Зразок фахових вступних випробувань



Скачати 118.41 Kb.
Дата конвертації11.05.2017
Розмір118.41 Kb.
ЗРАЗОК ФАХОВИХ ВСТУПНИХ ВИПРОБУВАНЬ

на здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр»
Спеціальність “Мова та література (чеська)”

Львівський національний університет імені Івана Франка


“Затверджую” ______________2017 р.
Ректор проф. В. П. Мельник
№ особової справи ___________________Варіант___1___
НАПРЯМ "ЧЕСЬКА МОВА ТА ЛІТЕРАТУРА"

Вказівки: Виконайте завдання й у дужках (….) запишіть номер правильної відповіді.
1. Hlavní historická depalatalizace proběhla:

1) v 13.–14. stoletích

2) v 16.–17. stoletích

3) v 8.–9. stoletích

4) v 10–11. stoletích
2. Vyberte variantu, kde jsou uvedena pouze slova s dvojhláskou ou:

1) klobouk, moučník, vousy, proud, jedou

2) koupit, doučování, houska, pouzdro, budou

3) louka, nedoufat, poučný, rukou, ženou

4) pousmál se, proud, dlouho, se známou, kocour
3. Určete variantu, v níž vyjmenovaná slova mají správnou pravopisnou podobu:

1) Nabízíme vám skvělý pobyt na českých horách. Ten film byl s českými titulky pro neslyšící.

2) Potkal jsem naši bývalou učitelku biologie. Pojedeme na ližařský zájezd.

3) Náš profesor se zabívá jazykem původních obyvatel Ameriky. V aleji voněly lípy.

4) V muzeu se mi líbila sbírka starých hraček. Máte chuť na lymonádu?
4. Vyberte variantu, kde je uvedena správná morfematická struktura slova ledoborec:

1) kořen – interfix – kořen – slovotvorný sufix – infinitivní koncovka

2) kořen – interfix – kořen – slovotvorný sufix – pádová koncovka

3) kořen – interfix – kořen – slovotvorný sufix – osobní koncovka

4) přefix – interfix – kořen – slovotvorný sufix
5. Označte dvojici synonym:

1) světlý – tmavý

2) háj – hajný

3) nerost – minerál

4) vlna (na vodě) – vlna (srst)

6. Vyberte variantu, ve které všechna uvedena substantiva jsou pluralia tantum:

1) Velikonoce, záda, vrata, dožínky, dějiny

2) Atény, kostky, počítače, ledvinky, škvarky

3) tropy, stěny, neštovice, svršky, zápalky

4) kurděje, ponožky, činely, halušky, sešity


7. Určete variantu, kde je správně užito všech tvarů adjektiv:

1) strýčkův strom, Dvořákův muzeum, Karlova univerzita

2) Eliščino pero, Zuzanin dort, chlapcův míč

3) Janiny spolužačky, sousedovo kolo, Libušine proroctví

4) Dvořákovi Slovanské tance, Mirkovi kamarádi, Markův byt
8. Označte správný tvar:

Zajímali se o ___________ ?

1) ní

2) ni


3) ji

4) jí
9. Vyberte řádek, v němž všechny číslovky patří ke stejnému druhu:

1) jedna, troje, dvanáct, tisíc, milion

2) jeden, dva, třicet pět, sto, několik

3) dvacet dva, čtyři tisíce, několik, několikátý

4) devětadevadesát, pět set jedenáct, stokrát, mnoho


10. Označte řádek, na kterém mohou být všechna uvedená slova příslovci.

1) úmyslně, během, daleko, málo, aby

2) zpět, doma, skrz naskrz, mistrovsky, hned

3) rychle, ale, příliš, zvenku, kvůli

4) v důsledku, jenom, včera, versus, mlčky
11. Vyberte správnou variantu uvedené věty v minulém čase:

Špatně rozumím.

1) Špatně jsem rozuměl.

2) Špatně rozuměl.

3) Jsem špatně rozuměl.

4) Špatně jsem rozumil.
12. Určete, kterým větným členem je tučně označený výraz ve větě „Petr sedí unavený“:

1) doplněk

2) předmět

3) přísudek

4) příslove

né ur


ení
13. Коли і де проходив процес становлення чеського письменства?

1) У Чеському князівстві у ХІІ ст.

2) У Моравії у ХІV ст.

3) У Празі ХІІІ ст.

4) У Великій Моравії ІХ ст.

14. Латиномовні пам’ятки, писані у Чехії починають активно перекладатися на чеську мову в

1) ХІІ ст.

2) XV ст.

3) XІVст.

4) ХІХ ст.


15. Хто з українських авторів написав поему про Яна Гуса? Кому вона присвячена?

1) І. Франко − Й. С. Махару

2) Т. Шевченко − П. Й. Шафарику

3) Леся Українка − К. Сабіні

4) І. Котляревський − К. Гавлічку-Боровському
16. Хто з перелічених діячів є представником чеського натуралізму?

1) К. Свєтла

2) К. М. Чапек-Ход

3) К. Томан

4) Й. Томан
17. Що з переліченого є характерним явищем для розвитку чеської літератури кінця ХІХ − поч. ХХ ст.?

1) Орієнтація виключно на німецькомовну літературу та німецькомовну аудиторію

2) Децентралізація літературного процесу в Чехії

3) Зародження історичної хроніки як жанру

4) Бурхливий розвиток сентименталізму
18. У якому з наведених творів К. Чапека героєм є доктор Гален?

1) «Біла хвороба»

2) «Кракатит»

3) «Війна з саламандрами»

4) «РУР»
19. Хто автор романів «Дві весни», «Мужики»?

1) Б. Ржіга

2) В. Адлова

3) Я. Коларова

4) Ї. Шотола
20. Для розвитку чеської літератури після Другої світової війни було характерним:

1) перехід на німецьку мову

2) розщеплення літературного процесу на три напрямки

3) розщеплення літературного процесу на 5 напрямків

4) виключно прокомуністична орієнтація протягом 50 років з подальшим домінуючим впливом німецької літератури
21. Й. Гора є одним з найяскравіших представників

1) чеського поетизму

2) пролетарської поезії

3) символізму

4) декадентської поезії

22. Термін “фольклор” запроваджено в науку у:

1) 1646 р.

2) 1846 р.

3) 1946 р.

4) 1746 р.


23. З перелічених у рядку мов усі належать до західної підгрупи слов’янських мов:

1) українська, білоруська, російська, сербська, русинська, старослов’янська

2) болгарська, македонська, словенська, хорватська, чорногорська

3) польська, чеська, словацька, верхньо- та нижньолужицька, кашубська, полабська, словінська

4) старослов’янська, полабська, словінська, кашубська, русинська
24. Міжнародна федерація перекладачів (FIT), була заснована у:

1) 1954 р.

2) 1945 р.

3) 1976 р.

4) 1987 р.
25. Перехід з однієї мови на іншу при двосторонньому перекладі за часом є:

1) обмеженим

2) необмеженим

3) як обмеженим, так і необмеженим

4) поступовим
Декан філологічного факультету Пилипчук С.М.
ЗРАЗОК ФАХОВИХ ВСТУПНИХ ВИПРОБУВАНЬ

на здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр»
Спеціальність “Мова та література (
чеська)”

Львівський національний університет імені Івана Франка


“Затверджую” ______________2017 р.
Ректор проф. В. П. Мельник
№ особової справи ___________________Варіант___2___
НАПРЯМ "ЧЕСЬКА МОВА ТА ЛІТЕРАТУРА"

Вказівки: Виконайте завдання й у дужках (….) запишіть номер правильної відповіді.
1. Pračeské depalatalizace proběhly:

1) v 10.–12. stoletích

2) do 8. století

3) v 13. století

4) v 14. století
2. Fonetická transkripce slova zpěv má tuto podobu:

1) [spěv]

2) [zpjef]



3) [spěf]

4) [spjef]
3. Určete variantu, v níž všechna slova mají správnou pravopisnou podobu:

1) Proslýchá se, že za bývalým mlýnem bude nový mládežnický tábor.

2) Proslíchá se, že za bývalým mlýnem bude nový mládežnický tábor.

3) Proslýchá se, že za bývalým mlínem bude nový mládežnický tábor.

4) Proslýchá se, že za bivalým mlýnem bude nový mládežnický tábor.
4. Vyberte variantu, kde je slovo utvořené na základě modifikační kategorie:

1) dobrota

2) inženýrka

3) abstraktnost

4) prsten
5. Slova shodná ve zvukové, ale odlišná v grafické podobě označujeme jako:

1) paronyma

2) homofona

3) homonyma

4) homografa

6. Vyberte variantu, ve které všechna uvedena substantiva jsou jména hromadná:

1) mléko, nervstvo, zelenina, panstvo, ledoborec

2) lidstvo, stromoví, kamení, studentstvo, nádobí

3) nářadí, slovník, posluchačstvo, poli

ka, roj


4) topivo, vrboví, vzdělanectvo, brýle, pohovka
7. Vyberte variantu, kterou tvoří jen správné tvary komparativu:

1) slušnější, skromější, normálnější, tmavější, bledší

2) nadanější, delší, kulatější, křehčí, horší

3) lehkomyslnější, jednodušejší, tvrdější, krutější, větší

4) šikovnější, hezčejší, ubožejší, tenčí, těžčejší
8. Označte správný tvar:

Mluvíte o _____________.

1) její bratru Martinu

2) její bratru Martinovi

3) jejím bratru Martinovi

4) jejímu bratru Martinu


9. Určete variantu, v níž číslovka je správně napsána slovy:

V obchodě s hudebními nástroji nám nabídli 2 housle, italské a české.

1) dvě

2) dvojí


3) dva

4) druhého


10. Vyberte variantu, kterou tvoří jen správné tvary komparativu:

1) veseleji, dražeji, hlouběji, měkčeji, ticheji

2) hloub, rychleji, vědeckeji, lépe, brzeji

3) snáze, déle, klidněji, chuději, dříve

4) lidštěji, blížeji, máleji, vědoměji, více
11. Vyberte variantu, v níž všechna slovesa patří k 3. slovesné třídě podle kmene prézentního:

1) ovlivňovat, existovat, konkurovat, dominovat, myslit

2) cestovat, děkovat, potřebovat, milovat, žít

3) telefonovat, komunikovat, motivovat, investovat, objevit

4) slibovat, směřovat, prosit, spojovat, identifikovat
12. Určete typ vedlejší věty v souvětí „Radil jsem mu, aby koupil mamince kytici růží“:

1) vedlejší věta podmětná

2) vedlejší věta předmětná

3) vedlejší věta přívlastková

4) vedlejší věta příslovečná
13. Якою мовою було створено перші пам'ятки чеського письменства?

1) Чеською

2) Німецькою

3) Грецькою

4) Старослов'янською

14. Який чеський король причетний до створення університету в Празі?

1) Пршемисл Отакар ІІ

2) Вацлав ІІ

3) Карл ІV

4) Їржі з Подєбрад


15. Хто написав поему «Король Лаврін»?

1) К. Гавлічек-Боровський

2) Я. Неруда

3) В. Галек

4) Г. Прейсова
16. Характерною особливістю творів другої половини ХІХ ст., написаних у дусі натуралізму є

1) персонажі виховані у патріотичному дусі

2) персонажі діють згідно інстинктів і не відповідають за власні вчинки

3) персонажі займають виключно сторону добра або зла

4) велика роль відводиться образу природи
17. Що з переліченого є характерним явищем для розвитку чеської літератури кінця ХІХ − поч. ХХ ст.?

1) Проникнення численної кількості модерних течій з європейських літератур

2) Зародження реалізму

3) Масова еміграція чеських письменників закордон

4) Розвиток підпільної літератури та так званого «саміздату»
18. З чотирьох варіантів відповідей виберіть той, де ім’я автора відповідає назві твору

1) С. Чех – «Нові пісні»

2) К. Свєтла – «Бабуся»

3) В. Галек – «Малостранські оповідання»

4) Я. Неруда – «Сільські пісні»
19. Який з наведених романів належить Я. Моравцевій?

1) «Натюрморт з цитаделлю»

2) «Переферія»

3) «Година тиші»

4) «За тобою тінь»
20. Як називається роман К. Тучкової (сучасної чеської письменниці), присвячений Україні та давнім українським традиціям?

1) «Світанок над язичництвом»

2) «Житковські богині»

3) «Моя богине!»

4) «Аміс та Амін»
21. Автором патріотичної поезії «Спів рідної землі» («Zpěv rodné zemi»), у якій висловлена надія на світле майбутнє чеського народу, є

1) Ї. Волькер

2) Й. Гора

3) Ст. К. Нейман

4) Р. Тєсноглідек
22. Термін “фольклор” запровадив у науку:

1) німецький письменник та науковець Я. Гримм

2) польський науковець А. Фішер

3) англійський науковець В. Томс

4) український письменник та науковець І. Франко
23. У лексиці праслов’янської мови представлені назви дерев, характерні для зони:

1) високогірної

2) лісової

3) степової

4) пустельної
24. Із східних літератур першим почав перекладати:

1) А. Кримський

2) П. Грабовський

3) М. Зеров

4) М. Шашкевич
25. Трансформація складного речення в просте при перекладі – це:

1) перестановка

2) добавлення

3) опущення



4) заміна
Декан філологічного факультету Пилипчук С.М.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал