Узагальнені статистичні матеріали моніторингового дослідження



Сторінка1/6
Дата конвертації07.01.2017
Розмір1.07 Mb.
  1   2   3   4   5   6
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

Департамент професійно-технічної освіти

Інститут інноваційних технологій і змісту освіти

Відділення моніторингових досліджень освітньої галузі

Відділ науково-методичного забезпечення моніторингових досліджень
Узагальнені статистичні матеріали моніторингового дослідження

«Стан і розвиток професійно-технічної освіти»


Київ 2011
Проблеми інформаційного забезпечення професійно-технічної освіти стоять особливо гостро. Органи управління освіти та інші структури, діяльність яких пов’язана з питаннями модернізації професійно-технічної освіти, часто стикаються з відсутністю необхідних даних про реальний стан професійно-технічної освіти, зокрема оцінок масштабів і структури ринків освітніх послуг, характеристик економічної поведінки роботодавців у даній сфері, а також економічних і освітніх стратегій самих професійно-технічних освітніх закладів.

Усвідомлення необхідності цілеспрямованих дій зі створення на нових принципах інтегрованої інформаційної системи професійно-технічної освіти, що відрізняється від традиційної статистики і відповідає принципово новим цілям і задачам, рік тому привело до підняття питання про моніторинг професійно-технічної освіти.

На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 31.01.2011. № 61 Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти спільно з департаментом професійно-технічної освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України було розпочато моніторингове дослідження стану і розвитку професійно технічної освіти. На сьогодні розроблений інструментарій моніторингового дослідження і розпочато його поетапне впровадження в практику.

Метою моніторингу професійно-технічної освіти є виявлення і впровадження інноваційних технологій у закладах професійно-технічної освіти; формування організаційних, ресурсних, методичних умов та кадрового потенціалу, що забезпечують успішну діяльність професійно-технічних навчальних закладів; забезпечення органів управління освітою України актуальною, повною, достовірною та регулярно оновлюваною інформацією про стан системи професійно-технічної освіти.



Завдання:

  • Вивчити ступінь задоволеності освітніми послугами в галузях: промисловій, будівельній, сільськогосподарській, торговій, транспортній та в сфері зв’язку.

  • З’ясувати організаційні, ресурсні, методичні умови та кадровий потенціал, що забезпечують успішну діяльність ПТНЗ.

  • Визначити рівень управлінської культури керівників ПТНЗ.

  • Дослідити ефективність управління персоналом ПТНЗ.

  • Вивчити стан науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу.

  • Вивчити стан використання ІКТ у професійно-технічних навчальних закладах.

  • Дослідити стан роботи із забезпечення професійної підготовки.

  • Дослідити стан роботи із забезпечення загальноосвітньої підготовки.

  • Вивчити розвиток творчо обдарованої особистості серед учнів ПТНЗ.


Об’єкт дослідження:

  • Стан забезпечення професійно-технічних навчальних закладів комп’ютерною, мультимедійною технікою, програмно-педагогічними засобами навчання та доступом до мережі Internet;

  • Забезпеченість підручниками та навчальними посібниками;

  • Соціальні і педагогічні чинники, які впливають на результативність навчання;

  • Урочна та позаурочна робота;

  • Впровадження передового педагогічного  досвіду;   

  • Стан ринку праці (вакансії робітничих професій).


Час для реалізації моніторингового дослідження стану і розвитку професійно-технічної освіти − 4 роки.
І етап було розпочато в 2011 році
ВИЗНАЧЕНІ КРИТЕРІЇ, ПОКАЗНИКИ:
1. Кадрове забезпечення та підвищення кваліфікації педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів:

  • кадровий потенціал;

  • визначити рівень підготовки викладацького складу;

  • вивчити стан роботи з підвищення педагогічної кваліфікації педагогічних працівників.

2. Створення здоров’язбережувального середовища в ПТНЗ:

  • дослідити стан, рівень, доступність та відповідність потребам профілактичної роботи з питань формування знань та навичок здорового способу життя та рівень її ефективності;

  • оцінити рівень сформованості життєвих навичок в учнів;

3. Доступність навчання, мотивація:

  • мотивація навчання;

  • доступність навчання;

  • форми організації навчального процесу;

  • вивчення стану урочної та позаурочної роботи.

4. Інноваційна діяльність навчального закладу:

  • впровадження інновацій у ПТНЗ на міжрегіональному рівні;

  • впровадження інноваційних розробок на місцевому рівні;

  • комп’ютерне забезпечення та комп’ютерна грамотність.

5. Співпраця:

  • співпраця із загальноосвітніми навчальними закладами;

  • вивчення стану роботи ПТНЗ із роботодавцями та соціально орієнтованим бізнесом.

Дослідженням було охоплено 4752 респонденти, з них: учні І курсу – 1216; учні ІІІ курсу – 1216; педагогічні працівники – 1255; батьки учнів І курсу – 581 батьки учнів ІІІ курсу – 577; адміністрація закладу – 488.

Репрезентативність вибірки

Вибіркова сукупність моніторингового дослідження керівників навчальних закладів

Кількість респондентів (керівники навчальних закладів) для опитування в областях




Промисловість

Будівництво

Торгівля

Сільське господарство

Транспорт

Сфера послуг

Зв'язок

Разом

АР Крим

2

4

3

4

1

2

0

16

Вінницька обл.

3

4

0

9

1

2

1

20

Волинська обл.

4

2

1

3

0

0

0

10

Дніпропетровська обл.

17

6

1

9

0

0

0

33

Донецька обл.

23

18

4

9

2

2

0

58

Миколаївська обл.

7

1

1

7

0

0

0

16

Одеська обл.

1

3

0

11

2

3

0

20

Полтавська обл.

4

3

0

9

0

4

0

20

Рівненська обл.

0

5

1

3

1

2

0

12

Сумська обл.

3

3

1

7

0

2

0

16

Тернопільська обл.

2

1

1

7

0

1

0

12

Харківська обл.

9

6

0

8

3

0

0

26

Херсонська обл.

5

1

2

5

0

0

0

13

Житомирська обл.

2

5

1

1

0

1

0

10

Закарпатська обл.

6

1

1

0

1

1

0

10

Запорізька обл.

9

4

1

7

2

2

0

25

Івано-Франківська обл.

3

6

0

2

0

1

0

12

Київська обл.

4

6

0

5

0

1

0

12

Кіровоградська обл.

1

2

2

6

1

0

0

12

Луганська обл.

16

10

3

4

3

2

0

38

Львівська обл.

11

6

5

6

1

1

1

31

Хмельницька обл.

9

2

0

8

0

1

0

20

Черкаська обл.

3

2

0

7

0

0

0

12

Чернівецька обл.

3

0

0

3

1

1

0

8

Чернігівська обл.

4

0

1

5

1

1

0

12

м. Київ

3

6

0

0

1

1

1

12

м. Севастополь

1

0

0

0

0

1

0

2

Вибіркова сукупність моніторингового дослідження учнів І курсу, ІІІ курсу, батьків, викладачів



Кількість учнів

Кількість батьків

Кількість викладачів

Кількість училищ




І курс

ІІІ курс

І курс

ІІІ курс







АР Крим

43

43

20

20

45

16

Вінницька обл.

54

54

27

27

60

20

Волинська обл.

24

24

12

12

30

10

Дніпропетровська обл.

94

94

45

45

87

33

Донецька обл.

137

137

55

55

110

58

Миколаївська обл.

40

40

20

20

45

16

Одеська обл.

45

45

20

20

55

20

Полтавська обл.

45

45

20

20

55

20

Рівненська обл.

30

30

15

15

34

12

Сумська обл.

36

36

18

18

38

16

Тернопільська обл.

31

31

15

15

34

12

Харківська обл.

55

55

25

25

65

26

Херсонська обл.

37

37

18

18

36

13

Житомирська обл.

30

30

15

15

25

10

Закарпатська обл.

25

25

12

12

25

10

Запорізька обл.

58

58

28

28

55

25

Івано-Франківська обл.

31

31

15

15

34

12

Київська обл.

34

34

15

15

34

12

Кіровоградська обл.

29

29

14

14

28

12

Луганська обл.

87

87

40

40

90

38

Львівська обл.

84

84

40

40

90

31

Хмельницька обл.

41

41

20

20

60

20

Черкаська обл.

26

26

13

13

32

12

Чернівецька обл.

20

20

10

10

20

8

Чернігівська обл.

24

24

12

12

26

12

м. Київ

48

48

24

24

36

12

м. Севастополь

8

8

4

4

6

2


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал