особливостей професій, пов'язаних із престижем



Інструкція: «Зараз вам буде запропоновано деякі незвичні характеристики професій, а далі необхідно буде по черзі назвати ті професії, які, на вашу думку, найбільше підходять даній характеристиці. Наприклад, характеристика: найгрошовитіша професія. Які професії є найбільш грошовитими?»

Зауваження! Виділення деяких «най - най» професій повинно ґрунтуватись на об'єктивних знаннях про них. Наприклад, якщо називається найгрошовитішою професія депутата, то можна уточнити в школяра, чи знає він, скільки заробляють депутати (в порівнянні з іншими високооплачуваними професіями).

Характеристики: «найзеленіша професія», «найсолодша професія», «найволохатіша професія», «найсмішніша професія», «найнепристойніша професія», «найдитячіша професія», «найсміливіша професія», «найгірша професія», «найнервовіша професія», «найчесніша професія», «найхолодніша професія», «найсмачніша професія».

Ознайомлення з новими професіями на ринку праці

Учитель пропонує учням роздивитися мережеву карту https://www.mindmeister.com/ru/520780928/_ для ознайомлення з новими професіями, якщо учням невідомі ці професії, вчитель інформує про них.



Матеріали для повідомлення учням (у разі виникнення запитань) - Додаток 2.



6. Як не помилитися у виборі професії?

Обговорення проходить у формі диспуту. Вчитель пропонує учням поміркувати, які критерії та особисті якості важливо врахувати при виборі професії:



  • Особисті нахили, здібності (у т.ч. фізичні), мотиви

  • «Приховані» суперечливі та «непривабливі» особливості професій

  • Застарілі уявлення про виробничі професії, стереотипи про престижність професій

  • Пошук інформації про професію.

Типові помилки при виборі професії: ототожнення шкільного навчального предмету з певною професією; перенесення образу певної людини на певну професію; вибір професії за компанію; відсутність системності у виборі професії тощо.

Гра 3: «Найкращий мотив»

Інструкція: «Наше завдання — вибрати найкращий мотив вибору професій, тобто ту найголовнішу причину, з якої всі люди, на вашу думку, вибирають собі професію. Для цього я буду зачитувати по два мотиви. Ви шляхом обговорення і, можливо, голосування, повинні прийти до спільної думки, який мотив найкращий».

Мотиви вибору професії:

  1. Можливість отримати популярність, прославитися.

  2. Можливість продовжити сімейні традиції.

  3. Можливість продовжити навчання зі своїми товаришами.

  4. Можливість служити людям,

  5. Можливість добре заробляти.

  6. Значення для економіки країни, суспільне і державне значення професії.

  7. Легко отримати роботу.

  8. Перспективність роботи.

9. Дозволяє проявити свої здібності.

  1. Дозволяє спілкуватися з людьми.

  2. Збагачує знаннями.

  3. Різноманітна за змістом роботи.

  4. Романтичність, благородність професії.

  5. Творчий характер праці, можливість робити відкриття.

  6. Важка і складна професія.

  7. Чиста, легка і спокійна робота.

Кожному учаснику пропонується самостійно вибирати мотиви (з кожної пари по одному, записуючи свій вибір на аркуші паперу), а далі назвати мотив, який, на думку учасника, виявився найкращим. Кожному учаснику пропонується також обґрунтувати свій вибір.

7. Вибір навчального закладу

Учням пропонується назвати професії, які є для них цікавими, та навчальні заклади, що випускають відповідних фахівців.

Слово вчителя: «Після того, як зроблено вибір професії, можна приступити до пошуку ВНЗ. Якщо є бажання стати хірургом, педагогом або археологом - буде простіше, «асортимент» ВНЗ невеликий. Але якщо ви бачите себе в якості економіста, юриста, інженера, менеджера - готуйтеся до стомлюючої, але необхідної процедури пошуку саме «вашого» ВНЗ серед десятків, а то і сотень подібних».

Ознайомлення учнів з матеріалами сторінки «Абітурієнту»: огляд вишів.

http://proforientator.info/?page_id=91

Критерії вибору ВНЗ

Платне або безкоштовне навчання

Державний або приватний

Гуманітарний або технічний

Технічні ВНЗ вважають досить важкими як для вступу, так і для освіти, але, як показує статистика, студенти цих ВНЗ швидше всіх вживаються у комерційні структури.

Що стосується гуманітарних, то тут ви будете більше читати і вивчати безліч таких предметів як «Література», «Релігієзнавство», «Філософія», «Екологія», «Історія». Фахівці, що закінчили гуманітарний ВНЗ, найбільш здатні до творчої праці.

Престижність ВНЗ

Звичайно, завжди краще вчитися в першому ВНЗ країни, але не завжди виходить. Отже, наступним обирайте ВНЗ, який має статус державного, а не приватного, коли ж і туди не вступили, то дорога вам в приватний. Щоправда, зараз є нові спеціальності, яким найкраще навчатися у молодих фахівців, наприклад, PR-менеджери. А саме в приватних навчальних закладах переважна більшість викладачів - молодь.



Денне форма навчання або інше

Найцікавіше навчання на денному відділенні. Там ви завжди в курсі останніх подій, постійно берете участь у різних заходах. Але якщо ви не хочете побути в колективі п'ять років, а заробляти, то краще податися на заочне - це і час вільний, і повністю відкриє поле для можливостей.

Є ще один вид навчання - дистанційний. Його суть полягає в тому, що студент, не виходячи з дому, може не тільки працювати, але й одержувати освіту, сидячи за своїм комп'ютером. Щоб отримати залік в такому ВНЗ, потрібно буде викладачеві вислати на електронну скриньку лист з відповідями на надіслані вам питання.

На що ще потрібно звернути увагу при виборі ВНЗ?

Якщо ви з іншого міста - дізнайтеся, чи є при навчальному закладі гуртожиток і які умови проживання в ньому. Для тих, хто збирається продовжити навчання на вечірньому або заочному відділенні, особливо актуальне значення матиме наявність у ВНЗ добре укомплектованої бібліотеки. Якщо її немає, будьте готові до того, що більшість книг і підручників доведеться купувати за свій рахунок.

Найважливіше, на що потрібно звернути увагу при виборі вищого навчального закладу - це якість навчання. Зберіть інформацію про репутацію ВНЗ, професійному рівні викладачів, технічному оснащенні і т.п.
8. Ознайомлення учнів з сервісом google Карти для прокладання маршрутів до навчального закладу

На прикладі вчитель пояснює учням, як онлайн прокласти маршрут до конкретного вищого начального закладу від домівки, рідного міста тощо.

Приклад: Чернігів (район Центрального ринку) – Національний Авіаційний Університет, пр. Космонавта Комарова 1, Київ, Україна

https://www.google.com.ua/maps/dir/51.4937081,31.2936589/просп.+Космонавта+Комарова,+1,+Київ/@50.9578729,29.6784977,8z/data=!3m1!4b1!4m9!4m8!1m0!1m5!1m1!1s0x40d4cc19f5170f37:0xa3f7fe17f4afd7e2!2m2!1d30.4298544!2d50.4402607!3e0?hl=uk

9. Підбиття підсумків

Таким чином розглянуті та рекомендовані чинники вибору професії та враховані всі “за” і “проти” дають вам можливість зробити правильний професійний вибір. За допомогою завжди можна звернути до спеціалістів з цього питання (психологів, профконсультантів, профорієнтологів), які обміркують ваш рівень підготовленості до вибору професії, намітять план самопідготовки, розвитку якостей особистості, стимулювати появу ініціативи і самостійності в процесі підготовки до вибору професії.



Додаткову інформацію та матеріали учням пропонується переглянути у блозі вчителя http://znannya-syla.blogspot.com/p/blog-page_40.html.

Додаток 1

А

Б

1.Вивчати життя свiту природи, спостерігати за ростом і розвитком живих організмів

1.Встановлювати неполадки машин і механізмів

2.Розводити рослиннiсть, домашніх тварин.

2. Обслуговувати машини, техніку, прилади (стежити, регулювати).

3.Виводити новi сорти рослин, породи тварин.

3. Конструювати, проектувати нові види промислових виробів (машини, одяг, продукти харчування).

4.Розбирати суперечки, сварки між людьми, переконувати, пояснювати, заохочувати, карати.

4. Розбиратися в кресленнях, схемах, таблицях (перевіряти, проводити в порядок.

5.Органiзовувати культпоходи однолітків або молодших (в театри, музеї), екскурсії, туристичні походи.

5. Складати схеми, таблиці, програми для обчислювальних машин.

6.Моделювати новi, значнi для особистостi якостi, аналiзувати їх значення.

6. Працювати над створенням нових математичних теорій.

7.Проводити фiзико-хiмiчний аналіз матерiалiв.

7. Вміти розбиратися в людях, визначати їх позитивні та негативні якості.

8.Вирощувати молодняк (тварин будь-якої породи).

8. Тренувати товаришів (або молодших) у виконанні яких-небудь дій (трудових, учбових, спортивних).

9.Проводити дослiдження корисних копалин.

9.Створювати в уявi тип героя-сучасника.

10.Контролювати якiсть машино-будівельної продукції, що виготовляється.

10.Шукати, виправляти помилки в текстах, таблицях, малюнках.

11.Виготовляти за кресленнями деталі, вироби (машини, одяг) будувати будівлі.

11.Займатися кресленням, копiюванням креслень, карт.

12.Винаходити новi марки легкових автомобілів.

12.Розробляти новi алгоритмічні мови для ЕОМ.

13.Слiдкувати за якiстю книжкових ілюстрацій, плакатів, художніх листівок.

13.Слiдкувати за станом, розвитком рослин

14.Доглядати за тваринами, лікувати їх.

14.Грати на сценi, приймати участь у концертах.

15.Виводити новi породи кролiв.

15.Писати вiршi.

16.Стежити за справною роботою радіоапаратури.

16.Вести слiдство із кримiнальної справи.

17.Обслуговувати, налагоджувати медичні прилади, апарати.

17.Надавати людям медичну допомогу при пораненнях, ударах, опiках, iнших травмах.

18.Винаходити новi пристрої для обробки матеріалів.

18.Розробляти новi системи виховання молодого поколiння.

19.Складати точнi описи-звiти про явища, події, об’єкти, які вимірюються, за якими ведеться спостереження.

19.Художньо описувати, зображувати подiї (якi спостерiгаються або уявляються).

20.Працювати на клавішних машинах (друкарській машині, телетайпі).

20.Копiювати малюнки, зображення(або настроювати музичнi інструменти).

21.Описувати мовою математики явища навколишнього світу.

21.Передавати своє сприйняття навколишнього свiту засобами кiно.

22.Вмiти давати характеристики людям.

22.Обговорювати художнi книги (або п’єси, концерти).

23.Повiдомляти, пояснювати людям потрібні їм відомості в довідковому бюро на екскурсії

23.Художньо оформляти виставки, вiтрини (або приймати участь у пiдготовцi п’єс, концертiв).

24.Розробляти структуру особистих якостей людини майбутнього.

24.Писати творчi лiтературнi твори.

25.Спостерiгати, вивчати життя мікроорганізмів.

25.Обговорювати науково-популярнi книжки, статті.

26.Вести боротьбу з хворобами рослин, з шкідниками лісу, саду.

26.Виконувати обчислювання, розрахунки.

27.Вносити змiни у генетичний код для вдосконалення заданих властивостей.

27.Розробляти новi штучнi мови (для спiлкування мiж людьми).

28.Контролювати роботу освiтлювального обладнання.

28.Спостерiгати, вивчати роботу гурткiв художньої самодiяльностi.

29.Обробляти матерiали (деревину, тканину, метал, пластмасу).

29.Фарбувати або розписувати примiщення, поверхнi виробiв.

30.Займатися проектуванням нових будівель

30.Представляти в творах живопису своїх улюблених лiтературних героїв.

БЛАНК ВIДПОВIДЕЙ П Д О.

Прiзвище, ініціали учня ________________ Клас_________ Дата_________


Людина-природа

Людина-техніка

Людина-людина

Людина-знакова система

Людина-художній образ

1а 2а 3а 7а 8а 9а 13б 14а 15а 25а 26а 27а

1б 2б 3б 10а 11а 12а 16а 17а 18а 28а 29а 30а

4а 5а 6а 7б 8б 9б 16б 17б 18б 22а 23а 24а

4б 5б 6б 10б 11б 12б 19а 20а 21а 25б 26б 27б

13а 14б 15б 19б 20б 21б 22б 23б 24б 28б 29б 30б


Додаток 2

Нові професії на ринку праці

Спеціалісти у сфері інформаційних технологій

Найбільше абсолютно нових професій з'явилося у зв'язку з розвитком інформаційних технологій. Років 4-5 тому на ринку праці з'явилася професія веб-майстра, досить популярна та високооплачувана. Але сучасні тенденції у сфері інформаційних технологій стали причиною того, що з неї отримали розвиток кілька нових: керівник, менеджер проекту, веб-дизайнер, веб-програміст та фахівець із розвитку

Останнім часом нерідко в рекрутингових компаніях з'являються заявки на директорів інтернет-магазинів. По суті, це - професійний менеджер, котрий, крім володіння інструментарієм у галузі програмування, повинен мати також гарну бізнес-освіту (логістика, фінанси, оцінка ризиків ціноутворення) тощо. Зарплата у цій сфері діяльності коливається від 2000$ до 4000$ (у великих компаніях).

Менеджери проектів займаються технічним забезпеченням проекту, підбором команди для роботи над ним, а також розкручуванням й підтримкою вже готового сайту, залученням рекламодавців. Їхня зарплата, за столичними стандартами, становить, зазвичай, 1200$-1800$. У інших містах, за інформацією job-сайтів, рівень оплати праці такого ж фахівця не перевищує 500$-600$.

Професія банермейкера - фахівця, який має відношення як до дизайну, так і до розвитку (просування) сайту, - з'явилася 2-3 роки назад. Проте така посада є зазвичай лише у великих комерційних проектах, оскільки, як правило, це - людина, яка займається виключно виготовленням і розміщенням банерів. Орієнтовний заробіток банермейкера - 600$-700$. Але таку вакансію можна знайти лише в Києві, тоді як на периферії потрібно бути "майстром на всі руки".

Контент-редактор - людина, в обов'язки якої входить текстове наповнення сайту або порталу, постійне оновлення інформації та слідкування за зовнішнім виглядом сайту, зазвичай, потрібна у будь-якій компанії, навіть у маленькому містечку. Заробітна плата контент-редактора безпосередньо залежить від того, наскільки добре він розбирається у предметі, про який пише, і коливається від 700$ до 1100$ (у столиці), та від 350$ у регіонах України.

Веб-девелопер здійснює керівництво групою, яка займається створенням якихось конкретних розробок. Отримують ці фахівці від 800$ (столична вакансія).

Близько 3-4 років тому на вітчизняному ринку праці з'явилася професія тестувальника програмного забезпечення. Зараз через вже згадане звуження спеціалізацій, працюючи на такій посаді, можна розраховувати на заробіток близько 500$-800$. Натомість, не так давно у Києві виникла потреба у інженерах автоматизованого тестування, функціональні обов'язки яких дещо подібні, проте більш високо оплачуються. Зокрема, мова іде про 1000-1600$ щомісяця.

Професія технічного письменника передбачає опис продукту, що виробляє компанія (яка працює в області інформаційних технологій), а також збір, систематизацію й структурування тієї інформації, котра надходить з підрозділів компанії. За різними оцінками, доходи технічних письменників у столиці - від 600$ до 800$ на місяць, тоді як у регіонах можна розраховувати на суму від 150$ до 500$.

Спеціалісти у сфері фінансового ринку, банківських та страхових послуг

До функцій кредитних брокерів входить збір інформації для клієнта та допомога в оформленні позики. Зарплати таких працівників складаються зі ставки та відсотків. Так, фахівець, який працює з фізичними особами, отримує 500$+10% від суми угод, фахівець із кредитування юридичних осіб - 1000$+10% від суми угоди.

Професія колектора, тобто фахівця із повернення боргів, виникла близько 2 років тому. Зарплати колекторів, так само як і кредитних брокерів, складаються зі ставки та відсотків, і зазвичай виглядають так: 300$-700$+3-5% від суми стягнення.

Ще однією новинкою на ринку праці є робота адміністратора недержавного пенсійного фонду, структури, яка функціонує з метою накопичення пенсійних внесків на користь його учасників з подальшим управлінням пенсійними активами і здійсненням пенсійних виплат. Заробітна плата такого співробітника вже сьогодні досить пристойна - 800$-1000$.

У зв'язку зі стрімким розвитком страхового ринку сьогодні актуальною стає професія персонального консультанта із питань страхування. Такого спеціаліста чекають у всіх містах. Заробітна плата - від 300$-400$ + певний відсоток від угоди.

Ще одна нова спеціальність у сфері страхування - андеррайтер. Це людина, що описує, оцінює і кваліфікує ризик, формує страховий портфель. Працевлаштуватися за такою вакансією можна у будь-якій страховій компанії, і отримати близько 550$-600$ у великому місті, 350$-400$ - у райцентрі.

У комерційних банках вже 2-3 роки досить успішно працюють спеціалісти з активного продажу банківських послуг. Суть їхньої роботи полягає в пошуку нових клієнтів банку, а також у роз'ясненні вже існуючим клієнтам всього спектру банківських послуг. Заробітна плата складається зі ставки - приблизно 250$-300$ у невеликому місті - та бонусу від укладеної із залученим клієнтом угоди. У обласному центрі робота такого спеціаліста оплачується, відповідно до інформації job-сайтів, за схемою: ставка 400$-500$ + % з продажів відділу + % з власних продажів.

Зовсім новою професією у бізнесі є кредитний менеджер. Це - спеціаліст, який займається розробкою та реалізацією кредитної політики підприємства. Така людина потрібна у всіх компаніях, які працюють на умовах товарного кредитування та відстрочення платежу. У Києві та найбільших містах зарплата кредитних менеджерів коливається від 700$ до 2000$.

Спеціалісти у сфері реклами, PR, маркетингу, аудиту, роботи з персоналом

Професія копірайтера, тобто автора рекламних текстів, відносно нова. Сьогодні відзначається попит на копірайтерів, які мають вузьку спеціалізацію і специфічні навики, пов'язані зі створенням концепції рекламної кампанії, рекламних текстів, слоганів, прес-релізів. Відповідно до цих вимог розмір заробітної плати варіюється від 300$ у регіонах України до 1500$ у Києві та деяких обласних центрах.

Професія дизайнера одержала офіційне визнання в Україні не так давно, проте услід за Заходом дизайн у нашій країні перетворився на дуже престижне, модне і високооплачуване заняття. Крім фахівців із дизайну інтер'єрів, у даний час затребуваними є спеціалісти з графічного, а також транспортного, ландшафтного дизайну, дизайну аксесуарів і ювелірних прикрас, веб-дизайну. Найбільш високий попит на дизайнерів, що працюють у галузі поліграфії, реклами та дизайну інтер'єрів, рідше зустрічаються замовлення на фахівців у галузі дизайну одягу, взуття, тканин, причому заробітна плата на постійному місці роботи залежно від того, в якому місті людина працює, коливається від 300$ до 2000$, а ціни на виконання одноразового замовлення починаються від 100$.

Активно нові професії розвиваються також у галузі маркетингу і PR. Так, можна виокремити спеціальності сommunication manager та communication officer.

Сommunication manager відповідає за переписку і документообіг компанії іноземною мовою, а також займається навчанням співробітників компанії іноземній мові. Заробити такий фахівець може приблизно 1000$ на місяць.

До обов'язків сommunication officer входять керування інформаційними потоками компанії, написання і редагування текстів, координація роботи перекладачів та інформаційних менеджерів, збір та подача інформації у міжнародні рейтинги, взаємодія з аналітиками, написання контенту для сайту. Найвищий рівень попиту на такого фахівця - серед консалтингових, аудиторських та юридичних фірм. Заробітна плата сягає 1200$-1500$.

Сьогодні в українському рекламному бізнесі з'явилися тренд-вотчери - це люди, які відслідковують появу нових тенденцій серед споживачів. Зарплата в середньому сягає 600$-800$ на місяць.

Менше року минуло відтоді, як на ринку праці затребуваною стала професія онлайн-рекрутера, обов'язком якого є пошук і підбір персоналу за допомогою засобів Інтернет-рекрутингу: розміщення оголошень на job-сайтах, пошук кандидатів у соціальних мережах тощо. Розмір заробітної плати поки що не перевищує 600$ на місяць.

Професії у сфері ресторанного бізнесу та торгівлі

У ресторанному бізнесі України з'явилася професія сомельє, тобто спеціаліста, який знає все, що стосується вина: умови зберігання, температуру подачі різних вин, сервірування, поєднання з основними стравами тощо. З приводу працевлаштування, варто зазначити, що недорога кав'ярня, простенький ресторан не можуть собі дозволити фахівця з алкоголю. А от дорогий ресторан, багатозірковий готель чи магазин елітного алкоголю без нього не обійдуться. Відповідно і зарплата в середньому сягає 1200$-2000$.

У торгівлі новинкою є робота мерчендайзера - фахівця з просування продукції в роздрібній і дрібнооптовій торгівлі. Основне його завдання - підтримка позитивного іміджу своєї фірми, забезпечення вигідного розташування продукції на магазинних полицях і відстежування її постійної наявності у продажу. Рівень заробітної плати - 300$-450$.

Робота промоутера передбачає просування якого-небудь товару або послуги. Заробити можна від 300$ до 400$ на місяць.

Для професій у галузі торгівлі характерним є те, що попит на них досить великий, причому в кожному місті, де працює хоча б один мережевий заклад, супермаркет тощо.

Спеціальності в галузі психології

Трохи менше аніж 10 років тому з'явилася професія соціального педагога - людини, яка виховує вміння не падати духом, учить людей самостійно знаходити вихід зі складної ситуації, формує людину як особистість, здатну впоратися з психологічними та соціальними негараздами. Перспектива працевлаштування окреслюється переліком можливих місць роботи: школа, ВНЗ, державні структури, які займаються проблемами соціалізації та виховання (центри соціальних служб для дітей і молоді, центри молодої сім'ї, соціальні притулки для неповнолітніх, педагогічно-реабілітаційні центри, спецшколи для дітей з фізичними та розумовими вадами, спецінтернати, благодійні фонди тощо). Заробітна плата соціального педагога - 250$-400$.

Зовсім новою в даній галузі є професія коучера - консультанта-керівника з питань створення структури персоналу, кадрової політики і стратегій кризового менеджменту. Як правило, ця людина потрібна в дуже великих компаніях, і її завдання полягає у проведенні психологічних тренінгів для керівників і персоналу підприємства з метою розкриття їхнього потенціалу, збільшення продуктивності і ефективності праці. Заробітна плата - від 600$ до 1000$.






Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал