Єрьоменко О. А. Психолого-педагогічний супровід студентів з особливими потребами у вищих навчальних закладах



Скачати 21.22 Kb.
Дата конвертації22.12.2016
Розмір21.22 Kb.
Єрьоменко О.А.

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД СТУДЕНТІВ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

Сучасні стратегічні зміни та новітні тенденціїв освітньому просторінаправлені на більш ефективне включення людейіз особливими потребами в навчальне середовище і в громадське життя суспільства, рівний доступ до отримання якісної освіти. Кінцева мета виховання та навчання студентів з обмеженими психофізичними можливостями така ж, як і мета виховання та навчання звичайних студентів: засвоєння ними певних соціальних норм і включення в життя суспільства. Але шлях, яким для цього мають пройти студенти з психофізичними порушеннями, суттєво відрізняється від загальноприйнятого в педагогіці, адже фізичні і психічні вади змінюють і утруднюють процес розвитку, причому кожна вада робить це по-своєму.



В Україні за останні роки зроблено значний крок уперед у напрямку реабілітації, підтримки та супроводу студентів-інвалідів. Так, з метою сприяння інвалідам у досягненні соціальної та матеріальної незалежності, у 2005 р. Верховною Радою затверджено Закон України „Про реабілітацію інвалідів і Україні”. Зокрема, цим Законом визначається порядок проведення експертизи професійної придатності інвалідів; а також порядок і умови отримання реабілітаційних послуг; шляхи здійснення професійної реабілітації.Згідно з цим законом, невід’ємною частиною реабілітаційного процесу є психолого-педагогічний супровід осіб з порушеннями психофізичного розвитку.

Питаннями організації різних видів підтримки та супроводу студентів з обмеженими можливостями займаютьсяО.Дікова-Фаворська, В.Засенко, І.Іванова, К.Кольченко, Г.Нікуліна, П.Таланчук, Л.Тюптя, А.Колупаєва, М.Чайковський, С.Літовченко та ін.; спільне навчання студентів-інвалідів з іншими студентами висвітлюють Н.Бастун, С.Богданова, І.Звєрєва, І.Єрмаков, Г.Оникович, Р.Кравченко, Н.Софій, М.Томчук, та інші.Слід зауважити, щопсихолого-педагогічний супровід має систему специфічних цілей, до яких належать: корекція вади та її компенсація педагогічними засобами; абілітація та реабілітація, в першу чергу соціальна та особистісна. Психолого-педагогічний супровід (психолого-педагогічна допомога) розглядається як комплекс заходів, що реалізуються у вищому навчальному закладі і передбачають пристосування навчального процесу до потреб і особливостей розвитку осіб з обмеженими можливостями життєдіяльності. Педагогічний супровід має на меті викладання навчального матеріалу студентам з особливими освітніми потребами в максимально доступній для них формі шляхом впровадження спеціальних технологій навчання. Психологічний супровід спрямований на з’ясування психологічних особливостей кожного учня, збереження та зміцнення його психічного здоров’я, надання необхідної допомоги з адаптації в інтегрованому освітньому середовищі і сприяння особистісному розвитку. Отже, психолого-педагогічний супровід має такі особливі характеристики: об’єднання мети психологічної та педагогічної допомоги; фокусування на особистості студента з особливими потребами; підтримка оптимально значущих якостей особистості; корекція вад розвитку; поліпшення соціальної адаптації й інтеграції осіб з обмеженими психофізичними можливостями тощо.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал