Завдання для самостійної роботи з курсу «Гендерна психологія»



Скачати 41.68 Kb.
Дата конвертації01.01.2017
Розмір41.68 Kb.
Завдання для самостійної роботи

з курсу «Гендерна психологія»




Завдання

год.

1

Гендерна психологія як наукова та практична галузь психології

  • Проаналізувати теорії і концепції гендерної психології

  • Опрацюйте працю Вейнингер О. Пол и характер : Принципиальное исследование / О. Вейнингер – М. : Терра, 1992 – 480 с.

  • Клецина И.С. От психологи пола – к гендерным исследованиям в психологии / И. Клецина // Вопросы психологи. – 2003. – № 1. – С. 61-78.

6

2

Стать і гендер. Рівні організації людської статі

  • Розглянути взаємодію біологічних і соціальних факторів у формування статевої та гендерної ролі особистості

  • Прореферувати статті:

  • Масагутов Р.М. Гендерные различия в проявлении аутоагрессии у подростков / Р.Масагутов // Вопросы психологи. – 2003. – № 3. – С. 35-42.

  • Минюрова С.А. Представления об отношених полов у женщин разного социального статуса / С. Минюрова // Вопросы психологии. – 2005. – № 5. – С. 57- 65.

  • Демина Н. Психологические различия юношей и девушек / Н.Демина // Воспитание школьников. 1991. – №4. – С. 34-39.

  • Адашинская, Г. А. Различия в восприятии боли мужчинами и женщинами [Текст] / Г. А. Адашинская // Психол. журн. – 2007. – № 6. – С. 82-91.

  • Харченко, С. В. Особливості спілкування чоловіків та жінок [Текст] / С. В. Харченко // Практ. психологія та соц. робота. – 2007. – № 4. – С. 12-16.

6

3

Гендерна соціалізація особистості

  • На прикладі сучасних фільмів проаналізувати особливості формування гендерної ролі підростаючої особистості

  • Прореферувати праці

  • Васютинський В.О. Про деякі закономірності формування статеворольових особливостей хлопчиків і дівчаток у сім’ї / В. Васютинський // Психологія : Респ. наук. Метод. зб. – К. : Рад. шк., 1990. – Вип. 34. – 53с.

  • Титаренко Т.М. Хлопчики та дівчатка: психологічне становлення індивідуальності / Т.Титаренко. – К. : Знання, 1989. № 7. – 48с.

  • Чекалина, А. О влиянии родительских установок на формирование гендерной идентичности ребенка / А. Чекалина // Мир психологии. – 2004. – № 2. – С. 106-113.

  • Проаналізуйте психологічні особливості хлопчиків та дівчат (в одному стовпчику вкажіть характеристики хлопчиків, в іншому – дівчаток)

8

4

Психологія гендерної самоідентифікації

  • Ознайомитися з дослідженнями Е. Еріксона. Дослідити розвиток гендерної ідентичності за Е.Еріксоном – взаємозв’язок біологічних, соціальних та его-процесів

  • Шляхом опитування вивчіть міфи щодо оцінки чоловіків і жінок (два на вибір):

  • Жінки більш альтруїстичні, співчутливі, завжди орієнтовані на надання допомоги, піклування і турботу

  • Чоловіки більш егоїстичні, товстошкірі, пихаті, нездатні до емпатії

  • Тільки жінка може бути володарем миру та злагоди в сім’ї, суспільстві. У чоловічій природі закладено войовничість

  • Одна жінка – баба, дві баба – базар. Жінки – балакучі, язикаті істоти, пліткарки, не вміють тримати язика за зубами. Справжні чоловіки небагатослівні

  • Бабина дорога – від печі до порога. Хатня робота. Виховання дітей – прерогатива жінки. Чоловік, у кращому випадку, може допомогти дружині

  • Щастя жінки неможливе без сімї та дітей. Ніщо не може замінити жінці щастя материнства та подружнього життя. Чоловік здатен реалізувати себе поза сімєю, занурившись у роботу

  • Чоловіки прагнуть сексу, жінки – кохання

  • Чоловіки частіше зраджують, аніж жінки. Вони сексуальніші, схильні упадати за кожною спідницею

  • Жінки люблять вухами, чоловіки – очима

  • Молодість та краса жінки – головна запорука її щастя

  • Успішність чоловіка визначається, головним чином. Високим матеріальним та соціальним статусом

6

5

Характеристика маскулінності, фемінності, андрогінності

  • Праналізувати переваги та недоліки теорії С.Бем.

  • Провести діагностичне обстеження для виявлення гендерних властивостей особистості

  • Прореферувати статтю Гладарев, Б. С. Женщина, мужчина и мобильный телефон / Б. С. Гладарев // СОЦИС. – 2006. – № 4. – С. 68-76.

  • Околітенко, Н. Амазонки: витоки гендерної рівності / Н. Околітенко // Наук. світ. – 2002. – № 6. – С. 24-25.

6

6

Гендерні стосунки та гендерні конфлікти

  • Дослідити особливості взаємин подружньої пари та з’ясувати стосунки (конфлікти) гендерного характеру

  • За допомогою інтерв’ю (анкетування) дослідіть уявлення сучасної молоді щодо ідеалу типової чоловічої та жіночої поведінки

  • Прореферувати статті:

  • Ложкин Г.В. Конфликт: мужчины и женщины / Г.Ложкин, Н. Дорошенко // Персонал. — 1999. – №5. – С. 84-88.

  • Минюрова С.А. Представления об отношених полов у женщин разного социального статуса / С. Минюрова // Вопросы психологии. – 2005. – № 5. – С. 57-65.

  • Горлач, М. Г. Гендерный аспект семейно-ролевого диссонанса / М. Г. Горлач // СОЦИС. – 2002. – № 1. – С. 135-136.

8

7

Статеві стереотипи як різновид соціальних установок

Проаналізуйте вплив різних стилів виховання на формування особистості



  • Різниця у стилі виховання дівчаток і хлопчиків: за і проти

  • Ваше ставлення до «чоловічих» та «жіночих» шкіл (відповідь обґрунтуйте)

  • Опрацювати типологію матерів та батьків // Кікінеджі О.М. Формування гендерної культури молоді : науково-методичні матеріали до тренінгової програми / О. Кікінеджі, О. Кізь. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2006. – 160с. – С. 157-158

  • Розкрийте особливості впливу школи на формування статевих та гендерних стереотипів

8


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал