Зміст візитна картка мета порфоліо Резюме



Скачати 391.24 Kb.
Дата конвертації13.12.2016
Розмір391.24 Kb.




Зміст

1.ВІЗИТНА КАРТКА………………………………………………3

Мета порфоліо…………………………………………………….4

Резюме………………………………………………………………5

Загальні відомості…………………………………………………6

2.ОСВІТА…………………………………………………………...9

Учбові заклади……………………………………………………...10

Курсова підготовка………………………………………………..11

3.МЕТОДИЧНА СКРИНЬКА…………........................................12

Проблема школи, МО, вчителя…………………………………..13

Перспективний план роботи…………………………………….13

Принципи, правила, напрямки роботи……………………………………14

Методичні наробки………………………………………………………………….16

Результативність роботи у професійних конкурсах……………17

4.САМООСВІТА…………………………………………………………………………..18

Тема,напрямки самоосвіти……………………………………………………..19

Виступи і доповіді…………………………………………………………………….20

Відкриті уроки………………………………………………………………………….20

5.ТВОРЧА ЛАБОРАТОРІЯ……………………………………………………………22

Розвиток творчої компетентності учнів……………………………..23

Робота з обдарованими дітьми……………………………………………..30

Творча робота учнів………………………………………………………………..36

Результати участі в конкурсах, олімпіадах………………………….36

6.ВИХОВНА РОБОТА………………………………………………………………….38

Напрямки, етапи виховної роботи………………………………………..39

Виховні заходи………………………………………………………………………….41

Позашкільна виховна робота…………………………………………………43

7.ПЛАНИ НА МАЙБУТНЄ…………………………………………………………..44



g:\201109a0\08092011379.jpg





  • здобуття практичних навичок;

  • проаналізувати, узагальнити і

систематизувати результати і досвід своєї

роботи;

  • забезпечити відслідковування індивідуального

прогресу;

  • об'єктивно оцінити свої можливості;

  • систематизувати навчальні матеріали і

  • напрацювання для демонстрації адміністрації

закладу;

  • фіксувати зміни й зростання за певний час;

  • сформувати план подальшого професійного

зростання.

Особисті дані: Народилася у селі Тухля, на Львівщині, 42 роки, заміжня, є двоє дітей.

Адреса: Миколаївська обл., Березанський р-н, с.Рибаківка, вул..8 Березня,1/6
Мета: Набуття кваліфікації і життєвого досвіду , стабільність організації, мати

дружній колектив ,набути професійний ріст в навчально – учбовому

закладі.
Освіта: 1985-1989 Навчалася у Новобузькому педучилищі за спеціальністю вчитель

початкових класів.

1991-1998 Навчалася у Миколаївському педінституті (заочно) за

спеціальністю вчитель математики.



Трудовий досвід: З 1989р. працюю в Рибаківській ЗОШ вчителем початкових

класів.
Нагороди:



Навички: Робота Windows, робота з програмами MS Office,

Internet - користувач.

Ділове спілкування, робота з людьми. Терпіння, розсудливість, людяність,

толерантність. Комунікабельна , відповідальна, старанна, тактовна, уважна,

цілеспрямована, неконфліктна, ініціативна; хороша пам’ять, здатність до

аналітичного і творчого мислення, швидко навчаюсь новому.



Мови: Українська – рідна, російська – вільно.

Інтереси: Психологія, педагогіка, техніка вишивки, паперопластики, бісероплетіння,

комп’ютерна графіка, музика. Люблю

малювати та змальовувати, маю художній смак, цікавлюся усім новим та

оригінальнім, читаю пізнавальну літературу, люблю працювати з дітьми.





Рекомендації:

Будуть надані за вимогою


c:\users\катя\desktop\новооо\новоооооооооо\snc01258.jpg



Така дісталась вже нам робота

Є в ній і радість, та є й турбота,

Є вічний пошук, безсонні ночі,

Та гріють душу дитячі очі.

Н. П. Уткіна

МІСЦЕ РОБОТИ: Рибаківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

ПОСАДА: вчитель початкових класів

СТАЖ РОБОТИ: 23 роки

КАТЕГОРІЯ: І категорія



Мети досягає той,

хто її прагне.

«Хай буде вчитель

Дзеркалом добрих звичаїв:

і чого навчає або навчати

збирається , те саме ,як

на зразкові , хай показує

на самому собі.»

Ніколи не зупиняюсь на досягнутому.

«Относись к людям так, как бы

ты хотел, чтобы они

относились к

тебе»


  • Розвивати, навчати і виховувати особистість одночасно.

  • Створення здорового мікроклімату в дитячому колективі, формування позитивних емоцій, взаємин їх регулювання та корекція.

  • Створення умов для розвитку інтелекту школярів, їхніх здібностей, пізнавальних інтересів.

  • Сприяти самореалізації особистості та всебічному розвитку.

  • Враховувати індивідуальні, вікові та психологічні особливості учнів.


Во всём мне хочется дойти

До самой сути.

В работе, в поисках пути,

В сердечной смуте.

До сущности протекших дней,

До их причины,

До оснований, до корней

До сердцевины.

Всё время схватывая нить

Судеб, событий,

Жить, думать, чувствовать, любить,

Свершать открытья…

Борис Пастернак


















Миколаївський інститут післядипломної освіти

«Загальна підготовка із впровадженням програми Intel»

Компетентнісний підхід у навчанні





Місія школи:   формування особистості, орієнтованої на досягнення успіху в різних сферах діяльності.

Проблемна тема школи: h:\x_fce280da.jpg

практичне застосування

педагогічних технологій на засадах компетентнісно-

орієнтованого навчання для розвитку навчальних

та творчих здібностей учнів.

 Задачі школи:



  • формування життєвих компетентностей;

  • підвищення мотивації до навчання;

  • формування здорового способу життя.

 Методична тема:   формування особистості в системі компетентнісно- орієнтованого підходу до навчання та виховання.

Моя проблемна тема: розвиток творчої компетентності молодших школярів.Перспективний план роботи над темою

«Розвиток творчої компетентності молодших школярів».

1 етап

інформаційно-діагностичний 2012-2013 н.р.

Вивчення методичної бази з проблемної теми


2 етап

практичний 2013-2014 н.р.

Втілення ідей вчителя в роботі з проблемної теми



3 етап

творчий 2014-2015 н.р.

Розвиток педагогічної творчості з методичної теми.


4 етап

результативний 2015н.р.

Розгляд досягнутих результатів з теми.


5 етап

підсумковий 2015-2016 н.р.

Підбиття підсумку з проведеної роботи. Звіт.




індивідуальний систематичність, різноманіття

характер регулярність форм, методів

усебічність об’єктивність диференційований

підхід

гласність єдність вимог наступність,

доступність

науковість наочність

Те, що я чую, я забуваю.

Те, що я бачу, я пам’ятаю.

Якщо я чую, бачу, обговорюю, й роблю, -

Я здобуваю знання і навички.

Якщо я передаю знання і досвід іншим,

Я стаю майстром.»

Впроваджувати

інноваційні методи

навчання і виховання

Створити умови

для всебічного

розвитку дитини

Розвивати

творчі здібності

учнів

Сприяти

самоактуалізації

творчого потенціалу

учня

Здійснювати

диференційне

навчання

Приділяти увагу

самоосвіті вчителя

і учня


«



Майстерність вчителя – це

  • гармонія,

  • свідома поведінка,

  • уміння спрямувати активність особистості на її розвиток,

  • передбачений і точний розрахунок,

  • найкраще досягнення результату.

Правила педагогічної майстерності:

  • «Ніколи не зупинятися на досягнутому»,

  • займатися самоосвітою «Вчити і вчитися самій»,

  • ділитися з дітьми своїм досвідом,

  • відповідати сучасності та змінам у системі реформування освіти,

  • намагатися бути прикладом для дітей у всьому.

Навчально – виховний процес повинен:

відповідати вимогам сучасності;

мати особистісно-орієнтовану спрямованість;

надавати можливість диференціації навчання;

створювати умови для розвитку і самореалізації кожної особистості через самодіяльність, активність і життєтворчість;

давати можливість реалізовувати творчі можливості у процесі діяльності.



Портфоліо

вчителя і учня

початкових класів


“Портфоліо учителя і учня

початкових класів”





Творчі завдання

для учнів

1-4 класів

Олімпіади, конкурси,

задачі

Досвід

роботи

вихователя

ГПД.

Автор

Мец Н.М.

Формування навичок

каліграфічного

письма

Укладач:

вчитель початкових класів

Мец Наталія Михайлівна

Рибаківка


“Робота на обласний конкурс-огляд

Пришкільний табор “Антошка”2008рік






Збірки та посібники



Презентація для

батьків

Вирушаємо



до країни Знань”

Перший раз

у перший

клас

Збірка

уроків,

позакласних заходів

для учнів 1-4 класів

2007 р. – І місце в обласному конкурсі на кращу розробку

навчальної екскурсії в номінації «Навчальна

екскурсія по екологічній стежці».

2007 р. – Грамота за якісну організацію навчально-вихов-

ного процесу, за активну участь в екологічних

конкурсах.

2008р. – І місце в обласному конкурсі на кращу збірку

присвячену захисту вивільги – птаха 2007 року.

2009р. – Грамота відділу освіти Березанської райдерж-

адміністрації за результатами 2008-2009 н.р.

та підсумками атестації.







«Самостійна робота учнів на уроках» 2004-2009

«Організація групової роботи на уроках математики» 2010-2011

«Розвиток творчої компетентності молодших школярів» 2011-2014

  • Самореалізація особистості

  • Самооцінка діяльності

  • Самоаналіз уроків, виховних

заходів

  • Самоконтроль

  • Самокритичність



Листопад 2009

Шкільне методоб `єднання вчителів молодших класів



Роль книги у формуванні особистості учня початкової школи.

Березень 2010

Шкільне МО вчителів початкових класів



Інтернет для самовираження та самопізнання.

Березень 2010

Семінар вчителів поч..кл. в Краснопіллі



Звіт-проекти «Я і Україна»

Вересень 2010

Шкільне методоб `єднання вчителів молодших класів



«Режим дня в ГПД».

Вересень 2010

Участь в семінарі кер. МО вчителів молодших класів



Організація навч.-вих. процесу.

Ведення шкільної документації.



Березень 2011

Шкільне методоб `єднання вчителів молодших класів




Розвивальне навчання як засіб розвитку творчої особистості учня.

Листопад 2011

Проведення семінару з ГПД



Організація проведення самопідготовки.

Лютий 2012

Шкільне МО вчителів початкових класів



Профорієнтація в школі.


2004рік

«Життя – найвища цінність» з курсу «Я і Україна», основ здоров`я

Математичний КВК «Рахуємо в межах 20»

Подорож до країни Знань «Букви всі ми знаємо, швидко ми читаємо»

2005рік

«Батьківщина моя - Україна» з курсу «Я і Україна»

Захист дитячих проектів «Українські народні свята»

Урок – звіт з позакласного читанання «Сторінками улюблених книг»

Урок розвитку зв’язного мовлення “Загадковий світ птахів. Складання загадки”

2006 рік

Інтелектуальна гра «Математичний колейдоскоп»

Захист дитячих проектів «Усна народна творчість»

Знаходження значень виразів на сумісні дії першого ступеня та виразів із дужками. Задачі з буквеними даними.

Урок розвитку зв’язного мовлення “Книга — джерело знань”. (Складання тексту- міркування.)

Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розвязування рівнянь.

2007 рік

«Моя країна – Україна» з курсу «Я і Україна»

Брейн – ринг «Вогонь – друг, вогонь – ворог» з осонв здоров`я

Телепередача «Дивовижне поряд» .Захист дитячих проектів з курсу «Я і Україна», тема «У світі тварин»

2008 рік

Урок з правил дорожнього руху

Урок з основ здоров'я “Дії у надзвичайних ситуаціях”

Урок – практикум «Евакуація»







Творчість – це не сума знань, а особлива спрямованість інтелекту,

особливий зв'язок між інтелектуальним життям особистості і прояви

її сил в активній діяльності.

В.Сухомлинський

Компетентність творчої діяльності передбачає виявлення творчого потенціалу учнів, логічного, образного мислення, створення умов для розвитку творчої особистості.

Одним із стратегічних завдань є особистісний підхід до молодших школярів, гуманістичний підхід, індивідуальність пізнавальних здібностей, диференціація навчання і виховання, допомога особистості пізнати себе , самовизначитись та самореалізуватись; творча особистість повинна працювати під девізом «Допоможи мені це зробити самому».



Шляхи формування творчої компетентності учнів:

  • вміння бачити та сформулювати проблему;

  • вміння знаходити нові рішення;

  • вміння діяти в нестандартних ситуаціях;

  • активізація творчих здібностей учнів;

  • реалізація творчого потенціалу учнів.

Діяльність вчителя направлена на стимулювання творчісті учнів, використання інтерактивних методів, проведення нестандартних уроків, організування дослідницької роботи учнів.

Діяльність учнів полягає в тому, щоб він умів бачити проблеми, шукати шляхи їх подолання, генерувати ідеї, спланувати та організувати свою діяльність тощо.

Існують деякі рекомендації педагогам щодо розвитку творчої компетентності особистості.

Розвиток творчої компетентності учнів повинен мати науковий, системний, комплексний характер i ґрунтуватися на результатах моніторингових досліджень.

Навчання творчо розвинених дітей в умовах загальноосвітньої школи повинне проходити на основі принципів iндивiдуалiзацiї i диференцiацii навчально-виховного процесу.

Iндивiдуалiзацiя навчання в загальноосвiтнiх школах може здійснюватися за допомогою органiзацiї iндивдуального навчального плану i навчання за ндивiдуаньними програмами з окремих навчальних предметах. Робота з iндивiдульного плану й упорядкування iндивiдуальних програм навчання припускає використання сучасних iнформацiйних технологій (у тому числі дистанційного навчання), у рамках яких творчо розвинена дитина може одержувати адресну iнформацiйну підтримку залежно вiд своїх потреб.

Істотну роль в iндивiдуалізації навчання може зіграти наставник (тьютор). Тьютором може бути висококвалiфiкований спецiалiст, готовий узяти на себе iндивiдуальну роботу з конкретною творчо розвиненою дитиною. Основне завдання наставника — на основі діалогу i спільного пошуку допомогти своєму пiдопiчному виробити найбільш ефективну стратегію iндивiдуальното розвитку, спираючись на розвиток його здібностей до самовизначення i самоорганiзацi. Значения роботи наставника, тобто дорослого, шанованого й авторитетного спецiалiста, полягає у встановленні точок дотикання iкдивідуальної своєрiдностi творчо розвиненої дитини, особливостей її способу життя i рiзноманiтних варiантiв змісту освіти.

На жаль, сучасна практика навчання зводиться в основному до навчання за iндивiдуальними програмами в одній предметній галузі, що не сприяє розкриттю інших здібностей дитини, які лежать поза нею. Треба також стежити за тим, щоб робота за iндивiдуальними програми, що включає i навчання через екстернат, не призводила до відриву дитини від колективу ровесників.

Заняття за вільним вибором — факультативні й особливо органiзацiя малих груп — більшою мірою, ніж робота в класі, дозволяють реалізувати диференцiацiю навчання, що припускає застосування різних методів роботи. Це дає змогу врахувати рiзноманiтнi потреби i можливості творчо розвинених дітей.



Достатньо перспективною, починаючи зі старшого пiдлiткового віку, є диференцiацiя освітнього процесу на основі спецiалiзацiї навчання творчо розвинених школярів (поглибленого проходження навчальних предметів), що припускає використання рiзноманiтних типів змісту i методів роботи, врахування вимог iндивiдуального підходу. Ця форма навчання особливо актуальна для тих творчо розвинених дітей, у яких до кінця пiдлiткового віку сформувався стійкий інтерес до визначеної галузі знання.

Значні, ще не використані можливості містяться в такій формі роботи з творчо розвиненими дітьми, як органiзацiя дослідницьких секцій або об’єднань, що надають учням не тільки можливість вибору напрямку дослідницької роботи, але й iндивiдуального темпу i засобу просування в предметі.

Програми роботи з творчо розвиненими дітьми, побудовані на постійному ускладненні i збiльшеннi обсягу навчального матеріалу, мають iстотнi недоліки. Зокрема, ускладнювати програму, не викликаючи перевантажень, можна тільки до визначеної межі. Подальший розвиток можливостей учня повинен відбуватися в рамках його дослідницької роботи, тому що розвивати творчі здiбностi дитини можна лише через залучення її до творчого процесу.

Дослідницька діяльність забезпечує більш високий рівень системності знання, що виключає його формалізм.



Головні стратегії навчання здібних учнів

Можна виділити чотири стратегії навчання, що можугь застосовуватися в різних комбiнацiях. Кожна стратегія дозволяє по-своєму враховувати вимоги до навчальних програм для здібних дітей.

1.Стратегія прискорення

2. Стратегія поглиблення

3.Стратегія збагачення

4.Стратегія проблематизація

Аналіз психолого-педагогічної літератури дозволив нам визначити основні шляхи розвитку творчої компетентності в навчально-виховному процесі:


  • проблемний підхід у навчанні;

  • самостійна робота творчого характеру;

  • впровадження технічних засобів навчання;

  • індивідуальний підхід у навчанні та вихованні;

  • впровадження розвивальних творчих ігор;

  • розв’язування творчих завдань.

Під час моніторингових досліджень i розвивальних занять важливо утворювати позитивне психологічне тло. Недооцінка цього фактора гальмує розвиток учнів. Неодмінна умова проведення занять — позитивна підтримка особистості дітей. При проведені занять виключена будь-яка критика особистості та дiяльностi дітей; приймається i заслуховується все, що робиться.

Необхідно додержуватися деяких вимог до мовлення ведучого:

• описувати свої почуття, називати конкретні факти або деталі, що сподобалися;

• виражати подив i захоплення всім, що роблять і говорять діти на цих заняттях;

• часто вживати такі слова, як: «молодець», «прекрасно», «добре», «дуже приємно», «розумниця», «красиво», «відмінно», «блискуче» тощо;

• якщо щось дратує, то звертатися до пояснення правил проведення цих занять, а не критикувати особистість учня;

• в кожному занятті знаходить щось позитивне i називати це.
Можливості навчальних предметів(початкова ланка) щодо формування компетентності творчої діяльності.

У своїй роботі використовую інтерактивні тенології кооперативного навчання, колективно-групового навчання, технології ситуативного моделювання, опрацювання дискусійних питань. Використовую технологію критичного мислення; дослідницькі, інформаційні, прикладні-практикоорієнтовані, творчі, ігрові типи проектів. Застосовую комп’ютерні технології, музичний супровід уроків. Демонструю документальні фільми з певних тем.

.

Успішно реалізую такі стратегії:



• «мозковий штурм»;

• асоціативний кущ;

• ґронування;

• дискусійна сітка;

• діаграма Вена;

• запитання до автора;



• мікрофон;

• авторське крісло;

• ЗХВ (Знаю. Хочу знати. Вивчу).
На уроці читання творча дитина при пiдготовцi до уроку використовує матеріал, що розширює обрії пізнання творчості письменників— казкарів. Крім того, вона може намалювати iлюстрацiю до тексту за своєю уявою, дати характеристику героям, скласти вірш за опорними словами, пiдiбрати загадки, прислів’я до теми. Впровадження методики ТРВЗ.

На уроках української мови використовую творчий підхід до вибору теми творів, раціонально підбираю творчі завдання;

реалізую нестандартні форми проведення уроків, що передбачає активізацію творчого потенціалу учнів, інтегрованих уроків, дебатів, круглого столу ; проводжу тижні української мови та літератури, української пісні.



На уроках математики передбачається використання логічних вправ, головоломок, софiзмiв, розв’язання задач різними способами, пошук раціональних шляхів розв’язання; тести, кросворди; складання казок, віршів; аналізування та розв’язання прикладів, рівнянь, задач підвищеної складності логічного характеру; самостійне складання учнями задач, тестів, питань до теми; проведення математичних тижнів .

На уроках природознавства використовуються завдання творчого характеру: складання кросвордів, участь у конкурсах i олiмпiадах, дослідницька дiяльнiсть учнів; залучення учнів до реалізації творчих робіт та проектів; підготовка повідомлень за завданням вчителя. Передбачається складання казок, вiршiв, проведення інтелектуальних конкурсів, написання творів та переказів, розробка дiалогiв з визначеної теми, створення кросвордів, ребусів, композицій, добір музичних фрагментів до художніх картин, побудова генеалогічного дерева своєї родини, випуски стiнноi газети. Проектна діяльність.

На уроках образотворчого мистецтва

Відомий український педагог В. Сухомлинський писав: «Дитячий малюнок, процес малювання — це частка духовного життя дитини. Діти не просто переносять на папір щось із навколишнього світу, а живуть у цьому світі, входять у нього як творці краси, дістають насолоду від неї»

Організовуючи інтерактивне навчання, моделюю життєві ситуації, використовую рольові ігри, казку, спільно розв’язую проблеми Крім цього, проводжу з учнями різноманітні конкурси: «Конкурс чомучок»,»Лист в малюнках», змагання, хвилинки-цікавинки; даю творчі завдання: «Домалюй, щоб…», «Спостережливе око», «Намалюй навпаки», «Відгадай», «Чарівник», «Знайди схожий предмет». Музичний супровід створює особливий музичний світ — світ високих почуттів, високого емоційного напруження, допомагає створити творчу атмосферу під час малювання.



Я вчу малювати пальчиками та долоньками, Малювання точками, лініями, штрихамиМалюнки свічкою, техніка гратажДля креативного малювання учні використовують різні матеріали та інструменти: фарби, пензлики, олівці, листя, зубні пасти, зубні щіточки, трубочки, нитки, свічки, піпетки, соски, ковпачки та ін. Також складаю з ними казки, оповідання, розвиваю їхню творчу уяву.

Функції вчителя на уроці

  • психолог

  • партнер

  • помічник

  • співробітник

  • носій інформації

  • авторитетна, довірена особа

  • «психотерапевт»

  • актор

Спрямованість учителя на уроці

  • активність

  • самостійність

  • допитливість

  • упевненість

  • відповідальність

  • почуття власної гідності

Стиль спілкування педагога з дітьми

  • діалогічний

  • демократичний

  • орієнтований щодо зміцнення фізичного та психічного здоровя та емоційного комфорту

  • допомоги

  • особистісного розвитку

  • суб’єкт-суб’єктний

Проведні методи навчання і виховання

  • самостійна практична діяльність учнів (у співпраці з дорослими)

  • відверті та щирі бесіди-діалоги

  • спостереження

  • дослідно-пошукова діяльність

  • принцип свободи вибору, підбадьорення

  • схвалення

  • впевненість в успіху




Риси творчої особистості:

• готовність до ризику;

• імпульсивність, оригінальність та незалежність суджень;

• нерівномірність успіхів у навчальних предметах;

• почуття гумору та схильність до жарту;

• небажання сприймати щось на віру, критичний погляд на такі речі, що немовби повинні стати «священними»;

• сміливість уяви та думки.

Стосовно школярів можна виділити низку ознак, що засвідчу-

ють про можливу обдарованість в тій або іншій сфері:
• легкість навчання і засвоєння навчального матеріалу;

• тривала концентрація уваги, багатий словниковий запас, здатність до абстрактного мислення;

• схильність до дискусії з учнями і педагогами, неприйняття суворих вимог дисципліни;

• допитливість, винахідливість, наполегливість, цілісність, високі ідеали;

• підвищене почуття гумору, гостра реакція на несправедливість

тощо.


Основні недоліки в педагогічній діяльності:
• учителі часто не прагнуть до виявлення обдарованих дітей у своєму класі; це часто пов’язано зі слабкою психологічною підготовкою, відсутністю систематичних знань про обдарованих дітей, недостатнім розвитком дослідницьких навичок, відсутністю методик навчання обдарованих дітей;

• учитель часто не має нагоди організувати індивідуальне навчання обдарованої дитини.



Принципів виявлення обдарованих дітей:

• комплексний характер оцінювання різних аспектів поведінки та діяльності;

• тривалість ідентифікації;

• аналіз дій дитини у тих сферах діяльності, що максимально відповідають її нахилам і здібностям;

• використання тестів та тренінгових методик;

• переважна опора на сучасні методи діагностики.



Три групи особистісних характеристик інтелектуально-

творчого потенціалу дитини (за О. Савенковим):
інтерактивні особистісні характеристики (допитливість, над-

чутливість до проблем, прогнозування, словниковий запас, здатність до оцінювання);

характеристики сфери розумового розвитку (оригінальність

мислення, гнучкість мислення, продуктивність мислення, класифікація і категоризація, висока концентрація уваги, пам’ять);

характеристика сфери особистого розвитку (захопленість за-

вданням, перфекціонізм — прагнення доводити продукт будь- якої своєї діяльності відповідно до найвищих вимог, нонконформізм — прагнення протистояти думці більшості, лідерство, змагальність, широта інтересів, гумор).

Отже, система психічних характеристик складає основу особистісного

потенціалу дитини, її обдарованості.

Спираючись на особистісні характеристики інтелектуальнотворчого потенціалу, виявляючи обдарованих і здібних дітей, необхідно відстежувати і вивчати такі характерні особливості:

• інтелект;

• креативність;

• соціальна компетентність;

• психологічні здібності;

• некогнітивні особливості характеристики (використання опиту-

вальників);

• характеристики шкільного і сімейного оточення;

• досягнення, захоплення.

Анкета для батьків для визначеня здібностей дитини

За допомогою цієї анкети, що містить дослідження різних спеціальних здібностей, ви можете з’ясувати, якими з них володіє ваша дитина. Нижче перераховано вісім галузей, у яких дитина може виявити свої таланти, і подано їх характеристики.



Як користуватися анкетою

1. Уважно прочитайте запитання.

2. Дайте оцінку кожній з якостей у балах (за 5-бальною системою):

5 балів — така якість сильно виражена у вашої дитини;

4 бали — виражена вище середнього;

3 бали — виражена середньо;

2 бали — слабо виражена;

1 бал — зовсім не виражена.

3. Підсумуйте бали за всіма якостями у межах кожної з галузей.

Загальну кількість набраних балів у межах кожної галузі розділіть на кількість запитань у цій галузі.

4. Спробуйте скласти графічне зображення здібностей вашої дитини. Для цього на горизонтальній осі позначте вісім галузей здібностей,

на вертикальній відзначте отриманий для кожної з них середній бал. Ви отримаєте ламану лінію — профіль здібностей вашої дитини.

Ця анкета — своєрідна опорна схема для спостережень за дитиною. Запропоновані характеристики здібностей допоможуть вам проаналізувати її поведінку, розумовий і фізичний розвиток. Звісно, анкета не вичерпує всіх особливостей поведінки дитини, тому, за необхідності, додайте власні характеристики її здібностей.

Здібності до заняття науковою діяльністю

1. Висловлює думки точно (в усній або письмовій формі).

2. Читає книги, науково-популярні видання, дещо випереджаючи своїх однолітків.

3. Здатна розуміти абстрактні поняття, установлювати взаємозв’язки, узагальнювати.

4. Володіє сенсомоторною координацією (відмінно фіксує те, що бачить, і чітко записує те, що чує).

5. Після уроків плюбляє читати науково-популярні журнали і книги.

6. Не сумує, якщо проект або нова ідея не підтримані вчителями, батьками або якщо її експеримент не вдався.

7. Намагається з’ясувати причини і сенс подій.

8. Проводить багато часу над створенням власних «проектів»: конструюванням, побудовою, збиранням.

9. Любить обговорювати наукові події, винаходи, часто замислюється над цим.

10. Пластична і відкрита до всього нового, не зациклюється на старому. Любить випробовувати нові способи розв’язання життєвих проблем, не використовує вже випробувані варіанти, не боїться нових спроб, завжди перевіряє нові ідеї та може від них відмовитися лише після експериментальної перевірки.

Разом: _____

Музичні здібності

1. Дуже швидко і легко відгукується на ритм і мелодії, завжди вслуховується в них.

2. Добре співає.

3. У гру на інструменті, в пісню або танець вкладає багато енергії та відчуттів.

4. Любить музичні записи. Прагне піти на концерт або туди, де можна послухати музику.

5. У співі або музиці передає відчуття, свій стан.

6. Вигадує оригінальні, власні мелодії.

7. Добре грає на якому-небудь інструменті.



Разом: _____

Технічні здібності

1. Добре виконує завдання з ручної праці.



2. Цікавиться механізмами і машинами.

3. Захоплюється конструюванням машин, приладів, авіамоделей,

поїздів, радіоприймачів.

4. Може легко полагодити зіпсовані прилади, використовувати старі деталі для створення нових виробів, іграшок, приладів.

5. Знається на «прихмах» механізмів, любить загадкові поломки і запитання на «пошук».

6. Любить малювати креслення та ескізи механізмів.

7. Читає журнали і статті про створення нових машин і механізмів.

Разом: _____

Літературна обдарованість

1. Може легко побудувати розповідь, починаючи із зачину і завершуючи розв’язанням якого-небудь конфлікту.

2. Доповнює чимось новим і незвичайним, коли розповідає про знайоме і відоме всім.

3. Дотримується лише необхідних деталей у розповідях про події,

усе неістотне відкидає, залишаючи найголовніше й найхарактерніше.

4. Розповідаючи про щось, уміє дотримуватися обраного сюжету,

не втрачає основної думки.

5. Обирає в своїх розповідях такі слова, що добре передають емоційний стан героїв, їх почуття.

6. Уміє передавати деталі, що важливі для розуміння події, і в той

же час притримується основної лінії подій, про які любить розповідати.

7. Любить писати розповіді та вірші.

8. Змальовує в розповідях своїх героїв живими, передає їх почуття, настрій, характер.



Разом: _____

Артистичні здібності

1. Легко перевтілюється в іншого персонажа, людину тощо.

2. Розуміє і добре змальовує конфлікт, коли має можливість розіграти певну драматичну ситуацію.

3. Передає почуття мімікою, жестами, рухами.

4. Прагне викликати емоційні реакції у інших людей, коли про

щось із захопленням розповідає.

5. Легко передає почуття й емоційні переживання.

6. Змінює тональність і тембр голосу, якщо змальовує іншу людину.

7. Цікавиться акторською грою.

Разом: _____

Здібності до спорту

1. Енергійна і справляє враження дитини, яка потребує великого

обсягу фізичних рухів, щоб почуватися щасливою.

2. Любить брати участь у спортивних іграх або змаганнях.

3. Постійно досягає успіху в якому-небудь виді спорту.

4. Бігає швидше за всіх у класі.

5. Краще за інших координована в рухах, рухається легко і граціозно.

6. Любить ходити в походи, грати на відкритих спортивних майданчиках.

7. Уважає за краще проводити вільний час, граючи в хокей, баскетбол, теніс, футбол тощо.



Разом: _____

Інтелектуальні здібності

1. На заняттях все легко і швидко схоплює.

2. Має відчуття здорового глузду і використовує знання в практичних повсякденних ситуаціях.

3. Добре і зрозуміло міркує, не плутається в думках.

4. Відчуває зв’язок між однією подією та іншою, між причиною і наслідком.

5. Добре розуміє недомовлене, здогадується про те, що часто прямо не висловлюється дорослим, але мається на увазі.

6. Установлює причини вчинків інших людей, мотиви їхньої поведінки.

7. Швидко запам’ятовує почуте або прочитане без спеціального заучування,

не витрачає багато часу на повторення того, що потрібно запам’ятати.

8. Знає багато про проблеми і події, про які її однолітки і не здогадуються.

9. У дитини багатий словниковий запас, вона легко користується новими словами, точно висловлює свою думку.

10. Любить книги, що зазвичай читають не однолітки, а діти, старші на один–два роки.

11. Виконує складні завдання, що вимагають розумових зусиль.

12. Ставить багато запитань. Цікавиться багато чим і часто запитує про це дорослих.

13. Випереджає однолітків у навчанні на рік або два (тобто реально повинна б навчатися у старшому класі, ніж навчається зараз).

Часто нудьгує на уроці через те, що навчальний матеріал вже добре знайомий їй із книг, журналів, розповідей дорослих.

14. Оригінально мислить і пропонує несподівані відповіді, рішення.

15. Дуже сприйнятлива, спостережлива, швидко реагує на нове і несподіване.



Разом: _____

Художні здібності

1. На її малюнках — різноманітність предметів, ситуацій, людей (відсутня одноманітність у сюжетах).

2. Серйозно ставиться до творів мистецтва. Стає вдумливою і дуже

серйозною, коли бачить гарну картину, незвичайну скульптуру, красиво і художньо виконану річ.

3. Оригінальна у виборі сюжету, складає своєрідні композиції з кольорів, малюнків, каменів тощо.

4. Завжди готова використовувати який-небудь новий матеріал для

виготовлення іграшки, картини, малюнка, композиції, у будівництві на ігровому майданчику, в роботі з ножицями, клеєм.

5. Коли має вільний час, то охоче малює, ліпить, створює речі, що

мають художнє значення (прикраси для будинку, одяг тощо).

6. Малює і ліпить для того, щоб висловити свої почуття і настрій.



7. Цікавиться творами мистецтва, створеними іншими людьми. Може висловити власну оцінку, намагається відтворити те, що їй

сподобалося, у своєму малюнку або в зробленій власноруч іграшці, скульптурі.

8. Любить працювати з пластиліном, глиною, що дають можливість

змальовувати побачене в трьох вимірах.



Разом: _____

Розвиток обдарованої дитини в початковій школі

Вступ до школи є критичним періодом для шестирічної дитини, адже для успішного розв’язання проблеми необхідна психолого-педагогічна підтримка дітей.



Мета: забезпечити психолого-педагогічну підготовку вчителів

початкової школи до навчальної та виховної роботи з обдарованими дітьми.

Реалізація:

• протягом першого року навчання виявити рівень творчих можливостей, особистісні властивості, спеціальні інтереси та нахили дитини;

• розробити спеціальні навчальні матеріали для розвитку обдарованої дитини в початковій школі, що забезпечують закріплення й розвиток творчої обдарованості та спеціальних здібностей;

• визначити методи, що сприяють розвитку можливостей самовираження обдарованої дитини;

• сприяти прояву і реалізації широкого спектру захоплень дитини;

• спільно з батьками підтримувати обдаровану дитину в реалізації інтересів у школі та сім’ї;

• проводити різноманітні заняття для розвитку творчої обдарованості дитини.

У своїй роботі я застосовую такі методи роботи з обдарованими дітьми:
• дослідницький;

• частково-пошуковий;

• проблемний;

• проектний.


Форми роботи:

1. Класно-урочна (робота в парах, у малих групах), різнорівневі завдання, творчі завдання.

2. Консультації за проблемою, що виникла.

3. Наукові гуртки.

4. Дискусії.

5. Ігри.


Ефективними є і такі форми роботи, як:

• предметні олімпіади;



• інтелектуальні марафони;

• різні конкурси і вікторини;

• словесні ігри і забави;

• проекти з різної тематики;

• рольові ігри;

• індивідуальні творчі завдання тощо.

Ці методи і форми дають можливість обдарованим дітям обрати

відповідні форми і види творчої діяльності.



Дитячий проект «Дивовижне поряд», з теми «Тваринний світ», курс «Я і Україна»

Дитячий проект «Українські народні свята», курс «Я і Україна», українська мова і література, народознавство

Дитячий проект «Світ див», з теми «Рослинний світ», курс «Я і Україна»

Збірка казок, оповідань, віршів учнів

Випуск класної газети «Школярик»

Участь у конкурсах «Новорічна композиція», «Податки очима дітей», «Майстерня Умійка», виставки квітів, різноманітних змагань, участь у роботі шкільного та міського ярмарку, інтелектуальні ігри, КВК, театральна діяльність .



1007.gif

Творчій



підхід

Взаємо-

розуміння
Патріотизм

Толерантність

Розвиток

особистості

Формування

учнівського

колективу

Співпраця

вчитель-батьки
h:\школа 1кл\050920121192.jpg

Напрямки виховної роботи

  • громадянське виховання;

  • патріотичне виховання;

  • моральне та правове виховання;

  • виховання здорового способу життя;

  • екологічне виховання;

  • превентивне виховання;

  • сімейно-родинне виховання;

  • сприяння творчому розвитку особистості;

  • трудове виховання


У виховній роботі з метою розвитку творчих здібностей та сприяння самоствердженню стимулюється зайнятість дітей у роботі гуртків та студій за інтересами, залучення iх до самоврядування.

Проводжу інтелектуально-розвивальні ігри «Інтелектуальний марафон», «LG Еврика», «Найрозумніший» тощо, які сприяють розвитку творчого потенціалу. Створюю творчі групи за інтересами «Природознавці», «Літератори», «Мовознавці», «Юні математики», математичний КВК, гру-змагання «Дотепник», математична гра «що? де? коли?», ботанічний КВК, інтелектуальна гра «Колесо фортуни», «Авторалі», рольова гра «Я бачу людину», конкурс ерудитів «Тато, мама і я – читацька сім я », «О, щасливчик», пізнавальна – конкурсна гра «Зоряний час» для учнів 3 – 4 класів, конкурс «Космічна подорож», КВК «Казковий світ природи», літературні вікторини, вечори.



Розвиток соціальної компетентності у виховній роботі:

  • визначаємо актив класу разом з дітьми;

  • проводжу ток-шоу «За і проти», «Круглий стіл»;

  • залучаю учнів до підготовки заходів виховного характеру;

  • проводжу тематичні класні години;

  • проводжу дні самоврядування у класі.

Розвиток полікультурної компетенції у виховній роботі:

  • проводжу колективні творчі справи;

  • проводжу екскурсії до музеїв, памяток культури, на природу;

  • беремо участь з дітьми у фестивалі дружби, тижнів культури;

  • проводжу сімейні та спортивні заходи;

  • зустрічаємося з цікавими людьми;

  • проводжу акції милосердя;

  • організовую роботу «Скриньки довіри»;

  • проводимо анкетування разом з психологом.

Розвиток комунікативної компетенції у виховній роботі:

  • проведення колективно творчих справ, що сприяють активізації безпосереднього спілкування дітей;

  • проведення конкурсів декламаторів, конкурсів юних поетів, конкурсів міні творів;

  • організація роботи шкільного прес-центру

Розвиток інформаційної компетенції у виховній роботі:

  • випуск газети «школярик»;

  • співпраця з бібліотекою;

  • стимулювання учнів до оволодіння комп’ютерною грамотою;

  • проведення зустрічей з правоохоронцями, лікарями;

  • стимулювання пошуково-дослідницької роботи учнів.

Розвиток компетенції самоосвіти та саморозвитку особистості у виховній роботі:

  • організація клубів за інтересами у класі;

  • організація газетних рубрік;

  • проведення класних годин «Про що ви дізналися»;

  • залучення учнів до роботи у предметних гуртках;

  • залучення учнів до участі у предметних тижнях,олімпіадах;

  • організація конкурсів ерудитів, інтелектуальних ігор, КВК з метою активного самоосвітнього потенціалу учнів;

  • заохочення на класному рівні переможців конкурсів, олімпіад.











  • Сприяти участі дітей у всеукраїнських, міських та шкільних конкурсах, олімпіадах.

  • Працювати над розвитком творчої компетентності учнів, їх обдарованості.

  • Надсилати методичні наробки, уроки, виховні заходи до періодичних видань.

  • Створити власний сайт для обміну досвіду з колегами та тісної співпраці з батьками.

  • З метою підвищення педагогічної майстерності займатися самоосвітою.

  • Поповнювати свою відеотеку матеріали уроків, шкільних та позашкільних заходів, семінарів.

  • Приймати участь у професійних конкурсах.

  • Підвищити професійний категорію - атестуватися



Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал