Урок засвоєння нових знань обладнання: індивідуальні картки, опорна таблиця на комп’ютері Вивчаймо мову українську



Скачати 52.05 Kb.
Дата конвертації11.05.2017
Розмір52.05 Kb.
ТипУрок
Написання НЕ з прикметниками

МЕТА: прищеплювати навички написання НЕ з прикметниками; формувати вміння

знаходити в словах орфограму «НЕ з прикметниками» та обґрунтовувати

вибір написання відповідним правилом;

розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, зв’язне мовлення;

виховувати патріотичні почуття, любов до рідної мови.

ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань

ОБЛАДНАННЯ: індивідуальні картки, опорна таблиця на комп’ютері

Вивчаймо мову українську –

Дзвінкоголосу, ніжну, чарівну,

Прекрасну, милу і чудову,

Як материнську пісню колискову!

А.Каніщенко



ХІД УРОКУ
І Організаційний момент, створення психологічного настрою

Учитель. Зайшовши до Вас у клас, я звернула вагу на Ваші очі. Вони у Вас світяться, горять, ніби запитують у мене: «А що далі?».Тож у мене виникло бажання підійти до кожного із Вас і сказати: «Ти такий красивий!», «У тебе все буде гаразд». Ви мені зможете в цьому допомогти. Прошу зібрати всю свою енергію, думки, щоб наша співпраця була довірливою, щирою, сприяла самовдосконаленню.

Зараз вам треба порахувати кількість прикметників у цій поезії. Із трьома найцікавішими придумайте речення.

Отже, ви зрозуміли, що сьогодні на уроці ми будемо працювати з прикметниками, за допомогою яких можна змалювати різноманітні відтінки кольорів, почуттів, рис характеру тощо.


ІІ Актуалізація опорних знань

Учитель. Сьогодні ми знову потрапимо у багаті володіння царівни Морфології, яка надасть нам можливість ще раз поспілкуватися. Про яку частину мови? Прикметник. А зараз проведемо бліц - опитування методом «Закінчи речення».



  • Прикметник –

  • Морфологія –

  • Прикметник змінюється –

  • Рід, число, відмінок залежать від …

  • Синтаксична роль –

  • Прикметник має 3 розряди, які саме –

Учитель. А яку самостійну частину мови ми вже з Вами вивчили на попередніх уроках? Так, іменник. А як пишуться НЕ з іменниками? Разом і окремо.

Учитель. Відкриваємо зошити, записуємо дата, класна робота, словниковий диктант. Словниковий диктант проведемо методом «Ланцюжка».

Немовля; неврожай; недоля; не друг, а ворог; нелюб; недосвіт; нечисть; неспокій; неук; нещастя; нестача; незалежність; неволя; не сум, а радість; ненависть, нежить, незабудка, недоплата.

ІІІ Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Діти, щойно повторена нами орфограма допоможе засвоїти тему сьогоднішнього уроку. Темою нашого уроку є «НЕ з прикметниками».

А тепер давайте визначимо, яку мету ми поставимо сьогодні перед собою? Чого маємо навчитися?

( Учні колективно визначають мету уроку).

ІV Ознайомлення з новим матеріалом, його осмислення

Учитель. Ми знаємо, що за кілька років можемо вивчити основні європейські мови, а рідну мову вивчаємо все життя. Давайте вивчимо написання НЕ з прикметниками. Відкрийте підручник на с. 213 параграф 29 і перевірте, чи всі правила ми з Вами обговорили. А яке правило ми ще не вивчили?

Як пише нам правопис, якщо є підсилювальні слова ще, нітрохи, анітрохи, зовсім НЕ з прикметниками пишеться окремо. Наприклад: Нітрохи нестрашний.

V Виконання вправ на застосування і закріплення вмінь і навичок

Тепер давайте закріпимо наші знання за допомогою різнорівневих завдань.



  1. Реконструювання слів

Замінити виділені слова прикметниками з НЕ.

Люди військові, ми ще жили стародавніми мирними почуттями. У нього доля особлива, важка. Сенько – низький, широкоплечий, вайлуватий і добродушний хлопець. Край, куди він прямував, виявився похмурим незручним для партизанського з’єднання. Індивідуальною зовнішністю був обдарований цей повсякденний чоловік.



  1. Розподільний диктант. Гра «Потяг».

У Вас у руках знаходяться сигнальні картки. У перший вагон потяга ми будемо запускати пасажирів із червоними картками, у другий – із жовтими, у третій – із синіми.

Червоні картки:НЕ стосується кореня

Жовті картки: НЕ стосується префікса

Сині картки: НЕ - частка

Нещадний; незнайомий; незалежний; нервовий; не легкий, а важкий; не веселий, а сумний; неохайний; некультурний; незламний; не добрий, а злий; нестійкий; несвіжий; несправжній; невпинний; немічний; негайний; ненависний; недбалий; не власна, а чужа доля.

Щоб набратися більше сили і ще краще ви попрацювали, проведемо фізкультхвилинку.

Щось не хочеться сидіти.

Треба трохи відпочити.

Руки вгору потяглись,

Руки вниз, на сусіда подивись.



  1. Самостійна робота

Розкрийте дужки й поясніть написання НЕ з прикметниками.

А держава Україна – велика, (не)бідна, (не)залежна, самостійна і багатодітна. Мова кожного народу (не) повторна і своя. Господарів хліб (не)білий, а ситний.



  1. Пояснювальний диктант

Запишіть речення, розкриваючи дужки. Пояснити орфограму «Не з прикметниками» і розділові знаки.

Ти будеш Вітчизно моя кароока повік (не)залежна повік молода. (Не) звичайна а немов казкова скрізь лунає українська мова! Мова рідна! Мово невмируща! Ти для нас неначе хліб насущний. Будь (не)щадним до ворогів Батьківщини нашої люби свій народ. Ти і багата, ти і (не)озора ти і могутня ти і (не)зборима моя прекрасна Вітчизно.



5. Конструювання речень

Скласти речення з поданими фразеологізмами.

Хома невірний; нечистий попутав; не близький світ.



VІ Узагальнення і систематизація вивченого

Рефлексія. Загадки-жарти.

  • Який журавель не літає? ( Колодязний).

  • Яким гребенем не розчісуються? (Півнячим).

  • Який вузол не можна розв’язати? (Залізничний).

  • З якого посуду ніколи не їдять? (З порожнього).

6.Творча робота

Напишіть твір-мініатюру на тему: «Чи можна вважати себе стравжнім українцем, якщо не спілкуєшся рідною мовою?».

VІІ Підсумок уроку. Виставлення оцінок ( упродовж уроку)

Наш урок завершується, тому потрібно підвести підсумки і з’ясувати, чи досягли ми мети уроку.



Метод «Мікрофон»

  • Сьогодні на уроці я дізнався(лася)…

  • Я збагатився(лася) інформацією про…

  • Я зрозумів(ла)…

  • Найважчим для мене було…

VІІІ Домашнє завдання

Опрацювати параграф 29, виконати вправу 452.



За бажанням: написати твір-мініатюру «Чи маю я право засмічувати рідну мову», використовуючи НЕ з прикметниками.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал