Урок української літератури у 8 класі. Тема: Л. Костенко



Скачати 30.71 Kb.
Дата конвертації05.12.2016
Розмір30.71 Kb.
ТипУрок
Урок української літератури у 8 класі.

Тема: Л. КОСТЕНКО «КРИЛА»

Мета: на прикладі поезії «Крила» розкрити духовне наповнення людини — її «крилатість», що проявляється індивідуально, звертаючи увагу на духовне багатство як найбільший скарб у її житті; розвивати вміння грамотно висловлювати власні думки (зокрема, про духовне наповнення кожної людини у реальному сучасному житті), логічно мислити, співставляти, узагальнювати; формувати світогляд, кругозір школярів; виховувати почуття поваги, пошани до людини, її творчих та індивідуальних здібностей, прищеплювати любов до мистецтва слова.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: портрет Л. Костенко, бібліотечка її творів, музичне супроводження, відеозапис «Богдан Ступка читає поезію Ліни Костенко «Крила»

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання

1. Учні під музичне супроводження розповідають найулюбленіший вірш напам’ять з поеми «Чайка на крижині». Визначаються найкращі виконавці поезії.

ІІІ.Актуалізація опорних знань

1. Літературний диктант «Життя і творчість Л. Костенко»

• Дата народження Л. Костенко. (19.03.1930)

• В якому віці Ліна Костенко оселяється в Києві? (Шестирічному)

• Через неординарний хист батько поетеси був... (Репресованим)

• Яку студію ще школяркою відвідувала Л. Костенко? (Літературну)

• Навчальний заклад, по закінченні якого Ліна Василівна отримала вищу освіту (Київський педагогічний університет)

• З 1952–1956 рр. поетеса навчалася в... (Літературному інституті в м. Москва)

• Назва першої поетичної збірки Л. Костенко. («Проміння землі» (1957)).

• Найвищою цінністю у художніх роздумах Ліни Василівни є... (Людина).

• Книга, за яку Л. Костенко присуджено премію Франческа Петрарки. («Інкрустації»)

• В якому році поетеса стала першим лауреатом Міжнародної літературно-мистецької премії ім. Олени Теліги? (2000 р.)

• Яким поетом постала Л. Костенко у перших своїх книгах? (Безкомпромісним, чесним, самобутнім)

• Твори, за які Ліна Василівна отримала Державну премію України ім. Т. Шевченка. (Роман у віршах «Маруся Чурай», збірка «Неповторність»)

ІV. Оголошення теми, формулювання учнями мети уроку

Мотивація навчальної діяльності школярів. Робота з епіграфом

V. Яке глибоке щастя — жить,

Буть гідним імені людини,

Народу й людськості служить!

М. Рильський

-Як ви розуміте вислів Рильського?

-Що означає для вас слово ЖИТЬ?

-Як ви розумієте вислів «буть гідним імені людина»?

1. Вступне слово вчителя про глибоке духовне наповнення людини — її «крилатість», що проявляється індивідуально

Читаючи поезію «Крила» Л. Костенко, кожний із вас, мабуть, звернув увагу на символічне значення людських крил. Чим дорослішою стає людина, тим і крила її стають більшими.

- Для чого людині потрібні крила? Хіба вона літає?

-Коли у людини можуть вирости крила?

-Чому людина має крила, а не може полетіти?

Тому кожен повинен прагнути до самоствердження, подолання життєвих труднощів у сучасному житті, а цьому допоможуть наші крила.

V. Робота над поезією Л. Костенко «Крила».

1. Читання твору вчителем.

2.Читання твору учнями мовчки.

3.Читання твору учнями вголос (різний рівень).

4. Асоціативна робота:

-які почуття, емоції викликала поезія?

-намалювати слова настрій, який створює поезія;

-які враження справив вірш?

5. Формулювання теми та ідеї вірша (. Духовне багатство — найбільший скарб у житті);

6. Художні засоби.

Риторичні запитання:

«А як же людина?»

«А що ж людина?»

Риторичний оклик: «А крила має!»

Повтори: «У кого — ...», «А крила має!»

«Ґрунт».

Епітети: «мова жива», «дружба нова».

7. Технологія створення музею літературного твору: у музеї завжди зберігають найцінніше. Пропоную створити 3 зали з експонатами: предмети, почуття, звуки.

Висновок: який найцінніший експонат у нашому музеї?

VІ. Підсумок уроку

1. Техніка «Кола Вена», схема «Крилаті»(аналіз твору за автором)

2. Перегляд відео. Виконання поезії Ліни Костенко «Крила» Богданом Ступкою.

3.Яка тема та ідея закладена у творі?

VІ.Домашнє завдання:вивчити напам’ять поезію Ліни Костенко «Крила», підготувати усний міні-твір на тему «Людські крила».

Схема «Крилаті»

крилаті


люди птахи

(земля, поле, пари, живе на землі, не літає) (небо, воля,хмари)



c:\documents and settings\admin\рабочий стол\безымянный.bmp

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал