Зміст передмова 2



Скачати 30.46 Kb.
Дата конвертації27.01.2017
Розмір30.46 Kb.

ЗМІСТ

ПЕРЕДМОВА 2



ПЕРЕДМОВА


У Державній національній програмі „Освіта” (Україна ХХІ століття) зазначається, що основним завданням сучасної школи української держави є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних цінностей, формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору, збагачення на цій основі інтелектуального, творчого, культурного потенціалу народу, підвищення його освітнього рівня, забезпечення кваліфікованими фахівцями. У Положенні про психологічну службу системи освіти України вказано, що вона у структурі освіти є складовою частиною державної системи охорони фізичного та психічного здоров’я майбутніх громадян і діє з метою виявлення та створення оптимальних соціально-психологічних умов для розвитку особистості. Психологічна служба сьогодні робить вагомий внесок у реформування системи освіти України, впровадження психолого-педагогічних інновацій, реалізацію національних, державних і міжнародних програм. Практичні психологи здійснюють діагностичну, корекційно-розвивальну, консультативну, реабілітаційну і просвітницьку роботу з усіма учасниками навчально-виховного процесу – учнями, вихованцями, студентами, вчителями, батьками. Така діяльність позитивно впливає на розвиток і формування особистості учнівської молоді України.

Одним зі стратегічних напрямів діяльності практичних психологів у системі освіти є консультативна робота як вид надання психологічної допомоги учасникам навчально-виховного процесу. Під час спеціально організованого консультування мають бути виявлені і актуалізовані додаткові психологічні можливості виходу людини з важкої життєвої ситуації. Отже, мета консультативної роботи психолога – виявити причини виникнення проблеми, допомогти людині її вирішити.

Особливе місце у консультативній роботі психолога займають проблеми становлення особистості старшокласників. В останній час збільшилася кількість учнів старших класів, які звертаються за психологічною допомогою до практичних психологів. До їх числа відносяться, зокрема ті, хто з певних причин не зміг повністю отримати середню освіту, учні-суїциденти, правопорушники, молоді люди, які страждають алкогольною чи наркотичною залежністю, тощо.

Отже, конче актуальним є дослідження особливостей формування готовності майбутніх психологів-практиків до консультативної роботи з учнівською молоддю, що схильна до правопорушень.

Гострота проблеми боротьби зі злочинністю неповнолітніх визначається зростаючою агресивністю протиправних дій, збільшенням злочинів, вчинених у групах, зростанням злодіянь з нанесенням тяжких тілесних ушкоджень, убивств, зґвалтувань та ін. Щорічно, за даними кримінальної статистики МВС України, реєструється від 32 до 40 тисяч вчинених неповнолітніми злочинів. Варто також підкреслити, що зростання кількості досліджень проблем злочинності неповнолітніх свідчить про її актуальність, хоча багато питань залишаються невирішеними. Одним з основних напрямків у цій проблемі є вивчення причин, що визначають формування особистості підлітка, здатного порушувати закони.

У посібнику представлені дані теоретико-методологічного аналізу сучасної психолого-педагогічної літератури з проблем формування готовності студентів-психологів вищих навчальних закладів. Зокрема, розглядається готовність майбутніх спеціалістів як психолого-педагогічна проблема. Характеризуються психологічні компоненти підготовки психологів-практиків до консультативної діяльності в учнівському колективі, з девіантними нахилами поведінки, обґрунтовується доцільність використання особистісно-акмеологічного підходу на сучасному етапі підготовки студентів-психологів.



Процес формування готовності майбутніх психологів-практиків до консультативної роботи зі старшокласниками, схильними до правопорушень, має за своєю суттю складний, багатогранний характер, вбирає в себе всі напрями й аспекти діяльності практичних психологів. Головне тут полягає в тому, щоб вищий навчальний заклад, озброюючи майбутніх спеціалістів психологічної служби освіти глибокими теоретичними знаннями, міцними навичками та вміннями, необхідними для успішної практичної роботи, виховував любов до своєї професії, захоплення, готовність до подолання будь-яких перепон, велике прагнення творити, шукати, осмислювати та впроваджувати у практику передові ідеї та кращий досвід. Усе це зумовлює сутність професійної майстерності, вершинності майбутніх спеціалістів.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал