Як створити позитивний клімат у педагогічному колективі



Скачати 28.37 Kb.
Дата конвертації11.05.2017
Розмір28.37 Kb.
Як створити позитивний клімат у педагогічному колективі

Основною характеристикою життєдіяльності будь – якого колективу є психологічний клімат. Мабуть, не варто доводити, наскільки великим може бути вплив цього фактору на здоров’я кожного учасника суб’єктивних відносин освітнього простору.

Професію педагога можна порівняти з особливим видом мистецтва. У ньому головне – це вміння постійно володіти ситуацією в різних площинах: «учитель – учень», «учитель – батьки», «учитель – учитель». При цьому характер діяльності досить динамічний: змінюють підходи, вимоги до роботи, оновлюють зміст освіти.

Основа структури діяльності учителя – комунікативні вміння й навички: стиль спілкування, толерантність, тактовність тощо. Від рівня їх сформованості залежить ефективність навчально – виховного процесу, умови успішної життєдіяльності кожного члена педагогічного колективу. Навіть оптимального здорового колективу клімату в колективі учнів та педагогів – один із показників його зрілості, результат складної роботи вчителя та керівництва школи.

Моніторингові дослідження щодо діагностики психологічного клімату в педагогічному колективі дають змогу не тільки визначити конкретний тип загального емоційного фону, а й окреслити шляхи й напрями розвитку з метою досягнення бажаного результату. Як вхідне діагностування можна використати анкетування вчителів.

Ефективним методом для оптимізації психологічного клімату є тренінг. Він сприяє збільшенню неформальних зв’язків, створенню дружніх відносин, вирішенню проблемних ситуацій, зняттю напруження після робочого дня. Психологічний тренінг сприяє розкриттю людини як індивідуальності, особистості. Кожен його учасник знімає «маску» простого службовця і дізнається, що навіть на роботі він може залишатися самим собою.

Кожен з нас робив багато такого, що інші члени колективу зустрічали зі схваленням, оскільки це допомагало їм або всій команді загалом. З іншого боку, можна припустити, що кожен робив і щось таке,що інші вважали не потрібним або навіть шкідливим. Нарешті можна передбачити, що вам хотілося б, щоб колеги діяли в майбутньому так,щоб команда змогла працювати ще краще. У кожного з нас є власне уявлення про це. Воно допоможе прийти до ясних і чітких домовленостей у колективі.

Основною складовою будь – якого психологічного клімату в колективі є педагогічне спілкування. Тому, плануючи програми з розвитку позитивної психокорекційної атмосфери й підбиваючи заняття із педагогами, багато уваги слід приділяти саме розвитку й удосконаленню комунікативної компетентності.

Якими є стосунки в колективі: соціальними чи міжособистісними? Зазвичай вважають, що в першому випадку люди грають соціальні ролі, а в другому – вони від них вільні, тому виявляють себе як особистості. Міжособистісні взаємини є багатомірними, складнішими за соціальні. Та в будь – якому випадку найважливішим компонентом взаємодії є порозуміння між учасниками: прийняття будь - якого з колег як значущих , шанобливе до них ставлення, згода взаємодіяти з ними. Саме це і є основою позитивного психологічного клімату в педагогічному колективі.

Говорячи про позитивний, сприятливий клімат, маємо на увазі такий, що «заслуговує схвалення, який дає бажані, потрібні результати, який позитивно впливає на що – небудь»

Таким чином, лише в умовах сприятливого психологічного клімату всі члени колективу та решта суб’єктів навчально – виховного процесу почуваються впевнено, спокійно, поведінка стає стабільною, Врівноваженою.

Виходячи з того, що створення психологічного клімату колективу з позитивною спрямованістю є важливим фактором у роботі навчального закладу, варто прийняти відповідні рішення. Наприклад:



  • Систематично впроваджувати в практику роботи моніторингові дослідження психологічної служби з цієї проблеми;

  • Контрольне діагностування проводити щороку;

  • Виходячи з порівняльного аналізу експериментальних досліджень, створити банк рекомендацій для всіх суб`єктів навчально – виховного процесу.

Що сприяє позитивному психологічному клімату у педагогічному колективі.

1.Комунікативна майстерність

2.Саморозвиток, самоосвіта

3. Ефективна творча діяльність

4.Задоволення від роботи

5. Інформаційна компетенція



6. Полікулярні компетенція

7. Соціальні компетенції

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал