Визначення нахилу до певного типу професії



Сторінка1/14
Дата конвертації11.05.2017
Розмір1.36 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   14
Визначення нахилу до певного типу професії

 

 



В нашому сучасному суспільстві умовно за предметом праці можна виділити такі типи професій як: «людина – людина» (групи, спілки, колективи людей), «людина – техніка» (технічні системи, механізми, матеріали), «людина – природа» (рослини, тварини), «людина – знакова система» (цифри, коди, мови, умовні знаки), «людина – художній образ» (художні образи умови їхньої побудови). 
Умови проведення тесту 
Із запропонованих тверджень виберіть те, що вам підходить і позначте його номер.


Тест 
Вам подобається і ви хотіли б: 
1. Доглядати за квітами; 
2. Обслуговувати машини, прилади; 
3. Допомагати хворим людям, лікувати їх; 
4. Складати таблиці, схеми, програми для обчислювальних машин; 
5. Спостерігати за якістю книжкових ілюстрацій, плакатів; 
6. Спостерігати за станом і розвитком рослин; 
7. Обробляти матеріали (дерево, тканину, метал); 
8. Доносити товари до споживача (рекламувати, продавати); 
9. Обговорювати науково-популярні книжки, статті; 
10. Обговорювати художні книжки, спектаклі, концерти; 
11. Вирощувати молодняк тварин; 
12. Тренувати ровесників або молодших товаришів у виконанні будь-яких дій (трудових, навчальних, спортивних); 
13. Копіювати малюнки, зображення, настроювати музичні інструменти; 
14. Керувати вантажним підйомником, транспортним засобом (підйомним краном, трактором); 
15. Повідомляти, роз’яснювати людям потрібні їм відомості(у довідковому бюро, на екскурсії тощо); 
16. Художньо оформляти виставки, вітрини або брати участь у підготовці спектаклів, концертів; 
17. Ремонтувати речі, вироби (одяг, житло, техніку); 
18. Шукати і виправляти помилки в текстах, таблицях; 
19. Лікувати тварин; 
20. Виконувати обчислення, розрахунки; 
21. Виводити нові сорти рослин; 
22. Конструювати, проектувати нові види промислових виробів (машини, одяг); 
23. Розбиратися в суперечках між людьми, переконувати, пояснювати, заохочувати, карати; 
24. Розбиратися в схемах, кресленнях, таблицях (перевіряти, уточнювати); 
25. Працювати з гуртками художньої самодіяльності; 
26. Спостерігати, вивчати життя живих організмів; 
27. Вивчати, налагоджувати медичні прилади й апарати; 
28. Надавати людям медичну допомогу при пораненнях, опіках тощо; 
29. Складати точний опис явищ, подій, що досліджуються за допомогою вимірювальних приладів; 
30. Художньо описувати, зображати події, які спостерігаєте або уявляєте; 
31. Проводити лабораторні аналізи в лікарні; 
32. Приймати, оглядати хворих, вести бесіду з ними, призначати лікування; 
33. Фарбувати або розписувати стіни приміщень, поверхні виробів; 
34. Монтувати будівлі, складати машини; 
35. Організовувати культпоходи ровесників чи молодших школярів до театру, музею, на екскурсію; 
36. Грати на сцені театру; 
37. Виготовляти за кресленням деталі, вироби, споруджувати будинки; 
38. Виготовляти креслення, копіювати карти; 
39. Боротися з хворобами рослин, шкідниками лісу, саду; 
40. Працювати на клавіатурі, друкарській машині, телетайпі, тощо;

З перелічених вище тверджень кожне співвідноситься з відповідним типом професій. 


Отже, до типу професій «людина – природа» належать твердження: 1, 6, 11, 19, 21, 26, 31, 39; 
до типу професій «людина – техніка» належать твердження: 2, 7, 14, 17, 22, 27, 34, 37; 
до типу професій «людина – людина» належать твердження: 3, 8, 12, 15, 23, 28, 32, 35; 
до типу професій «людина – знакова система» належать твердження: 4, 9, 18, 20, 24, 29, 38, 40; 
до типу професій «людина – художній образ» належать твердження: 5, 10, 13, 16, 25, 30, 33, 36.

АНКЕТА НА ОЦІНКУ ПРОФЕСІЙНИХ НАМІРІВ І ПЛАНІВ УЧНІВ

П.І.Б._____________________________________________________

Дата народження____________________________________________

Дата обстеження_____________________________________________



Нижче надано ряд питань відносно Ваших професійних намірів та планів на майбутнє. Підкресліть те, що на Вашу думку, вірно відносно до Вас.

1.Яка область (діяльності або знань) Вас найбільше цікавить?

а) Природничо-наукова (математика, фізика, хімія, біологія, медицина, геологія, сільське господарство);

б) Загально-наукова (історія, філософія, економіка, юридичні науки);

в) Гуманітарна (література, журналістика, лінгвістика, педагогіка, психологія);

г) Мистецтво (музичне, театральне, образотворче, вокальне);

д) Певні інтереси відсутні.

2. Що Ви робите для опанування цікавої Вам галузі діяльності чи знань?

а) Успішно навчаєтесь по предметам, які відповідають Вашим інтересам

б) Читаєте додаткову літературу (науково-популярну, науково-технічну, художню)

в) Бесідуєте з людьми, що працюють у даній області діяльності

г) Ходите на кружок по предмету інтересу

д) Знайомитеся зі змістом професії (літня практика на підприємстві)

3. Яку участь Ви приймаєте у громадській роботі?

а) Не займаєтесь

б) Постійно маєте доручення (укажіть які)________________________

4. Як Ви оцінюєте свої успіхи в учбовій діяльності (достатньо високий рівень знань, задовільний, незадовільний)?___________________________

5. У якій галузі діяльності чи знань Ви знаходите у себе здібності?__

Закінчення додатку 1

6. Які риси характеру виявлені у Вас найяскравіше (дисциплінованість, працелюбність, організованість, сміливість, цілеспрямованість, відповідальність, та допишіть інші)_________________________________

7. Які емоційні реакції при спілкуванні з іншими людьми у Вас переважають (дружелюбність, колективізм, гарячковість, товариськість, замкнутість, та допишіть інші)_____________________________________

8. Чи вважаєте Ви, що маєте якості, які створюють труднощі для здійснення Ваших професійних намірів? Які?________________________

9. Намагаєтеся Ви їх позбутися? Якщо так, то яким чином?____________

10.Виховуєте Ви у собі якості, необхідні для успішного опанування майбутньою професією? Якщо так, то які?___________________________

11. Що Ви збираєтесь робити після закінчення школи?

а) Вступити:

В ВУЗ;

До коледжу;



В ліцей;

б) Працювати.

12. Укажіть повну назву учбового закладу або місця роботи, факультету, спеціальності:___________________________________________

13. Чому Ви обираєте дану професію? Чим вона Вам подобається?______________________________________________________

14. Чи згодні батьки з Вашим вибором?__________________________
Аналіз результатів

На основі відповідей з’ясовують професійні наміри і плани учнів (збираються вони навчатися чи працювати), обрана професія, причини зробленого вибору.



ОЦІНКА КОМУНІКАТИВНИХ І ОРГАНІЗАТОРСЬКИХ СХИЛЬНОСТЕЙ У ПРОЦЕСІ ПЕРВИННОЇ ПРОФКОНСУЛЬТАЦІЇ (КОС)
Ця методика призначена для виявлення комунікативних і організаторських здібностей особи (уміння чітко і швидко встановлювати ділові й товариські контакти з людьми, прагнення розширювати контакти, брати участь у групових заходах, уміння впливати на людей, прагнення проявляти ініціативу і т. д.).

Методика містить 40 питань. Експеримент може проводитися індивідуально або в групі. Час виконання методики 10-15 хвилин. При цьому окремо визначається рівень комунікативних і організаторських здібностей.

Випробуваним зачитують інструкцію: "Вам треба відповісти на всі запропоновані питання. Вільно висловлюйте свою думку з кожного питання і відповідайте так: якщо Ваша відповідь на питання позитивна (Ви згодні), то відмітьте її знаком плюс, якщо ж Ваша відповідь негативна (Ви не згодні) - мінус. Майте на увазі, що питання носять загальний характер і не можуть містити усіх необхідних подробиць.

Тому уявіть собі типові ситуації не замислюйтесь над деталями. Не слід витрачати багато часу на обдумування, відповідайте швидко. Можливо, на деякі питання Вам буде важко відповісти. Тоді постарайтеся дати ту відповідь, яку Ви вважаєте переважною. При відповіді на будь-яке з цих питань звертайте увагу на його перші слова. Ваша відповідь має бути точно погоджена з ними. Відповідаючи на питання, не прагніть справити свідомо приємне враження.

Нам важлива не конкретна відповідь, а сумарний бал по серії питань".

ОПИТУВАЧ КОС

1. Чи багато у вас друзів, з якими ви постійно спілкуєтеся?

2. Чи часто вам вдається схилити більшість своїх товаришів до прийняття ними вашої думки?

3. Чи довго вас турбує почуття образи, заподіяне вам кимось з ваших товаришів?

4. Чи завжди вам важко орієнтуватися в критичній ситуації, що створилася?

5. Чи є у вас прагнення до встановлення нових знайомств з різними людьми?

6. Чи подобається вам займатися громадською роботою?

7. Чи вірно, що вам приємніше і простіше проводити час з книгами або за яким-небудь іншим зайняттям, чим з людьми?

8. Якщо виникли які-небудь перешкоди в здійсненні ваших намірів, то чи легко ви відступаєте від них?

9. Чи легко ви встановлюєте контакти з людьми, які значно старші вас за віком?

10. Чи любите ви придумувати або організовувати зі своїми товаришами різні ігри і розваги?

11. Чи важко вам вливатися в нові для вас компанії і колективи?

12. Чи часто ви відкладаєте на інші дні справи, які можна було б виконати сьогодні?

13. Чи легко вам вдається встановлювати контакти і спілкуватися з незнайомими людьми?

14. Чи прагнете ви добитися, щоб ваші товариші діяли відповідно до вашої думки?

15. Чи важко ви освоюєтеся в новому колективі?

16. Чи вірно, що у вас не буває конфліктів з товаришами через невиконання ними своїх обов’язків, зобов’язань, обіцянок?

17. Чи прагнете ви при слушній нагоді познайомитися і поговорити з новою людиною?

18. Чи часто в рішенні важливих справ ви переймаєте ініціативу на себе?

19. Чи дратують вас навколишні люди, і чи хочеться вам побути одному?

20. Чи правда, що ви зазвичай погано орієнтуєтеся в незнайомій для вас обстановці?

21. Чи подобається вам постійно знаходитися серед людей?

22. Чи виникає у вас роздратування, якщо вам не вдається закінчити почату справу?

23. Чи зазнаєте ви труднощів, якщо доводиться проявляти ініціативу щоб познайомитися з новою людиною?

24. Чи правда, що ви втомлюєтеся від частого спілкування з товаришами?

25. Чи любите ви брати участь в колективних іграх?

26.Чи часто ви проявляєте ініціативу при рішенні питань, стосовно ваших товаришів?

27. Чи правда, що ви почуваєте себе невпевнено серед незнайомих людей?

28. Чи вірно, що ви не часто прагнете до доказу своєї правоти?

29. Чи вважаєте, що вам не представляє особливої праці внести пожвавлення в малознайому групу?

30. Чи берете ви участь в громадській роботі в школі?

31. Чи прагнете ви обмежити коло своїх знайомих невеликою кількістю людей?

32. Чи вірно, що ви не прагнете відстоювати свою думку або рішення, якщо воно не було відразу прийняте товаришами?

33. Чи відчуваєте ви себе невимушено потрапивши в незнайомий колектив?

34. Чи охоче ви приступаєте до організації різних заходів для своїх товаришів?

35. Правда, що ви не почуваєте себе упевненим і спокійним, коли доводиться говорити щось при великій групі людей?

36. Чи часто ви спізнюєтеся на ділові зустрічі, побачення?

37. Чи вірно, що у вас багато друзів?

38. Чи часто ви опиняєтеся в центрі уваги своїх товаришів?

39. Чи часто ви бентежитеся, відчуваєте незручність при спілкуванні з малознайомими людьми?

40. Правда, що ви не дуже впевнено себе серед великої групи своїх товаришів?
Обробка результатів.

Зіставити відповіді випробовуваного з дешифратором і підрахувати кількість збігів окремо по комунікативних і організаторських здібностях.

Дешифратор

Продовження додатку 3

Комунікативні здібності

(+) Так 1, 5, 9, 13, 17 ,21, 25, 29, 33, 37

(-) Ні 3, 7, 11, 15, 19, 23, 27, 31, 35, 39

Організаторські здібності

(+) Так 2, 6, 10, 14, 18, 22, 26, 30, 34, 38

(-) Ні 4, 8, 12, 16, 20, 24, 28, 32, 36, 40

Вичислити оцінні коефіцієнти комунікативних (Кк) і організаторських (Ко) здібностей, як відношення кількості співпадаючих відповідей по комунікативних здібностей (Кх) і організаторських здібностей (Ох) до максимально можливого числа збігів (20), по формулах
Кк = Кх : 20 і Ко = Ох : 20
Для якісної оцінки результатів необхідно зіставити отримані коефіцієнти з шкальними оцінками в таблиці.
Шкала оцінок комунікативних і організаторських здібностей

КкКоШкальна оцінка0,10 - 0,450,20 - 0,5510,45 - 0,550,56 - 0,6520,56 - 0,650,66 - 0,7030,66 - 0,750,71 - 0,8040,75 - 1,000,81 - 1,005

При аналізі отриманих результатів необхідно враховувати наступні параметри:

1.Випробовувані, такі, що отримали оцінку - 1, характеризуються низьким рівнем прояву комунікативних і організаторських здібностей.

2.Випробовуваним, таким, що отримало оцінку - 2, комунікативні і організаторські здібності властиві на рівні нижче середнього. Вони не прагнуть до спілкування, почувають себе скуто в новій компанії, колективі, вважають за краще проводити час наодинці з собою, обмежують свої знайомства, зазнають труднощі у встановленні контакту з людьми і виступаючи перед аудиторією, і погано орієнтуються в незнайомій ситуації, не відстоюють свою думку, важко переживають образи, прояви ініціативи в громадській діяльності украй занижені, у багатьох справах вони вважають за краще уникати ухвалення самостійних рішень.

3.Для випробовуваних, таких, що отримали оцінку - 3, характерний середній рівень прояву комунікативних і організаторських здібностей. Вони прагнуть до контактів з людьми, не обмежують круг своїх знайомств відстоюють свою думку, планують свою роботу, проте потенціал їх здібностей не відрізняється високою стійкістю. Ця група випробовуваних потребує подальшої серйозної і планомірної виховної роботи по формуванню і розвитку комунікативних і організаторських здібностей.

4.Випробовувані, такі, що отримали оцінку - 4, відносяться до групи з високим рівнем прояву комунікативних і організаторських здібностей. Вони не втрачаються в новій обстановці, швидко знаходять друзів, постійно прагнуть розширити коло своїх знайомих, займаються громадською діяльністю, допомагають близьким, друзям, проявляють ініціативу в спілкуванні, із задоволенням беруть участь в організації громадських заходів, здатні прийняти самостійне рішення у важкій ситуації. Усе це роблять не з примусу, а згідно з внутрішніми спрямуваннями.

5.Випробовувані, такі, що отримали вищу оцінку - 5, мають дуже високий рівень прояву комунікативних і організаторських здібностей. Вони відчувають потребу в комунікативній і організаторській діяльності й активно прагнуть до неї, швидко орієнтуються у важких ситуаціях, невимушено поводяться в новому колективі, ініціативні, вважають за краще у важливій справі або в складній ситуації, що створилася, приймати самостійні рішення, відстоюють свою думку і домагаються, щоб вона була прийнята товаришами,



Тест Дж. Голланда для визначення професiйних типiв особистостi

розроблений Джоном Л. Голландом


(Довідник професій / упорядники: Д.О. Закатнов, Н.В. Жемера, М.П. Тименко. – К.: вид-во “Українська книга”, 1999)
модернізований А.А. Сукамягі та к.п.н., проф. М.С.Янцуром
(Янцур М.С. Професійна психодіагностика: практикум. – К.: МПУ ДЦЗ, МОУ РДПІ, 1995)

Інструкція

“У “Переліку професій” попарно поданi рiзнi професiї. У кожнiй парi професiй постарайся надати перевагу однiй з них, вписавши у вiдповiдну графу "Бланку вiдповiдей" знак "+". Якщо в якiйсь iз пар професiй ти не зможеш надати перевагу нi однiй iз них, то в будь-якiй наступнiй повинен вiдмiтити знаком "+" обидві професiї. Всього повинно бути вiдмiчено 42 професiї”.



ПЕРЕЛІК ПРОФЕСІЙ



Назва професії



Назва професії



Інженер механік



Інженер-конструктор



В’язальниця



Лікар-терапевт



Кухар



Економіст з планування



Коваль ручного кування



Директор заводу



Кресляр



Дизайнер (художник-конструктор)



Астролог



Лікар-психіатр



Хімік



Бухгалтер



Редактор науковий



Юрисконсульт



Науковий співробітник



Артист

10а

Тренер команди

10б

Статистик

11а

Організатор виховної роботи

11б

Адміністратор

12а

Адвокат

12б

Реставратор

13а

Контролер якості продукції

13б

Постачальник замовлень

14а

Касир

14б

Хореограф

15а

Податковий інспектор

15б

Письменник

16а

Садівник

16б

Біолог

17а

Водій автомобіля

17б

Медична сестра

18а

Інженер-енергетик

18б

Секретар-друкарка

19а

Маляр

19б

Художник-декоратор

20а

Метеоролог

20б

Офіціант

21а

Лаборант

21б

Режисер

22а

Соціолог

22б

Ревізор

23а

Зоолог

23б

Головний технолог

24а

Математик

24б

Архітектор

25а

Продавець

25б

Обліковець

26а

Вчитель

26б

Командир взводу

27а

Вихователь

27б

Фотограф

28а

Експедитор

28б

Керуючий готельним господарством

29а

Коректор

29б

Балетмейстер

30а

Керуючий фермою

30б

Диригент

31а

Радіотехнік

31б

Геолог

32а

Слюсар-ремонтник

32б

Аудитор

33а

Лісник

33б

Екскурсовод

34а

Закрійник

34б

Декоратор вітрин

35а

Фізик

35б

Директор комерційний

36а

Біохімік

36б

Консультант з маркетингу

37а

Токсиколог

37б

Маклер біржовий

38а

Логопед

38б

Стенографіст

39а

Психолог

39б

Менеджер

40а

Референт

40б

Торговець нерухомістю

41а

Поет

41б

Бібліотекар

42а

Архіваріус

42б

Мистецтвознавець


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   14


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал