Відділ освіти, молоді та спорту Краснопільської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Освіта Краснопільщини



Сторінка1/11
Дата конвертації04.01.2017
Розмір1.95 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11



Відділ освіти, молоді та спортуописание: d:\чуєнко к.п\особисте\закачки\2862214_6102df90.png

Краснопільської райдержадміністрації

Районний методичний кабінет


Освіта

Краснопільщини

2012-2013 н.р.

Матеріали

серпневої конференції

педагогічних працівників

2013 р.

d:\рисунки\фони\школьные доски\school_boards_17.jpg




Освітня мережа Краснопільщини

Дошкілля – перша сходинка до школи

Нові стандарти – нова школа

Науково-методична робота

Виховна робота

Позашкілля

Правове виховання учнівської молоді

Психологічна служба: здобутки та перспективи розвитку

Обдаровані діти: виявлення, навчання, розвиток

Фізична культура та спортивно-масова робота

Мотиваційний аспект питання функціонування інформаційних центрів шкіл

Робота районної ПМПК

Кадрове забезпечення навчально-виховного процесу

Інформаційно-комунікаційні технології

Організація харчування школярів

Оздоровлення та відпочинок школярів влітку

Забезпечення соціальної підтримки дітей пільгових категорій

Районна програма «Шкільний автобус»

Додатки



Освітня мережа Краснопільщини

  1. Кількість діючих загальноосвітніх навчальних закладів – 26

у тому числі:

- школи І ступеня – 2

- школи І-ІІ ступенів – 2

- школи І-ІІІ ступенів – 6

- гімназія – 1

- навчально-виховні комплекси – 15

у складі закладів:

- І ступеня – 3

- І-ІІ ступенів – 5

- І-ІІІ ступенів – 7

2. Кількість дошкільних навчальних закладів – 13

3. Краснопільська районна вечірня школа

4. Краснопільський районний центр дитячої та юнацької творчості

5. Краснопільська дитячо-юнацька спортивна школа

6. Миропільський міжшкільний навчально-виробничий комбінат

Зміни у кількості учнів денних ЗНЗ



Дошкілля – перша сходинка до школи

Духовне життя дитини повноцінне лише тоді,

коли вона живе у світі гри, казки, музики, фантазії,

творчості. Без цього вона – засушена квітка.

В.Сухомлинський
Дошкільний вік – яскрава, неповторна сторінка в житті кожної людини. Саме в цей період починається процес соціалізації, встановлюється зв’язок дитини зі світом людей, природи, предметним світом, відбувається залучення до культури, до загальнолюдських цінностей, закладаються основи здоров’я.

Дошкілля Краснопільщини – це 28 навчальних закладів (13 дошкільних навчальних закладів і 15 навчально-виховних комплексів) із загальною наповнюваністю – 920 дітей (381 – в міській місцевості та 539 – в сільській).

Визначальним чинником впливу на якість дошкільної освіти та формування життєвої компетентності дошкільнят є педагог, його професійні та особистісні якості. В системі дошкільної освіти сьогодні працює 109 педагогічних працівників (в 2012р. – 104), серед яких 36 мають повну вищу освіту, 70 – базову вищу, 3 – середню.

Позитивним фактором є те, що попит населення на дошкільну освіту постійно зростає, про що говорить показник охоплення дошкільнят дошкільною освітою. Порівняно з минулим роком цей показник зріс на 1,5% і становить 69,7%.

Завантаженість дошкільних навчальних закладів у районі становить 123 дитини на 100 місць. У місті 220 дітей на 100 місць, у сільській місцевості – 102. У районі у14 із 28 навчальних закладів кількість вихованців більша за планову потужність.
Для розвантаження дошкільних навчальних закладів та покращення навчально-виховного процесу було відкрито другу дошкільну групу у Ряснянському навчально-виховному комплексі, збільшено площі групових осередків у Мезенівському, Осоївському, Малорибицькому, Чернеччинському навчально-виховних комплексах.

У розвитку дошкільної освіти пріоритетним є питання модернізації її змісту, орієнтація на системний розвиток дитини, формування базису її особистісної культури, готовності до навчання у школі.

Особлива увага в районі приділяється освіті старших дошкільників. Відсоток охоплення дітей 5-річного віку дошкільною освітою в районі, порівняно з попередніми роками, збільшився. Якщо у 2009 році він становив 84%, то сьогодні становить 100%.

Підвищення якості, доступності та ефективності освітнього процесу можливе завдяки широкому впровадженню в практику роботи дошкільних навчальних закладів методів та засобів ІКТ та комп’ютерно-орієнтованих технологій. Всі навчальні заклади району мають комп’ютерну техніку, 19 закладів підключені до мережі Інтернет, в тому числі 6 дошкільних навчальних закладів.

Увага до дошкілля як фундаменту безперервної освіти в Україні невпинно зростає і останнім часом місцеві органи виконавчої влади та місцевого самоврядування більш відповідально ставляться до проблем дошкільного виховання. Їх зусилля спрямовані на збереження мережі освітніх навчальних закладів, що надають послуги з питань дошкільної освіти, збільшення охоплення контингенту дітей віком від 1 до 6 років, покращення умов їх перебування, зміцнення матеріально-технічної бази, виховання здорової і розвинутої особистості. Підтвердженням тому є проведення ряду семінарів «Про співпрацю органів виконавчої влади та місцевого самоврядування в галузі освіти». В цьому році такий семінар відбувся на базі Краснопільського навчально-виховного комплексу «Лісова казка». На семінар були запрошені керівники навчальних закладів, голови сільських та селищних рад, начальник відділу організації Держсанепідемнагляду.d:\методисти2\колибіна л.в\райдержадміністрації\семінар 05.04.2013\dscn1417.jpg

На семінарі досвідом роботи поділилися голова Хмелівської сільської ради Дяченко О.О., голова Самотоївської сільської ради Перерва І.М. та директор Краснопільського НВК Придатко М.П.. Підсумки семінару було підведено заступником голови райдержадміністрації Яремчуком Ю.А., який відмітив , що нам є над чим працювати у 2013 році, тримаючи курс на гуманізацію й демократизацію дошкільної освіти, як першої та основної ланки у становленні й розвитку юного покоління громадян України, а питання дошкільної освіти в районі й надалі залишаються на контролі у райдержадміністрації, відділі освіти. d:\методисти2\колибіна л.в\райдержадміністрації\семінар 05.04.2013\dscn1414.jpg

Одним із шляхів підвищення ефективності та поліпшення змісту методичної роботи з кадрами, з урахуванням запитів педагогів дошкільних навчальних закладів та відповідно до наказу «Про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами» у районі створена розгалужена система методичної роботи. У 2012-2013 н.р. було організовано роботу постійно діючого семінару для керівників дошкільних навчальних закладів і навчально-виховних комплексів; РМО для вихователів дошкільних та різновікових груп, творчої групи вихователів з проблеми «Пошук розвивальних, пізнавальних та виховних моделей у різновіковій групі за програмою «Я у Світі».d:\методисти2\колибіна л.в\на сайт\семінар.jpg

Для керівників дошкільних навчальних закладів та навчально-виховних комплексів були проведені науково-теоретичні семінари «Ведення ділової документації у дошкільному навчальному закладі», в ході якого були розглянуті основні питання документування та роботи з документами у дошкільному навчальному закладі, «Організація та проведення літнього оздоровлення та відпочинку дітей дошкільного віку району у 2013», присвячений питанням планування, організації освітньо-виховної роботи, харчування дітей у літній період.d:\методисти2\колибіна л.в\на сайт\семінар оздоровлення.jpg

В умовах реформування освітньої галузі дошкільна освіта має забезпечувати системний розвиток дитини, формувати базис її особистісної культури, сприяти самореалізації та саморозвитку дитини.

Проте відомо, що виконання навчально-виховних завдань, визначених програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі», в умовах різновікової групи викликає у вихователя значні труднощі. До того ж майже вся методична література з дошкільної освіти розрахована на дошкільні заклади з одновіковим складом груп.

«Формування життєвої компетентності дітей п’ятирічного віку в різновіковій групі» – тема, над якою працювало районне методичне об’єднання вихователів різновікових груп (керівник Федоренко І.М.) протягом 2012 – 2013 н.р. На засіданнях МО розглядалися питання формування та виховання громадянської культури дошкільника в різновіковій групі, використання в освітній роботі інноваційних педагогічних технологій, зокрема, використання технології психолого-педагогічного проектування, використання нетрадиційного фізкультурного обладнання, розвитку мовленнєвої компетентності дошкільників. d:\методисти2\колибіна л.в\матеріали конф.2012\матеріали 2013\угроїди\p5240202.jpg
d:\методисти2\колибіна л.в\на сайт\sdc14797.jpg d:\методисти2\колибіна л.в\матеріали конф.2012\матеріали 2013\угроїди\p5240211.jpg

Вже кілька років поспіль в нашому районі проводиться акція "У садочку – як у віночку", яка дає можливість оцінити наступний перегляд питань: озеленення території дошкільних закладів, створення ігрових осередків на майданчиках, упорядкування дитячих городів, поповнення спортивного інвентарю для ігор на свіжому повітрі та загартовуючих заходів.

Кожний дошкільний навчальний заклад приємно вражає членів журі сучасним дизайном та естетичним оформленням всіх куточків закладів. Своєю надзвичайною майстерністю в оформленні території навчального закладу приємно вразив колектив Краснопільського дошкільного навчального закладу №2 «Колосок» Краснопільської селищної ради. Матеріали цього дошкільного навчального закладу були представлені для участі в обласному конкурсі «У віночку, як у садочку» і відзначені дипломом лауреата у номінації «За креативний підхід в устаткуванні ігрових майданчиків».

d:\загрузки\sdc14352.jpg d:\загрузки\sdc14394.jpg

Різнобічний розвиток дитини неможливий без повноцінного фізичного виховання. Саме у дошкільному віці на основі природного розвитку й соціальної адаптації закладаються основи здоров’я дитини, її психофізичного розвитку, знань, особистих якостей, свідомого ставлення до власного здоров’я, формується звичка систематично займатися фізичними вправами й отримувати від цього задоволення.

Основним напрямком роботи Угроїдського дошкільного навчального закладу (завідуюча Кутах О.В.) є фізкультурно-оздоровча робота.

Збереження та зміцнення здоров'я дитини забезпечується шляхом цілісного підходу до організації освітньо – виховного процесу в закладі. Щоденним і обов’язковим є використання у роботі таких форм фізичного впливу:



  • Ранкова гімнастика

  • Гімнастика після денного сну

  • Фізкультхвилинки

  • Фізкультпаузи

  • Заняття з фізичного виховання

  • Загартування

  • Спортивні свята, розваги, дозвілля

  • Рухливі та народні ігри

  • Піші переходи

З 2011року в закладі проводиться гурткова робота з фізкультурно-оздоровчого напрямку “Малятко-здоров’яко”, в якій використовуються елементи експериментальної авторської методики оздоровчо-корекційної гімнастики “Богатир” для дітей дошкільного віку з порушенням функцій опорно-рухового апарату Ю.М.Коржа. Дана робота проводиться з дітьми старшого дошкільного віку. З метою цілісного впровадження методики “Богатир” були виготовлені гумово-поролонові тренажери: “Гармошка”,“Лапки тигрят” та “Лук”. d:\методисти2\колибіна л.в\на сайт\угроїди\виконання вправ з обладнанням гармошка.jpg

Для запобігання виникнення плоскостопості: “Квіти” (з гудзиків), “Рибки-моталочки”, “Рибки” (з клейонки), “Доріжки здоров’я”: “Гусеничка” (м’ячі з шипами), “Потяг”, “Ваза з квітами”, “Сонечка” (з наповненням каштанами та різними крупами), “Черепаха”, “Ходулі”.

У процесі організації гурткової роботи педагоги закладу намагаються дбати про досягнення гармонійного розвитку фізичних якостей, рухових навичок та функціонального стану основних систем організму дитини, тому впроваджують комплексний підхід до оздоровлення, профілактики та корекції дитячого організму.d:\методисти2\колибіна л.в\на сайт\угроїди\виконання вправ з обладнанням луки.jpg

Дана ціль досягається раціональним поєднанням таких напрямків впливу:



  • Профілактика виникнення сколіозу

  • Профілактика виникнення викривлень хребта

  • Дихальна гімнастика

  • Самомасаж

  • Розвиток дрібної моторики рук

  • Гімнастика йогів “Хатха йога”

Природа – могутнє джерело пізнання, яке через спілкування розкриває людині свої таємниці й робить її більш чутливою до навколишнього світу. Людина – частина природи, потяг до всього живого закладений у ній від самого народження, та чи не найяскравіше виявляється в дитячому віці.

Дошкільний вік – найважливіший етап у становленні екологічного світогляду людини, що передбачає створення передумов гуманної взаємодії з природним довкіллям.

Зміст навчально-виховної роботи в цьому напрямі полягає у розкритті перед дітьми багатогранної цінності природи.

Формуючи екологічну свідомість дошкільника вихователі Краснопільського дошкільного навчального закладу №1 «Малятко» (завідуюча Коломієць О.О., методист Панченко Л.Д.), Запсільського навчально-виховного комплексу (директор Ординець А.П.) та Порозчанського дошкільного навчального закладу (завідуюча Біла О.І.) поставили перед собою такі завдання:



  • розвивати естетичне відчуття світу дітьми;

  • формувати у дітей культуру поведінки у довкіллі;

  • стимулювати допитливість та зацікавленість у пізнанні природи;

  • виховувати любов до природи, бажання піклуватися про неї, негативне ставлення до її знищення;p5270004.jpg

  • розвивати у дітей уявлення про взаємозв’язок у природі.

У тематику екологічних занять включені такі проблеми: боротьба із забрудненням води, повітря, грунту, правила поведінки у природі, подорож краплинки води, квіти – барометри, взаємозв’язок тварин, птахів з природою, охорона рідкісних видів рослин, тварин.

Пошуково-дослідницька діяльність на об’єктах екологічної стежини, праця на городі, в квітнику розкривають дітям секрети природозберігаючої поведінки в довкіллі. Тому керівництвом до дії став девіз «Від екології рідної природи до екології дитячої душі».

d:\методисти2\колибіна л.в\матеріали конф.2012\матеріали 2013\днз №1\1.jpg d:\методисти2\колибіна л.в\матеріали конф.2012\матеріали 2013\днз №1\2.jpg

Пріоритетним напрямком роботи Краснопільського дошкільного навчального закладу №3 «Дзвіночок» (завідуюча Шкарупа С.Л.) – виростити здорову, свідому, всебічно розвинену, творчу особистість. З огляду на це особливого значення набуває питання розвитку в дітей дошкільного віку художньо – естетичних, креативних здібностей та формування творчого ставлення до життя.

Педагогічний колектив закладу успішно впроваджує педагогічні інноваційні технології, а саме: ТРВЗ (теорія розвитку творчих здібностей), технологія П3 «Радість розвитку» (психолого-педагогічне проектування), казкотерапію, продовжує втілювати педагогічні ідеї С. Ф. Русової, яка особливого значення надавала взаємозв’язку морального і естетичного виховання.

d:\методисти2\колибіна л.в\матеріали конф.2012\матеріали 2013\днз №3\dscn1305.jpg d:\методисти2\колибіна л.в\матеріали конф.2012\матеріали 2013\днз №3\dscn1317.jpg

Не втрачає актуальності і робота дошкільного закладу по родинному вихованню. Вже стали традиційними проведення свят «Ми з татом друзі», «Осіннє свято», ярмарки-продажі, «Родинна стінгазета», зустрічі за круглим столом, вечори запитань та відповідей, які сприяють зближенню педагогічного колективу і батьків, батьків і дітей.



d:\методисти2\колибіна л.в\матеріали конф.2012\матеріали 2013\днз №3\dscn1340.jpg

Педагоги закладу узагальнили досвід роботи і виготовили методичні теки:



  • «Організація роботи з трудового виховання дошкільників в умовах різновікової групи»

  • «Педагогічні аспекти роботи дошкільного закладу з родиною»

  • «Особливості організації життєдіяльності дошкільників для оптимального розвитку креативності».

В сучасних умовах національного відродження України постає питання про більш ґрунтовне і продумане використання народної педагогіки в кожній ланці системи народної освіти. Особливо велике значення має народознавча основа у вихованні дітей дошкільного віку. Нашій Вітчизні потрібні громадяни з усвідомленням своєї належності до роду, краю, держави, творчі особистості, етнонаціонально усвідомлені в полікультурному просторі, здорові й духовно багаті. Виховати таких громадян, "виколисати" з дітей народ, носіїв і продовжувачів його духовності – завдання курсу народознавства.

Провідним напрямком роботи Хмелівського (завідуюча Ясенова Т.В.) та Краснопільського дошкільного навчального закладу №2 «Колосок» (завідуюча Кладієнко Є.І.), Покровського дошкільного закладу (завідуюча Матюх Т.В.), є народознавство. Педагоги цих закладів вивчають з дітьми народні звичаї, обряди, малі фольклорні жанри, ознайомлюють дітей із побутом українського народу, прищеплюють любов до народної творчості, фольклору, традицій.g:\фото районо\ми українці 3.jpg

Роботу з народознавства вихователі проводять у комплексі: як на заняттях, так і у повсякденному житті, враховуючи при цьому вікові та психологічні особливості малят, їхнє емоційне сприйняття навколишнього світу, образність і конкретність мислення. Діти охоче інсценізують українські народні казки «Коза-дереза», «Рукавичка», «Ріпка», «Пан Коцький», «Колосок», із задоволенням беруть участь у «Козацьких розвагах», святах.d:\методисти2\колибіна л.в\матеріали конф.2012\матеріали 2013\днз №2\dscn3251.jpg

У приміщенні Хмелівського дитячого садка обладнано куточок народознавства, в якому розміщені дерев’яне ліжко з вишитими подушками, колиска з немовлям, розмальована піч, полив’яні горщики і макітри, вишиті рушники та серветки, національні костюми, бабусина скриня, прядка. Все це дає змогу дітям краще опанувати особливості побуту, звичаїв, культури українського народу.



d:\методисти2\колибіна л.в\матеріали конф.2012\матеріали 2013\хмелівка\p4050618.jpg d:\методисти2\колибіна л.в\матеріали конф.2012\матеріали 2013\хмелівка\sam_0089.jpg
Одним із напрямків роботи Михайлівського навчально-виховного комплексу є формування в дітей валеологічного світогляду: знань про здоров’я, здоровий спосіб життя та безпечну поведінку.

У роботі з дітьми вихователі закладу застосовують різні форми, методи і прийоми. Це спостереження, розглядання картин, заняття – бесіди, дидактичні ігри, валеологічні тести, дослідницька діяльність.

Ними розроблено перспективне планування для всіх вікових груп, виготовлені посібники, розробки занять відповідно програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі».

У процесі життєдіяльності важливе місце відводять дням Здоров’я, фізкультурним святам, розвагам.



d:\методисти2\колибіна л.в\матеріали конф.2012\матеріали 2013\моз\img_1364.jpg d:\методисти2\колибіна л.в\матеріали конф.2012\матеріали 2013\моз\img_1258.jpg

Фахівець, який сьогодні працює в системі дошкільної освіти, має опанувати педагогічні технології, що відповідають новим суспільним цілям та рівню розвитку науки про дитину; повинен працювати в умовах ринку, розуміти, що тільки високий професіоналізм, творчість, ініціатива допоможуть йому знайти своє місце та само- реалізуватися в професії. Яскравим прикладом самореалізації стала участь трьох педагогів у конкурсі «Вихователь року» у 2013 році, метою якого було сприяння підвищенню престижності праці вихователів дошкільних навчальних закладів, формування позитивної громадської думки про професію вихователя дошкільного навчального закладу, створення можливостей для самореалізації і розкриття творчого потенціалу вихователів дітей дошкільного віку, популяризації педагогічних здобутків.

Доречно зазначити, що всі вихователі висвітлили сучасні тенденції дошкільної освіти у процесі розкриття власних педагогічних досвідів роботи. Так, вихователь Славгродського ДНЗ Савкова Г.І. представила практичні матеріали щодо формування національної культури дітей дошкільного віку через використання народознавства, Пулях Л.Д., вихователь Миропільського ДНЗ представила досвід роботи з основ екологічного виховання дошкільнят, Гура Н.М. описала досвід роботи щодо формування у дітей інтересу до пізнання Всесвіту. Всі учасники конкурсу висвітлили сучасні тенденції дошкільної освіти у процесі розкриття власних педагогічних досвідів роботи.

Коли людина, юнак або дівчина, підходять до того віку, коли настає пора визначення життєвих пріоритетів, меж і цілей, настає дуже важливий життєвий період, коли від зробленого вибору залежить все подальше життя. Зазвичай до вибору професій люди підходять дуже серйозно, з усією своєю юнацькою відповідальністю.

Існують тисячі професій, вони різні і, відповідно, по-різному оплачуються. Зараз дуже популярно серед молоді переступати через свої інтереси та здібності і отримувати ту освіту, яка їм доступна або яка гарантує їм подальше працевлаштування.

Але залишилися ще й ті "романтики", які крізь усі поради і заборони вміють зберегти своє справжнє покликання і призначення. Вони йдуть до своєї мети крізь численні перепони, і, врешті-решт, домагаються свого. Це щасливі люди. Вони цінують щастя інших більше свого матеріального благополуччя.

Безсумнівно, професія вихователя дитячого садка – професія для справжніх романтиків! Вона не дуже користується популярністю серед сучасної молоді. Адже праця вихователя величезна, а зарплата дуже маленька. Але давайте все ж поговоримо про тих щасливих людей, які вирішили присвятити своє життя вихованню дітей.

Це Пищик Тамара Павлівна та Кекіна Раїса Дмитрівна, вихователі Краснопільського ДНЗ №1 «Малятко», Веремієнко Світлана Володимирівна, вихователь Краснопільського ДНЗ №2 «Колосок», Пушкалова Любов Михайлівна, вихователь Угроїдського ДНЗ, Угніч Наталія Петрівна, вихователь Самотоївського ДНЗ, Заїка Світлана Олександрівна, вихователь Осоївського НВК, Сивокозова Катерина Павлівна, вихователь Порозчанського ДНЗ, Пендюх Наталія Володимирівна, вихователь Хмелівського ДНЗ.



d:\методисти2\колибіна л.в\матеріали конф.2012\матеріали 2013\днз №2\sdc14636.jpg d:\методисти2\колибіна л.в\матеріали конф.2012\матеріали 2013\днз №1\4.jpg

Але є ряд питань у дошкільній освіті, які потребують вирішення:



  • підвищення відсотка охоплення дітей дошкільною освітою до 75%, використовуючи альтернативні форми;

  • введення до штатних розписів дошкільних навчальних закладів посад згідно нових штатних нормативів;

  • приведення чисельності вихованців у дошкільних навчальних закладах у відповідність до нормативів наповнюваності;

  • поліпшення якісного складу педагогічних працівників.

«Діти – наше найцінніше багатство. Пам’ятаємо: інвестуючи в раннє дитинство, ми всі стаємо заможнішими. Настав час створювати найцінніше з багатств – благополуччя нації, а воно в наших дітях».


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал