В. О. Сухомлинський Взаємодія школи, сім`ї і громадськості один з головних принципів організації освіти. Він ґрунтується на спільності інтересів держави, народу, на єдності виховних завдань та ідеалів кожної сім`ї й су



Сторінка1/7
Дата конвертації22.12.2016
Розмір1.09 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7
ВСТУП

У вихованні органічно зливається суспільне й інтимне.

У цьому злитті, на мій погляд, і

полягає гармонія людського щастя…

Тільки разом з батьками, спільними зусиллями,

вчителі можуть дати дітям велике людське щастя.

В.О. Сухомлинський

Взаємодія школи, сім`ї і громадськості - один з головних принципів організації освіти. Він ґрунтується на спільності інтересів держави, народу, на єдності виховних завдань та ідеалів кожної сім`ї й суспільства в цілому. Педагогічний союз учителя і батьків – це могутня сила виховання.

Організація повноцінної взаємодії педагогів і батьків є сьогодні одним з головних завдань, що стоять перед колективом школи. Оцінка спілкування педагогів і батьків може вчасно звернути увагу адміністрації школи на необхідність проведення корекції, підвищення рівня професійної майстерності вчителів у співробітництві з родиною. Сучасним педагогам у стратегії співпраці з батьками необхідно передбачити проблеми, які є актуальними для окремих вікових груп школярів. Робота з батькаим повинна мати випереджальний характер, готувати батьків до розуміння дітей та їхніх проблем.

Пропаганда педагогічних знань з метою підвищення педагогічної освіти батьків, організація та проведення заходів, спрямованих на опанування батьками педагогічних знань, - це головне завдання школи у роботі з батьками.

Формальні, нецікаві класні та загальношкільні збори, виклики батьків до школи з метою не стільки об`єднати зусилля, скільки полаяти батьків, пригрозити їм – усе це позбавляє їх бажання бувати у школі. Вміння в кожному учневі побачити його «Я», щось позитивне, помітити успіх, довести про це батькам, залучити батьків до загальношкільних справ – усе це сприяє збільшенню авторитету школи.

Велику роль у данному напрямку роботи відіграють співпраця з родиною: залучення батьків до участі у житті школи, узгодженість дій у вихованні дитини, надання кваліфікованої допомоги та підтримки у складних педагогічних та сімейних ситуаціях тощо.



Творче співробітництво педагогів та батьків у досягненні виховних цілей

Правильно організовувати та проводити роботу з батьками педагогам допомагають:



  1. Заступник директора з виховної роботи складає шкільний план виховної роботи, допомагає у складанні планів роботи класних керівників з даного напряму, здійснює контроль їх виконання; проводить тематичні педагогічні ради, метою яких є підвищення педагогічної майстерності та культури класних керівників, батьківські всеобучі, здійснює профорієнтаційну роботу серед учнів разом з міським центром зайнятості населення.

  2. Психолог допомагає в дослідженні соціального тла родини, визначенні типу родини, дає рекомендації у складанні плану роботи з кожною родиною індивідуально, проводить корекційну роботу з дітьми та їхніми батьками.

  3. Соціальний педагог веде облік і здійснює корекційну роботу з неблагополучними родинами; взаємодіє з міськими організаціями, що працюють у цьому напрямі, - органами опіки та піклування, кімнатою міліції зі справ дитини, службою у справах дітей, центром соціальних служб у справах дітей.

  4. Шкільний бібліотекар підбирає наявну методичну літературу з даного напряму, взаємодіє з міською бібліотекою.

  5. Класні керівники регулярно проводять батьківські збори та застосовують інші форми роботи з батьками.

Основні напрями спільної діяльності педагогів і батьків:

    • Підтримка фізичного здоров'я учнів.

    • Спілкування й формування особистісних орієнтацій учнів: ставлення до життя, людини, культури, що сприяють розумінню загальнолюдських цінностей.

    • Пізнавальна сфера життя учнів (робота з учителями-предметниками) з урахуванням індивідуальних особливостей учнів. Захист не учня, а людини в ньому.

    • Робота з родиною - вплив на виховний потенціал родини; об'єктом уваги є не сама родина, а сімейне виховання. Тут необхідно таке:

      • вивчення сімейної атмосфери, що оточує учня, його стосунків із членами родини;

      • психолого-педагогічна освіта батьків через систему батьківських зборів, консультацій, бесід (додатки);

      • організація спільного проведення вільного часу дітей і батьків;

      • захист інтересів і прав дитини в так званих важких родинах, які потрапили у складні життєві обставини.

Таким чином, школою реалізуються функції батьківської освіти (відомості про виховну концепцію школи, педагогічну позицію класного керівника, про методику виховання, про цілі й задачі особистісного розвитку школярів на даний період, про хід духовного розвитку дитини, про особливості шкільної діяльності учня, про взаємини у класі, про виявлені здібності й поточні успіхи тощо) та корегтуються принципи сімейного виховання - саме тієї сторони, що стосується дитини (мистецтво любити дітей), режиму життя та діяльності дитини, що забезпечують і корекцію особистості батьків.

Список використаних джерел

  1. Павленко О. Сучасна робота класної дами [Текст] // Шкільний світ – 2011. - № 11. – С. 1-6.

  2. Повалій Л. Організація батьківської просвіти з опорою на християнські традиції виховання дітей [Текст] // Шкільний світ. – 2006. – № 23-24.– С. 2-13.

  3. Про типологію сучасного виховання в родині [Текст] // Виховна робота в школі. – 2006. – № 9. – С.48-49.

  4. Процько І. Творча співпраця педагогічного колективу, учнів та батьків [Текст]: матеріали засідання педради // Директор школи. – 2006. – № 23-24. – С.36-46.

  5. Рибальченко І.М. Взаємодія з батьками [Текст] – Х.: вид. група «Основа», 2007. – 208 с.

  6. Робочий щоденник класного керівника [Текст] / упрояд. С. Мельник. – 2-ге вид., стереотипне. – К.: Вид. дім «Шкільний світ»: Вид. Л. Галіцина, 2006. – С. 88 – 94.

  7. Шуліпа Н. Школа і сім’я – грані співробітництва [Текст] // Директор школи. – 2008. – № 46. – С.28-29.



Додаток 1

«Довкілля для здоров’я»

Керуючись головним чином розумом, людина перестала прислухатися до своїх інстинктів та інтуіції, тому вони, порівняно з інтелектом, стали слабшими. Сучасна людина неуважна до себе, до свого внутрішнього світу. Вона не шукає відповідей на запитання «Хто я в цьому світі ? Для чого прийшла на Землю?»

Отже, внутрішня дисгармонія людини є головною причиною відсутності гармонії у співіснуванні з суспільством та з природою.

Порушення гармонії у її співіснуванні із суспільством вочевидь виявляється на кожному кроці, наприклад, у непорозуміннях між членами сім’ї та зростанні кількості розлучень. У нашій школі 87 сімей мають статус розлучених, в них 90 дітей. Головною причиною цих явищ є намагання однієї зі сторін привласнити, підкорити собі іншу сторону. Це прагнення набуло найбільш агресивних, жорстоких проявів стосовно дітей.

Сучасне суспільство - техногенне - не може називатися цивілізацією, оскільки досягло певного науково-технічного прогесу та значно відстає за рівнем розвитку внутрішнього світу.

Природа існувала задовго до появи людини, людство ж з’явилось як її складова і може перебувати тільки в такій якості.

Щоби повніше використовувати власні духовні та фізичні резерви, слід не впадати в розпач через тимчасові слабості. Чим більш багата людина фізично й духовно, тим легше і природніше врівноважуються прояви її людської сутності.

У родині діти одержують перші навички здорового способу життя. Але лише здорова не тільки у фізичному , а й у соціально-моральному сенсі родина зможе виростити та виховати здорову в усіх відношеннях людину. В основі родини лежить любов усіх членів родини один до одного. Але є дві особливі людини, які дають початок родині, ростять нас. Це батько й мати - перші зразки мужності жіночності.

Діти та підлітки всмоктують у свою свідомість у першу чергу не наставляння, умовляння чи погрози, а ту атмосферу, яку створюють батьки, спілкуючись між собою та з оточуючими. Якими принципами керується родина, такі з них покладаються в основу ставлення до життя дітей.

Якщо родина веде здоровий спосіб життя, і панує доброзичливе ставлення один до одного, якщо в батьків немає шкідливих звичок і долучаються здорового способу життя.

Як позначити для учнів рамки шкідливих звичок? Чому б не залучати курящих дітей до, які палять "трудової терапії"? Буде цілком закономірно, якщо курці винесуть після уроків сміття або підметуть недокурки. Є підозра, що в багатьох пропаде бажання курити біля школя.

Є закон та адміністративна відповідальність за його порушення.



Мова цифр. Згідно з даними моніторингу серед учнів 5-11кл. спостерігається інтенсивне залучення до куріння, особливо дівчат. Серед дітей і молоді курять 49,5%. При цьому на долю дівчат - 40 % загального обігу цигарок, які викурює молодь. Тютюнові вироби діти починають вживати в середньому в 11,5 років, причому дівчатка починають робити це раніше хлопчиків.

Бути здоровим - це природне прагнення людини. Здоров’я означає не відсутність хвороб, а й фізичне, психічне, соціальне благополуччя.

Активна та здорова людина надовго зберігає молодість, продовжуючи творчу діяльність, не дозволяючи "душі лінуватися".



РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ

ЩОДО АКТИВНОЇ УЧАСТІ В РОЗВИТКУ ДИТИНИ

● Організовуйте спільну діяльність із дитиною.

● Беріть участь у масових спортивних заходах разом з дітьми.

● Створюйте умови для проведення дозвілля з дитиною та її друзями.

● Розповідайте дитині про профілактику шкідливих звичок та їх згубний вплив на організм.

● Розповідайте дитині про себе цікаві історії, які з вами відбувалися у дитинстві.

● Організовуйте вільний час дитини.

● Цікавтесь її друзями, про те, як вона провела день.

● Обговорюйте разом книгу, телевізійну телепередачу.

● Відвідуйте спільно кінотеатр, музей, парк.

● Формуйте поняття про правові обов’язки та відповідальність.

Побажання на прощання

Яка б у вас відповідальна, складна, творча праця не була на роботі, знайте, що вдома на вас чекає така ж відповідальна, така ж складна, така ж тонка робота - виховання власної дитини.



Скрізь вас можна замінити іншими працівниками - від сторожа до президента. Справжнього батька ніхто не замінить.

Список інформаційної літератури
23


  1. Буринська Н. Досвід формування екологічної свідомості в учнів [Текст] / Н. Буринська // Біологія і хімія в школі. – 2008. – № 1. – С. 43-44.

  2. Вороніна Л. Взаємодія школи й сім’ї в екологічному вихованні [Текст] / Л. Вороніна // Шкільний світ. – 2005. – № 18-19. – С. 3-25.

  3. Гуз К. Я і Україна. Довкілля – цілісний курс [Текст] / К. Гуз // Початкова школа. – 2004. – № 2. – С. 28-30.

  4. Дідик Л. Довкілля і ми [Текст] / Л. Дідик // Все для вчителя. – 2005. – № 23-24. – С. 46-48.

  5. Єрух О.В. Збережемо красу Землі [Текст] [Екологія] / О.В. Єрух // Позакласний час. – 2004. – № 3-4. – С. 72-74.

  6. Колбаснікова Г.В. До совісті і розуму людського [Текст]: Екологічна експедиція 5-9 кл. / Г.В. Колбаснікова // Все для вчителя. – 2002. – № 21. – С. 63-65.

  7. Котик Л. Ім’я зла і добра одне – людина [Текст]: сценарій театралізованого виступу екологічної бригади / Л. Котик // Шкільний світ. – 2009. – № 34. – С. 20-21.

  8. Куроченко І. Екологами не народжуються – ними стають [Текст] / І. Куроченко // Шкільний світ. – 2005. – № 48. – С. 19-20.

  9. Манякіна Л.П. Лицарі екологічного захисту [Текст]: екологічний турнір / Л.П. Манякіна // Хімія. – 2005. – № 4. – С. 30-31.

  10. Набат [Текст] [Екологія] // Позакласний час. – 2004. – № 3-4. – С. 70-71.

  11. Платонов О.І. Подорож до лісу [Текст]: виховна година / О.І. Платонов // Позакласний час. – 2004. – № 5-6. – Березень. – С. 51-53.

  12. Плукар Г. Виховувати природою, виховувати красою [Текст] / Г. Плукар // Початкова школа. – 2004. – № 1. – С. 1-2.

  13. Рудищін С. Пізнавальні задачі з екології [Текст] / С. Рудищін // Біологія і хімія в школі. – 2008. – № 5-6. – С. 57-59.

  14. Симонян Н.Г. Экологическая акция «Как прекрасен этот мир» [Текст] / Н.Г. Симонян // Біологія. – 2006. – № 32. – С. 32-34.

  15. Степанець П. Екологічне навчання і виховання учнів та його значення [Текст] / П. Степанець // Фізика та астрономія в школі. – 2008. – № 1. – С. 37-40, 55.

  16. Толлиачева Л. Бережи свою планету [Текст]: сценарій уроку-гри екологічних знань / Л. Толлиачева // Шкільний світ. – 2004. – № 13. – С. 16-17.

  17. Усенко О. Використання народних традицій в екологічному вихованні молоді [Текст] / О. Усенко // Шкільна бібліотека. – 2009. – № 7. – С. 70.

  18. Человек есть тайна [Текст]: урок екології // Все для вчителя. – 2002. – № 22. – С. 79-81.

  19. Шелестова Л. Чисте довкілля для Землі [Текст] / Л. Шелестова // Шкільний світ. – 2003. – № 8. – С. 9.



Додаток 2

«Як зберегти здоров`я дитини?»

Проблема здоров’я належить до глобальних проблем, вирішення яких зумовлює подальший розвиток держави. За дослідженням лікарів, психологів, педагогів у дітей зростає агресивність, невдоволеність, почуття заниженої самооцінки. Половина дітей, які мають проблеми з фізичним і психічним здоров’ям, схильні до негативних проявів поведінки. Як результат, кожен п’ятий важко засвоює навчальний матеріал. Такі діти втричі частіше, порівняно з іншими, прилучаються до алкоголю, нікотину, наркотиків, виявляють ознаки важковиховуваності.

За оцінками медиків, практично здоровими закінчують школу лише 5-7 % учнів. Серед об’єктивних причин стрімкого зниження рівня здоров’я – глибока соціально-економічна криза, глобальні, передусім екологічні проблеми, слабка матеріально-технічна база і недосконала система охорони здоров’я в нашій країні. Важливе місце серед цих причин посідають санітарно-гігієнічне невігластво значної частини населення України, відсутність у багатьох людей пріоритету здоров’я та мотивації до здорового способу життя як провідного чинника збереження та зміцнення здоров’я.

Українська народна оздоровча система будується на сповідуванні п’яти стихій природи: земля – вода - дерево – сонце – вогонь. Людина – це частина природи, і всі процеси, що відбуваються в довкіллі, неодмінно і паралельно відбуваються в людському організмі. Тож для того, щоб стати сильним, як природа, треба жити в єдності з нею, підкорятися її законам. Природне оздоровлення є передумовою формування здорового способу життя.

Одним із важливих завдань педагогів є виховання свідомої особистості з певною системою поглядів і ціннісних орієнтацій, формування розуміння учнями цінності здоров’я, потреби в здоровому способі життя.
Здоровий спосіб життя – спосіб життя окремої людини, спрямований на профілактику хвороб, зміцнення здоров’я.

Головні чинники, що впливають на стан здоров’я людини такі: стан здоров’я на 20 % залежить від спадкових факторів, на 20 % - від умов оточуючого середовища, 10 % - від діяльності системи медицини і 50 % від самої людини, від того, який спосіб життя вона веде.

Східна медицина відносить до чинників, що забезпечують здоров’я: спосіб мислення – 70 %, спосіб життя – 20 %, спосіб харчування – 10 %.



Основні складові здорового способу життя:

  • фізкультура - це біг, ранкова зарядка і різноманітні види спорту;

  • здорове харчування;

  • особиста гігієна, правильний режим навчання та відпочинку;

  • загартовування.

Чинники поведінки, які псують здоров’я:

  • вживання алкоголю,

  • тютюнокуріння,

  • вживання наркотиків.

Раціональне харчування – запорука здоров’я

Харчування – один з постулатів довголіття. Їжа – це джерело сили і енергії організму.

Забезпечити нормальну життєдіяльність організму можна за допомогою правильного (раціонального) харчування. Адже, розумно поєднуючи в раціоні білки, жири і вуглеводи, можна стати здоровим.

Принципи раціонального харчування

Перший принцип – не переїдати.

Другий принцип – у раціоні повинні бути всі необхідні організму речовини.

Третій принцип – харчуватися регулярно.




Корисні поради:

  • Їжу треба ретельно пережовувати. Фахівці рекомендують 15 – 30 разів стискати зуби під час пережовування кожної порції їжі, що потрапляє до рота.

  • Якщо ви не бажаєте набрати зайвої ваги, в стравах повинні гармонійно поєднуватися всі чотири смаки: гіркий, солоний, солодкий, кислий.

  • Для попередження порушень в організмі слід вживати достатню кількість рідини (5 % від маси тіла, що у дорослої людини становить 2-3 л). Рідину можна вживати у вигляді питної води, свіжовичавлених соків, компотів із свіжих ягід, фруктів чи сухофруктів.

  • Дуже добре, якщо їжа містить клітковину. По-перше, з нею надходять потрібні вітаміни й мікроелементи, по-друге, вона вбирає і виводить токсини з організму, по-третє, на ній живуть корисні бактерії, що синтезують деякі вітаміни. Головними постачальниками клітковини є овочі і фрукти, не шліфовані крупи, хліб із борошна грубого помелу.

  • Вживання натуральних продуктів.

  • Рідину краще пити за 15 – 20 хв. до їжі або через дві години після їжі.

  • Їжа, яка з’їдається за один прийом, повинна бути одноманітною. При такому способі харчування насичення відбувається швидше, а їжа краще засвоюється.

  • Покращити смак страв можна не пересолюванням, а додаванням спецій. Пересолені продукти небезпечні тим, що сіль утримує в тканинах організму рідину.

  • Усім відома користь часнику, цибулі, лимона, їх ефективність у профілактиці грипу становить 10-15 %. Реальну допомогу організму в протистоянні вірусам можна надати, повністю виключивши з раціону продукти, що складаються із високорафінованих вуглеводів. Це цукор, цукерки, шоколад, варення, білий хліб.

  • Для поліпшення пам’яті треба їсти рибні страви. Овочі і ягоди корисні для зміцнення пам’яті. Найбільш корисна журавлина, на другому - чорниця, потім ідуть буряк, капуста. Четверте місце належить шпинату.

  • Найкраще жагу знижує зелений чай без цукру. Бажано також вживати негазовану мінеральну воду, чорний чай, квас, компоти з сухофруктів, морси, натуральні не солодкі соки. Від солодкої газованої води треба відмовитися. Вона жагу не зніме. Не варто вживати напої, що містять кофеїн: він, як і алкоголь, пришвидшує зневоднення.

Основні складові самоконтролю за самопочуттям

Сон – один з показників здоров’я. Він створює умови для відновлення працездатності та є найкращим відпочинком.

Нормальним є глибокий, спокійний сон, що настає швидко і після пробудження надає організмові бадьорості. Систематичне недосипання, безсоння, часті пробудження, бентежні сновидіння, сонливість після сну можуть бути наслідком перевтоми нервової системи, перетренованості.

При безсонні насамперед спробуйте з’ясувати його причину. З безсонням радимо боротися так:



  • Рахувати слоненят.

  • Прийняти теплу ванну.

  • Прогулятися перед сном на свіжому повітрі.

  • Відчинити кватирку.

  • Заварити чашку чаю. Найкраще, якщо це буде трав’яний чай (ромашка, меліса).

  • Не слід переїдати перед сном. Потрібно їсти за 2-3 години перед сном. Краще, якщо це легкий салат, йогурт, рис з овочами.

  • Згадати народні рецепти (тепле молоко з медом та корицею, тощо).

  • Не забувати про вітамін Е. Нестача віт. Е в організмі призводить до хронічної перевтоми, депресії, як наслідок, безсоння. Варто додати до свого раціону продути, у складі яких міститься рослинна олія.

  • Тренування вчасно.

Засинати краще на правому боці, дещо зігнувши коліна. Ця поза вважається найбільш сприятливою для сну: м’язи не напружуються, а роботу серця ніщо не ускладнює.

Сколіоз: маленьке неподобство чи великі проблеми?

Сколіозом називається бічне викривлення хребта.

У Росії ХІХ ст. сколіоз було виявлено в кожній третього школяра Москви. Уже в той час причиною сколіозу називали неправильну конструкцію шкільної парти. Саме тоді для профілактики сколіозу була введена парта, відкидна кришка якої мала нахил.

Найпоширеніша причина виникнення сколіозу – тривале сидіння за столом. Саме люди, чия професія пов’язана із сидінням за столом, найчастіше скаржаться на болі й дискомфорт у попереку. Звичайні навантаження, не пов’язані з підніманням тягарів, високою рухливістю або хоча б із тривалим стоянням, вибивають із колії хребет учнів, вчителів, водіїв, працівників офісу.

«Сидячий» спосіб життя – це величезне навантаження на хребет. Основний чинник ризику сколіозу при сидінні – це необхідність нахилятися. Нахил уперед особливо шкідливий для хребта, оскільки вірогідність утиску міжхребцевих дисків у такій позі зростає у кілька разів. Адже часто домашній спосіб життя так само шкідливий для хребта, як робочий чи навчальний: багатогодинне сидіння за письмовим або коп`ютерним столом дуже характерне для середнього класу, студентства і призводить до сколіозу.

Найчастіше сколіоз діагностують у підлітків. У дорослих основною причиною появи сколіозу є дегенеративно-дистрофічні зміни у хребті.

Лікування сколіозу займаються лікарі – ортопеди.

Лікування сколіозу починається з правильної організації сну: жорстке ліжко. До спільних рекомендацій належить організація правильного харчування, прогулянок, робочого місця, що не дозволяє порушувати поставу.



Куріння та його наслідки

Як відомо, вартість куріння для курця складається спочатку з витрат на покупку сигарет, потім із розходів на відновлення власного здоров’я та здоров’я членів родин (пасивних курців).

Останнім часом практично в усіх розвинених країнах відмічається тенденція: зростання виробництва тютюнових виробів при деякому зниженні їхнього споживання. Однак це споживання торкнулося тільки чоловіків. А головна реклама тютюнової промисловості провідних держав орієнтована на нові об’єкти – жінки і діти, надлишки ж тютюнової продукції відправляються в країни, що розвиваються.

У Варшаві Інститутом гігієни було проведено вивчення куріння на працездатність. У результаті виявилося, що курці хворіють у 3,5 рази частіше некурящих. Найпоширенішими хворобами були респіраторні захворювання, астма, хронічний бронхіт, серцево-судинні захворювання, хронічний гастрит, виразкова хвороба. За наявності цих захворювань курці в п’ять разів частіше не приходили на роботу.

У некурящих виявлена в 1,5 рази вища опірність організму до простудних захворювань. Серед курців у 2 рази частіше відзначалися нещасні випадки, що пояснювалося курінням у заборонених місцях.

Тютюн – це речовина, яка міститься у тютюновій рослині. При палінні нікотин із сигарет вживається із димом, який потім проникає крізь оболонку клітин дихального тракту та швидко потрапляє до мозку та крові.

Паління призводить до звуження кров’яних судин та прискорення серцевого ритму. Той, хто випалює пачку сигарет на день, має у два рази вищу ймовірність серцевого нападу, ніж той, хто ніколи не палить. Чим раніше ви почнете палити, тим вищий ризик виникнення серцевого нападу.

Сигарети містять липку речовину, що зветься смолою. Вона схожа на смолу, яку використовують для асфальтування вулиць. Це вона призводить до появи плям на зубах та пальцях. Навіть, якщо в сигаретах є фільтр, він не здатний затримувати всю смолу. Сигарети не бувають безпечними. Сигарети із низьким вмістом смоли та нікотину теж шкідливі, а також підвищують ризик виникнення захворювань.

Сигаретний дим містить близько 4 тис. хімічних речовин. Багато з них – отруйні, більш 40 – канцерогенні. Ваші шанси захворіти на рак легенів у 10 разів вищі, ніж у тих, хто не палить. Паління тісно пов’язане із виникненням емфіземи легенів та хронічного бронхіту. Той, хто палить, часто кашляє, намагаючись звільнити організм від диму та отруйних речовин. Сигаретний дим шкідливий для всіх, хто його вдихає, в тому числі і для некурців, які знаходяться в прокуреному приміщенні.



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал