Відділ освіти Скадовської районної державної адміністрації




Сторінка1/6
Дата конвертації08.01.2017
Розмір208 Kb.
  1   2   3   4   5   6
5814

Відділ освіти
Скадовської районної державної адміністрації
Комунальна установа
«Скадовський районний методичний кабінет
Комунальний заклад ясла-садок №5 Червона Шапочкам. Скадовська







Атестаційні матеріали
вихователя
Серженко Лариси
Миколаївни

м. Скадовськ 2015-2016







1.
Методична карта
2. Творчий звіт
3. Порівняльний моніторинг
4. Консультації для вихователів
5. Консультації для батьків
6. Конференція Філософія дитячого
всесвіту (за творчістю
В.О.Сухомлинського)
7.

Робота з батьками
8. Конспекти занять
9. Фотоматеріали
10. Література








Серженко

Лариса Миколаївна
Вихователь
Комунального закладу
ясел-садка №5 Червона Шапочка
Дата народження року.
Освіта: середня педагогічна,
Бериславське педагогічне училище, 1983 рік.
Педагогічний стаж – 20 років
Курси підвищення кваліфікації КЗ ХАНО
«Херсонська академія неперервної
освіти зі спеціальності Вихователь ДНЗ».
Посвідчення №10746, від 06 листопада 2014
року.








Життєве кредо
«Віра, надія, любов – істина
життя»
Педагогічне кредо
«Спочатку любити –
потім вчити

Я.Коменський






Методична карта


Зміст роботи
2013-2014 н.р.
1. Заняття пізнавального циклу по розвитку естетичних відчуттів у дітей Краса довколо нас за В.Сухомлинським.
2. Реалізація ідей В.Сухомлинського в своїй роботі з дітьми - заохочення дітей до складання казок, віршів, оповідань.
3. Консультація Казки В.Сухомлинського як засіб всебічного та гармонійного розвитку дітей дошкільного віку. Інтегрований підхід.
2014-2015 н.р.
4. Конференція Філософія дитячого всесвіту (за творчістю
В.О.Сухомлинського)
5. Консультація для батьків Місце грив освітньому просторі старших дошкільників та підготовці їх до школи.
6. Ви запитуєте…
Ми відповідаємо (опитування батьків.
7. Робота родинної бібліотеки (журнали, газети, методична література для батьків з питань підготовки дітей до школи.
2015-2016 н.р.
8. Методичне об’єднання для вихователів старших груп дітей дошкільного віку Використання інтерактивних технологій у розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку.
9. Формування моральних якостей дошкільників через твори
В.О.Сухомлинського (культура спілкування, читання оповідань, бесіди з дітьми морально-етичного характеру.
10. Проблеми морального виховання дошкільників у творчій спадщині

В.Сухомлинського».
11. Створення умов для формування логіко – математичної компетентності дітей дошкільного віку в різних видах діяльності (з досвіду роботи).


12. Підсумкове інтегроване заняття дітей старшої групи - Наші успіхи.
13. Конспект інтегрованого заняття (пізнавальний розвиток, креативний, мовленнєвий, емоційно-ціннісний) Чужої біди не буває.


















Ідея досвіду

Моральне виховання
дошкільників у творчій
спадщині
В.О.Сухомлинського
Цілеспрямована і систематична організація моральної поведінки дітей із засвоєнням ними моральних знань, формування гуманістичних уявлень та почуттів за творчим досвідом
В.О.Сухомлинського.

Тема досвіду

Зміст досвіду

Розкрити значення морального виховання, розвитку, естетичної культури дошкільників в цілісному процесі формування особистості. Показати взаємозв'язок між емоційним розвитком, розумовою діяльністю та моральними вчинками дошкільнят.




















Мета досвіду

Наукове
обгрунтування
досвіду

- розвивати у дітей мислення, увагу, спостережливість
- навчити емоційно-естетично сприймати навколишнє довкілля, сприяти розвиткові дитячої уяви та фантазії, створенню своїх казок
- використовувати казку як важливий засіб розумового, морального, трудового, естетичного розвитку дітей, стимулювати їх до творчості
- виховувати національні почуття, розвивати почуття прекрасного. Моральна сутність концепції виховання Сухомлинського, виявляється в самому ставленні до дитини. Найперше - це повага до особистості вихованця, визнання складності його внутрішнього світу і необхідності відповідального ставлення до його долі. Все це відповідає сучасній меті виховання - створенню сприятливих умов для розвитку особистості дитини, для її самореалізації. Концепція морального виховання видатного українського вченого
В.О.Сухомлинського, стала основою інноваційних педагогічних технологій, що реалізуються фахівцями Японії, Німеччини, Канади, США та інших країн світу.
Науково-педагогічний та практичний доробок
В.Сухомлинського постійно привертає увагу вітчизняних та зарубіжних науковців та освітян –
М.Богуславського, Ван
Тяньї,
О.Дуди, О.Савченко, М.Ярмаченка та ін.
Актуальність
досвіду







Відділ освіти
Скадовської районної державної адміністрації
Комунальна установа
«Скадовський районний методичний кабінет
Комунальний заклад ясла-садок №5 Червона Шапочкам. Скадовська


Творчий звіт



















«Що найголовніше було в моєму житті
Без роздумів відповідаю Любов до дітей
В.О. Сухомлинський
Ім’я В.О. Сухомлинського відомо далеко за межами України. Своєю практичною діяльністю великий педагог-гуманіст довів, що добрі почуття сягають своїм корінням у дитинство. І безмірно щасливим має бути той, кому доля дала можливість мати доступу казковий замок, ім’я якому – Дитинство.
Думки
В.О. Сухомлинського щодо морального виховання підростаючого покоління зосереджені в працях Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості, Серце віддаю дітям, Народження громадянина, Моральні заповіді дитинству і юності, Листи до сина та ін. На думку В.О.Сухомлинського, виховати у дітей прагнення стати хорошими людьми можна насамперед через засвоєння ними азбуки моралі, простих правил, якими регламентується наше повсякденне життя про норми людських взаємин, високу моральну сутність праці, гуманне ставлення до природи дитина часто вчиняє погане не через злі наміри, а через те, що її навчають робити щось добре. Тому його система морального виховання орієнтована виключно на пробудження власної ініціативи до добрих вчинків, цінність яких полягає втому, що дитина отримує радість від своїх дій.
Педагогіка В.О. Сухомлинського містить великий арсенал засобів морального виховання. У його досвіді надзвичайно гармонійно поєднувались переконливе слово, читання творів дитячої художньої літератури, сутність норм моралі, етичні бесіди, програвання психологічних ситуацій… Щоб постійно збагачувати свідомість своїх вихованців, В. О. Сухомлинський створив Хрестоматію моральних цінностей людства, де зібрав розповіді про кращі моральні якості та вчинки людей минулого й сучасності. Сам написав для дітей Етичну хрестоматію, куди включив оповідання, новели і казки на тему моралі.
Моральне виховання дошкільнят через казковий світ – це невичерпне джерело
- розвитку соціально – емоційної сфери дітей

- розвитку особистих якостей, які зумовлюють моральну поведінку, формування якостей, які необхідні для спілкування, оволодіння уміннями встановлювати контакти при спілкуванні
- створення атмосфери радості, як джерела оптимістичної впевненості дитини в своїх силах, без чого неможливе розкриття природних схильностей, здібностей, обдарувань.
- навчання дітей емоційно–естетично сприймати навколишній світ, сприяння розвитку дитячої уяви та фантазії
- пробудження вміння бачити, захоплюватись і цінувати прекрасне у всьому природі, творах мистецтва
- утвердження духовних, національних почуттів, адже розум людини, що формується, вбирає в себе ідеологію і психіку народу, його переконання, традиції, інтелектуальну, моральну, естетичну культуру
- заохочення дітей до складання казок, віршів, оповідань
- формування випередженого бачення позитивного або негативного наслідку вчинку, засвоєння правил поведінки у конкретній життєвій ситуації
Тільки живий красивий"
Правило:
Не лови метелика – він квітка неба, хай живе собі Золотий гребінець"
Правило:
Нехай людина добро приносить, бо світ навколо любові просить.
_______________________________________
5. "Щоб метелик не наколовся"
Правило:
Дерева в садочку не ламай Комашку маленьку не ображай.
__________________________________
6.
"Петрик, собака і кошеня
Правило:
Тваринку маленьку не ображай, дай їй поїсти і захищай.

Як білка Дятла урятувала
Правило:
Добре серце за чужу біду болить








Дуб - велетень Правило В лісі вогнище не пали, а почав - загаси.
__________________________________________
9. "Могутній Дубі Кабан"
Правило:
Дерева усі шануйте. Не ламайте і не псуйте.
__________________________________________
10. "Зайчик і горобина" Правило Щоб нам добре всім було, Несіть в душі своїй тепло. І знайте істину просту – Несіть у серці доброту.
________________________
11. "Сонце і Сонечко"
Правило:
У лиху годину пізнаєш вірну людину.



12. "Хай я буду ваша - бабусю"
Правило:
Майте в серці доброту, а не злість і
чорноту.











13. "По волосинці
Правило:
Маленька праця краща завелике неробство.

_____________________________________ Як хлопці мед поїли"
Правило:
Не соромитися говорити правду, бо у правді – сила


_____________________________________
15. "Хризантема і цибулина"
Правило:
Пам'ятайте, що тільки добрим серцям краса відкривається.

_____________________________________
16. "Фіалка і бджілка"
Правило:
На доброму серці світ тримається.

_____________________________________


17. "Подорожник"
Правило:
Ми всі господарі природи. Тож збережемо
її ми вроду






Програма розвитку дітей дошкільного віку орієнтує педагогів на сутність виховного й освітнього процесу, а саме на створення сприятливих умов для відкриття та освоєння дошкільниками двохосновних життєвих реалій – власного Я та навколишнього світу.
У наш суперечливий і неоднозначний час, дитина перебуває в середовищі, яке постійно спонукає її порівнювати добро і зло, сумі радість, красу і потворність. Працюючи над проблемами морального виховання, я поставила собі замету не лише допомагати малюкам розібратися у сутності цих життєво – важливих питань, утвердити в соціуму своє власне Я, алей формувати у дітей соціальну відповідальність і вміння відчувати гуманістичні риси особистості – добробут, дбайливість, чуйність, правдивість, повагу до старших.
У пригоді стали рекомендації з надбань психолого – педагогічної науки та рекомендації сучасних психологів, педагогів – практиків.
Для розв’язання поставленої мети і завдань склала короткий план – схему своєї діяльності
Обстеження дітей на аналіз показників, виявлення вмінь вихованців давати оцінку моральним вчинкам та якостям. Визначення технологій Створення розвивального середовища Аналіз показників після обстеження дітей змусив у першу чергу звернути увагу на розвивальне середовище в групі як відповідає все, що оточує дітей, їхнім віковим особливостям, їхнім уподобанням як впливає на їхні почуття та емоції яким чином формує їхні взаємовідносини та стосунки з однолітками та дорослими.
Психолого – педагогічна наука вказує щоб забезпечити емоційний комфорт, слід пам’ятати всі правила, що спрямовані на зміцнення соціальної компетентності дошкільників, які дитина може засвоїти в ігровій формі.
Тому під час проведення занять дотримуюсь таких принципів
- принцип вільної участі (якщо вправа весела та цікава, підвищує
впевненість, то в ній кожний захоче брати участь, намагаюсь знайти
для дитини гру, в яку вона б спокійно могла гратися в іншій частині
кімнати; дозволяю дітям спокійно виходити з гри і знов
продовжувати у неї грати);
- принцип взаємоповаги (це своєрідний кодекс правил взаємодії можна
в бесіді з дітьми розширити це поняття, наприклад кожний має
право висловити свої думки та пропозиції кожний має право нате,
щоб його вислухали кожний має право вибору спірні питання можна
розв’язати голосуванням);
- принцип усвідомленості (перед початком заняття пояснюю дітям
його мету, структуру, щоб досягти розуміння);
- принцип рефлексії (для оцінювання ефективності, а також
закріплення результату, важливий зворотний зв'язок з дітьми в кінці
заняття разом робимо висновки, щонайбільше сподобалось, якого
досвіду набули).

Дотримання цих принципів дало можливість
визначити:

Моральні норми в уяві
дитини



Розуміння

Вибір




Втілення емоційних
відчуттів
у реальному вчинку



Сум, гіркота, Радість відчуття та
переживання
гордість за добрий
від поганого вчинку

вчинок

Високоморальна поведінка дитини складається з безліч окремих маленьких вчинків зі слова, дії, ставлення до дій і слів інших. Виховання починається з дотримання найвідоміших моральних істин.
Спостерігаючи за іграми дітей, не раз доводиться допомагати малюкам розв’язувати ситуації, пов’язані саме з негативними проявами навколишнього світу. Саме в ігрових діях дітей відбиваються моральні риси
не лише дитини, алей членів родини, сім’ї. У рухах, діях, словах дітей впізнаєш часто себе самого.
Вважаю за необхідне вчити дітей соціально прийнятних способів вираження своїх емоцій, узгодження власної позиції з позицією інших людей, здійснення морального вибору в умовах конфліктної ситуації виявлення співчуття, співпереживання.
Саме при виробленні в дітей соціальної відповідальності, надзвичайно важливого значення набуває правильний вибір шляху формування моральних рис особистості.

Шляхи формування
моральних рис особистості


Розвиток уміння




Розуміти причини Передбачити

різних подій наслідки
своїх та чужих дій



Передбачити Перейматися
різні варіанти почуттями та
виходу зі складних бажаннями
ситуацій інших



Для реалізації завдань соціально – морального розвитку визначила як традиційні методи та прийоми, такі методи і прийоми з використанням інноваційних технологій.
Методи та прийоми
Традиційні
Художня література

Бесіда



Придумування казок

Образотворча діяльність







Український народний фольклор


Гра



Новітні технології
Психогімнастика



Психогімнастика допомагає набути досвіду емоційних переживань та спілкування, сприяє збереженню психічного здоров’я дітей через розвиток кращого розуміння себе та інших й оволодінню адекватними формами прояву своїх почуттів у спілкуванні.
Тренінг емоцій


Тренінг
емоцій стимулює розвиток творчості, уваги, фантазії, дозволяє дитині закороткий час побувати в різних ролях, пережити різні емоції, сприяє розвитку кмітливості, виразності рухів. Такі тренінги можна використовувати замість фізкультхвилинок, для зняття втоми, активізації дітей. По завершенні тренінгу доцільно підвести малюків до висновку, яким краще бути, яким їм більше сподобалось бути.





Психологічний малюнок

Психологічний малюнок – один із небагатьох методів, що використовуються в роботі з дітьми молодшого віку, частково – раннього (під час засвоєння кольорової гами) та сприяє формуванню умінь визначити емоційний стан людини, розвиває уяву.



Хвилинки – роздуми


Хвилинки

роздуми
– сприяють реалізації кожної дитини її права висловлювати власну думку, ставлення до тієї чи іншої ситуації формують свідоме ставлення дітей до соціальних норм поведінки вчать поважати думку іншої людини, коректно її висловлювати.




Психологічні ігри



Психологічні ігри створюють сприятливу атмосферу для розвитку дитини, спрямовані на досягнення взаєморозуміння та побудову партнерських взаємовідносин між дітьми, між дорослими та дітьми допомагають врахувати потреби дитини, а також можливості педагога в конкретній ситуації. Використовується як під час занять, такі в повсякденному житті.
Вправи на релаксацію


Вправи
на
релаксацію допомагають зняти нервове напруження, розвивають уяву, фантазію, творчість використовуються для профілактики втомлення, а також як зміна діяльності. Ці вправи можна давати на початку, всередині або в кінці заняття. Вони сприяють створенню позитивного емоційного фону, розвивають слухову увагу.

Приступаючи до розв’язання проблеми опанування дітьми науки життя, я запропонувала батькам методи виховання своїх дітей.
Немає нічого легшого ніж давата поради, теоретично просто й легко робити все, але коли доходить до практики, часто можна розгубитися. Особливо це відчутно в наш час, з яким так важко крокувати в ногу.
Однак з чогось треба було починати. На батьківських зборах я запропонувала батькам виконати два завдання Скласти список проблем, пов’язаних з Вашими дітьми з точки зору морально-етичного виховання. Згадати і записати ті засоби, до яких Ви зверталися, щоб розв’язати ці проблеми.
Проаналізувавши батьківські відповіді, я зрозуміла, що педагогічний багаж батьків далекий від бажаного.
Моделювання та
програвання ситуацій


Моделювання
та
програвання ситуацій дають можливість вчити дітей дотримуватися правил поведінки в емоційно
– значущих ситуаціях дозволяють дитині відчути себе в різних ролях формують у дітей уміння стримувати небажані негативні емоції. Вважаю, що це найбільш ефективний метод для формування морально
– етичних почуттів у повсякденному житті.

Розмірковуючи над отриманими результатами, намагалася виокремити проблеми спільні, типові для багатьох сімей, скомпонувати (залежно від порушених проблем) групи для індивідуальної роботи з батьками.
Насамперед я поставила замету допомогти усвідомити батькам, що якщо дитина у 3 – річному віці має певні проблеми в плані моралі та етики, то у цьому винні ми, дорослі.
Обговорюючи з батьками проблеми родинного виховання, особливу увагу звертаю на традиції української народної педагогіки, в якій завжди панував культ сім’ї, культ Матері, що засвідчував духовний зв’язок поколінь, передачу та успадкування моральної культури. Моральна краса людини або, навпаки, аморальність починається з родини.
Враховуючи надбання минулої і сучасної батьківської педагогіки, я обрала для себе такі форми роботи з батьками

Виставки спільних робіт батьків з дітьми

«Круглий стіл

Розвязування педагогічних задач, ситуацій

Анкетування;

Консультації (групові, індивідуальні

Інтелектуальні ігри з батьками

Батьківський куточок

Батьківські збори

Виставка дитячих малюнків, поробок;

Спільні свята та розваги

Міні – консультації

Вивчення досвіду сімейного виховання

Тематичні дні відкритих дверей



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал