Загадки, прислів’я про гриби в теплий дощик народився, парасолькою накрився



Скачати 184.21 Kb.
Дата конвертації11.12.2016
Розмір184.21 Kb.
Загадки, прислів’я про гриби

1. В теплий дощик народився, парасолькою накрився.


2. Маленький, чепурненький, крізь землю пройшов, червону шапочку знайшов.
3. Стоїть при дорозі на одній нозі і шапочку має, та нікого не вітає.
4. Є шапка, але немає голови; є нога, але без черевика.
5. Маленький, біленький, а бабу з воза зсадить.
6. Під дубочком народився, парасолькою накрився, може б з лісу пострибав, якби другу ногу мав.
7. З головою та безносий, невидющий, безголосий, на одній нозі панич – не озветься, як не клич!
8. Під хвоєю ховаються, чи листям укриваються, шапки не знімають, дощику чекають.
9.Всі ми в шапочках-брилях заховались під кущі, бо як вийдемо на шлях – враз опинимось в борщі.
10. Назвався грибом – лізь у кошик.
11. Багато грибів восени – чекай неврожаю.
12. З’явились опеньки – скінчилось літо.
13. Пізній гриб – пізній сніг.
14. Літо з дощами – осінь з грибами.
15. Зацвіла калина, шипшина і суниці – скоро з’являться сироїжки.
16. Пізнє цвітіння горобини – на довгу грибну осінь.


Вікторина „ Чи знаєте ви гриби?” (5-6 кл.)


1. Під осикою гриб. Шапочка у нього оранжево-червона, дуже схожа на опале листя осики. Здогадалися, що це за гриб? Якщо ні – розріжте ножем шапочку, чи ніжку гриба. М’якуш гриба – білий і враз починає синіти, і чим далі – тим більше. (Красноголовець)



2. Згадай, у яких грибів шапочки різного кольору, але всі вони носять одне ім’я. (Сироїжки)
3. Трухлявий пеньок допоможе вам правильно знайти дорогу до цих грибів. Які ж гриби ростуть на пеньках і руйнують їх? (Опеньки)
4. В листяних лісах їх не знайдеш. Вони ростуть в ялинових, а частіше в соснових лісах. Та не по одному, а цілим сімейством. В хорошу погоду цей гриб сухий, шапочка шовковиста, блискуча. Шкірка на шапочці легко відділяється і шапочку можна обчистити, як яйце. А в дощову погоду шапочка гриба стає слизькою, маслянистою. Тому цей гриб називається...?

(Маслюк)
5. Його добре видно здалеку. На високій білій ніжці, в червоній шапочці, покритій білими краплинками. Але якщо гриб не ховається під деревом, а сам запрошує грибника, то тут щось не те. Напевно, це отруйний гриб. Але топтати його не потрібно. Хай собі росте, а як постаріє, краї шапочки загнуться доверху і він перетвориться в блюдце на ніжці. Пройде дощ і у блюдечко потрапить вода. Але це вже буде не проста вода, а отрута. Якщо муха захоче напитися води, вона гине не встигнувши злетіти. Тому гриб назвали...? (Мухомор)


6. Ім’я для нього не дуже підходить. Якщо гриб росте під сосною, шапочка його має колір соснової кори. А під ялиною росте гриб з шапочкою зовсім іншого кольору – зеленувато-синього. Якщо невпевнений – обріж ножем оранжеву ніжку. На зрізі виступить краплинка оранжевого соку. Спробуй язиком на смак, і відчуєш присмак смоли. Що це за гриб? (Рижик)
7. А оцей навіть на гриб не схожий. Все у нього не так. По-перше, з’являється раніше інших, тільки сніг зійде. По-друге, у грибів добре видно шапочки і ніжки, а у нього все зрослось, не розумієш, де що. І все-таки це - перший їстівний гриб, що виріс цього року. А тому, що він такий смішний і зморщений, його назвали...? (Зморшок)

Змагання “Ти в складній життєвій ситуації”.


Т. № 1. Назвіть їстівні рослини ( 1 бал за правильну відповідь):

1. Чорноплідна горобина. 2. Ялівець. 3. Кропива. 4. Вороняче око. 5. Белена. 5. Жовтець. 7. Вовче лико. 8. Конвалія. 9. Малина. 10. Береза.



Т. № 2. Виберіть їстівні гриби: ( 1 бал)

1. Підберезник. 2. Помилковий опеньок. 3. Червоний мухомор. 4. Красноголовець. 5. Груздь. 6. Жовчний гриб. 7. Шампіньйон. 8. Бліда поганка. 9. Помилкова лисичка. 10. Маслюк.



Т.№ З. Визначте отруйні рослини: ( 1 бал)

1 .Цикута. 2. Липа. 3. Конюшина. 4. Белена. 5. Кульбаба. 6. Ягоди конвалії. 7. Вороняче око. 8. Вовче лико. 9. Звіробій. 10. Кора берези.



Т. №4. Виберіть, що можна їсти в умовах автономного існування: (2 бали)

1. Лапки жаб. 2. Жаб. 3. Їжаків. 4. Крилатих мурах. 5. Голову змії. 6. Водяних жуків. 7. Гусінь. 8. Дощових хробаків. 9. Ос, бджіл. 10. Дорослих метеликів, жуків.



Т. № 5. Виберіть непрямі ознаки їстівних рослин: ( 2 бали)

1. Яскраве забарвлення плодів. 2. Пташиний послід на гілках. 3. Кора обгризена тваринними. 4. Невелика висота рослини. 5. Плоди подзьобані птахами. 6. Всохла рослина. 7. Багато кісточок біля стовбуру дерева. 8. Плоди рослини виявлені в гніздах птахів. 9. Рослини на зламі виділяють молочний сік. 10. Рослини з неприємним запахом.



Т. № 6. Чим (як) можна знезаразити воду: ( 2 бали)

1. Ягодами бузини. 2. 8-10 краплями йодної настойки на 1 літр води. 3. Ягодами конвалії. 4. Дати воді відстоятись. 5. Марганцівкою. 6. Фільтруванням. 7. 2-3 пігулками йоду на 1 літр води. 8. Пропустити через пісок. 9. Кип’ятінням. 10. 20 краплями валідолу на 1 літр води.



Т. № 7. Співвіднесіть назву і застосування лікарських рослин: ( бал)

  1. Лепеха. 2) Брусниця. 3) Глід. 4) Дурман звичайний. 5) Ялина. 6) Журавлина болотна. 7) Малина. 8) Кульбаба лікарська. 9) Пастушача торба. 10) Пустирник.

1 Серцеве. 2. Потогінне. 3. Шлункове. 4. Сечогінне. 5. Кровоспинне. 6. Заспокійливе. 7. Обмінне, жовчогінне. 8. Жарознижуюче, вітамінне. 9. Ранозаживляюче. 10. Знеболююче.

Т. № 8. За якими прикметами можна визначити сторони обрію: (1 бал) 1. По нахилу дерева. 2. По таненню снігу на схилах яру. 3. По пологій стороні мурашника. 4. По моху на дереві. 5. По грибах поруч із деревом. 6. По гілках на деревах. 7. По річних кільцях на пеньках. 8. За напрямком течії річки. 9. По напрямку звірячої стежки. 10. За напрямком вітру.

Т. № 9. При укусі отруйної змії необхідно: ( 2 бали)

1. Відсмоктати отруту з ранки. 2. Накласти джгут. 3. Пити більше води або чаю. 4. Звернутись до лікаря. 5. Доставити хворого в лікарняний заклад. 6. Обмежити рухливість. 7. Розрізати рану. 8. Припекти рану 9. Вжити спиртне 10. Притрусити рану землею 11. Прикласти до рани розім’яті листки вероніки дібровної. 12. З’їсти 2-3 листки любистку.



Т. № 10. Дайте правильну відповідь: ( 5 балів)

1. В яку пору доби сонце на сході: а) о 6-7 год.; б) о 13 год.; в) о 19 год.

2. В який час доби сонце на заході: а) о 24 год.; б) о 19 год.; в) о 13 год.

3. На скільки градусів за годину рухається по небу сонце: а) на 15; б) на 7; в) на 10.

4. Куди показує стрілка компаса: а) на захід, б) на схід, в) на південь, г) на північ.

5. Яка зірка вночі знаходиться на півночі: а) Вега; б) сузір’я Кассіопеї, в) Полярна зірка.



Т. № 11. Дайте правильну відповідь: (5 балів)

1. Сигнал небезпеки SOS це: а) …---…; б) …---… ; в) ---…---

2. Видимість ліхтаря-блималки вночі складає: а) 11 км, б) 2 км, в) 6 км.


  1. Чи потрібно відразу шукати людину що зникла?

а) потрібно, 6) не потрібно - сам знайдеться; в) по обставинах.

4. Ти стоїш спиною до сонця опівдні. З якої сторони схід: а) попереду, 6) справа, в) позаду.

5. На яку найбільшу відстань видно сонячний «зайчик» від дзеркала розміром 10 х 10 см: а) З км; 6) 25 км; в) 10 км

Т. № 12. Виберіть: а) стресори виживання; 6) хвороби: ( 1 бал)

1.Фізичннй біль. 2. Фізичний стан людини. 3. Травма. 4. Обмороження. 5. Укус змії. 6. Спорядження та інструменти. 7. Отруєння їжею. 8. Холод. 9. Психологічний стан. 10. Перевтома. 11. Самітність. 12. Спеціальні знання. 13. Голод. 14. Інфекція. 15. Клімат та оточуючий ландшафт.



Т. № 13. Дайте правильну відповідь: (2 бали)

А) Для підвищення готовності людини до виживання в екстремальній ситуації необхідно: І. Підвищувати рівень підготовки рятувальників. 2. Закінчити середню школу. 3. Покращити роботу техніки й устаткування. 4. Підвищувати рівень власної психічної та фізичної витривалості, 5. Навчитись плавати. 6. Вчитись правильному поводженню в екстремальних ситуаціях. 7. Бути дисциплінованим. 8. Вміти користуватись протигазом.

Б). Екстремальна ситуація це: а) ситуація, що допомагає знайти вихід із скрутного стану; б) коли людина відчуває почуття радості й щастя; в) ситуація, що загрожує життю, здоров’ю і майну людини.

Т. № 14. Співвіднесіть надзвичайні ситуації до трьох основних груп (1 бал): а) природні, б)техногенні, в) соціально-політичні :

1. Сніг, дощ. 2. Ураган, смерч. 3. Аварія і катастрофа. 4. Забруднення води, грунту, повітря. 5. Військові конфлікти. 6. Міжнаціональні протиріччя. 7. Міжрелігійні протиріччя. 8. Стреси від спілкування з людьми. 9. Радіаційне забруднення місцевості. 10. Терористичний акт. 11. Повені і землетруси.



Т. № 15. Що потрібно відразу робити, якщо: (5 балів)

1. Ти отруївся: а) випити 5-6 стаканів води; б) прийняти проносне; в) збільшити фізичну активність.

2. Стороннє тіло потрапило в око: а) потерти око; б) видалити смітинку кінцем чистої хустини; в) промити око.3. Комаха потрапила у вухо: а) закапати у вухо підігріту олію або воду; б) дістати її яким-небудь предметом; в) попросити товариша дмухнути у вухо.4. Присмоктався кліщ: а) видалити його гострим предметом; б) вирвати пальцями і припекти рану; в) змазати комаху йодом.

5. При порізі: а) навколо рани змазати йодом; б) перев'язати рану; в) присипати рану попелом.




Тематична вікторина




Тема. Перша допомога при різних видах травм.


Мета:

• узагальнити, систематизувати та повторити матеріал з теми «Надзвичайні ситуації, що загрожують добробуту людини та суспільства»

• стимулювати пізнавальну діяльність учнів;

• розвивати логічне мислення,

• розвивати вміння та навички:

1) надавати першу допомогу при отруєнні чадним газом, опіках різних ступенів, переломах кісток;

2) застосовувати теоретичні знання на практиці;

3) працювати в групах;

4) виконувати нестандартні завдання;

5) узагальнювати i систематизувати вивчений матеріал, вибирати головне, робити висновки;

• виховувати:

1) дбайливе ставлення до свого життя та здоров’я,

2) почуття співпричетності до долі та проблем інших, відповідальність за близьких, оточуючих.

3) культуру спілкування один з одним.


Обладнання:

1. Завдання для вікторини.

2. Індивідуальні засоби захисту від пожежі (ватно-марлеві пов’язки, носові хустки),

3. Матеріал для надання першої допомоги (бинт, вата, нашатирний спирт, знеболювальні, лід).

4. Презентація «Надання першої допомоги при кровотечах, опіках»

5. Аптечка.


Попереджувальне домашнє завдання:

1. Повторити матеріал з теми «Надзвичайні ситуації, що загрожують добробуту людини та суспільства».

2. Виготовити емблеми для кожного члена команди.

3. Підготувати девіз та невелике привітання для команд – суперників.


Щоб у вашому домі не було біди,

Будьте обережні скрізь і завжди.
План конспект заходу.

I. Організаційний момент.

• Оформлення кабінету для проведення вікторини.

• Інструктаж членам журі стосовно оцінювання завдань вікторини.

• Інструктаж членам команд стосовно поведінки під час вікторини та інших організаційних питань.



ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

1. Вступне слово ведучого.

Добрий день шановні учні. Я рада вітати вас у цій залі. Запрошую всіх вас прийняти участь у тематичній вікторині.

Щодня в світі фіксуються тисячі подій, при яких відбувається порушення нормальних умов життя і діяльності людей і які можуть призвести або призводять до загибелі. Ці події ми називаємо надзвичайними ситуаціями. Від них у житті не застрахований жоден з нас.

Нажаль, стикаючись з лихом, багато людей неспроможні ефективно допомогти потерпілому. Чому так? Чому людина стає безпорадною, коли стикається з небезпекою? Відповідь до банальності проста: не вистачило знань, рішучості, волі, часу.

Ті питання, які ми пригадаємо сьогодні допоможуть правильно прийняти рішення і не допустити зволікання в діях по наданню першої долікарської допомоги.

(Оголошення теми вікторини).


ІІІ. Проведення вікторини

1. Слово вчителя.

У школі, основи різних наук ви повинні знати,

Тому сьогодні ми будемо ОБЖ вивчати.

Цю тему ви вже добре знаєте

Тому матеріал лише пригадаєте.

Отримані раніше знання потрібно вам повторити,

Крім того, узагальнити та на практиці закріпити.

Пропоную вам змагання,

Конкурси хитрі й цікаві завдання.
2. Виконання завдань вікторини.

«Мозковий штурм»

Відповідає той, хто знає відповідь.

1. Комплекс заходів, що здійснюють хворим в стані клінічної смерті називається … (реанімацією).

2. Як потрібно правильно виходити із задимленого приміщення… (повзком).

3. Ушкодження тканин організму під дією кислоти… (хімічний опік).

4. Розрізняють два види переломів, а саме: …(відкриті та закриті).

5. Отруйний газ, який утворюється під час горіння… (чадний газ).

6. Про який ступінь опіку свідчить поява пухирів на шкірі… (про ІІ ступінь).

7. Скільки ступенів має опік… (чотири).

8. Ділянку шкіри, ушкоджену лугом слід обробити…(слабким розчином оцту і водою).

9. При ураженні потерпілого електричним струмом перше, що треба зробити – це …(припинити дію електричного струму).

10. Найважливішими ознаками клінічної смерті є…(відсутність дихання і серцебиття).

1. Людина, що проводить комплекс заходів хворому у стані клінічної смерті називається …(реаніматором).

2. Сукупність простих доцільних дій, спрямованих на збереження здоров'я і життя потерпілого…(перша допомога).

3. Розрізняють три види кровотечі, а саме: капілярну…(венозну та артеріальну).

4. До якого класу хімічних речовин належить чадний газ…(до оксидів).

5. За якого ступеня опіку обвуглюються тканини… (при IV ступені)

6. Ушкодження тканин організму під дією вогню… (термічний опік).

7. Протигаз, респіратор, ватно-марлева пов’язка – це…(Індивідуальні засоби захисту органів дихання).

8. Скільки ступенів має відмороження…(чотири).

9. Ділянку шкіри, ушкоджену кислотою слід обробити…(розчином соди та водою).

10. Клінічна смерть відрізняється від біологічної тим, що…(людину ще можна оживити).

Оцінка туру: за кожну вірну відповідь 1 бал. Максимальна кількість балів 10.


Практична частина.

«Виправ помилки»

Текст


1. Розрізняють обмороження 3 ступенів… (Чотирьох).

2. Зі стану біологічної смерті людину ще можна повернути до життя…(не можна, бо відмирають клітини головного мозку).

3. При отруєнні чадним газом треба людині дати випити велику кількість молока…(Під час отруєння чадним газом не можна людині давати пити, тем більше молоко, яке сприяє швидкому всмоктуванню отрути).

4. При термічному опіку ушкоджену ділянку шкіри протягом 10-15 хвилин тримати під водою, після чого обробити розчином оцту…(При хімічному опіку кислотою).

5. При зупинці капілярної кровотечі джгут накладають строком на 3-4 години…(артеріальної чи венозної кровотечі, строком до 2 годин).

6. При появі пухирів, під час опіку І ступеню, проколіть їх і накладіть асептичну пов’язку…(ІІ ступеню, пухирі проколювати не можна, це може призвести до їх інфікування).

7. При відмороженні щік сильно потріть їх снігом…(терти відморожену ділянку шкіри снігом не можна, достатньо потерти їх м’якою тканиною чи спиртом).

8. Тривалість клінічної смерті необмежена у часі…(обмежена у часі).

9. При ураженні людини електричним струмом необхідно спочатку оцінити стан потерпілого, а потім відключити дію електричного струму…(навпаки).

10. Якщо причиною опіку є дія на шкіру кислоти чи лугу, то опік називають термічним…(хімічним).

11. Якщо на людині горить одяг запропонуйте їй побігати, щоб повітря згасило вогонь…(Не можна бігти, бо це повітря ще більше роздмухає полум’я).

12. При сильному задимленні пересувайся до виходу піднявши якомога вище голову, щоб не отруїтися чадним газом.. (Треба рухатися повзком, опустивши голову якомога нижче, бо дим завжди піднімається вгору і тому найбільш небезпечно внизу).


Конкурс «Збери аптечку медичної допомоги».
Конкурс Гра «Хто такий? Що таке?»

1. Хімічний опік. (Ушкодження шкіри кислотою чи лугом).

2. Відмороження. (Ушкодження шкіри тривалою дією низької температури).

3. Відкритий. (Перелом).

4. Настойка йоду. (Засіб, що застосовують при обробці рани).

5. Клінічна смерть. (Зупинка серцебиття і диханні, клітини мозку не ушкоджені).

6. Термічний опік. (Ушкодження шкіри джерелом високої температури).

7. Перелом. (Порушення цілісності кістки).

8. Кровотеча. (Ушкодження кровоносних судин).

9. Нашатирний спирт (Засіб, який виводить людину зі стану непритомності).

10. Реаніматор. (Людина, що проводить комплекс заходів хворому у стані клінічної смерті).

11. Капілярна. (Кровотеча)

12. Пожежник. (Людина, яка гасить пожежі).

13. Зупинка серцебиття. (Одна з ознак смерті).

14. Чадний газ. (Отруйний газ, що утворюється при пожежі).

15. Джгут. (Застосовується при зупинці кровотечі).

16. Шина. (Застосовується при переломі).

17. Бинт.(Обов’язковий елемент аптечки, що застосовується для накладання пов’язки).

18. Штучне дихання. (Штучне відновлення дихання при його зупинці).

19. Пухирі. (Утворюються під час опіку ІІ ступеню).

20. Вогнегасник. (Спеціальний засіб гасіння пожежі).
Естафета «Врятуй та допоможи»

Завдання рятувальникам:

1. У задимленому приміщенні знайти потерпілого і вивести його використовуючи підручні засоби захисту органів дихання. (Один з рятувальників прикривши ротову та носову порожнину змоченою носовою хусткою чи клаптиком бинта, присівши, пересувається у іншу частину класу, знаходить потерпілого, передає йому хустку і вони разом, присівши, повертаються назад).

2. У задимленому приміщенні знайти потерпілого та вивести його, використовуючи ватно-марлеву пов’язку. (Повторює дії першого, але замість хустки використовує ватно-марлеву пов’язку, яку надягає на потерпілого і разом з ним, присівши, повертається назад).

3. Надати допомогу потерпілому, який отримав опік ІІІ ступеня плечової кістки лівої руки. ( Рятувальник потерпілому на місце опіку накладає стерильну пов’язку і прикладає лід).
ІV. Підведення підсумків.

1. Заключне слово вчителя.
Ну що ж закінчилася наша вікторина. Хочу сказати велике дякую всім, хто приймав в ній участь. Ви молодці. Ви показали досить глибокі знання. Гадаю, що всі ці теоретичні знання ви зможете використати на практиці, у повсякденному житті.

Але, напевно, вас цікавить кінцевий результат. Мені дуже хотілось би сказати, що перемогла дружба, бо ви всі були на висоті. Але існує наука цифр – математика. Саме знання цієї науки допомогли нашому журі визначити переможця.


2. Оголошення результатів вікторини .
3. Нагородження переможців.

До нових зустрічей, до побачення.



Вікторина
Тема: Електробезпека
Мета: узагальнити знання учнів про небезпечні ситуації та шляхи їх запобігання під час користування електричною енергією в побуті; закріпити вміння і навички щодо надання першої допомоги при ураженні електричним струмом.

Оформлення: Плакат «Будьте уважні при користуванні побутовими електронагрівальними приладами. Слідкуйте за справністю приладів та не залишайте їх без нагляду; пам’ятки; виставка літератури і повідомлень.

Ведучий: Електрична енергія – найбільш універсальна і дуже зручна у використанні форма енергії. Без неї немислиме життя сучасної людини. Електрика – наш вірний помічник в праці і побуті, але вона стає небезпечною для життя, якщо з нею неправильно і недбало поводитись. Багато нещасних випадків відбувається при обслуговуванні найбільш поширеного електрообладнання, розрахованого на 127-380 В.

  1. Якими видами електрообладнання ви користуєтесь?

  2. Чи впливає електричний струм на організм людини? Як?

  3. Що ви розумієте під термічним впливом?

  4. Що ви розумієте під біологічним впливом?

  5. Що ви розумієте під електролітичним впливом?

  6. Що таке електричний удар?

  7. На які ступені поділяються електричні удари?


Тема:



План заняття:

  1. Заходи безпеки при ураженні електричним струмом.

  2. Надання першої медичної допомоги при електротравмуваннях.

Вступ

Коли дитина тільки пізнає світ, її увагу притягують різні предмети, в тому числі й такі як розетка, штепсель, проводка тощо.

Намагаючись «дійти» до фізичної суті електрики, діти засовують у розетки цвяхи, дріт. Або, граючись із увімкненими приладами, можуть пошкодити ізоляцію та дістати найтяжчі опіки.

Звичайно, дорослі, побачивши це, або ціпеніють, або відразу кидаються на допомогу, ризикуючи при цьому теж постраждати. У такому випадку допомога знадобиться вже обом.

1. Дія електричного струму призводить до ураження всього організму людини в цілому через порушення нормальної роботи різних органів і систем організму і в першу чергу серця, легенів, центральної нервової системи.

Що ж роботи щоб цього не трапилося?



  • Припинити подачу струму (відключити рубильник або перерубати дріт, використовуючи інструмент з ізольованими ручками.

  • Рятувати ураженого можна тільки однією рукою. Інакше ви ризикуєте стати «частиною» електричного ланцюга та дуже обпектися.

  • Якщо хтось схопився рукою за оголений дріт, треба висмикнути дріт із розетки, відключити рубильник, викрутити запобіжні електропробки.

  • Припустімо, що це не можна зробити. Тоді потрібно відкинути дріт, але не руками, а сухою дерев’яною палицею чи іншим предметом з доброю ізоляцією.

  • Якщо постраждалий тримає дріт у затиснутій долоні, необхідно дріт перерубати.

  • Для цього підійде інструмент з ізольованим руків’ям і сокира чи лопата з дерев’яним сухим держаком, чи кусачки з ізоляцією.

  • Дроти, що зайнялися, небезпечно гасити водою. Їх краще прикрити чимось гумовим або засипати піском.

  • Якщо людина лежить на землі поруч з обірваним дротом, то до неї слід підходити кинувши собі під ноги «ізоляцію», наприклад, суху дошку, гумову ковдру, книги або стосик газет;

  • На руки найкраще надіти гумові чи шкіряні сухі рукавички. У крайньому разі – обмотати сухою тканиною.

  • Відтягніть постраждалого від місця, де поширюється струм перенесіть на безпечну ділянку.

  • Для цього потрібно взяти його за полу одягу, попередньо обмотавши будь-якою сухою тканиною і свої руки.

  • Діяти слід однією рукою, а другу опустити до низу.

  • Пам’ятайте: не можна торкатися відкритих частин тіла руками – це небезпечно, електричний струм проходить крізь тіло потерпілого.

  • Негайно викличте швидку допомогу (телефон «103»).

2. Як надати першу медичну допомогу постраждалому при електротравмуваннях?

  • Насамперед треба знизити температуру в місці опіку, приклавши до нього лід із холодильника (можна і будь-які заморожені продукти, попередньо обгорнувши їх чистою тканиною). Придатна для цього й холодна вода.

  • Якщо людина (дитина чи дорослий) не втратила свідомість, дайте їй знеболюючий анальгетик і заспокійливе (валеріану, валокордин, корвалол).

  • Ця травма впливає насамперед на центральну нервову і серцево-судинну системи.

  • На місце опіку накладають стерильну пов’язку, бажано, так звану, волого-висихаючу – з фурациліном. Але в жодному разі не змащують це місце жиром або маззю на жировій основі.

  • Якщо потерпілий непритомний, його кладуть на бік.

  • При порушенні дихання, серцебиття роблять масаж серця і штучне дихання «рот у рот» до приїзду бригади лікарів.

  • Потерпілий повинен лежати. Не дозволяйте йому ні сідати, ні вставати.

  • Це може призвести до тяжких наслідків, тому що в організмі виникають серйозні внутрішні розлади. Як і що робити далі, має визначити тільки лікар.

  • Велика помилка, якщо електричний опік пробують лікувати вдома або амбулаторно.

  • При сильних опіках пальців, долонь у перші два три-дні їх ще можна врятувати від некрозу (відмирання). Але не пізніше цього строку!

Щоб нещастя не спіткало вас, пам’ятайте ці поради.

Ведучий: продовжуємо нашу вікторину.

8. Що таке електробезпека?

9. Які основні причини електротравматизму?

10. Назвіть найбільш небезпечний шлях струму через тіло людини?



Виступ лікаря (шкільної медсестри) щодо небезпеки вражання електрострумом.

Ведучий: Дія електричного струму призводить до ураження всього організму людини, в цілому через порушення нормальної роботи різних органів та систем людини і в першу чергу серця, легенів, центральної нервової системи.

Ведуча:

  1. Що таке електротравма?

  2. Які ознаки електротравми?

  3. Що необхідно зробити якщо людина потрапила під дію електричного струму?

  4. Як надати першу медичну допомогу постраждалому при електротравмуваннях?

Учні презентують свої повідомлення на тему:

«Правила користування електроприладами та електровиробами»

Ведуча: Ситуаційна задача. Виберіть правильну відповідь.

Потерпілий Д. 22 роки отримав електротравму. Виникло судоме скорочення м’язів, втратив свідомість. Допомогу надає рятувальник. З чого необхідно почати?

Оцінити загальний стан пацієнта.

Негайно розпочати серцево-легеневу реанімацію.

+ Звільнити потерпілого від джерела струму.


Ведучий проводить підсумки проведення вікторини.


e:\фото\охорона\100_8518.jpg
e:\фото\охорона\100_8521.jpg

e:\фото\охорона\100_8528.jpg


e:\фото\охорона\100_8533.jpg

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал