Завдання І частини Інструкція



Скачати 65.79 Kb.
Дата конвертації03.03.2017
Розмір65.79 Kb.
Завдання І частини
Інструкція: серед запропонованих варіантів відповідей оберіть та підкресліть правильний варіант.

1. Сьогодні психологія – це…

а) наука про душу;

б) наука про стани свідомості;

в) наука про закономірності розвитку та функціонування психіки.

2. Прагнення вчинити як всі члени групи називається:

а) зрадою;

б) наслідуванням;

в) конформізмом;

г) упертістю;

ґ) усі відповіді правильні;

д) усі відповіді неправильні.


3. В який віковий період відбуваються найінтенсивніші кардинальні перетворення в організмі дитини, її свідомості і діяльності, системі міжособистісних стосунків з ровесниками і дорослими?

а) дошкільний вік;

б) молодший шкільний вік;

в) підлітковий вік;

г) юнацький вік.
4. У якому варіанті всі перераховані поняття належать до категорії психічних явищ?

а) думки, спогади, мозок, розум, почуття;

б) відчуття, травлення, мислення, уява, інтерес, здібності;

в) характер, забування, інтерес, думки, мрії, уміння;

г) воля, радість, уважність, мелодія, шепотіння, впертість.
5. Закінчити речення: «Самопізнання – це засіб…»:

а) управління іншими людьми;

б) оволодіння досвідом інших людей;

в) оволодіння власним досвідом;

г) управління фізіологічними системами.
6. Вкажіть тип темпераменту, який базується на слабкій силі нервових процесів і їхній слабкій рухливості:

а) сангвінічний;

б) флегматичний;

в) холеричний;

г) меланхолічний.

7. «Збираючись до школи, Оленка дуже хвилюється, декілька разів перевіряє готовність домашніх завдань та зміст сумки, із будинку виходить завчасно». Яка особливість дівчинки описана у даному прикладі?

а) тривожність;

б) агресивність;

в) імпульсивність.
8. «Марійка так із захватом читала книжку, що не чула, як мама повернулася додому та покликала обідати». Про яку властивість уваги йде мова?

а) концентрація;

б) розподіл;

в) переключення.


9. Які змістовні ознаки має особистість?

а) цілісність, унікальність, активність;

б) впевненість, критичність, терплячість;

в) темперамент, характер, здібності


10. Позначте категорію, яка визначає здатність людини пізнавати себе:

а) свідомість;

б) підсвідомість;

в) самосвідомість;

г) надсвідомість.


Завдання ІІ частини

Завдання 1. Уяви, що ти – президент приватної фірми. Осіб яких типів темпераменту ти хотів (хотіла) б бачити на зазначених посадах і чому?

1. Твій заступник.

2. Агент по зв’язкам з громадськістю.

3. Бухгалтер.


Завдання 2. Виходячи зі своїх знань з психології, життєвого досвіду, переконань, дай відповідь на питання (не більше 4-5 речень):

Якщо всі діти особливі, то чому з них виростають звичайні дорослі? (Дж. Карлі)

Завдання 3. Нижче наведені вислови народної мудрості, що відображають деякі факти, явища внутрішнього (психологічного) життя людей. Спробуй систематизувати подані прислів’я за такими категоріями:

1) про пізнання та розум;

2) про почуття;

3) про саморегуляцію;

4) про самопізнання;

5) про міжособистісні стосунки.



Можна придумати й інші варіанти систематизації матеріалу.
Прислів’я:

Не шукай в селі, а шукай у собі

Берись дружно, не буде важко

Криво рак виступає, але інакше не знає

У страху очі великі

У кожного своя правда

Не смійся чужій біді, своя на гряді

Всяк кулик у своєму болоті великий

Не пізнавши горя, не пізнаєш і радості

Де любов та рада, там і горя немає

Не спіши язиком, поспішай ділом

Не в свої сани не сідай

Семеро одного не чекають

Не за те вовка б’ють, що він сірий, а за те, що овечку з’їв

Один в полі не воїн

У чужому оці й смітинку видно, а у своєму й колоди не помітно

Яблуко від яблуні недалеко падає

З вовками жити, по вовчому вити

З ким поведешся, того й наберешся

Людей питай, а свій розум май!

Добре діло утіха, коли ділові не поміха

Гни дерево, доки молоде, вчи дитя, поки мале

Бережи порядок і порядок збереже тебе

Гарно того вчити, хто хоче все знати

Лінивому щодня свято

Яка совість, така і честь

Все минеться, одна правда зостанеться

Кому легко на серці, тому весь світ сміється

 Як ти до людей – так і люди до тебе

 Розділена тобою чиясь радість стає і твоєю радістю

Добре слово краще за цукор та мед

Гостре словечко коле сердечко

Не спіши карати, спіши вислухати

Питання для рефлексії:

Чому я вирішив(ла) взяти участь у проекті?


Ключі до завдань І етапу

Завдання І частини

1 в) наука про закономірності розвитку та функціонування психіки.

2. в) конформізмом.

3. в) підлітковий вік.

4. в) характер, забування, інтерес, думки, мрії, уміння.

5. в) оволодіння власним досвідом.

6. г) меланхолічний.

7. а) тривожність.

8. а) концентрація.

9. а) цілісність, унікальність, активність.

10. в) самосвідомість.

За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал.

Загальна сума балів – 10.

Завдання ІІ частини

Завдання 1. Уяви, що ти – президент приватної фірми. Осіб яких типів темпераменту ти хотів (хотіла) б бачити на зазначених посадах і чому?

1. Твій заступник.

2. Агент по зв’язкам з громадськістю.

3. Бухгалтер.


Заступник президента фірми – сангвінік, оскільки для цього типу темпераменту характерна висока реактивність, швидкий психічний темп, висока пластичність, екстравертованість.

Агент по зв’язкам з громадськістю – холерик або сангвінік, оскільки ці типи темпераменту вирізняються високою активністю, реактивністю, пластичністю, комунікабельністю.

Бухгалтер – флегматик, характеризується низькою сенситивністю, діє обмірковано, із-за схильності до ригідності рідко збуджується.

Загальна сума балів: 9 (по 2 бали за вірно визначений тип темпераменту та по 1 балу за кожне пояснення).

Завдання 2. Виходячи зі своїх знань з психології, життєвого досвіду, переконань, дай відповідь на питання (не більше 5-6 речень):

Якщо всі діти особливі, то чому з них виростають звичайні дорослі? (Дж. Карлі)

Шкала оцінювання:

1 бал – тема не розкрита, опора на психологічні знання відсутня, є недоліки в логічній та стилістичній побудові тексту.

2 бали – тема розкрита на низькому психологічному рівні; роздуми автора, що розкривають основну думку, представлені, але логіка роздумів не завжди чітка та послідовна.

3 балитема розкрита частково; використовуються окремі посилання на ідеї вітчизняних та зарубіжних психологів.

4 бали – розкрита основна ідея проблеми, яка викладена з урахуванням сучасних психологічних підходів.

5 балів – тема розкрита ґрунтовно, відмічається творчий, оригінальний підхід, аргументована власна точка зору.


Завдання 3. Нижче наведені вислови народної мудрості, що відображають деякі факти, явища внутрішнього (психологічного) життя людей. Спробуй систематизувати подані прислів’я за такими категоріями:

1) про пізнання та розум;

2) про почуття;

3) про саморегуляцію;

4) про самопізнання;

5) про міжособистісні стосунки.



Можна придумати й власні варіанти систематизації прислів’їв.
Прислів’я:

Не шукай в селі, а шукай у собі

Берись дружно, не буде важко

Криво рак виступає, але інакше не знає

У страху очі великі

У кожного своя правда

Не смійся чужій біді, своя на гряді

Всяк кулик у своєму болоті великий

Не пізнавши горя, не пізнаєш і радості

Де любов та рада, там і горя немає

Не спіши язиком, поспішай ділом

Не в свої сани не сідай

Семеро одного не чекають

Не за те вовка б’ють, що він сірий, а за те, що овечку з’їв

Один в полі не воїн

У чужому оці й смітинку видно, а у своєму й колоди не помітно

Яблуко від яблуні недалеко падає

З вовками жити, по вовчому вити

З ким поведешся, того й наберешся

Людей питай, а свій розум май!

Добре діло утіха, коли ділові не поміха

Гни дерево, доки молоде, вчи дитя, поки мале

Бережи порядок і порядок збереже тебе

Гарно того вчити, хто хоче все знати

Лінивому щодня свято

Яка совість, така і честь

Все минеться, одна правда зостанеться

Кому легко на серці, тому весь світ сміється

 Як ти до людей – так і люди до тебе



 Розділена тобою чиясь радість стає і твоєю радістю

Добре слово краще за цукор та мед

Гостре словечко коле сердечко

Не спіши карати, спіши вислухати
Оцінювання: за кожну категорію – 2 бали, додатково 1 бал – за власну систематизацію.

Загальна сума балів за І етап – 27 балів

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал