Взаємодія практичного психолога та педагога соціального в роботі з сім’ями тимчасових переселенців з досвіду роботи соціально-психологічної служби навчально-виховного комплексу



Скачати 244.05 Kb.
Дата конвертації10.05.2017
Розмір244.05 Kb.
Взаємодія практичного психолога

та педагога соціального в роботі з сім’ями тимчасових переселенців

(з досвіду роботи соціально-психологічної служби

навчально-виховного комплексу «ГАРМОНІЯ» (загальноосвітній навчальний заклад

І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад (дитячий садок))

міста Сєвєродонецька Луганської області)
Якщо ми всі хочемо та прагнемо миру, його потрібно не просто очікувати, а будувати. Будувати своєю роботою, поведінкою, ставленням до оточуючих, колег, близьких, ставленням до сім’ї та дітей. Тільки нашими спільними зусиллями ми зможемо його досягти.d:\фотографии\школа фотки\img_3908.jpg

Левченко К.Б., доктор юридичних наук,

кандидат філософських наук, професор,

президент Міжнародного жіночого правозахисного центру «Ла Страда-Україна».


Прагнення миру є сьогодні головним бажанням українського народу. У зв’язку зі складними соціально - політичними подіями, воєнними діями на сході нашої країни перед українським суспільством постали нові виклики. Ці виклики пронизують наскрізно всі сфери життєдіяльності людей і пов’язані з проблемою внутрішньо переміщених осіб і так чи інакше позначаються на життєдіяльності всього населення країни. Значну частину соціально вразливих категорій, які потребують постійної уваги та підтримки держави, фахівців соціальних служб та установ складають діти; сім’ї,  члени яких загинули, поранені чи зниклі безвісти; внутрішньо переміщені особи; сім’ї військовослужбовців; сім’ї, у яких зруйновані родинні зв’язки; безробітні; особи та члени їх сімей, що зазнають насильства за свої переконання; сім’ї, які перебувають у зоні бойових дій.

Також виникають проблеми в громадян, які живуть в містах, що прийняли велику кількість переселенців та продовжують їх приймати. Проблеми мають і діти, і дорослі. Вони переживають та вирішують їх по-своєму, справляючись чи не справляючись з ними. Усі вони потребують допомоги, особливо громадяни нашого міста, яке розташовано в зоні повернення бойових дій.

Мова не лише про допомогу у задоволенні базових життєвих потреб, але і соціально-психологічну, педагогічну допомогу.

У соціально - педагогічній та психологічній роботі з цими категоріями громадян важливо пам’ятати, що кожна з них може мати спеціальні потреби. Робота має бути побудована на виявленні цих потреб, а також подальшого їх задоволення шляхом співпраці з різними суб’єктами соціальної, соціально-педагогічної, психологічної діяльності. Сьогоднішня ситуація в країні вимагає також широкого інформування громадян вразливих груп, особливо з числа внутрішньо переміщених осіб, про можливості отримання необхідної їм допомоги.

     Міжнародний жіночий правозахисний центр «Ла Страда-Україна» у тісній співпраці з Міністерством освіти і науки України, Українським науково-методичним центром практичної психології і соціальної роботи Національної академії педагогічних наук України, Харківським національним університетом внутрішніх справ, Харківським національним педагогічним університетом ім. Г.С. Сковороди, Всеукраїнською асоціацією практикуючих психологів розробив навчально-методичний посібник «Соціально-педагогічна та психологічна допомога сім’ям з дітьми в період військового конфлікту» який є третім методичним матеріалом. У 2014 році були підготовлені та успішно застосовані на практиці методичні рекомендації «Соціально-педагогічна та психологічна робота з дітьми у конфліктний та постконфліктний період» та «Правила безпеки та можливості отримання допомоги в період конфлікту в Україні».

Накопичується досвід, напрацьовується практика, матеріали, форми та технології роботи, які допомагають працівникам навчальних закладів у вирішенні складних та конфліктних ситуацій у дитячому середовищі, у сім’ях внутрішньо переміщених осіб.

Велику роль у підвищенні компетентності практичних психологів та педагогів соціальних відіграють міські методичні об’єднання. З метою ознайомлення з пріоритетними напрямками діяльності соціально-психологічної служби в складних суспільно-політичних умовах, методист-психолог СМЦ Журомська Л.М. провела семінар з елементами тренінгу «Особливості діяльності психологічної служби школи у постконфліктний період», матеріали якого представлено у навчально-методичному посібнику «Соціально-педагогічна та психологічна допомога сім’ям з дітьми в період військового конфлікту» та всеукраїнському журналі Психолог, видавництва «Шкільний світ» №11-12, червень 2015.c:\documents and settings\администратор\рабочий стол\7-а\семинар журомская\20151111_090606.jpg

На рівні системи освіти соціальний патронаж сім'ї та охорони дитинства покладено на соціально-психологічну службу закладів, яку представляють педагог соціальний і практичний психолог. Кожен із суб'єктів має свої завдання, повноваження та функції, але їхня спільна праця, а також система роботи педагогічного колективу разом з іншими державними установами дозволяють певною мірою підвищити ефективність соціального супроводу дитини та сім'ї в сучасних умовах.   

Соціально-психологічна служба навчально - виховного комплексу «ГАРМОНІЯ» міста Сєвєродонецька Луганської області, яка представлена практичним психологом Білан Яною Вікторівною та педагогом соціальним Гудковською Ларисою Миколаївною, організовує свою роботу відповідно до нормативно-правових документів:


  • лист Міністертва освіти і науки України від 11.03.2014 № 1/9-135 «Про надання психологічної допомоги учасникам навчально-виховного процесу»;

  • лист Українського НМЦ практичної психології і соціальної роботи від 24.02.2014 № 26 «Про посилення психологічної допомоги населенню»;

  • наказ Міністерства освіти і науки України від 02.07.2009 № 616, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 23.07.2009 за №687/16703 «Про внесення змін до Положення про психологічну службу системи освіти України»;

  • Наказ Міністерства освіти і науки України від 06.08.2013р. №1106 «Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки щодо розвитку психологічної служби на період до 2017р»

  • Лист Міністерства освіти і науки України від 17.09.2015р. №1/9-442 «Про оптимізацію діяльності працівників психологічної служби»

  • наказ Міністерства України у справах молоді та спорту, Міністерства праці та соціальної політики, Міністерства охорони здоров’я, Міністерства транспорту та зв’язку, Міністерства освіти і науки, Міністерства внутрішніх справ від 14.06.2006 № 1983/388/452/221/556/ 596/106 «Про затвердження порядку взаємодії суб’єктів соціальної роботи із сім’ями, які опинилися у складних життєвих обставинах»;

  • Лист Міністерства освіти і науки України від 25.07.2014 № 1/9-374 «Про стан та особливості діяльності працівників психологічної служби системи освіти у 2014-2015 навчальному році»

  • наказ Міністерства освіти і науки України від 20.04.2001 р. № 330 «Про затвердження Положення про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах Міністерства освіти і науки України»;

  • Етичний кодекс психолога.

Проблема, над якою працює соціально-психологічна служба НВК: підвищення професійної компетентності педагогічних працівників у соціально-психологічному супроводі школярів під час адаптації до нових умов навчання, соціально-психологічний захист всіх учасників навчально-виховного процесу.

    Основні завдання соціально-психологічного супроводу



учасників навчально-виховного процесу в конфліктний

та постконфліктний період:

  • формування знань про соціально-політичні події в країні;

  • сприяння поліпшенню соціально-психологічного клімату в учнівському, педагогічному та батьківському колективах, формування толерантного ставлення до протилежних точок зору, знаходження способів взаємодії в ситуації дотримання різних поглядів з метою попередження та вирішення конфліктів в учнівських колективах;

  • методична підтримка педпрацівників, що задіяні у наданні допомоги дітям із сімей тимчасових переселенців;

  • соціально-педагогічна робота та соціально - правовий захист дітей, що потрапили в складні життєві обставини, постраждали від складних суспільно-політичних умов; переселенців з окупованих територій;

  • реалізація профілактичного та просвітницького напрямку роботи соціально-психологічної служби закладу, у тому числі профілактики та протидії насильству, булінгу, дискримінації в учнівському середовищі.

  • недопущення своїми діями чи бездіяльністю вторинної травматизації учасників навчально-виховного процесу та, у разі потреби, перенаправлення дітей, батьків і педагогів до інших спеціалістів (психотерапевта, невролога тощо)

  • формування навичок протистояння інформаційній війни.

Для вирішення цих завдань необхідна тісна співпраця адміністрації навчального закладу, педагогічних працівників із фахівцями соціально-психологічної служби. Професійні обов'язки практичного психолога та соціального педагога поєднуються в більшості видів діяльності і є взаємодоповнювальними.

Надаємо порівняльну характеристику основних напрямків та функцій щодо взаємодії практичного психолога та педагога соціального у роботі в конфліктний та постконфліктний період.



Практичний психолог

Педагог соціальний

Діагностичний

- Дослідження адаптації дітей вимушених переселенців до нових умов життя.

- Дослідження готовності дітей вимушених переселенців до навчання в 1 класі.

- Дослідження дезадаптаційних зон дітей

вимушених переселенців 1-х, 5-х класів.

- Вивчення інтелектуального розвитку дітей.


- Визначення негативних реакцій поведінки у дітей.

- Дослідження сфери сімейних взаємин.

- Вивчення особливостей взаємодії дитини з

дорослими, дотримання соціальних та етичних норм, поведінки саморегуляції.

- Вивчення особливостей взаємодії і

спілкування дітей з однолітками, дорослими.

- Вивчення особливостей ставлення учнів до школи, батьків.

- Діагностика психологічного клімату в

учнівському колективі.

- Анкетування батьків учнів з метою виявлення

проблем у вихованні, навчанні.

- Вивчення зайнятості учнів у позаурочний

час.

- Проведення анкетування з питань



міжособистісного спілкування між учнями і

вчителем.




Вивчення наявності та характеру шкільної мотивації.

• Вивчення особистісної адаптованості школярів 1-х, 5-х класів.

• Вивчення здібностей, інтересів дитини, схильності до певного виду діяльності.

• Вивчення рівня сформованості знань з питань негативних явищ в суспільстві, ЗСЖ.

• Діагностика раннього виявлення залежностей.

• Діагностика готовності учнів до профільного навчання.




Навчальна

Прогностична

Викладання навчального матеріалу за програмами курсів за вибором, факультативів, гуртків.

Аналіз даних соціальної паспортизації

класів, закладу.

- Ведення моніторингу стану розвитку

дітей, які мають труднощі адаптації у

колективі, особливості у поведінці.

- Складання програми роботи з дітьми, які

потребують допомоги з метою посилення

позитивного впливу на формування

особистості.

- Здійснення соціально-педагогічного

патронажу сімей вимушених переселенців.


Зв’язки з громадськістю

Захисна

- Відвідування дітей, сімей вдома.

- Відвідування батьків за місцем роботи.

- Вирішення питаннь з місцевими органами виконавчої влади та громадським

самоврядуванням.

- Співпраця з різними державними і недержавними організаціями, установами

соціального, психологічного, педагогічного та медичного спрямування.







Представлення інтересів дітей у

різноманітних інстанціях ( поліції, опікунській раді, ЦССДМ, суді тощо).

- Організація допомоги державних, громадських і волонтерських організацій з надання гуманітарної, психологічної, правової та соціальної допомоги вимушеним переселенцям.

- Залучення учнів до роботи в гуртках та секціях.



Організаційно-методична

- Складання плану роботи на місяць, рік.

- Складання звіту про виконану роботу за півріччя та рік (статистичний, аналітичний).

- Підготовка до проведення тренінгів, ділових ігор тощо з учнями, батьками,

педагогами.

- Підготовка до педагогічних консиліумів, виступів на батьківських зборах, педнарадах,

семінарах тощо.

- Підготовка до проведення виховних годин, навчальних занять з учнями.

- Робота з періодикою, методичною літературою в рамках самоосвіти.

- Складання банку діагностичних методик та корекційних програм для роботи з дітьми,

батьками, педагогами щодо подолання страху, стресу, збереження психічного здоров’я.







- Складання банку даних дітей «соціально

незахищених категорій», дітей, схильних до

правопорушень, дітей вимушених переселенців, обдарованих дітей тощо.

- Робота з документацією: опрацювання

нормативно-правових актів, написання листів та ін..

- Проведення/участь у благодійних акціях.

- Складання актів житлово-побутових

умов.


- Оформлення документації на

оздоровлення дітей.



Консультативна

Консультування педагогів: соціально-психологічні аспекти у педагогічному процесі;

організація роботи з різними категоріями сімей; організація роботи з самоосвіти.

- Консультування адміністрації закладу щодо оптимізації сприятливого соціально-

психологічного мікроклімату в педагогічному та учнівському колективі (за запитом)..

- Індивідуальне та групове консультування дітей та підлітків з особистих питань,

питань навчання, виховання, особистісних проблем,міжособистісного спілкування.

- Консультування батьків та педагогів стосовно адаптації учнів 1-х, 5-х класів до

навчання в нових умовах.

- Надання індивідуальних та групових консультацій учням щодо розвитку здібностей,

інтересів, подальшого навчання і працевлаштування, з питань профорієнтації.






- Консультування учнів,батьків, педагогів

з питань захисту прав дитини, соціальної

допомоги сім’ям вимушених переселенців.


Корекційно-відновлювальна, розвивальна

Соціально-перетворювальна

- Формування позитивного ставлення учнів до себе та інших.

- Розвиток навичок ефективної взаємодії в системі «учень-учень», «вчитель-учень»,

«учень-батьки», «вчитель-батьки».

- Формування позитивної мотивації до майбутнього життя, подальшого навчання.

- Проведення тренінгів для дітей з метою створення позитивного мікроклімату в класі, сім’ї, профілактики конфліктів, булінгу, агресії, подолання негативних та асоціальних явищ в суспільстві тощо.

- Проведення тренінгів для батьків щодо підвищення психолого-педагогічної компетентності.

- Проведення тренінгів для педагогів з метою профілактики емоційного вигорання в умовах військового конфлікту, збереження психічного здоров’я учасників навчально-виховного процесу.


Просвітницька

Профілактична

Організація міні-бібліотеки для педагогів, батьків, дітей з питань психологічного,

педагогічного, соціального захисту.

- Організація інформаційних стендів з контактними даними установ та організацій, які надають допомогу в період конфлікту.

- Проведення різноманітних заходів з усіма учасниками НВП з попередження

негативних явищ в учнівському колективі та суспільстві, профілактики булінгу та девіантної поведінки, дезадаптації та ін..

- Проведення різноманітних заходів з усіма учасниками НВП щодо формування ЗСЖ,

безпечної поведінки в період конфлікту.

- Проведення навчальних занять з педагогами, учнями, батьками з формування

сприятливої міжособистісної атмосфери в класі, педагогічному колективі, сім’ї.

-Робота з підвищення рівня шкільної адаптації.

- Надання інформаційної допомоги дітям, батькам щодо організації дозвілля дітей.

- Надання інформації батькам, учням з питань подальшого навчання і

працевлаштування, розвитку здібностей, нахилів дітей, з питань профорієнтації.

- Надання інформації батькам, учням щодо отримання гуманітарної, психологічної, правової та соціальної допомоги






-Проведення рейдів контролю зайнятості

учнів в позаурочний час.

- Здійснення контролю за відвідуванням

занять учнями



Лише у тандемі можна досягти позитивних результатів: зменшити негативні зовнішні впливи на дитину та подолати негативні психологічні наслідки подій, що відбуваються в країні.g:\8-а класс\8 класс фото(резанкова)\dscn4000.jpg

У 2015-2016 році в НВК «ГАРМОНІЯ» навчається 28 учнів з сімей тимчасових переселенців. З них прибули із:

Луганська – 12, Горлівки – 3,

Стаханова – 3,

Первомайська – 2,

Золотого – 1,

Станично-Луганського району – 4,

Слав’яносербська – 2,

Авдіївки – 1.

З вересня 2014 року у НВК розроблено алгоритм діяльності соціально-психологічної служби та складено план роботи з даною категорією дітей. (Додаток 1).

Розроблено накази:


  • «Про організацію роботи з дітьми з сімей тимчасових переселенців»;

  • «Про персональну відповідальність педагога соціального за роботу з дітьми із сімей вимушених переселенців»;

  • «Про посилення в НВК роботи щодо попередження жорстокості, насильства та суїцидальної поведінки серед учнів»;

- «Про посилення в НВК роботи щодо попередження самовільного залишення дітьми сімей та навчального закладу»;

Згідно з наказами внесені зміни у плани роботи соціально - психол огічної служби та класних керівників щодо тематики виховних годин, колективних творчих справ, які б формували інтерес учнів до спілкування, уміння конструктивно вирішувати конфлікти, приймати точку зору іншої людини.

Вивчено нормативно - правові документи, які регламентують роботу даного напрямку.

На педагогічній раді розглянуті наступні питання:



  • «Особливості роботи педагогічного колективу закладу в конфліктний та постконфліктний період. Допомога внутрішньо переміщеним особам»(Додаток 2);

  • «Про організацію роботи з учнями та сім’ями тимчасових переселенців із зони АТО»;

  • «Про організацію національно-патріотичного виховання учнів»;

  • «Про профілактику жорстокого поводження – Дитина в небезпеці»;

  • «Про підсумки роботи соціально - психологічної служби закладу з учнями з сімей тимчасових переселенців.

У ході роботи педагогічні працівники ознайомилися з поняттям «стрес», з методикою профілактики посттравматичних стресових розладів у дітей, проведено тренінг «Чи вмієте ви впоратися зі стресом?», надано методичні рекомендації щодо роботи в конфліктному та постконфліктному періоді, «рецепти» для підняття життєвого тонусу у дітей.

На семінарі - практикумі класних керівників розглянуті питання:



  • «Про особливості організації та здійснення профілактичної роботи в конфліктний та постконфліктний період»,

  • «Про соціально-педагогічну роботу з дітьми в період конфлікту. Допомога внутрішньо переміщеним особам»,

  • «Суїцидальна поведінка. Як розпізнати самогубця»;

  • Проведено тренінг «Основні правила безпеки та допомога в Україні».

  • Розроблена та видана пам’ятка «Рекомендації для класних керівників щодо роботи з учнями в конфліктний та постконфліктний період». (Додаток 3).

У ході роботи семінару підвищено рівень знань педагогічних працівників про найвразливі групи населення, основні напрями та зміст роботи з батьками та дітьми в період конфлікту, про можливості державних структур, громадських і волонтерських організацій щодо надання гуманітарної, психологічної, правової та соціальної допомоги населенню. Зроблено аналіз та підведено підсумки роботи класних керівників з учнями із сімей тимчасових переселенців.

Протягом навчального року практичний психолог та педагог-соціальний брали участь у роботі батьківського всеобучу, де були розглянути питання виховання дитини в сім'ї:

- «Виховуємо громадянина-патріота»;

- «Стрес. Шляхи подолання стресу у дитини. Правила безпеки та надання допомоги в Україні»;

- «Законодавча база про права дитини»

- «Можливості отримання допомоги в Україні в період конфлікту»

Надано рекомендації для батьків з досвідом вимушеного переміщення (Додаток 4 ).

З метою підвищення обізнаності учнів про ситуацію в Україні, основні ризики порушень прав дитини в період конфлікту, види порушень, правила безпеки в сучасних умовах - для учнів 6-9 класів було проведено година спілкування «Правила безпеки та можливості отримання допомоги в Україні». Дітям надано інформацію куди звертатися по допомогу, розроблена пам’ятка «Твої правила безпеки». Для учнів 5-8 класів проведено заняття з елементами тренінгу «Протидія булінгу». Діти ознайомилися з поняттям булінгу, його видами та проявами, з навичками конструктивного вирішення конфліктних ситуацій, толерантного спілкування.c:\documents and settings\администратор\рабочий стол\7-а\img_1422.jpgc:\documents and settings\администратор\рабочий стол\dsc02113.jpg

Щорічно (вересень, жовтень, січень) у НВК проходить моніторинг вивчення стану охоплення учнів закладу гуртковою роботою у тому числі учнів із сімей тимчасових переселенців (складені аналітичні довідки, видані накази (Додаток 5).
Відповідно до листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 04.07.2012 № 1/9-488 «Щодо організації та проведення «годин психолога» у загальноосвітніх навчальних закладах»   внесені корективи у планування роботи практичного психолога та соціального педагога. Складено графік, який затверджено директором закладу. У ході роботи використовуються групові форми діагностики, групові опитування учнів, просвітницька і розвивальна робота, тренінги, дискусії та профілактичні бесіди. Проведення «годин  психолога» відображено у плані роботи класного керівника, практичного психолога, педагога соціального.

Надавати оперативну та своєчасну допомогу дитині, з сім’ї тимчасових переселенців соціально-психологічна служба закладу починає з моменту появи її в НВК.

Знайомство з такими учнями та їх батьками, починається з наступних документів (паспорт, довідка про взяття на облік особи, переміщеної з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, важливо, щоб у графі «відомості про переміщених осіб, які не досягли 18-річного віку і прибули разом з особою» були вписані діти). З появою в навчальному закладі дитини, сім’я якої опинилася в складних життєвих обставинах, педагог соціальний, психолог, класний керівник спільно вивчають базові потреби дитини, зокрема, чи забезпечена вона одягом відповідно до сезону, чи регулярно вона харчується, чи перебуває вона в безпеці.

Протягом трьох діб проводиться обстеження умов проживання дитини, яке проводить комісія, до складу якої входять представники закладу: педагог соціальний, класний керівник, громадський інспектор з охорони дитинства, практичний психолог (за потребою), члени батьківського комітету закладу (за потребою).

Під час обстеження умов проживання дитини (двічі на семестр), комісія повинна враховує фактори, які впливають на успішний розвиток і виховання дитини:

• соціально-культурний фактор (мікроклімат, особисту й педагогічну культуру членів родини; ставлення батьків до виховання дитини);

• соціально-економічний фактор (економічні, матеріальні можливості);

• санітарно-гігієнічні умови приміщення ( місця для відпочинку (ліжко), для навчання (робочий стіл), а також наявність та відповідність одягу дитини порі року та нормам гігієни);

• демографічний фактор (структура та склад сім’ї: повна, неповна, багатодітна тощо).

Обов’язково при обстеженні матеріально-побутових умов проживання
звертається увага на те, чи є в помешканні світло, опалення, газ.

За підсумками обстеження складається акт обстеження матеріально – побутових умов проживання дитини з сім’ї тимчасових переселенців (Додаток 6). На основі акта та висновків, зроблених під час обстеження, планується подальша соціально психолого-педагогічна допомога дитині та її родині із залученням до робочої групи всіх необхідних спеціалістів.

Інформація про виявлення дітей, сім’ї яких опинилися у складних
життєвих обставинах, у навчальному закладі обов’язково подається до
центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, служби у справах дітей. У випадку виявлення насильства над дитиною інформація передається до відділу у справах сім’ї та молоді і далі.

Коли дитину взято під соціально-педагогічний супровід, на неї


оформляється облікова картка. Зразок облікової картки подано в наказах
Міністерства освіти і науки України від 28.12.2006 № 864 «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти і науки України». На підставі зразку у закладі розроблена індивідуальна картка соціально-педагогічного супроводу дитини з сім’ї тимчасових переселенців (Додаток 7).

Однією з форм організації діяльності навчального закладу щодо надання допомоги дітям є проведення психолого-педагогічного консиліуму. Це стосується як дітей переселенців так і дітей, у яких виникли проблеми у зв'язку із сучасною соціально-політичною ситуацією. Психолого-педагогічний консиліум дозволяє об'єднати зусилля учителів, працівників соціально-психологічної служби та інших суб'єктів навчально-виховного процесу, які зацікавлені в успішному навчанні і повноцінному розвитку дітей і підлітків, намітити програму індивідуального супроводу та розподілити обов'язки і відповідальність за її реалізацію. За рекомендацією психолого-педагогічного консиліуму у НВК на супроводі знаходиться 1 сім’я (2 дитини: 3кл., 5кл.). Розроблена програма супроводу, заведені індивідуальні картки на учнів.

Згідно програми супроводу соціально - психологічна служба закладу:


  • проводить діагностику спрямовану на виявлення соціально-психологічних характеристик особистості;

  • надає індивідуальні консультації з подолання соціальних та психологічних проблем: збереження психологічного здоров'я, запобігання виникненню непорозумінь та конфліктів між членами сім'ї та з оточуючими;

  • психологічна корекція та реабілітація;

  • залучення, відповідно до потреб дитини та сім’ї фахівців (психіатра, психотерапевта та ін.)

У закладі створено банк психодіагностичних методик та методик для соціально-психологічних досліджень, корекційні програми що використовуються в роботі з сім’ями вимушених переселенців (Додаток 8,9,10)

Багато уваги приділяється удосконаленню роботи з превентивної освіти, профілактики і попередження проявів форм девіантної, ризикованої поведінки підлітків, а також формуванню професійної самосвідомості педагогічних працівників у напрямку збереження, зміцнення та психологічного здоров’я учнів в умовах складної соціально - політичної ситуації в країні.

З метою підвищення рівня інформованості вчителів про можливі причини виникнення девіантної поведінки в дитини, особливості профілактичної роботи з дітьми даної категорії для педагогічних працівників проведено тренінг по роботі з дітьми з девіантною поведінкою «Ми хочемо щоб нас любили» (Додаток 11).c:\users\gh\documents\8 марта\114nikon\dscn4722.jpg

Допомогти дитині адаптуватись до інших умов життя, навчання, соціально-культурного середовища можливо тільки за умови співпраці навчального закладу ї сім’ї. Цьому сприяють спільні заходи за участю дітей і дорослих (екскурсії, змагання, свята, колективні справи). Традиційним вже стало проведення благодійного ярмарку «Осінні барви» (надана допомога дітям із сімей тимчасових переселенців).

Ми шукаємо та знаходимо нові підходи до взаємодії з учнями, їхніми батьками та педагогічним колективом. Сприяння поліпшенню соціально-психологічного клімату в учнівському, педагогічному та батьківському колективах, формування толерантного ставлення до протилежних точок зору, знаходження способів взаємодії в ситуації, дотримання різних поглядів з метою попередження та вирішення конфліктів серед учнів закладу, жорстокого поводження з дітьми – основне завдання соціально-психологічної служби закладу. g:\семин библиот\билан\новая папка\dscn4020.jpg

Для забезпечення неухильного дотримання вимог Конвенції ООН «Про права дитини», законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про попередження насильства в сім'ї», Плану заходів з проведення Національної кампанії "Стоп насильству!" на період до 2015 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 01 грудня 2010 року № 2154 (із змінами), Листу Міністерства соціальної політики від 04.11.2015р. № 16734/0/14-15/57 «Щодо відзначення Дня захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства», з метою привернути увагу учнів, батьків та вчителів до проблем насильства над дитиною щорічно НВК «ГАРМОНІЯ» бере участь у Всеукраїнській акції «16 днів проти насильства» (Додаток 12,13).

Важливим у роботі соціально-психологічної служби НВК вважаємо донесення та роз’яснення усім учасникам навчально - виховного процесу нових законодавчих ініціатив уряду щодо захисту прав дитини. Особливо це стосується необхідності відстеження нових законів та інших нормативно-правових актів, які зараз активно приймаються з метою захисту та надання допомоги особам у складних життєвих обставинах.c:\documents and settings\администратор\рабочий стол\7-а\dscn1907.jpg

З метою набуття молодими громадянами соціального досвіду, готовності до виконання громадянських і конституційних обов'язків, успадкування духовних надбань українського народу, формування толерантного ставлення до протилежних точок зору, знаходження способів взаємодії в ситуації дотримання різних поглядів, формування особистісних рис громадянина   української держави творчою групою учителів, батьків та учнів НВК «ГАРМОНІЯ»  розроблено Виховний проект національно-патріотичного  спрямування «Ми Українці! В єдності - наша сила!», який стартував з 01.09.2015 року (Додаток 14,15).d:\вика\зам\1111\изображение 270.jpg

У рамках психологічної просвіти педагогічних працівників під час виступів практичного психолога та педагога соціального на нарадах, педрадах, семінарах - практикумах, психолого-педагогічних семінарах, надають інформацію про особливості соціальної адаптації та активності дітей, які мають статус внутрішньо переміщеної особи.f:\социальн.ий педагог\обобщение опиту\диск\додатки\dsc02119.jpg

Працівники служби спрямовують увагу вчителів на вибудову цими дітьми соціальних зв’язків з однолітками, однокласниками, їхній рівень самооцінки, навички самовираження (конструктивні та деструктивні), усвідомлення цінності свого здоров’я, життя та відповідальності за власні вчинки.

Щоденна робота педагога є досить великим навантаженням на психіку, тому що постійно перед учителями стають все нові і складні завдання. Адекватне ставлення до роботи і відведення їй належного місця у житті – найкраща профілактика професійного вигорання. Психолого - педагогічний семінар – є основною формою організації діяльності закладу щодо надання допомоги учителям в оволодінні техніками подолання стресу та знятті емоційної напруги.

З метою профілактики стресів та «емоційного вигорання» педагогічних працівників у НВК проведено семінар з елементами тренінгу (Додаток 16), в ході якого відпрацьовані навички подолання негативних емоційних станів. Учителям надані елементарні прийоми релаксації та аутотренінгу.c:\documents and settings\администратор\рабочий стол\7-а\семинар журомская\20151111_092544.jpg

Соціально-психологічна служба нашого закладу - це спільна діяльність практичного психолога, педагога соціального, адміністрації, всього педагогічного колективу НВК.

Ми прагнемо, щоб наш заклад був острівцем людяності і гуманізму, творчості й постійного пошуку, щоб учні на все життя засвоїли: якщо хочеш стати щасливим, то слідуй золотому правилу - розум у голові, щирість у серці, здоров'я в тілі.






Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал