Уроки з курсу «Я і Україна»



Скачати 67.23 Kb.
Дата конвертації09.05.2017
Розмір67.23 Kb.
ТипУрок

Додаток 5.1.

Українознавчі проекти в початкових класах

Найбільшу можливість використання українознавчих матеріалів дають нам уроки з курсу «Я і Україна». Хотілося б звернути увагу, що саме з цього предмету під час виконання домашніх завдань слід частіше звертатись до батьків, адже це має особливе значення. Віками дітей виховували й навчали батьки, практично весь час діти були з ними, наслідували їх і при цьому навчались. І така наука була міцною та ефективною. Часи змінились. Деякі батьки навіть бачаться рідко з дітьми. На це є й об'єктивні причини: зазвичай батьки молодших школярів ‒ люди молоді і займаються власною кар'єрою. А дитині, мабуть, десь на генетичному рівні потрібна ота «батьківська наука». Ось чому наше завдання донести батькам, що без них шкільне навчання і виховання однобокі. За багато років, як мені здається, я навчилася знаходити шлях майже до всіх батьків. І вони знають: жодного свята, жодної екскурсії та й жодного успішно виконаного домашнього завдання без них немає. Виготовити «Родинне дерево» (а це значить відшукати свої корені) стало не просто домашнім завданням у моїх нинішніх учнів. Воно стало справою честі кожної сім'ї. Ці «дерева» були одне одного кращі. А коли я дізналася, що потім вони прикрасили вишукані інтер'єри багатьох помешкань моїх учнів, то в душі сплила надія: може, й ми стаємо по-справжньому сучасною нацією, яка поважає культури інших народів, але шанує і свої традиції, яка знає свої корені, пишається своїм народом, його минулим.



Діти взяли участь разом з батьками у таких проектах:

7 чудес України

Мета:

навчальна: сприяти вивченню цікавих історичних, культурних і природних пам’яток України;

розвивальна: розвивати кругозір, спостережливість, вміння аналізувати, робити висновки, вибирати головне;

виховна: виховувати любов до Батьківщини, почуття патріотизму, національної гордості за свою землю.

Дидактична характеристика проекту

Тип проекту: творчий, груповий, середньої тривалості.

Об’єкт вивчення: архітектурні споруди, історичні місця, унікальні природні ландшафти, заповідники.

План роботи над проектом: пошук і обробка інформації у книгах, енциклопедіях, Інтернеті; консультування у бібліотекаря, батьків, фахівців. Оформлення інформації. Представлення і обговорення власних досліджень. Визначення найкращих номінантів на звання одного з чудес України.

Освітній продукт: колективна збірка інформаційних повідомлень, фотоматеріалів, дитячих творів на тему «7 чудес України».

Проблемні завдання:

  1. Знайти цікаві місця України.

  2. Дослідити походження географічних назв.

  3. Створити у класі виставку книг до теми.

  4. Підготувати доповіді і фотовиставку про визначні пам’ятки України.

Славетні українці

Мета:

навчальна: ознайомити з видатними історичними й сучасними особистостями України;

розвивальна: розвивати вміння працювати з різними джерелами інформації;

виховна: виховувати гордість за свій народ, бажання наслідувати якості найкращих представників України.

Дидактична характеристика проекту

Тип проекту: творчий, індивідуальний, короткої тривалості.

Об’єкт вивчення: відомі постаті України.

План роботи над проектом: визначення напрямку пошуку (спорт, культура, мистецтво, політика, історія), пошук і обробка інформації у книгах, енциклопедіях, Інтернеті; консультування у бібліотекаря, батьків, фахівців. Представлення своїх героїв. Колективне обговорення.

Освітній продукт: тематична папка «Славетні українці».

Проблемні завдання:

  1. Знайти інформацію про відомих українців.

  2. Створити у класі виставку книг до теми.

  3. Створити фотовиставку «Ми хочемо бути схожими на них».

  4. Підготувати презентацію свого героя.

  5. Узагальнити і систематизувати зібрані матеріали у тематичну папку за розділами : «Історичні постаті», «Діячі культури і мистецтва», «Спортивні чемпіони», «Видатні письменники», «Політичні діячі», «Трудовий подвиг».

Українські обереги

Мета:

навчальна: знайомити з оберегами української родини, їх значенням в житті українців, сприяти глибшому вивченню історії свого народу, традицій, обрядів; вчити власноручно виготовляти обереги;

розвивальна: розвивати кругозір, логічне мислення, навички роботи з природними матеріалами;

виховна: виховувати повагу до української символіки, гордість за все рідне, материнське; прищеплювати віру в усе позитивне, виховувати кращі риси і якості в дітях – любов, добро, щирість.

Дидактична характеристика проекту

Тип проекту: творчий, груповий, середньої тривалості.

Об’єкт вивчення: обереги і символи українців.

План роботи над проектом: розподіл напрямків роботи, поділ на групи, пошук і обробка інформації у книгах, енциклопедіях, Інтернеті; консультування у бібліотекаря, батьків, фахівців. Оформлення інформації. Практична робота. Представлення проекту.

Освітній продукт: тематична папка «Українські обереги»; колекція оберегів для класного куточку і шкільного музею.

Проблемні завдання:

  1. Вивчити рослини-символи, знаки-символи, предмети-обереги.

  2. Зібрати вироби народних умільців.

  3. Зібрати інформацію про різновиди і значення українських оберегів.

  4. Виготовити обереги власними руками на уроках трудового навчання і образотворчого мистецтва.

  5. Зібрати колекцію оберегів для куточку українознавства і шкільного музею.


Українські традиції, звичаї і обряди

Мета:

навчальна: розкрити суть поняття «традиції» та визначити їх значення у формуванні національної самобутності українського народу, сприяти глибшому вивченню історії свого народу, знайомити з народним фольклором;

розвивальна: розвивати творчі здібності, зокрема акторські, під час декламування віршів і інсценування обрядових дійств;

виховна: виховувати бажання примножувати родинні традиції, берегти свою національну культуру.

Дидактична характеристика проекту:

Тип проекту: творчий, груповий, середньої тривалості.

Об’єкт вивчення: родинні традиції звичаї і обряди українського народу.

План роботи над проектом: розподіл напрямків роботи (одна група збирає інформацію, інша формулює її, третя група готується до презентації.

Освітній продукт: колективно створена книга «Українські традиції, звичаї і обряди».

Проблемні завдання:

  1. Знайти цікаві факти з історії традицій, звичаїв і обрядів України.

  2. Зібрати вироби народних умільців.

  3. Вивчити українські пісні, танці, усмішки, легенди.

  4. Розробити цікаві завдання по темі.

  5. Створити у класі виставку книг з теми «Українські традиції, звичаї і обряди».

Калина

Інтеграція предметів:

Українське читання: Г. Демченко «Калина». В. Скуратівський «Калина». А. Листопад «Калина». П. Воронько «Зимова калина».

Розвиток мовлення: Опис «Калина» (творча робота за планом, казка).

Я і Україна: У царстві рослин. Символи держави (калина).

Трудове навчання: Аплікація (рушничок, вітальна листівка).

Образотворче мистецтво: Складання ілюстрацій до творчих робіт (пальцеве малювання грона).

Час - 5 годин

Обладнання:

Предметний матеріал: таблиці, малюнки, аплікації, плакати, дитяча література, кетяги калини, вишивки, ікебани, вернісажі, букети.

Словники: Тематичний словник школяра. Словник української мови. Тлумачний словник.

ТЗН: музичний центр, аудіозаписи українських пісень про калину.

Репродукції картин: Т. Бойко, Т. Пати, К. Білокур

Види роботи:

Групові:

Робота з тематичними словниками. Творчі роботи. Гра «Карусель». Описи репродукцій і картин. Інсценізація. Виготовлення ікебан.



Фронтальні:

Слухання розповідей. Бесіда. Активне слухання (інформаційні повідомлення). Гра «мікрофон». Розгадування загадок.



Індивідуальні:

Самостійне читання текстів. Виготовлення аплікації, колажу. Аудіювання. Складання казок.



Парні:

Робота з «Енциклопедією». Розгадування та складання ребусів.





Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал