Захист людини в надзвичайних ситуацій



Скачати 60.71 Kb.
Дата конвертації03.03.2017
Розмір60.71 Kb.
ТипПовідомлення
Тема: Захист людини в надзвичайних ситуацій.

Мета. Поглибити знання учнів щодо надзвичайних ситуацій, їх типів, причин виникнення. Ознайомити з правилами поводження під час надзвичайних ситуацій та способами захисту від надзвичайних ситуацій.


Розвивати логічне мислення, образну уяву. Виховувати дисциплінованість, відповідальність за свої дії, організованість.

Обладнання: таблиці «Надзвичайні ситуації»; ілюстрації з теми ЦЗ; засоби захисту людини (протигаз, ватно-марлева пов’язка, респіратор); аптечка, малюнки дітей з теми «Цивільний захист».

Хід класної бесіди
І. Організація класу.

Пролунав уже дзвінок,

Час почати наш урок.

Будемо у світ знань мандрувати,

Будемо про захист людини вивчати.
ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку; актуалізація опорних знань.
1.Вчитель: Сьогодні у нас, діти, надзвичайний урок. У нас урок з цивільного захисту. Що таке ЦЗ? (Повідомлення «Що таке цивільний захист» готують учні, – помічники.)

III. Основна частина
1. Довідкове бюро: (Пастарнак Юрій)
Учень: ЦЗ – державна система органів управління, сил і засобів, що створюється для організації і забезпечення захисту населення від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, екологічного, природного та військового характеру.
2.Вчитель: Один раз на рік в кожному навчальному закладі проводиться день ЦЗ. Щоб бути завжди готовими та вміти правильно діяти. І ось сьогодні ми з вами дізнаємося про існуючі надзвичайні ситуації; навчимося правильного користування індивідуальними засобами захисту.

3. Створення проблемної ситуації.
(Лунає сирена).
Вчитель: Діти, що може означати цей сигнал?
(Для звернення уваги населення в екстрених випадках (надзвичайних ситуаціях) для передачі інформації включаються сирени, а також інші сигнальні засоби (гудки фабрик, заводів, кораблів), які тривають 5 хвилин. Цей сигнал означає: «Увага всім!»
4. Бесіда.
- Що таке надзвичайна ситуація?
(Це порушення нормальних умов життєдіяльності людей, що призводить до людських або матеріальних збитків).

- Які надзвичайні ситуації ви знаєте?
(Стихійні лиха, катастрофи, епідемії, пожежі, аварії, озброєний напад, війна).

- Що таке стихійне лихо?
(Це катастрофічні процеси і явища природи, що носять надзвичайний характер, призводять до порушення нормальної діяльності людини, загибелі; пошкодженню та знищенню матеріальних цінностей).

- Які стихійні лиха ви знаєте?
(Землетрус, пожежа, підтоплення, ураган, зсуви, сніжні заноси, селеві потоки, обвали, засуха).

- Які причини стихійного лиха?

(Дії сил природи або бездумна діяльність людей (наприклад: виробничі аварії).

Висновок: Тому щоб бути завжди готовими і правильно діяти в різних ситуаціях і проводиться День ЦЗ.

- Як дізнатися, яка надзвичайна ситуація сталася? ( Рекомендації штаба ЦО (повідомлення готують учні).)

(Після отримання звукового сигналу необхідно увімкнути телевізор або радіоприймач і уважно прослухати інформацію про обстановку, що сталася, та вказівки штабу ЦЗ).

Висновок: прослухавши інформацію штаба ЦЗ треба діяти без паніки у строгому порядку до рекомендацій штаба.

ІV. Фізкультхвилинка

Дії при землетрусі.

самые разрушительные землетрясения в истории - the village - the village - поток

Якщо землетрус застав вас у будинку, найкраще протягом 15-20 секунд вибігти на відкриту місцевість. Не можна стояти поблизу будівель, високих стін; не користуйтесь ліфтом. Якщо неможливо вибігти на вулицю сховайтесь під стіл, в шафу або відчиніть двері і станьте у дверний отвір. Обличчя закрийте руками, щоб не поранитися склом. Тримайтесь подалі від вікон та скляних перегородок.

Якщо підземні поштовхи застали вас на вулиці – відійдіть далі від будівлі, ліній електропередач. Не торкайтесь обірваного дроту – він може бути під напругою. В автобусі не треба зчиняти паніку, бити вікна, рватися до дверей. Водій зупинить автобус і відкриє двері.



Дії при повенях.

picture flood

Якщо вода застала вас у полі, лісі, треба вийти на підвищені місця або вилізти на дерево. Можна використати всі предмети, які зможуть триматися на воді (дошки, уламки дерев). Якщо ви знаходитеся у домі, треба перенести необхідне майно на вищі поверхи або в ті місця, які не затоплюються водою. Обов’язково вимкнути газ. електрику, взяти документи, теплі речі, їжу.

Дії при пожежі.

пч 31, г. лебедянь

Палаючий будинок залишають накрившись з головою мокрою ковдрою або верхнім одягом. В задимлених приміщеннях треба рухатися поповзом або пригнувшись. Якщо пожежа застала вас в степу або в лісі, кордон вогню слід переходити проти вітру, прикривши обличчя та голову одягом.

Правила пожежної безпеки.

Забороняється:
- розводити багаття в лісах, заростях очерету, поблизу хлібних полів;
- не можна палити сірники та кидати їх, не загасивши в полі, лісі.
Правила поведінки вдома.
Обережно користуватися вогнем, нагрівальним, електричним, газовим приладдям, не забувати вимикати після користування.

ІV. Закріплення знань.

1.Гра «Інтерв’ю»

Вчитель: Як дінатися, що сталася якась надзвичайна ситуація? (Звучить звуковий сигнал, який триває 5 хвилин «Увага всім!»).
- Як цей сигнал може звучати в школі? (ТРИ дзвоники).
- Як дізнатися, яка надзвичайна ситуація сталася? (Увімкнути телевізор або радіоприймач).
- Які засоби гасіння пожежі ви знаєте?
2. Практична робота.
Вчитель: Ми вже з вами знаємо про протигазом, респіратором та ватно-марлевою пов’язкою. Ще раз згадаємо, як називається протигаз, респіратор та ватно-марлева пов’язка.
Підготовлені учні демонструють класу, як правильно надівати індивідуальні засоби захисту: ватно-марлеву пов’язку.
3.  Гра «Хто швидше?» (Учні надівають ватно-марлеві пов’язки).
V. Підсумок уроку.
Тест.
Так чи ні
- Як ти дізнаєшся про те, що сталася надзвичайна ситуація?
по книзі; (ні)
- У випадку надзвичайної ситуації ти будеш діяти згідно:
нікого не буду слухати(ні)
- У разі землетрусу ти:
вийдеш на відкриту місцевість; (так)
- У випадку пожежі ти:
сховаєшся у шафі. (ні)
- Які засоби захисту тобі відомі?
ватно-марлева пов’язка (так).
- Що необхідно взяти з собою у випадку надзвичайної ситуації?
цукерки і печиво. (ні) 2. Запитання Про що ми говорили?

  • Яке основне правило поведіки під час надзвичайних ситуацій? (Не метушитисъ i не панікувати!)

  • Чи зможете ви зорієнтуватись в одній з таких ситуацій?

Міністерство освіти і науки України

Високобайрацький НВК

Класна година

«Захист людини у надзвичайних ситуаціях»

http://www.spas-extreme.ru/upload/site1/svdxtjpsyx-gallery_news_1200_1200_minus.png

Вчитель 1 класу

Корнета Н.М.

Спеціаліст вищої категорії

Високі Байраки

2014


уборка снега - прочее - москва, москва, цена 0 рублей - moskva.flar.ru

как нарисовать ураган сайт о рисовании

глава 2. природа сердится - введение что такое

Цивільний захист – державна система органів управління, сил і засобів, що створюється для організації і забезпечення захисту населення від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, екологічного, природного та військового характеру.




самые разрушительные землетрясения в истории - the village - the village - поток

http://k.img.com.ua/img/forall/i/2013/1372925520.jpg

picture flood

пч 31, г. лебедянь

Надзвичайні ситуації



Стихійні лиха

Катастрофи епідемії,

пожежі, аварії, озброєний напад, війна.

Землетрус, пожежа, підтоплення, ураган, зсуви, сніжні заноси,

селеві потоки, обвали, засуха.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал