Я українець!



Скачати 462.63 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації08.01.2017
Розмір462.63 Kb.
  1   2   3
Передмова

Діяльність класного керівника дуже цікава, багатогранна, трудомістка. Вона пов’язана з непередбаченими труднощами, невдачами, навіть розчаруваннями, а іноді – з безсонними ночами,сльозами… Все це так. Але коли бачиш, як на твоїх очах виростає людина, як збагачується її духовний світ, як дитина починає усвідомлювати своє місце в житті, а у вирішенні проблем шукає підтримки в тебе і вдячна за це, забуваєш про прикрощі і безсонні ночі, а душу наповнює почуття глибокого задоволення.

В чому полягає методологічна позиція класних керівників нашої гімназії? Головне - забезпечення розвитку особистості кожної дитини, її творчого потенціалу.

Усвідомлюючи, що класний керівник є для підростаючого покоління духовним посередником між суспільством і дитиною, наші вчителі прагнуть створити сприятливі умови для формування особистості, вносять необхідні корективи у процес виховання. В роботі керуються принципом:допомогти дитині знайти свій ключ до успіху, створити умови, у яких вона розкриватиме свої здібності, творитиме своє життя, зростатиме духовно, творчо, інтелектуально й самовдосконалюватиметься.

Розуміючи важливість виховної діяльності, класні керівники, відповідально виконують свої обов’язки, докладають всіх зусиль, щоб виховання підлітків відбувалось в атмосфері добра і творчості, взаємодопомоги і взаємоповаги, доброзичливості та толерантності. У своїй діяльності класні керівники нашої гімназії використовують різноманітні традиційні та інноваційні форми виховної діяльності - головне, щоб вони давали бажаний результат. Розробки відкритих виховних заходів, що увійшли до збірки, допоможуть формувати життєві компетентності учнів випускних класів. Актуальність методів виховання життєвихнавичок є абсолютно очевидною для всіх, хто вчить та виховує підростаюче покоління, що підтверджується розробками виховних заходів даної збірки.

Я – українець!

Лінгвістична гра,

проведена з учнями 9-11 класів,

класним керівником Бондарчук Т. О.
Мета: продовжити знайомство старшокласників з таємницями рідного слова; виховувати цікавість до мовних особливостей; повагу до рідного слова.

Обладнання: прапор України, карта України, калина, свічки (10 штук),

надувні кульки (20 штук), фонограма пісні «Пісня про Україну» ( муз. А. Жданова, сл. О. Горобця ).

Звучитьпісня «Пісня про Україну» ( муз. А.Жданова, сл. О.Горобця)

Вчитель: Доброго дня шановне товариство. Сьогодні ми зібралися для того, щоб взяти участь у лінгвістичній грі. На перший погляд мова посіла належне їй місце у нашому суспільно – політичному житті. Нею говорять диктори радіо і телебачення, друкують підручники, нею викладають в школах і вищих навчальних закладах її використовують у діловодстві…

Проте при такому показному благополуччі залишається одна суттєва проблема: українською мовою рідко розмовляють у повсякденному приватному житті. Проблема справді серйозна бо за висловом класика мова вмирає тоді коли нею перестають розмовляти. Давайте вкотре доторкнемося до її таємниць.



Ведучий: Сьогодні, 9 листопада, - День української писемності й мови. Тому і гра наша присвячується саме мові, яка продовжує нам відкривати свої таємниці, дивувати несподіванками. Розпочинаємо перший конкурс «РОЗМИНКА».

Ведучий: Кожна команда придумує собі назву, створює свою емблему, добирає захист (не забуваємо, що все має бути пов’язане з мовою. (Виступи команд)описание: c:\users\tanya\desktop\sdc13999.jpg

Ведучий:Отже, у нашій грі беруть участь команди…

c:\users\tanya\desktop\sdc13998.jpg

Ведучий: Яку кожному змаганні мають бути члени журі. Сьогодні ними будуть…

Ведучий: Кожнаепоха дарує людству нові винаходи і відкриття. Але найбільшим винаходом людства було письмо. Писемні знаки дали людям можливість зберегти істинне знання. Адже саме завдяки написаному слову люди збагнули світ і своє місце в ньому.

Ведучий:Українська мова функціонує як національна мова українського народу в Україні. Поза її межами наша мова в усній формі поширена в Росії, Молдові, Білорусі, Казахстані. Крім того, українці Польщі, Чехії, Словаччині, Румунії, Сербії, Хорватії, Угорщині, США, Канаді, країнах Латинської Америки, Австралії.

Ведучий:Ознаки української мови фіксуються в пам'ятках починаючих на й давніших джерел. датованих ХІ ст. Існує два погляди на зародження і розвиток української мови як окремої слов'янської: українська мова виникла після розпаду давньоруської мови, у ХІV ст.; безпосереднім джерелом української, як і інших слов'янських мов, виступає праслов'янська мова, розпад якої розпочався у ХVІІ ст.

Ведучий:6 листопада 1997 року було підписано Указ Президента України, у якому говориться: "На підтримку ініціативи громадських організацій та з урахуванням важливості ролі української мови в консолідації суспільства постановляю: "Установити в Україні День української писемності та мови, який відзначати щорічно 9 листопада в день вшанування пам'яті Преподобного Нестора Літописця".

c:\users\tanya\desktop\sdc14005.jpg

2 конкурс «НАЗВАТИ ОДНИМ СЛОВОМ»



Ведучий: Кожна команда отримає конверт із завданнями, у якому треба дописати лише одне слово. На виконання дається 3 хвилини.

Завдання для команд



  1. Винагорода, яку вручають переможцеві в конкурсі (приз).

  2. Масове інфекційне захворювання (епідемія).

  3. Музичний супровід (акомпанемент).

  4. Льодова гора, що плаває в морі (айсберг).

  5. Завіса з тканини на дверях (портьєра).

  6. Певний режим харчування (дієта).

  7. Прохід, прокладений під землею (тунель).

  1. Слова, що мають протилежне значення (антоніми).

  2. Відступ у першому рядку тексту (абзац).

  3. Жорстока, самовладна людина(деспот).

  4. Умовні знаки для секретного письма (шифр).

  5. Той хто любить батьківщину (патріот).

  6. Розмова між двома особами (діалог).

  7. Старовинне слово, що вийшло з ужитку (архаїзм).

  1. Особа, яка очолює вищий навчальний заклад (ректор).

  2. Слова різні за звучанням, але близькі за значенням (синоніми).

  3. Людина, яка ставить над усе особисті інтереси (егоїст).

  4. Передова частина якоїсь суспільної групи (авангард).

  5. Особа, яка виголошує промову (оратор).

  6. Пристосування живих організмів до кліматичних умов (адаптація).

  7. Частина слова, без якої воно не існує (корінь).

(Представлення відповідей командами)

c:\users\tanya\desktop\sdc14000.jpg

Ведучий:Корені українського слова проросли з найдавніших діалектів праслов'янських племен, рясними пагонами розвинулися в часи Давньоруської держави. Древнє слово квітами-перлами розцвітало у найдавніших пам'ятках культури Київської Русі, у полемічних творах, у красному письменстві різних часів.

Ведучий:Сьогодні наше свято - це свято української мови та писемності. З часу винайдення писемності фактично почався період документальної історії людства, тому стало можливим не тільки передавати мовну інформацію на відстані, але й закріпити її в часі.

3 конкурс «МУЗИЧНИЙ»



Ведучий: Зверніть увагу на багатющі можливості нашої мови. Ми будемо читати текст, кожне слово якого починається з літери "Б". "Біля білої берези блукав білий бородань. Борода, брови були білі. Брав бородань бандуру, бурмотів, бубнів. Бандура болісно бриніла".

Ведучий: "Багато бачив бандурист бід батьків, братів босих, багато брехні, безчестя, безкультур'я, братовбивства... Боротися! Безстрашно, безперервно боротися. Благати благословення Божого".

Ведучий: Боже! Бачиш - боса Батьківщина! Бо брат бив брата, батько - батька. Боже! Біль безжалісний! Боже, буде багата будуччина Батьківщини? Буде!".

Ведучий: А скільки в нашій мові пестливих, ніжних форм слів до одного вибраного слова. Ось в англійській мові "хенд" - це просто рука і нічого більше, а у нас: ручка, ручечка, рука, рученька, рученя, рученятко. А які слова можна добрати до слова "мама" - неня, матуся, мамуся, мамочко, матінко.

4 конкурс «ТИ СТИЛІСТ»



Ведучий: Уявіть, що ви досвідчені редактори і вам потрібно допомогти письменникові початківцю. Для цього вам потрібно вибрати із дужок відповідне слово – синонім. Вибране слово підкресліть і запропонуйте нам відредагований текст.

Завдання для команд

Стояла (безвітряна, спокійна, лагідна, тиха) погода. Дерева ніби (заціпеніли, заклякли, заніміли, застигли) у непорушній тиші. Здавалося, що й вітер вирішив (передихнути, відпочити, вгомонитись, перевести подих) від праці. (Здоровенні, гантські, велетенські, титанічні, колосальні) сосни ніби заснули на мить. І над усім цим розкинулось (безхмарне, прозоре, ясне, чисте) небо без жодної хмаринки.

(Представлення робіт)

5 конкурс «КАПІТАНИ»



c:\users\tanya\desktop\sdc14008.jpg

Ведучий: Кожному по черзі ставимо жартівливе запитання, ви повинні швидко відповісти. Пригадайте омоніми.

  1. Яке місто ширяє над головами (Орел).

  2. З якого крана не набереш води (з підйомного).

  3. Яку річку можна різати ножем (Прут).

  4. Яку державу можна носити на голові (Панама).

  5. Що спільного між неслухняним хлоп’ям і порожнім будинком (вони пустують).

  6. Яке місто можна з’їсти (Ізюм).

Ведучий: Пригадайте антоніми (слова з протилежним значенням). Капітан без затримки називає антонім. У разі затримки відповідає суперник і очко переходить до нього.

Сміятись – плакати.

Активний – пасивний.

Корисний – шкідливий.

Хворіти – видужувати.

Щедрість – скупість.

Хвалити – лаяти.

Енергійний – млявий.

Захід – схід.

Ганьба – слава.

Минуле – сучасне.

Згадати – забути.

Штучний – справжній.

Працьовитий – лінивий.

Забороняти – дозволяти.

Прокинутись – заснути.

Вітатися – прощатися.

Ніжний – грубий.

Заперечувати – стверджувати.

6 конкурс «МУЗИЧНИЙ»



Ведучий: Перші спроби письма відносяться приблизно до 35-50 віків до нашої ери. Спочатку це була гілочка пальми - знак миру. Потім - схематичне зображення предмета чи якогось явища. І нарешті - ієрогліфи. Прямим попередником слов'янської мови - є алфавіт, створений великими просвітителями слов'ян - братами Кирилом і Мефодієм.

Ведучий: У Київській Русі книги цінувалися, як рідкісні скарби. Мати декілька книг означало володіти цілим багатством. "Повість минулих літ" називає книги "ріками, які наповнюють всесвіт мудрістю незмірної глибини". "Якщо старанно пошукати в книгах мудрості, - зазначав літописець, - то знайдеш користь душі своїй".

7 конкурс «ГРАМАТИЧНІ ШАРАДИ»



Ведучий: Кожна команда отримує завдання, де потрібно буде скласти слова.

Завдання для команд

1. А. Назва першої ноти музичної гами. (дорога)

Б. Перший склад чоловічого імені, або назви великого художнього твору.

В. Скорочене слово гектар.

Ціле слово – іменник жіночого роду, синонім до іменників шлях, гостинець, путівець.

2. А. Корінь слова дружба.(дружній)

Б. Дзвінкий приголосний у слові нитка.

В. Закінчення прикметників чоловічого роду, м’якої групи.

Ціле слово – прикметник, синонім до прикметника – приязний.



  1. А. Перший склад слова годі.(говорити)

Б. Дієслово творити у формі наказового способу однини (без першої букви).

В. Особовий займенник другої особи однини.

Ціле слово – дієслово доконаного виду, синонім до слова балакати. (говорити)


  1. А. Другий склад дієслова казати.(закидати)

Б. Суфікс іменника братик, прочитаний з кінця.

В. Корінь дієслова дати.

Г. Особовий займенник другої особи однини.

Ціле слово – дієслово синонім до слів дорікати, докоряти.



  1. А. Перший склад іменника конституція.(континент)

Б. Іменник чоловічого роду, синонім до іменників огорожа, паркан.

В. Назва букви Н.

Г. Глухий приголосний якому відповідає дзвінкий Д.

Ціле слово – іменник чоловічого роду, синонім до іменника материк.



  1. А.Перший склад іменника пора.

Б. Дзвінкий приголосний, якому відповідає глухий Т.

В. Дієслово вірити у формі наказового способу однини.

Г. Особовий займенник першої особи однини.

Ціле слово – іменник середнього роду, синонім до іменника двір. (подвір’я)



c:\users\tanya\desktop\sdc14004.jpg

(Представлення відповідей)

(Виступ членів журі)



Ведучий: Ось і підходить до кінця наше свято української писемності та української мови. Ми живемо на чудовій, багатій, мальовничій землі - на нашій славній Україні. Тут жили наші прадіди, діди, тут живуть наші батьки, тут корінець роду українського, що сягає сивої давнини. І негоже, просто соромно бути поганими нащадками у таких великих і славних батьків.

Ведучий: Людині визначено Богом місце народження, країна, небо; вона не може нічого того поміняти, як не може поміняти саму себе. А якщо щось із того призначеного їй, поміняє, то не на краще, бо чуже ніколи не буває кращим. І куди б ти не пішов - твоя Батьківщина, земля твоя, твоя мова, твій народ завжди будуть з тобою.

Чи справді необхідно,

щоб жінка була

мужньою?


Диспут - вікторина,

проведена з учнями 10 – б класу,

класним керівником Герун Н. М.

Бо ми лише жінки.

У нас душа криниця,

З якої ви п'єте…

Олена Теліга

Ти шукав у мені неземне

й сподівався скорити собою?..

Як ти можеш скорити мене

неземну - у земному двобою?

Валентина Коваленко



Мета:
- пригадати, в чому полягає соціальна різниця між статями, розкрити різні аспекти проблеми рівних прав і можливостей чоловіків і жінок;
- формувати навички підтримання дружніх стосунків між хлопцями і дівчатами;
- допомогти подолати негативний стереотип, виховувати повагу до іншої статі, тактовне ставлення одне до одного.

Записи на дошці:
- Записана тема.
- Зображений кущ рівності.
- На одній із дошок в стовпець записані літери (по дві перших літери: До, Ор, Бл, Ро, Ох, До, Ув, Ша, Ні, Ін, Со, То, Ь).

Вступне слово вчителя: Можливо, через те, що Єву зробив Бог з Адамового ребра, жінку завжди вважали другорядним створінням. Перегорнемо з вами сторінки Біблії:

«Усякому чоловікові голова - Христос, а жінці голова-чоловік. Жінка створена ради чоловіка»;

«Жінка безглузда, криклива, нерозумна і нічого не знає».

Світогляд суспільства завжди мав чоловічий характер. Подивімося з цього погляду, наприклад, на праці Карамзіна, Ключевського, Соловйова: для них історія суспільства – це історія держави з її ідеалом сильної влади, а політика – це теорія війни, яка теж – справа чоловіків. А література, мистецтво? Жінка там – або грайлива муза, про яку згадують лише під час відпочинку або фурія, що ламає чоловічу долю.

З якою зневагою говорили й говорять «учені мужі» про жінок:

«Знаєте, що таке жінка? Це 40 кг води, 80 кг жиру, 4 кг окису кальцію, 127 грамів цукру і 12 грамів заліза». (Р. Доржель)

«Жінки для мене як слони: дивитися на них задоволення, але свій слон мені не потрібний». (Уїльям Клод Філдс)

«Згадаємо двох жінок, які дуже приятелювали між собою. Хоч і молоді, вони жили мирно, ніколи не сварилися. Одна була глухою, інша - німою». (П. Огез)

«Жінки – як коні, і треба раніше з ними поговорити, перш ніж запрягти». (А. Моруа)

Як опозиція чоловічій моделі світу заявив про себе фемінізм, що зародився у ХІХ столітті. Фемінізм — науковий напрям і суспільний рух, метою якого є повна рівноправність чоловіків і жінок у всіх сферах життя.

Чи погоджуєтесь ви з думкою дослідників? Яке місце в нашому суспільстві посідає жінка? Якою, на ваш погляд, вона має бути? Про що мріють наші жінки? Спробуймо знайти відповіді на ці запитання.

Перший учень: В Україні вимирають чоловіки. Сильної статі у нас налічується на 3,5 мільйони менше, ніж слабкої. А у віці 60-ти років – на кожного дідуся приходиться по дві бабусі....

Зарплата жінок в Україні в минулому році була на 8% меншою, ніж у чоловіків.

В Україні до пенсії доживають 70% чоловіків і 85% жінок.

Державна служба статистики України повідомила, що кількість жінок – докторів наук збільшується швидшими темпами, ніж чоловіків....

Дослідження: чоловіки в Україні стають рідкістю.

Другий учень: Наші жінки тягнуть воза сучасної української економіки і не дозволяють собі бути слабкими: жебраків серед них усемеро менше, ніж поміж чоловіків, хронічних алкоголіків - удев'ятеро, а ув'язнених – ушестеро.

Третій учень: Наші жінки обіймають посади директорів фірм, державних установ, у парламенті.

В Україні жінок - парламентаріїв менше, ніж в арабських країнах.

Україна, як і раніше займає останні місця за кількістю жінок-депутатів, хоча в світі є країни, де жінок у парламентах немає взагалі.

У нас була міністром охорони здоров'я – Раїса Богатирьова, прем'єр – міністром – Юлія Тимошенко, 8 % (36) жінок – у Верховній Раді.



Четвертий учень: Я вважаю, можливо, моя думка й обурить когось, що на керівні посади, тим паче у політику, пнуться жінки, у яких не склалось особисте життя. Політика – не жіноча справа. Згадайте хоча б народне прислів'я: «Волосся довге - розум короткий». Чи таку прикмету: «Жінка на кораблі приносить нещастя».

Перша учениця: Хочу заперечити. Згадаймо наших видатних жінок. (додаток 1)

(Учениці біля дошки,з портретами відомих жінок, розповідають коротко про кожну з них)

Це імена, які вписані в історію. Таких прикладів багато. І дітей ростили, і розумом славилися!



П'ятий учень: Попри це, до жіноцтва ставлюся скептично. Саме через жінку людство втратило рай…

Друга учениця: Нещодавно я прочитала «Душевні метаморфози» Наталки Климчук. Була вражена, що збайдужіння чоловіка може призвести до духовної смерті жінки: «Він сказав мені: ти дурна, і я погодилась. І стала дурненькою. Дурнішою, ніж він міг сподіватися. Він сказав мені: ти сволота. Я погодилась і стала сволотою. Полюбила брехати і мала від цього купу задоволення. Він зробив мене. Я виправдала всі його прогнози». Іноді мені здається, що наші жінки самі не хочуть тієї рівності. Вони терпляче зносять побої чоловіків – алкоголіків, годують на мізерну заробітну платню всю сім'ю. Чи можна сказати, що наша жінка є надзвичайно покірливою?

Третя учениця: Як на мене, річ у тому, що нині багато дівчат у захопленні від красунечок, які усміхаються з обкладинок модних журналів. Про навчання вони думають мало. Вийшовши заміж, така молода особа радує чоловіка своєю вродою років до 30. Далі – збайдужіння. Прогресу немає. Діти підросли й випорхнули з гніздечка. Жінка стає нервовою, бо бачить, що чоловік поглядає на інших, їй нічого не лишається, як терпіти й нести свій хрест до кінця.

Четверта учениця: Мені б хотілося звернутися до наших однолітків: «Захоплюйтеся тими жінками, за якими великий, проторований шлях!»

П'ята учениця: А, може, і справді залишити українську жінку у спокої? Ну, не хоче вона бути рівною серед рівних, то й не треба. Згадайте слова Ліни Костенко:

Чи й справді необхідно, щоб жінка була мужня?

Спасибі вам, спасибі за цей пріорітет.

Поетам всіх віків була потрібна Муза.

А жінці хто потрібен, якщо вона - поет?

Хіба дві жінки - ми - подужаєм цю зграю

проблем і протиріч, що жалять кожну мить?

Я в неї на очах, розтерзана, вмираю, -

що ж їй робити, бідній? - лиш руки заломить.

І хто нам допоможе? Єдиний у трьох лицях?

Кому я кину квітку, прекрасну, як зорю?

Ми з Музою - ми дві - дві жінки - де наш лицар?!

Ось Муза продиктує, а я його створю.

Перша учениця: Слухала уважно своїх однокласників. Українська жінка –універсальна. Устигає розбудовувати державу й бути чоловікові «зигзицею і ладою». Попри свою універсальність вона, як усі жінки світу, потребує чоловічої підтримки:

Підхопив би

Усім на диво

І поніс у щасливу ніч…

Я ж не статуя,

Я людина…

Тільки знов утічу пріч

Утікаю від Вас!

Я здатна

Оспівати Ваш ко-о-жен рух…

Вас геть прожену

А завтра…

Я без тебе завтра помру.

Перший учень: Мої однокласниці зруйнували скептицизм стосовно жіноцтва. У подяку їм я хотів би прочитати вірш Івана Світличного «Ярославна».

Молімось, браття атеїсти,

За наших славних Ярославн.

Круту їм долю Бог послав:

Мов на Голгофу, мов на вістрі.

Крізь ґвалт ганьби, крізь глум ослав

Ідуть княгині: йдуть-пречисті.

Ідуть. А хто шляхи тернисті

Їм килимами вистилав?

Шануймось, друзі-побратими,

За Ярославнами святими,

Хто ми без них? Чи ми змогли б

Себе на розтерзання будням

Так, як вони, віддати?

Будьмо достоту гідними княгинь!

Учитель: Давайте поговоримо про те, якою має чи немає бути жінка, про соціально – психологічні особливості взаємин між чоловіками і жінками…

(Клас ділиться на 3 команди)

Ви всі уже знаєте, що кожна людина, яка живе у суспільстві, має певні права і обов'язки. Ви також знаєте, що всі люди мають рівні права і ці права їм гарантують статті Загальної Декларації прав людини, Конституція України. Як ви розумієте поняття «рівність чоловіків і жінок»? (Це поняття виникло у Великій Британії. Воно характеризує соціальну стать людини, її соціально – рольовий статус, який визначає соціальні можливості кожної статі в освіті, професійній діяльності, сімейній ролі)

У чому спостерігається рівність між хлопцями і дівчатами? (Записуємо на кущеві рівності, заздалегідь зображеному на дошці: праця, імена, професія, їжа, лікування, навчання, іграшки, спорт, ігри, проживання)

Назвіть позитивні риси, властиві як чоловікам, так і жінкам, які б розпочинались цими буквами. (записані на дошці)

До – доброзичливість

Ор – організованість

Бл – благородність

Ро – розум

Ох – охайність

До – доброта

Ув – уважність

Ша – шанобливість

Ні – ніжність

Ін – інтуїція

Со - сором'язливість

То – толерантність

Ь…

Яке слово вийшло з перших літер?



«ДОБРОДУШНІСТЬ» - це те, чим повинна володіти кожна людина!!!

З давніх часів, первісні люди відчували потребу в допомозі і підтримці один одного. Вони разом полювали, охороняли житло, берегли вогонь, ділилися здобиччю, ростили і виховували дітей. І про це говориться в багатьох прислів'ях і приказках. Серед них є прислів'я, в яких говориться про рівність між різними статями. Назвіть відомі вам прислів'я та приказки, крилаті вислови. ( Найліпша спілка — чоловік та жінка; Сім’я – школа добра;Парочка – Семен та Одарочка; Батько і мати – два сонця гарячих; Які самі, такі й сини)

Поділ на чоловіче і жіноче присутній скрізь у природі, починаючи від мінералів і рослин.
Пригадайте легенду про появу перших жінки і чоловіка. Назвіть їх імена. (Адам, Єва)
- Що означають ці імена?
(Ім’я Адам із староєврейського - "з червоної глини", земля, з якої, по біблейській оповіді, була створена перша людина. Ім'я Єва в перекладі з староєврейського означає – життя)

Рівність чоловіків і жінок відобразилася і в тому, що у них бувають однакові імена. Назвіть відомі вам однакові імена дівчаток і хлопчиків.(Олександр і Олександра, Богдан і Богдана, Руслан і Руслана, Валентин і Валентина, Євген і Євгенія, Юлій і Юлія і т.д.)Отже, і дівчатка, і хлопчики можуть мати подібні риси, особливості та здібності. Що не залежать від статі.

Поговоримо про професії жіночі та чоловічі.
• Сьогодні багато жінок є цілком успішними у політиці та бізнесі. (Анна Герман, Раїса Богатирьова і ін. )
• А серед чоловіків чимало талановитих перукарів, модельєрів та візажистів. (Зайцев, Звєрєв та ін. )
• Шеф-кухарями в ресторанах найчастіше працюють… (чоловіки)
• А в сім'ї, як правило, готує їсти? (мама, бабуся)
• Суто чоловіча професія… ( шахтар). У світі немає жодної жінки, яка б працювала в забої.
• У відпустці по догляду за дитиною, згідно із законом, можуть бути… ( і мама і тато)
• «Жінка за кермом». Жінка краще керує автомобілем, ніж чоловік.
Жінки і чоловіки впевнено та надійно тримають кермо авто. За статистичними даними, аварії частіше спричиняють… (чоловіки). Жінки керують автомобілем обережніше.
• Педагог, учитель - теж чоловіча професія. Видатні педагоги… (Василь Сухомлинський, Антон Макаренко).
Однак сьогодні в школах працюють переважно жінки, хоча є й чоловіки. А серед вихователів дитячих садочків немає жодного чоловіка.
Питання до класу:
У кожній родині є розподіл обов’язків між її членами.
• Які обов’язки членів вашої родини?
• Чи існує розподіл на обов’язки «жіночі» і «чоловічі»?

Висновок: У добрій родині повинна бути спільна праця і спільний відпочинок.


Закінчіть речення.
• Головна роль чоловіка… (створювати нове, будувати, розвивати)

• Головна роль жінки…(підтримувати, оберігати, прикрашати)

• Чоловіків рухає… (розум), а жінок – …(серце).
• Чоловік любить … (очима), а жінка – …(вухами).

Творче завдання.


Намалюйте малюнок, на якому зобразіть рівність чоловіків і жінок.
(Команди презентують свої роботи та захищають їх)

Завершіть літературний вислів чи афоризм про жінку.

Чоловіки не завжди люблять того, кого цінують, жінки цінують лише того, кого… люблять. (Ж. Саньяль - Дюбе)

Як би погано чоловіки не думали про жінок, будь-яка жінка думає про них…ще гірше. (Никола Шамфор)

Природа сказала жінці: будь прекрасною, якщо можеш, мудрою, якщо хочеш, але… розсудливою ти повинна бути неодмінно. (П'єр Огюстен Бомарше)

Жінка така сама сила природи, як… вітер, блискавка, електрика. (Х.Торрі)

Мені було б легше примирити всю Європу, чим декількох… жінок. (Людовик XIV)

Розбійники вимагають гаманець або життя, жінки –… і те й інше.

Беладона: по-італійському – прекрасна дама, а по-англійському –… смертельна отрута.

Жінка здатна зберегти всього одну таємницю –…таємницю її віку.

Не кидайте в жінку каменем, якщо тільки цей камінь не… дорогоцінний.

(Визначаємо команду – переможницю)

Дякую всім за активність і сміливість.




Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал