Урок української мови в 6 класі Тема. Особливості



Скачати 76.67 Kb.
Дата конвертації11.05.2017
Розмір76.67 Kb.
ТипУрок



Урок української мови в 6 класі
Тема. Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку.

Мета: повторити й поглибити знання учнів про іменники ІІ відміни, з’ясувати правила правопису букв -а(-я), -у(-ю) в іменниках ІІ відміни однини в родовому відмінку; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити іменники ІІ відміни в текстах, визначати їх роль у реченнях; розвивати творчі вміння використання іменників чоловічого роду в родовому відмінку; виховувати уважність, чуйність, спостережливість за явищами природи.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, медіапрезентація.

Тип уроку: комбінований.

Методи і прийоми: пояснення вчителя, бесіда, колективна робота, вправи, робота з підручником, робота з таблицею, розподільний самодиктант, відновлення деформованого тексту, тестування, метод «Мікрофон», прийом «Незакінчене речення».

Внутрішньопредметні зв’язки: лексикологія і фразеологія: засвоєння нових слів на позначення осіб, предметів, явищ; прислів’їв, крилатих висловів.

Культура мовлення і стилістика: використання в мовленні іменників — синонімів, омонімів.

Правопис: букви -а(-я), -у(-ю) в іменниках ІІ відміни однини в родовому відмінку.

Очікувані результати: учень

знає особливості відмінювання іменників ІІ відміни;
знаходить іменники в реченні;

визначає правильно морфологічні ознаки іменника, належність його до певної відміни іменників;
пояснює основні значення відмінків;
відмінює іменники;
правильно пише іменники з вивченими орфограмами;
знаходить і виправляє орфографічні помилки на вивчені правила;
користується орфографічним словником;
помічає і виправляє граматичні помилки і стилістичні недоліки у вживанні іменників.
Хід уроку
І. Організаційний момент.

Забезпечення емоційної готовності до уроку.

Подаруйте посмішку своєму сусідові.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Психологічна настанова щодо вивчення теми «Відмінювання іменників чоловічого роду ІІ відміни у родовому відмінку» за використанням медіапрезентації (слайд № 2).
ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Перевірка домашнього завдання.
2. Колективна робота.

Бесіда за запитаннями.

Слайд № 3.


  • Які іменники належать до ІІ відміни? Наведіть приклади.

  • Як визначити, до якої групи належать іменники? Наведіть приклади.

  • Як визначити групу іменників чоловічого роду на -р? Наведіть приклади.

  • Поставте питання до іменників родового відмінка.

Перевірка відповідей здійснюється з опорою на слайд медіапрезентації.
ІV. Оголошення теми й мети уроку.

Діти записують тему уроку з опорою на презентацію: слайд № 4.


V. Освоєння теми уроку. Виконання системи завдань.

1. Робота з таблицею.

Розглянути таблицю й скласти монологічне висловлювання про особливості вживання закінчень -а(-я), -у(-ю) в іменниках ІІ відміни чоловічого роду у формі родового відмінка: слайд № 5. При підготовці відповіді можна скористатися теоретичним матеріалом підручника на с. 152-153.




  • Дібрати власні приклади і записати їх.


2. Пояснення учителя з опорою на медіапрезентацію.

Слайд № 6.

Деякі іменники чоловічого роду в родовому відмінку мають паралельні закінчення –а (-я), -у (-ю): стола — столу, двора — двору, моста — мосту.


3. Робота з підручником.

Усне виконання вправи 284.


VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Розподільний самодиктант

Слайд № 8. Перевірка виконання вправи за слайдом № 9.
Записати іменники у дві колонки: у першу ті, що мають закінчення –а (-я) в родовому відмінку однини, в другу — -у (-ю).
Лось, берег, дощ, мороз, ураган, ставок, курінь, обрій, вечір, очерет, сніг, ґрунт, туман, орел, клімат, степ, вовк, лісок, ясен, вихор, січень, кущ, сад, ярок, острів, луг, Донець, Дон, вітер, горобець.


  • Скласти 3–4 речення, використовуючи подані іменники в родовому відмінку однини. Один іменник розібрати як частину мови.


2. Відновлення деформованого тексту

Слайд № 10. Перевірка виконання вправи за слайдом № 11.
Прочитати текст, розкриваючи дужки. З’ясувати, що відбиває заголовок: тему чи основну думку тексту. Визначити тип і стиль мовлення.
Для наших друзів

У кінці вересня й на початку жовтня птаство готується до (відліт) в теплі краї. Потягнулися з півдня лелеки, великим правильним трикутником прямують до Африканського (континент) журавлі. А ті птахи, що залишаються в нас, з наближенням (листопад) й (грудень) горнуться до (оселя) людей, чекають нашої (допомога) в пору (холод) і (голод).

Восени слід передбачити, як допомогти перезимувати всім мешканцям (ліс). Для цього треба їм приготувати (корм): пташкам — (зерно), косулям — зелених віників з гілочок (дерево). Узимку пташкам до вподоби насіння (кавун), (салат), (льон), (соняшник), (лопух), кінського (щавель). Жменька (корм) врятує багатьох пташок від голодної (смерть).

За А. Волковою.


  • Визначити відмінки іменників, ужитих у тексті.


3. Робота за підручником.

Виконання вправ 285 (усно), 286.


4. Тестування.

Слайд № 12-15.

Виконання тестових завдань за слайдами медіапрезентації.




  1. Закінчення –а у формі родового відмінка однини мають іменники:

  1. футбол, танець, вальс;

  2. пісок, борщ, мед

  3. Київ, Харків, Дніпро

  1. У якому рядку всі іменники в родовому відмінку однини мають закінчення -у?

  1. сантиметр, Дрогобич, Кавказ, листопад (місяць)

  2. університет, роман (твір), мед, вокзал

  3. рід, велосипед, біг, лист

  1. У якому рядку всі іменники в родовому відмінку однини можуть мати закінчення –у (-ю) й –а (-я) залежно від значення?

  1. камінь, Алжир, стіл, листопад

  2. папір, вогонь, суходіл, лиман

  3. туман, Донець, двір, міст

  1. У якому рядку форми іменників чоловічого роду однини з родовому відмінку II відміни подані неправильно:

  1. тролейбуса, явора, сантиметра

  2. Донбаса, Близького Схода, Ірана

  3. переїзду, твору, циркуля


VІІ. Підсумок уроку.

Рефлексія.

Метод «Мікрофон».

Підсумувати роботу на уроці за допомогою прийому «Незакінчене речення» (слайд № 16, 25).

На уроці я дізнався (дізналась) …
На уроці я навчився (навчилась)…
На уроці я зрозумів (зрозуміла) …
VІІІ. Домашнє завдання.

Загальне.

Опрацювати § 19 с. 152-155. Виконати вправи 287.


Творче завдання для допитливих (підвищеної складності).

Уявити ситуацію: ви готуєте домашнє завдання до уроку з природознавства. Вам необхідно розповісти про явища природи восени. Скласти усне монологічне висловлювання про осінні явища природи, використовуючи прислів’я і приказки про осінь, а також іменники ІІ відміни однини чоловічого роду в родовому відмінку.




Додатки.

Слайд № 1


Слайд № 2


Слайд № 3



Слайд № 4


Слайд № 5


Слайд № 6



Слайд № 7


Слайд № 8


Слайд № 9



Слайд № 10


Слайд № 11


Слайд № 12



Слайд № 13


Слайд № 14


Слайд № 15



Слайд № 16


Слайд № 25

Управління освіти адміністрації Червонозаводського району

Харківської міської ради

Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 35



Харківської міської ради Харківської області

Урок української мови у 6 класі

з використанням ІКТ на тему:

«Особливості відмінювання іменників чоловічого роду

в родовому відмінку»
Учитель: Л. В. Ковалевська


Харків

2014


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал