«Вікторина з економіки»



Скачати 65.92 Kb.

Дата конвертації10.12.2016
Розмір65.92 Kb.

Виховний захід на тему «Вікторина з економіки»
Мета: закріпити знання з економіки у формі інтелектуальної гри «Брейн – ринг», розвивати логічне мислення, вміння працювати в команді, приймати раціональні рішення та нестандартно мислити, розвивати вміння та навички працювати в команді.
Обладнання: ватман, маркери червоного і чорного (синього) кольорів, столи для команд, комп’ютерні презентації бізнес-планів (електронний варіант), комп’ютер, мультимедійний проектор.
Хід виховного заходу:
Закріпити знання з економіки у формі гри, розвивати логічне мислення, акторські здібності, вміння працювати в команді, подавати один одному допомогу, приймати раціональні рішення та готуватись до ринкових умов життя.

Тип уроку: ділова гра, узагальнення та систематизація знань учнів.
Економічна освіта в Україні набуває свого розвитку. Одночасно зростають і вимоги до неї. Тому дедалі частіше при вивченні економіки доводиться відходити від використання традиційних форм навчання, їхнє місце займають інші - активні методи та форми навчання.
З метою підвищення до економічних знань, розвитку творчого мислення, ініціативи, вміння обгрунтувати свої думи і організації колективної розумової діяльності учнів необхідно урізноманітнювати навчальний процес.
Значне місце серед активних форм економіки посідає гра. Саме під час гри учні активізують свою пізнавальну діяльність, вони окрилені духом змагань і бажанням перемогти.
Тому пропонуємо вашій увазі «Економічний брейн - ринг» як одну з можливих активних форм проведення позакласних заходів з економіки.

Підготовка до гри.
Гру ми будемо проводити між двома класами однієї паралелі. Вчитель розробив запитання, відповідно до пройденого навчального матеріалу, та необхідний дидактичний матеріал (таблиці, схеми, ребуси, кросворди).
Вітаємо вас на інтелектуальній грі «брей – ринг». На сцену запрошуються
команди
по 6 чоловік у кожній команді на чолі з капітаном.

Капітани, класні керівники і вчителі економіки, відповідають за підготовку членів команд: визначення
назви команд, девіз емблему, презентацію та відповідну теоретичну підготовку.

Отже починаємо! Девіз нашого заходу:
Економіку щоб знати, потрібно плідно працювати!
Діяти активно, Думати оперативно, сперечатись доказово для усіх обов’язково!
(Команди займають місця за столами, попередньо оголосивши девіз своєї команди)
Для успішного проведення гри ми оберемо двох учителів – ведучих,які виконують усі функції журі і працюватимуть по черзі, допомагаючи один одному в організації початку гри, повідомленні правил гри, оголошенні запитань та відповідей до них,3 проведенні конкурсів, веденні обліку рахунку гри та врахуванні штрафних очок, стеженні за часом обговорення, оголошенні переможця.
Повідомлення правила гри.
Гра відбувається майже за тими ж правилами, що й звичайна інтелектуальна гра «Брейн - ринг».
Вона складається з 5 раундів і в кожному з них для перемоги команд необхідно набрати 6 очок.
Перемогу отримує той , хто переможе у 3 раундах. Переможець отримує приз, і всі члени команди будуть відзначені відмінними оцінками з економіки.
Час обговорення кожного запитання – 1 хв, але для деяких завдань більш складного рівня цей час можна продовжити до 2 хв. Причому потрібно застерегти гравців, щоб вони не поспішали давати відповіді на запитання, бо ж за кожні 3 неправильні відповіді буде знято 1 очко. А також крім цього, очки з тієї чи іншої команди можуть бути зняті за шум і підказки залу.
Сигналом до відповіді буде піднята рука капітана. Тільки він приймає рішення про готовність команди до відповіді, а відповідати може будь – який член команди. Причому свої відповіді на запитання гравцям необхідно чітко обґрунтувати. За не повну і нечітку відповідь очко не буде нараховане.
Якщо дві команди не зможуть дати відповіді на запитання або дадуть неправильні, то їм можуть допомогти глядачі в залі. Хто першим підніме руку і дасть правильну відповідь, той зможе заробити для своєї команди 0,5 очка. Тобто уболівальники є теж активними учасниками гри.

КОРОТКИЙ ЗМІСТ РАУНДІВ ТА ЗАВДАНЬ ДО НИХ.
Ι – РАУНД «ПРЕЗЕНТАЦІЯ»
Кожна команда проводить заздалегідь підготовлену презентацію компанії або організації, яка продає певний вид товару, або надає послуги, у вигляді рекламного міні – сюжету. Перемагає в цьому раунді та команда, презентація якої була найоригінальнішою за змістом і формою, у якій наявні елементи гумору. Команду переможця в цьому раунді визначають учителі – ведучі або ж оголошують нічию.
-
Презентація виробництва кави.
-
Презентація виробництва шоколаду.
ΙΙ – РАУНД
«ЕКОСЛОВО»
Це економічна розминка для команд. Ведучий дає визначення економічних понять, деякі їхні ознаки, властивості, а гравці повинні їх назвати. Хто з команд швидше визначить, про яке економічне поняття йдеться, отримує 1 очко.
1.
Посередник на біржі, який укладає операції купівлі-продажу за дорученням клієнта. (Бокер)
2.
Обмін одного товару на інший. (Бартер)
3.
Перевищення видатків над доходами. (Дефіцит)
4.
Ринок для якого характерними рисами є обмежений контроль над ціною і найбільш нецінова конкуренція. (Олігополія)
5.
Боргове зобов'язання. (Вексель)
6.
Доходи які отримують власники акцій. (Дивіденди)
7.
Ринок, для якого характерними рисами є диференційований тип продукту і незначний контроль над ціною. (Монополістична конкуренція)
8.
Дохід власників землі. (Рента)
9.
Незаконне виробництво, яке уникає оподаткування. (Тіньове виробництво)
10.
Процес передачі державної власності у приватну. (Приватизація)
11.
Довгострокова оренда машин, обладнання, яка дає можливість їх викупу. (Лізинг)
12.
Обов’язкові платежі, які здійснюють фізичні і юридичні особи в бюджет. (Податки)
13.
Документ що посвідчує якість товару. (Сертифікат)
14.
Грошове вираження вартості товару. (Ціна)

ΙΙΙ РАУНД «ЕРУДИТ»
Команди ставлять різні цікаві запитання творчого і проблемного характеру з економіки. Гравці у відповідях показують ґрунтовні знання з економіки, свій творчий потенціал, ерудицію, фантазію, почуття гумору, вміння обґрунтовувати свої думки.
1.

Чому вода, яка на стільки потрібна людям, що без неї не можна жити, так мало коштує, в той час як діаманти, без яких можна обійтися, такі дорогі?
ВІДПОВІДЬ: Висока ціна діамантів пояснюється їхньою рідкістю, унікальністю, високими затратами праці і капіталу на їх видобуток і виробництво, можливістю вигідно вкласти гроші, купуючи їх.
2.

Чи може реальна ставка банківського відсотка бути від'ємною?
ВІДПОВІДЬ: Може, якщо рівень інфляції перевищує номінальну ставку відсотка за даний період часу.
3.

Як вплине на ціну м'яса телятини збільшення ціни на курей?
ВІДПОВІДЬ: Ціна телятини збільшиться, бо телятина і кури - це товари – замінники у споживанні, і при збільшенні ціни на курей споживачі почнуть віддавати перевагу дешевшій телятині, що призведе до збільшення попиту на цей товар, і відповідно до збільшення ціни.
4.

Що таке інфляція і хто від неї програє, а хто виграє?
ВІДПОВІДЬ: Інфляція – це зростання цін, у процесі якого відбувається знецінення грошей.
Програють:
громадяни з фіксованими доходами, вкладники кредитори, підприємці.
Виграють: позичальники, держава.
5. Закінчіть вислів М. Задорнова: «Щасливий не той у кого багато грошей, а той … (кому їх вистачає)».
6. Якщо б за помахом чарівної палички всі люди мали змогу отримувати все, що забажають, то як би це вплинуло на економічну науку?
ВІДПОВІДЬ: Оскільки в даній ситуації всі потреби можуть бути задоволені і немає обмеженості в ресурсах, то немає потреби їх альтернативного вибору. Отже непомітним стає вивчення економіки, як науки про ефективне використання обмежених ресурсів.
7. Чи вірно, що конкуренція має тенденцію до монополізму? Чому?
ВІДПОВІДЬ: У конкурентній боротьбі перемагає той, хто найефективніше використовує ресурси у виробництві. Тим самим він може знизити ціну, і отримуючи більший обсяг збуту свого товару, відповідно отримуватиме й більший прибуток витісняючи інших з ринку.
8. Послухайте уважно вислів одного з економістів: "Бджола збирає нектар не для того, щоб запилювати квіти, вона бажає отримати мед. Та врешті, вона служить інтересам квітів. Те ж саме відбувається з підприємством". Поясніть до чого тут підприємство – і бджола?
ВІДПОВІДЬ: Підприємство виготовляє товар і надає послуги не для того, щоб задовольнити потреби споживача, а для того щоб отримати прибуток. Але завдяки автоматизму ринкового регулювання, підприємство задовольняє потреби споживачів.

9. Назвіть продукт, який почав свій шлях від сільського господарства до переробної промисловості і ціну якого контролює держава.
ВІДПОВІДЬ: (Хліб)
10. Яку функцію виконують гроші, якщо їх віддають у банк під процент?
ВІДПОВІДЬ: (Нагромадження)
11. Чи діє закон попиту на монополістичному ринку?
ВІДПОВІДЬ: Ні бо монополіст виробляє унікальний продукт, не має близьких замінників, і тому споживачі змушене будуть його купувати навіть при збільшенні ціни на нього.
12. Чи є різниця між товаром і продуктом?
ВІДПОВІДЬ: Будь – який товар є продуктом, але не будь – який продукт може стати товаром, бо для цього він повинен мати суспільну ціну і бути виставлений на продаж на ринку, а не використаним для власного споживання.
13. Що станеться на товарному ринку з ціною на молоко, якщо збільшити кількість корів і зменшаться доходи споживачів?
ВІДПОВІДЬ: Ціна фактично не зміниться, бо збільшення кількості корів є позитивним чинником впливу на пропозицію, а зменшення доходів споживачів є негативним чинником впливу на попит. Ці чинники фактично компенсують дію один одного.
14. Як можна використати internet в економіці і до чого це може призвести?
ВІДПОВІДЬ: Сфери використання: реклама, торгівля, банківські послуги, послуги зв'язку, дистанційна освіта, проведення аукціонів, трендів тощо. Наслідки: глобалізація та інформатизація економічних відносин, послаблення пропозиції роздрібної торгівлі та надання переваг internet - магазинам, доступність швидкого зв’язку і мобільності в управлінні компаніями тощо.
15. Продовжить прислів’я: «Хочеш втратити друга – (дай йому в борг гроші)».

ΙV РАУНД «КОМБІНОВАНИЙ»
Для урізноманітнення гри цей раунд складається з різних конкурсів і вікторин. За перемогу в кожному з них команда отримує 2 очка і можливий час вирішення завдань до 2 хв., оскільки завдання будуть більш складного характеру, порівняно з попередніми.
1.

Вікторина «Ти мені Я тобі».
Команди ставлять одна одній запитання яке вони завчасно підготували супернику. Причому організатори гри попередньо перевіряють ці завдання. Вони повинні бути не дуже складними і розрахованими на те, що гравці на базі своїх знань та досвіду зможуть за 1-2 хв. відповісти на них.
2.

Конкурс «Головоломка»
Командам дають завдання скласти схему або таблицю.
-
Скласти порівняльну таблицю характерних рис економічних систем.
Типи економічних систем Позитивні риси, Негативні риси Ринку

п/п
Позитивні риси
Негативні риси
1
Висока ефективність виробництв
Кризи перевиробництва
2
Широке застосування досягнень науки і техніки
Безробіття і банкрутства
3
Свобода господарської діяльності
Поділ суспільства на бідних і багатих
4
Приватна власність
Затухання конкуренції
5
Поліпшення асортименту і якості продукції
Незацікавленість у фінансуванні розвитку науки, культури , освіти , охорони природи.
6
Формування енергійного,
ініціативного
і відповідного робітника
Егоїзм, індивідуалізм робітника
7
Повна зайнятість
Низька ефективність виробництва
8
Командно адміністративна Соціальний захист
Низький рівень життя
9
Стабільні ціни
Безініціативність робітника

10
Можливість швидкого нагромадження виробничих ресурсів її перерозподілу їх в пріоритетні галузі
Постійний дефіцит споживчих товарів
3.

Вікторина «Учень скаже, як зав'яже»
Командам дають завдання пригадати 2 народних прислів’я, або приказки, в яких ідеться про економічне поняття або явище.
-
Пригадайте два прислів’я або приказки про гроші
Можливі відповіді: Коли гроші творять дива - правда мовчить; Не май 100 рублів, а май 100 друзів.
-
Пригадайте два прислів’я або приказки про працю (роботу)
Можливі відповіді: Праця годує, а лінь марнує; Хто не робить той не їсть.

4.

Конкурс економічна загадка
Хто з команд першим відгадає загадку, той отримає 1 очко. Без рук, без ніг, без голови, а весь світ обійшли.
ВІДПОВІДЬ: Гроші
V РАУНД «РОЗВЯЖИ ЗАДАЧУ»
Командам пропонують розв’язати економічні задачі на практичне застосування пройденого навчального матеріалу. Задачі є не дуже складного рівня, щоб гравці змогли за 2 хв. зробити необхідні обчислення записи. За кожну правильну відповідь команда отримує 2 очка.
Задача 1: За 3 дні роботи кондитер виготовив 120 виробів. Після цього він використав новий пристрій, в результаті застосування якого продуктивність праці кондитера збільшилася на 10 вир./ден. Яку кількість виробі він виготовив її за 10 днів роботи……..
Задача 2: Фірма отримала кредит в розмірі 100 тис. грн. на таких умовах повернути через рік 60 тис. грн. і ще через рік - 81 тис. грн. під яку ставку відсотку банк видав кредит?
Підбиття підсумків гри
Після проведеного V раунду оголошується підсумковий рахунок гри, ту команду, яка виграла в трьох раундах, оголошують переможцем і їй вручають приз, крім того всі члени цієї команди отримують відмінні оцінки з економіки.



Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал