Законами України „Про освіту", „Про загальну середню освіту", Національною державною програмою „Освіта"



Скачати 282.01 Kb.
Дата конвертації17.01.2017
Розмір282.01 Kb.
ТипЗакон

Керуючись положеннями Конституції України, Законами України „Про освіту”, „Про загальну середню освіту”, Національною державною програмою „Освіта” („Україна – XXI ст.”), Державною програмою „Вчитель”, Національною доктриною розвитку освіти, Державними стандартами початкової та середньої освіти, проектом Концепції профільного навчання старшої школи, обласними освітніми програмами, міськими програмами „Діти Золотоноші”, «Програмою інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів», «Програмою розвитку позашкільних закладів міста», «Програмою розвитку психологічної служби», «Програмою розвитку Національної мережі Шкіл сприяння здоров’ю», нормативними документами Міністерства освіти і науки України, Департаменту освіти і науки Черкаської облдержадміністрації, Положенням про міський методкабінет, у 2015-2016 навчальному році робота освітніх закладів міста спрямовувалася на реалізацію науково-методичної проблеми Система організації методичної роботи з педагогічними працівниками щодо поліпшення їх професійної майстерності, спрямованої на підвищення результативності навчально-виховного процесу», зокрема на удосконалення системи підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, а через неї на удосконалення роботи загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних закладів; підвищення результативності навчально-виховного процесу та якості знань учнів. Робота над вище означеною темою активізувала діяльність кожного керівника, вчителя та вихователя, керівника гуртка, сприяла підвищенню рівня їх професійної підготовки.

У місті працює 492 педагогічні працівники. З них у дошкільних навчальних закладах – 105, у загальноосвітніх навчальних закладах – 353, у позашкільних – 34. Вищу категорію мають 206 педагогів, першу – 100, другу – 45, спеціаліст – 145. Званням «вчитель-методист» удостоєно 37 педагогів, «старший вчитель» - 82. 21 вчитель має педагогічний стаж до 3 років. У дошкільних закладах працює 7 завідуючих, 7– вихователів-методистів за посадою, 105 – вихователів, 10 – музичних керівників, 7 – практичних психологів за посадою. Вищу освіту мають 482 педагогічний працівник та 20 – з середньою спеціальною освітою.

Протягом року працювало 32 методичних об’єднання. На високому рівні та результативно була організована робота методичного об’єднання вчителів початкових класів (керівники: Карлик Галина Вікторівна, Бакай Ольга Миколаївна, Приходько Тетяна Михайлівна, Беркут Віра Леонідівна), української мови та літератури (керівник Веретільник Лариса Іванівна), математики (керівник Лукьященко Валентина Іванівна), фізики (керівник Капленко Ольга Миколаївна), інформатики (керівник Науменко Інна Миколаївна), світової літератури (керівник Адаменко Олена Дем’янівна), біології (керівник Ярмоленко Людмила Василівна), історії та основ правознавства (керівник Герасіна Наталія Василівна, хімії (керівник Смаглюкова Олена Іванівна), образотворчого мистецтва (керівник Назарова Марина Вікторівна), бібліотекарів (керівник Голубович Олена Миколаївна), географії (керівник Семенело Ірина Олексіївна), економіки (керівник Кодак Наталія Іванівна), фізкультури (керівник Тараненко Володимир Миколайович),предмету «Захист Вітчизни»(Удод Микола Іванович), обслуговуючої праці (керівник Нестеренко Тетяна Степанівна), основ здоров'я (керівник Тараненко Людмила Олександрівна), іноземної мови (керівник Собченко Лілія Станіславівна), художньої культури (керівник Терещенко Тетяна Вікторівна), методичне об’єднання психологів (керівник Ракітіна Вікторія Миколаївна), соціальних педагогів (керівник Боченкова Валентина Василівна), методоб’єднання завідуючих та методистів дошкільних навчальних закладів, методоб’єднання вихователів (керівник Курченко Наталія Григорівна.), методоб’єднання медичних сестер (керівник Заволока Оксана Миколаївна). Слід відмітити, що переважна більшість засідань методичних об’єднань носили практичний характер, проходячи у формі ділової гри, педагогічного аукціону, тренінгів, майстер-класів.

Однією з форм роботи з педагогічними кадрами є практичний семінар. 32 проблемні семінари працювали протягом минулого навчального року. Відкриті уроки та позакласні заходи продемонстрували високий професійний рівень освітян міста. Учителі в більшості практикували нестандартні форми проведення занять, ділилися з колегами методикою проведення уроків, обмінюються думками з приводу доцільності їх використання на різних етапах вивчення тем, навчальних програм. У ході практичних семінарів педагоги активно використовували інформаційні технології. На високому методичному рівні пройшли практичні семінари:



  • в гімназії імені С.Д.Скляренка – вчителів хімії, музичного мистецтва, математики, обслуговуючої праці, практичних психологів та вчителів 1 класів;

  • в спеціалізованій школі № 1 з поглибленим вивченням економіки і права –фізики, заступники директорів з виховної роботи образотворчого мистецтва, історії, Захист Вітчизни,соціальних педагогів і психологів;

  • в спеціалізованій школі № 2 інформаційних технологій – вчителів історії, музичного мистецтва, іноземних мов,технічної праці тиждень педагогічної майстерності вчителів початкових класів.

  • в загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 3 – образотворчого мистецтва, фізичної культури,хімії, правознавства, педагогів-організаторів, класних керівників 1-4 класів, соціальних педагогів та практичних психологів;

  • в загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 5- інформатики, класних керівників 5-8 класів, педагогів-організаторів практичних психологів , соціальних педагогів;

  • в загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 6 – бібліотекарів, класних керівників 9-11 класів, історії, правознавства, предмету «Захист Вітчизни», інформатики, математики, іноземних мов, вчителів 4 класів;

  • в загальноосвітній санаторній школі-інтернат – правознавства, заступників директорів з виховної роботи, фізики, фізкультури, вчителів основ здоров’я, вчителів 3 класів.

  • БДЮТ – керівників гуртків вокального профілю;

  • Спеціальна школа-інтернат – вчителів обслуговуючої праці.

На високому науково-методичному рівні пройшли міжрайонні мости вчителів інформатики на базі спеціалізованої школи №2 та ЗОШ №6.На базі гімназії відбувся тренінг для вчителів міста і черкаського району щодо методики викладання іноземної мови в мовних таборах за участі американських колег.

Досить результативно відбулися виїздні семінари заступників директорів шкіл з навчально-виховної роботи на обласну виставку «Освіта Черкащини». Високу оцінку роботи дошкільним закладам міста дали завідуючі дошкільних закладів м.Сміли.



Традиційним стало проведення педагогічних мостів між школами, дошкільними і позашкільними закладами, засідань творчих груп, шкіл перспективного педагогічного досвіду. Особливої уваги заслуговує робота творчої групи вчителів світової літератури (керівник Сизько Галина Леонідівна) по створенню методичного посібника «Фонові знання на уроках світової літератури».

Робота всіх форм планувалася на діагностичній основі та відповідала інтересам і потребам педагогічних працівників. Заслуговує високої оцінки робота Горошочка Віктора Яковича,Дикої Наталії Миколаївни, Тараненко Людмили Олександрівни, Ситника Андрія Володимировича, Рудь Валентини Вікторівни, Марченко Надії Григорівни та Опари Вікторії Вікторівни (спеціалізована школа № 1 з поглибленим вивченням економіки і права), Вертипорох Олени Миколаївни, Приходько Тетяни Михайлівни, Терещенко Тетяни Вікторівни, Каплі Алли Григорівни, Шостак Тетяни Геннадіївни, Лискової Світлани Миколаївни, Воробйової Олени Володимирівни, Даценко Галини Ільківни, Семенело Ірини Олексіївни, Заїки Валентини Миколаївни, Голубович Олени Миколаївни (спеціалізована школа № 2 інформаційних технологій), Сизько Галини Леонідівни, Павленко Алли Григорівни, Чанцевої Людмили Григорівни, Дубенець Наталії Владиславівни, Беркут Віри Леонідівни, Адаменко Олени Дем’янівни, Шпильової Любові Миколаївни, Смик Зої Анатоліївни, Пузєєвої Ірини Яківни, Гачкало Світлани Яківни, Смаглюкової Олени Іванівни, Лукьященко Валентини Іванівни, Бузенко Світлани Анатоліївни, Боченкової Валентини Василівни, Капленко Ольги Миколаївни, Литвиненко Наталії Іванівни (загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3), Денисюк Любов Іванівни, Куриленко Зінаїди Григорівни, Єгорова Володимира Борисовича, Буряк Світлани Дмитрівни, Блажка Григорія Миколайовича, Гусак Валентини Михайлівни, Омельченко Ірини Федорівни, Баранник Надії Леонідівни, Кононець Ірини Анатоліївни Ракітіної Вікторії Миколаївни, Зуєвої Майї Василівни (гімназія ім. С.Д.Скляренка), Заєць Світлани Іванівни, Шоломіцької Тетяни Миколаївни, Лазоренко Лідії Іванівни, Чамати Світлани Олександрівни, Овчаренко Надії Андріївни (загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 5), Степанюк Віри Іванівни, Карлик Галини Вікторівни, Галат Неоніли Григорівни, Нестеренко Тетяни Степанівни, Зими Інни Віталіївни, Бакай Ольги Миколаївни, Карпенко Ірини Миколаївни, Кравченко Людмили Петрівни, Нос Лідії Сергіївни (загальноосвітня школаі І-ІІІ ступенів № 6), Сідєльнікової Ольги Петрівни, Олешко Лариси Петрівни, Андрущенко Ольги Іванівни, Таран Світлани Степанівни, Христюк Лідії Миколаївни, Новікової Аїди Григорівни, Зуб Ліни Дмитрівни, Ковтуненка Івана Івановича (загальноосвітня санаторна школа-інтернат), Брежко Зіни Олександрівни (д/у „Сонечко”), Коваль Вікторії Іванівни (д/у „Сонечко”), Литвиненко Світлани Сергіївни ( д/з «Ялинка»), Ткаченко Олесі Миколаївні ( д/у «Веселка»), Соколенко Ірини Вікторівни ( д/у «Калинка»), Кошельової Лариси Михайлівни (д/у «Берізка»), Ірванець Раїси Григорівни («Струмочок»), Дігтяренко Лариси Вікторівни (д/у «Струмочок»), Курченко Наталії Григорівни (д/у «Ромашка»), Тобілко Оксана Михайлівна («Струмочок»), Деревя’нко Валентини Іванівни (д/с«Ялинка»), які є громадськими консультантами для молодих педпрацівників у своїх навчальних закладах; активними членами школи перспективного педагогічного досвіду; очолюють практичні семінари, методичні об'єднання, творчі групи з багатьох проблемних питань міського та обласного рівнів, готують переможців та самі є переможцями різноманітних конкурсів.

Інтерактивні форми організації роботи на уроках та в позаурочний час впроваджують у практику роботи вчителі гімназії ім. С.Д.Скляренка, спеціалізованих шкіл №1, №2; загальноосвітніх шкіл № 3, № 5, № 6, загальноосвітньої санаторної школи – інтернат.

Розширюється мережа опорних шкіл. Спеціалізована школа №2 інформаційних технологій – опорна в місті з впровадження ІКТ в навчально-виховний процес. Загальноосвітня школа № 3 – опорна в області з світової літератури та гуманної педагогіки. Гімназія ім.С.Д.Скляренка – з організації роботи з обдарованими дітьми, налагодження міжнародної співпраці. Загальноосвітня школа № 5 – опорна з проблеми впровадження в практику роботи педагогічної спадщини Олександра Антоновича Захаренка. Педагоги школи беруть активну участь у Захаренківських читаннях. Директор ЗОШ №5 Курило Олександр Миколайович – член обласної творчої групи керівників навчальних закладів по впровадженню спадщини видатного педагога О.А. Захаренка.

Загальноосвітні школи №1-№6- опорні в області з патріотичного та морального виховання.

Загальноосвітня школа № 6 – впроваджує проект моделі якісної превентивної освіти щодо виконання загальнодержавної програми забезпечення профілактики ВІЛ – інфікованих і хворих на СНІД, за підтримки Європейського Союзу «Зміцнення потенціалу Всеукраїнської спілки вчителів і тренерів для поліпшення доступу до якісних послуг з профілактики ВІЛ/СНІДу.

Спеціалізована школа №1 успішно впроваджує поглиблене вивчення економіки та права.

Загальноосвітня санаторна школа-інтернат пропагує досвід роботи по здоровому способу життя на рівні області.

Педагогічним загалом значне місце відводиться роботі з творчо обдарованими дітьми від дошкілля до вузу. Створюються всі можливі умови для розвитку інтересів і нахилів кожної дитини, активно стимулюється їх творче самовдосконалення. При методичному кабінеті створено „Банк обдарованої дитини” (сьогодні на обліку близько 400 дітей).

Індивідуальні вміння дітей розвиваються у різноманітних гуртках Будинку дитячої та юнацької творчості. Слід відмітити роботу гуртків Петриківського розпису (керівник -Шевель Маріанна Вадимівна), бісероплетіння (керівник Мельник Світлана Володимирівна, Безгуба Тетяна Борисівна), різьби по дереву (керівник Носуля Сергій Іванович), гуртка художньої кераміки (керівник Зарічна Ольга Миколаївна), зразкового хореографічного колективу „Сузір’я” (керівник Федина Людмила Вікторівна), зразкового хореографічного колективу сучасного танцю „Тандем” (керівник Єрмолаєва Ольга Петрівна), туристсько-краєзнавчого гуртка (керівник Пасенко Аліна Сергіївна), гуртка початкового технічного моделювання станції юних техників (керівники Паранічева Людмила Анатоліївна і Шихова Алла Миколаївна),гуртка юних моделістів-конструкторів (керівник Семак Роман Михайлович).

У 2014-2015 н.р. активізувалась робота по організації екскурсійних поїздок по Черкащині, до Києва, Пирогова, Полтави, Переяслава-Хмельницького. Найактивніша робота проводиться у ЗОШ №3,6, гімназії ім.С.Д.Скляренка. Заслуговує на велику увагу робота вчителя ЗОШ №6 Нестеренко Тетяни Степанівни по сприянню в організації поїздок. Значна кількість дітей брала участь у пішохідних туристських походах до Хвилево-Сорочина, Красногірського монастиря, Богуславця (музей М.Максимовича).

Широкий простір для розвитку обдарованих дітей має гімназія ім. С.Д.Скляренка, спеціалізовані та загальноосвітні школи міста.

У жовтні-листопаді 2014-2015 н.р. педагоги початкових класів міста взяли активну участь в обласних та Всеукраїнських педагогічних читаннях з гуманної педагогіки «Учитель». Дубенець Наталія Владиславівна - активний учасник Міжнародних читань з Гуманної педагогіки,у м.Львів. Окрім цього Наталія Владиславівна та Павленко Алла Григорівна неодноразово проводили майстер-класи у м.Черкаси та м.Смілі.. У 2014-2015 н.р. першокласники і другокласники продовжили навчання за новими програмами і підручниками. Вже не перший рік зосереджує увагу педагогічних колективів, громадськості до найменших школярів Всеукраїнська акція «Дай руку, першокласнику!»: у навчальних закладах проведено педагогічні ради, наради тренінги з учителями, які будуть навчати молодших школярів, створено творчу лабораторію з числа учителів майбутніх першокласників по вивченню нової програми за Державними стандартами початкової загальної освіти проведено збори, круглі столи з батьками першокласників.

Особлива увага приділяється розвитку обдарованих учнів.

У 2014-2015 н. р. учні змагалися із 23 предметів

536 учнів взяли участь в очних олімпіадах з базових дисциплін на шкільному рівні, 197 учнів - на рівні міста, 49- на рівні області, 2- на рівні держави.

За результатами обласних олімпіад перемогу вибороли 27 учнів.

Найбільша кількість призових місць в обласних олімпіадах вибороли гімназія ім. С.Д.Скляренка (12 місць), спеціалізована школа №2 (5 місць), спеціалізована школа №1 (4місця), загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 (3 місць). Решті шкіл по 1 перемозі.

Розвитку творчих здібностей сприяє Мала академія наук. Значну кваліфікаційну допомогу у підготовці робіт членів конкурсу-захисту надають працівники Черкаського центру еколого-натуралістичної творчості, Малої академії наук, Черкаського національного університету ім. Б.Хмельницького та Черкаського технологічного університету.

У конкурсі-захисті взяли участь 21 учень загальноосвітніх навчальних закладів міста (гімназія імені С.Д. Скляренка – 5 учнів, спеціалізована школа №1 з поглибленим вивченням економіки і правознавства – 2, спеціалізована школа №2 інформаційних технологій – 8, загальноосвітня школа №3 – 1, загальноосвітня школа №6 – 3, загальноосвітня санаторна школа-інтернат – 1,БДЮТ -1). Юні науковці захищались у 11 секціях 7 наукових відділень. Найбільше наукових робіт представлено до відділень мовознавства, екології та аграрних наук, літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства.

На розгляд журі ІІ(обласного)етапу Конкурсу була представлено 17 робіт у 11 секціях 8 наукових відділень.

Відповідно до наказу Департаменту освти і науки Черкаської облдержадміністрації від 04.03.2015 №33 перемогу на рівні області здобули 15 учнів, із них гімназія ім.С.Д.Скляренка –3 учні, спеціалізована школа №2 інформаційних технологій – 7 учнів, загальноосвітня школа №6 – 3 учні, загальноосвітня школа № 3 -1 учень, спеціалізована школа №1 з поглибленим вивченням економіки і права – 1 учень, санаторна школа – інтернат -1 учень.

Наукові керівники Ніщенко М.Е., Терещенко Т.В., Заіка В.М.(СШІТ №2), підготували по 2 переможці обласного етапу. Учні Салов Денис (гімназія ім.С.Д.Скляренка, науковий керівник Лівератос Н.М.), Тараненко Владислав (гімназія ім.С.Д.Скляренка, науковий керівник Заєць С.І.) та Мачуська Анастасія (СШІТ №2, науковий керівник Терещенко Т.В.) увійшли до складу команди для участі у ІІІ етапі Всеукраїнського конкурсу – захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України.

Традиційною стала участь школярів у Міжнародному математичному конкурсі „Кенгуру”. У 2014-2015 навчальному році його учасниками стали 4958 учнів, у порівнянні з минулим –659.

У Всеукраїнському фізичному конкурсі «Левеня» у 2015 році в ньому взяли участь 135 учнів загальноосвітніх навчальних закладів м. Золотоноші. З 134 учасників конкурсу 76 учнів вибороли добрий результат, а 47 учнів - відмінний. У 2014– 2015 школярі активну участь взяли у Міжнародному конкурсі з інформатики «Бобер -2014». З 48 учнів 24вибороли добрий результат, а 15 відмінний.

У інтерактивному конкурсі з історії «Лелека» взяло участь 54 учні з них 9 вибороли дипломи «Бронзовий лелека», «Срібний лелека» - 3, 5 – «Золотий лелека». Учні ЗОШ №3,5,6 участі у конкурсі не взяли. Найактивнішими стали СШ №1, СШІТ №2, гімназія і. С.Д.Скляренка та санаторна школа-інтернат.

Досить результативно виступили школярі в конкурсі знавців рідної мови ім. П.Яцика. Активними його учасниками стали учні 3-11 класів всіх навчальних закладів міста. 10 – вибороли перемогу у міському етапі, а три стали фіналістами обласного та учасниками всеукраїнського етапів. Шевченко Валерія (ЗОШ №6 , вч. Карлик Ганна Вікторівна), Козодой Максим (ЗОШ №3) та Дубовик Анна (гімназія ім. С.Д.Скляренка).

Активну участь школярі взяли у мовно-літературному конкурсі ім. Т.Г. Шевченка. 5 учнів (4 з СШІТ №2) та 1 (ЗОШ №6) стали переможцями міського та учасниками обласного етапу, а Подкіч Діана (8 кл., СШІТ №2) учасник всеукраїнського етапу (вчитель Ніщенко М.Е.)

12 робіт у номінаціях «Література» та «Історія України» подано на міський етап конкурсу учнівської творчості під гаслом «Ми є. Були. І будем ми! Й Вітчизна наша з нами». 3 роботи (ЗОШ №6, санаторна школа-інтернат, гімназія ім.С.Д.Скляренка) взяли участь на рівні області.

Цього року учні міста стали учасниками обласного військово-патріотичного конкурсу, присвяченого 70 річчю визволення України від фашистських загарбників «бійці «Другого фронту». Переможницею в області стала учениця СШІТ №2 Катрецька Яна (вчитель Заіка В.М.), яка представляла Черкаську область на Всеукраїнській конференції у м.Ужгород.

Учні загальноосвітніх навчальних закладів взяли активну участь у Всеукраїнському природничому інтерактивному конкурсі «Колосок»(осінній та весняний етапи) та грі «Геліантус – 2015».

У 2014-2015 н.р. активізувала свою діяльність міська Ліга старшокласників (керівник Ярошенко Андрій, гімназія ім.С.Д.скляренка). Досвід роботи презентувався у ході обласного засідання Ліги старшокласників у с.Сахнівка Корсунь-шевченківського району (доповідач Берліменко Анна, ЗОШ №5). Старшокласники брали участь у підпроектах:


  • «Квіти біля школи» (гімназія);

  • «Щоденник корисних справ» (ЗОШ №5, ЗОШ №6);

  • 7 духовних святинь малої «Батьківщини»(ЗОШ №5)

  • «Здоровим бути модно» (гімназія, СШ №1);

  • «Знаю та реалізую свої права (ЗОШ №3, СШ №1)

  • « На цій землі я народився» (СШІТ №2, ЗОШ №6,)

  • «Добро починається з тебе»(ЗОШ №5, ЗОШ №6);

  • «Мій ідеал громадянина- патріота»( санаторна школа-інтернат);

  • «Пишаюся тобою, рідний краю» (ЗОШ №5)

  • «Народні та родинні традиції рідного краю»(ЗОШ №6, СШ №1, СШІТ №2)

У грудні –лютому цього навчального року Міська Ліга старшокласників підтримала проект «Прапор доброчинності», започаткований головою Черкаської облдержадміністрації Юрієм Ткаченком. У ході обласного квесту «Прапор доброчинності» активісти Золотоніської Ліги старшокласників приймали гостей із Звенигородки та Черкас, відвідали міста Чигирин та Ватутіне.

Двічі на сцені Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників та Палацу юнацтва успішно виступив аматорський театр старшокласників санаторної школи-інтернату(керівник Сідєльнікова О.П.)

Щороку у квітні-травні проводиться фестиваль дружин юних пожежників ім.В.Давиденка.

Значна увага відводиться виявленню, апробації та впровадженню перспективного педагогічного досвіду освітян міста.

Педагоги міста діляться надбаннями на сторінках фахових періодичних видань. За період останніх 5 років 69 педагогів систематично поширюють досвід на рівні держави. Найбільше – вчителі спеціалізованої школи №2 інформаційних технологій, гімназії імені С.Д.Скляренка, загальноосвітньої школи № 3,активну участь взяли дошкільні установи «Сонечко», «Ялинка». Вчитель біології гімназії ім. С.Д.Скляренка Куриленко Зінаїда Григорівна нагороджена орденом княгині Ольги за визначні заслуги в освітянській сфері. У місті вивчається досвід роботи Бабич Марини Олександрівни(СШ №1), Терещенко Тетяни Вікторівни, Лискової Світлани Миколаївни, (СШІТ №2), Васіної Вікторії Анатоліївни, (ДНЗ «Сонечко»), Мартиненко Наталії Вячеславівни (ДНЗ «Берізка»).

При Черкаському ОІПОПП створено авторські майстерні з пропагування досвіду роботи. Денисюк Любов Іванівна (гімназія ім..С.Д.Скляренка) та Сизько Галина Леонідівна (ЗОШ №3) стали їх керівниками відповідно з української мови та світової літератури.

Систематично велика увага приділялась організації та проведенню міських та участі в обласних та всеукраїнських представницьких педагогічних заходах: виставках, звітах, конференціях, читаннях, конкурсах.

Традиційним стало проведення міської виставки передових педагогічних технологій «Освіта Золотоноші», участь в обласній виставці «Освіта Черкащини», Міжнародній виставці «Сучасні навчальні заклади» та всеукраїнській виставці «Інноватика в сучасній освіті». Загальноосвітня санаторна школа-інтернат переможець Міжнародної виставки «Сучасні навчальні заклади – 2015», а спеціальна школа-інтернат - Всеукраїнської виставки «Інноватика в сучасній освіті – 2015».

На високому методичному рівні проведено міську виставку «Освіта Золотоноші». За її результатами на обласну виставку було представлено 49 робіт педагогів навчальних закладів та 34 роботи – цифрові ресурси.

На рівні області відзначено досвід роботи: Зуєвої Майї Василівни, Воскобойник Наталії Іванівни, Закали Лариси Володимирівни, Кононець Ірини Анатоліївни (гімназія ім. С.Д. Скляренка); Люта Людмила Станіславівна, Минченко Тетяна Миколаївна (спеціалізована школа № 1); Вертипорох Олени Миколаївни, Опанасенко Юлії Миколаївни, Терещенко Тетяни Вікторівни (спеціалізована школа № 2); Харченко Ольги Миколаївни (загальноосвітня школа № 6); Чамата Валерія Івановича, Сідєльнікової Ольги Петрівни, Олешко Лариси Вікторівни (загальноосвітня санаторна школа-інтернат); Довгої Людмили Олександрівни (спеціальна загальноосвітня школа-інтернат); Олексенко Тетяни Анатоліївни, Єрмолаєвої Ольги Петрівни (будинок дитячої та юнацької творчості); Строкань Валентини Миколаївни (станція юних техніків); Тобілко Оксани Михайлівни (ДНЗ «Струмочок»); Біт-Давід Ганни Вардівни (ДНЗ «Калинка»); Середи Світлани Олександрівни (ДНЗ «Сонечко»).

А за результатами конкурсу на кращу серію цифрових ресурсів на рівні області відзначено досвід роботи: Циганник Наталії Петрівни (гімназія ім. С.Д. Скляренка); Кодак Наталії Іванівни, Тараненко Людмили Олександрівни, Гусак Світлани Федорівни (спеціалізована школа № 1); Демеденко Катерини Миколаївни (спеціалізована школа № 2); Павленко Лариси Анатоліївни, ВеретІльник Лариси Іванівни; Павленко Алли Григорівни, Пузєєвої Ірини Яківни, Смаглюкової Олени Іванівни (загальноосвітня школа № 3); Сорокіної Ольги Семенівни, Чамати Світлани Олександрівни (загальноосвітня школа № 5); Пузєєва Олександра Олександровича, Радченко Ірини Леонідівни, Бакай Ольги Миколаївни, Зими Інни Віталіївни, Нос Лідії Сергіївни, Мерзескул Валентини Михайлівни (загальноосвітня школа № 6); Чиж Валентини Михайлівни (спеціальна загальноосвітня школа-інтернат); Бурган Ірини Іванівни, Зарічної Ольги Миколаївни, Мельник Світлани Володимирівни (будинок дитячої та юнацької творчості); Гусака Віктора Сергійовича (міжшкільний навчально-виробничий комбінат); Коваль Вікторії Іванівни, Брежко Зінаїди Олександрівни (ДНЗ «Сонечко»); Павлюченко Ірини Іванівни, Лісун Дар'ї Миколаївни (ДНЗ «Ялинка»),

За вагомий внесок у модернізацію системи освіти Черкащини відділ освіти Золотоніської міської ради та виконавчого комітету і міський методичний кабінет нагороджено пам’ятним дипломом «Лідери освіти Черкащини».

Освітяни спеціалізованих шкіл №1, №2, загальноосвітніх шкіл №3, №6, ДНЗ «Сонечко», «Калинка», «Ялинка», «Ромашка» - активні учасники Всеукраїнських конкурсів «Вчитель-новатор», «Творчий вчитель – обдарований учень», «Виховуємо в дітях доброту», «Соняшник-учитель».Педагоги всіх шкіл взяли участь у конкурсі «Учитель року», а переможцем обласного конкурсу стала Опанасенко Ю.М.,. – вчитель української мови та літератури СШІТ №2 та лауреатом Всеукраїнського етапу – Карпенко І.М. – вчитель образотворчого мистецтва ЗОШ №6.

У 2014-2015 навчальному році за рахунок інваріантної складової навчального плану другокласники розпочали вивчення предмета «Інформатика». Обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників організував планову курсову перепідготовку, тому всі навчальні заклади мають педагогів з правом викладання цього предмета та створено необхідні умови для навчання школярів.

Окрім цього 12 вчителів інформатики пройшли курси при ЧОІПОПП та ознайомилися з методикою викладання курсу «Сходинки до інформатики» у початкових класах.

Вчителі початкових класів є учасниками міської творчої групи «Формування ключових компетентностей молодших школярів», а Дубинець Н.В. (ЗОШ №3) є членом обласної творчої групи з даного питання. Таран С.С.(санаторна школа-інтернат) член обласної творчої групи по здоровязбережувальних технологіях.

Значних успіхів у 2014-2015 н.р.досягнуто у розвитку фізичної культури і спорту.

В обласній спартакіаді команда м.Золотоноші посіла ІV місце. Обласні змагання з баскетболу серед юнаків ІІ місце (гімназія ім.С.Д.Скляренка, вчитель Єгоров В.Б.), з стрітболу, баскетболу 3*3 серед юнаків, ІІ місце (гімназія вчитель Єгоров В.Б.), з легкої атлетики ІІ місце серед міст обласного підпорядкування, збірна шкіл (керівник команди Юрченко Ю.Г.) Фортуна В.М. (ЗОШ №6) підготував матеріали на обласний конкурс «Інноваційний урок з фізичної культури та урок фізичної культури з елементами футболу».

Спортивно-оздоровчою роботою були охоплені категорії дітей, починаючи з 6-річного віку до 17 років. У дошкільних установах та загальноосвітніх навчальних закладах протягом навчального року регулярно проводились спортивно-масові та оздоровчі заходи, олімпійський урок та олімпійський тиждень до дня фізичної культури та спорту, „Веселі старти” – для учнів 1-3 класів, „Здрастуй, урок футболу” – для учнів 5, 6, 7 класів, Всеукраїнські спортивні ігри „Старти надій” серед учнів 7 класів, першість футболу серед навчальних закладів міста, міні - футбол, баскетбол.

Належна увага приділяється роботі з директорами та заступниками керівників навчальних закладів та шкільними методичними службами. На семінарах-практикумах з цими категоріями педагогічних працівників розглядалися актуальні на сьогодні питання розвитку освітньої галузі. Зокрема, питання використання інформаційних технологій у навчально-виховному процесі, профілізації освіти у старших класах, проблема формування здорової особистості, здійснення кадрової політики, планування роботи методичного кабінету та методичної ради навчального закладу, питання управлінської діяльності тощо.

У ході методичних днів надавалась індивідуальна допомога керівникам навчальних закладів, їх заступникам, учителям, бібліотекарям. Значна увага приділялась конкретним питанням (написанню наказів, складанню конспектів відвіданих уроків та їх аналізу, правильному вибору методичної мети відвіданих уроків; проведенню моніторингу навчальних досягнень стану вивчення досвідів роботи, резерву керівних кадрів, роботі з молодими вчителями тощо). Вся робота шкільних методичних кабінетів планувалася відповідно до наказу про організацію методичної роботи навчального закладу виданого на основі моніторингу якості навчально-виховного процесу та діагностики роботи педагогічних працівників.

Значна увага впродовж 2014-2015 н.р. відводилася питанням виховання учнівської молоді. З цією метою відбуваються різноманітні конкурси, розробляється та апробуються профілактичні програми за здоровий спосіб життя. У 2015-2015 році у ЗОШ №6 розпочинається впровадження інформаційно-освітньої протиалкогольної програми для підлітків та їх батьків «Сімейна розмова». 8 вчителів пройшли курси та отримали посвідчення спеціаліста за різними профілактичними програмами, а саме: „Рівний - рівному”, „Молодь на роздоріжжі”, „Уроки для сталого розвитку”, «Захисти себе від ВіЛ», «Сімейні цінності». Загальноосвітня школа № 5 є опорною школою, яка працює за програмою „Молодь на роздоріжжі”. загальноосвітня школа № 6 – за програмою „Рівний – рівному”, «Захисти себе від ВІЛ» (вчитель Карпенко Ірина Миколаївна).

Із зміною парадигми освіти, появою підходів до розробки сучасних технологій навчання і виховання значно зросла роль експериментальної роботи. На базі навчальних закладів міста створено і функціонують експериментальні майданчики обласного рівня з проблеми «Використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчально-виховний процес» (СШІТ №2, гімназія, санаторна), «Розвиток здорового способу життя в навчальних закладах» (загальноосвітня санаторна школа-інтернат, «Ялинка», «Струмочок»), «Впровадження інформаційно – комунікаційних технологій в роботу дошкільних закладів», та міського рівня з проблеми патріотичного виховання (загальноосвітня школа № 6, ДНЗ «Сонечко»). Загальноосвітня санаторна школа-інтернат – експериментальний заклад зі здорового способу життя.

В експериментально-дослідницькій роботі на рівні області та держави беруть участь всі загальноосвітні навчальні заклади міста. Спеціалізована школа №2, гімназія ім..С.д.Скляренка, загальноосвітня санаторна школа-інтернат – учасники Всеукраїнського експерименту з впровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес. Третій рік поспіль на базі ЗОШ №3 успішно апробується програма «Довіра у школах світу» до якої цього річ долучилися педагоги ДНЗ «Струмочок», «Калинка». Цього року спеціалізована школа №1 та ЗОШ №5 продовжили експериментально-дослідницьку діяльність з проблеми «Виховання моральної самосвідомості зростаючої особистості в позакласній діяльності», а ЗОШ №6 успішно впроваджує програму «Маршрут безпеки». У гімназії за сприяння губернатора області відкрито шаховий клуб «Гамбіт», на базі якого започатковано експеримент «Розвиток логічного мислення дітей молодших класів засобами інтелектуальних ігор.

Нині співпраця з вищими навчальними закладами набуває особливого значення. У цьому напрямку слід відзначити спеціалізовану школу №2 інформаційних технологій, гімназію ім. С.Д.Скляренка, загальноосвітню школу №6.

У школах міста постійно проводиться робота з питань диференціації навчання. Кожен заклад визначився з профілями та поглибленим вивченням предметів відповідно до запитів учнів, побажань батьків та з врахуванням кадрового та матеріального забезпечення навчальних закладів. На контролі – питання збереження наступності при поглибленому вивченні предметів та питання функціонування освітнього округу на базі МНВК.

З метою підвищення навчально– виховного процесу поліпшується матеріальна база закладів.освіти. Вимогою дня є ІКТ для учнів початкових класів (навчальних комп’ютерних класів) та підтримка сайтів навчальних закладів, осучаснення методичних кабінетів, створення кабінетів художньо-естетичного профілю, світлиць українського слова, кабінетів українознавства, географічних майданчиків, приведення у відповідність до існуючих вимог спортивних залів, майданчиків, кабінетів трудового навчання, іноземних мов, музейних кімнат.

У всіх навчальних закладах створено сайти. Сайт ЗОШ №3 став переможцем всеукраїнського рівня. Переможцем Всеураїнського конкурсу на кращий кабінет заступника директора школи – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3.

У центрі уваги перебуває робота вчителів по підготовці учнів до зовнішнього незалежного оцінювання, результати якого істотно впливають на вступ у вищі навчальні заклади. Значну допомогу у підготовці вчителів до зовнішнього незалежного оцінювання та проведення навчального моніторингу надає обласний центр моніторингу якості освіти.

Належну допомогу у роботі адміністрації шкіл та класним керівникам надає соціально-психологічна служба. Результативно працює міське методичне об’єднання соціальних педагогів (керівник Боченкова Валентина Василівна) та методоб’єднання психологів (керівник Ракітіна Вікторія Михайлівна). Склалася тісна співпраця психологічної та соціальної служби з центром молодіжної політики та службою в справах неповнолітніх міста. Значна увага відводиться організації роботи з дітьми, що мають вади психофізичного розвитку.

На високому методичному рівні працює міська психо-медико-педагогічна консультація.

Приділяється увага в закладах освіти реалізації програми комп'ютеризації та інформатизації. Всі навчальні заклади міста комп'ютеризовані (в тому числі і дошкільні). Кількість комп'ютерів є достатньою для забезпечення вивчення предмету «Основи інформатики та обчислювальної техніки». Потребують оновлення комп’ютерні комплекти у ЗОШ №5,6. У 2014-2015 н.р. нові комп’ютерні класи встановлено у СШ №1, ЗОШ №3 та ДНЗ «Сонечко»

На сьогоднішній день навчальні заклади освіти мають 308 одиниць комп'ютерної техніки. Всі школи забезпечено каналами зв'язку шляхом підключення до мережі Інтернет. Бібліотеки комп’ютеризовані.

Для впровадження інформаційних програм у навчальний процес в користуванні освітян є програми. Крім того на допомогу управлінцям маємо «Річний план загальноосвітніх навчальних закладів», «Планування роботи управління освіти».

Є електронні варіанти тестових завдань для проведення зовнішнього тестування випускників шкіл.

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється шляхом проведення практичних семінарів та семінарів – тренінгів для вчителів та керівників навчальних закладів з проблеми використання інформаційних технологій в управлінській діяльності та навчально – виховному процесі в цілому.

Навчально-виховний процес у загальноосвітніх навчальних закладах значною мірою залежить від організації навчально-виховного процесу дошкільних закладів.

Роль педагога-дошкільника – сприяти підвищенню престижу дошкільних навчальних закладів та професії вихователя наймолодших громадян держави. Рік 2014-2015 був для дошкілля складним, адже сучасність вимагає оновлення навчально-виховного процесу та впровадження швидким темпом сучасних освітніх технологій.

Забезпечуються місцями всі бажаючі родини, але проблема охоплення дітей ще залишається відкритою. Кількість дітей станом на травень місяць залишилась до 1104 дитини , що в порівнянні з минулим роком зросла на 10% і становить 75% від числа проживаючих у місті. На 100 місць приаадає 140 дітей

Працівники дошкільних закладів занімають активну соціальну життєву позицію та привчають дітей розуміти соціальну значимість участі у заходах різного рівня.

Впродовж 2014-2015 н.р. на обласному рівні проведено методичні мости методистів та завідуючих дошкільних закладів м.Золотоноша та м.Сміла. Педагоги Золотоноші обмінялися досвідом роботи з педагогами м.Тальне Активна участь дошкільників у підготовці до щорічного фестивалю «Україночкою я народилася». Кращі номери представлені на міському святі «День захисту дітей». Талановиті діти д/з «Ромашка» отримали І місце у обласному конкурсі «скарбничка майбуття»(Петренко А.Г.) ДНЗ «Струмочок» став призером (ІІ місце) обласного конкурсу на кращий дошкільний заклад у номінації «Зразковий зал» та дипломантом Всеукраїнського конкурсу «Кращий дошкільний заклад». Педагоги садків «Сонечко», «Ялинка», «Струмочок» взяли активну участь у Всеукраїнськиїх конкурсах «Флагмани освіти», «Творчий вчитель-обдарований учень».Дошкільники «Сонечко взяли участь у Всеукраїнській науково-патріотичній конференції «Патріотизм – нагальна потреба України й українців»

Важливі умови для забезпечення ефективності навчально-виховного процесу створює курсова перепідготовка при Черкаському обласному інституті післядипломної освіти педагогічних працівників. З січня 2015 року педагоги мають змогу проходити курси в очній , очно-дистанційній та дистанційній формі навчання здаючи вихідні тести онлайн та готуючи творчі інтерактивні проекти.На 1 червня 2015 року пройшли курси перепідготовки 61 із 95 педагогічних працівників, що становить 64%.

Бібліотеки навчальних закладів міста забезпечені навчальною літературою державного компоненту навчання.

В організації навчально-виховного процесу використовуються навчальні програми, підручники та навчально-методичні посібники, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України.

У школах проводиться робота по збереженню бібліотечного фонду навчальної літератури. Відбуваються рейди-огляди стану збереження підручників, діють пости бережливих, працюють «книжкові лікарні».

Шкільні бібліотеки комп’ютеризовані. Проте інформаційно-комунікаційні технології в практику роботи шкільних бібліотек впроваджуються недостатньо. Найкраще ця робота, як і в попередні роки здійснюється в СШ №2 та загальноосвітній санаторній школі-інтернат.

Робота бібліотек загальноосвітніх навчальних закладів спрямована на бібліотечно-інформаційне забезпечення всіх напрямків навчально-виховного процесу.

У 2015-2016 навчальному році пріоритетними напрямами роботи методкабінету буде:

● впровадження Державних стандартів освіти;

● система роботи педагогічних працівників по підвищенню якості знань учнів;



  • робота з обдарованими дітьми;

  • поглиблене вивчення окремих предметів та профільне навчання;

  • впровадження інноваційних форм роботи;

  • проведення занять та використання нетрадиційних методик для підвищення педагогічної майстерності освітян;

  • робота з кадрами; резервом керівних кадрів, молодими педагогами;

  • поглиблення роботи по узагальненню, цілеспрямованому впровадженню передового педагогічного досвіду;

  • розвиток творчої активності педагогічних працівників;

  • експериментально-дослідницька діяльність;

● активізація діяльності класних керівників щодо формування здорової особистості та виховання високих моральних та патріотичних якостей підростаючого покоління;

● організація системної роботи Ліги старшокласників;

● проведення моніторингових досліджень;

● розширення мережі опорних шкіл;

● покращення психологічного та матеріально-технічного забезпечення навчально-виховного процесу у навчально-виховних закладах міста;

● активізація роботи освітнього округу на базі МНВК;

● формування моральних якостей учнів, національно-патріотичне та військово-патріотичне виховання;

● міжнародні зв’язки.



Реалізовуючи поставлені завдання, у 2015-2016 н.р. методичний кабінет продовжуватиме працювати над реалізацією науково-методичної проблеми «Система організації методичної роботи з педагогічними працівниками щодо поліпшення їх професійної майстерності, спрямованої на підвищення результативності навчально-виховного процесу».

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал