Урок у 9 класі (з презентацією)



Скачати 198.75 Kb.
Дата конвертації25.12.2016
Розмір198.75 Kb.
ТипУрок







Іванівська гімназія Херсонської області

Ернст Теодор Амадей Гофман –

багатогранний митець-романтик
Інтегрований урок у 9 класі (з презентацією)

зарубіжна література – художня культура


Автори методичної розробки і презентації:

учитель зарубіжної літератури Радиш Ірина Іванівна

учитель художньої культури Юрова Інна Миколаївна

2015-2016 навчальний рік


9 клас

Урок №29 (2-й урок з теми «Романтизм»)



Тема: Ернст Теодор Амадей Гофман – багатогранний митець-романтик.

Мета: поглибити знання учнів про романтизм як напрям світової літератури і мистецтва, ознайомити із життям і творчістю видатного письменника-романтика, сформувати уявлення про складний внутрішній світ Е.Т.А. Гофмана, геніального представника німецького романтизму, допомогти осягнути багатогранність таланту цього письменника, естетичні погляди письменника, розвивати навички усного мовлення, виховувати уміння бачити і цінувати прекрасне.

Матеріально-технічне забезпечення: мультимедійна презентація до уроку, гравюри і офорти Ж. Калло, карикатури і автопортрети Гофмана, репродукції малюнків Гофмана до власних творів, аудіозаписи «Ундіна» Гофмана, «Казки Гофмана» Оффенбаха, «Lacrimosa» Моцарта, відео мультфільму «Лускунчик» П.І.Чайковського.

Дидактичне забезпечення: хронологічна таблиця життя і творчості Гофмана, картки-завдання для роботи в парах (вправа «Ключові слова»), картки-підказки «Символіка квітів»)

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Форма уроку: інтегрований урок

Міжпредметні звʼязки: зарубіжна література – художня культура

Хід уроку



І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Слово вчителя

На минулому уроці ми ознайомилися з новим літературним явищем – романтизмом. Для того, щоб згадати ознаки романтизму, виконаємо вправу:



Вправа «Ключові слова»

Завдання (на картках):



За ключовими словами скласти стислу розповідь на задану тему.

  1. «Історичне підґрунтя європейського романтизму» (Німеччина, Велика французька революція, Свобода, Рівність, Братерство, Наполеон)

Очікувана відповідь.

На межі 18-19 століть в європейській літературі утверджується новий напрям - романтизм. Зародившись у Німеччині він поширився на інші країни Європи. Головними подіями, що вплинули на його зародження, були Французька буржуазна революція 1789-1794 рр. і наполеонівські війни. Революція проголосила гасла Свободи, Рівності, Братерства. В той же час ці події призвели до поширення насильства й терору, що надало песимістичного і трагічного настрою творам романтизму.

  1. «Найвидатніші представники романтизму» (вершина, творчість, література, музика, живопис)

Очікувана відповідь:

Найвидатнішими представниками європейського романтизму в літературі є Джордж Байрон, Адам Міцкевич, Микола Гоголь, Гофман, Генріх Гейне. Серед найвизначніших представників романтизму в музиці слід назвати композиторів Фредеріка Шопена (Польша), Едварда Гріга (Норвегія), Петро Ілліч Чайковський (Росія), Франц Шуберт і Ференц Ліст (Австро-Угорщина), Роберт Шуман, Ернст Гофман (Німеччина), Джузеппе Верді (Італія), Гектор Берліоз, Жорж Бізе (Франція). Вершиною романтичного живопису є твори Теодора Жеріко, Жака-Луї Давида, Ежена Делакруа, Айвазовського Івана, Франсіско Гойя.

  1. «Особливості романтичного стилю» (матеріальне, духовне, бунтарство, ідеали, реальність, фантастика, іронія, гротеск)

Очікувана відповідь:

Для романтичного твору характерне протиставлення мрії та дійсності, реальності та фантастики, матеріального та духовного, звеличення життя духу, бунтарські настрої, розчарування, втеча від дійсності у минуле або у далекі країни, прагнення до ідеального.

  1. «Романтичний герой» (винятковість, зовнішність, конфлікт, особистість, самотність, світова скорбота», митець, бунтівник, виняткові обставини)

Очікувана відповідь:

Романтичний тип героя –виняткова особистість у виняткових обставинах. Він у конфлікті з оточенням, самотній, бунтар, має незвичайну зовнішність – або занадто потворний, або надзвичайно вродливий. Він одержимий «світовою скорботою», мандрівник.

  1. «Художні відкриття романтизму» (історизм, В. Скотт, місцевий колорит, історичний роман, романтична іронія, Гейне, художні засоби, популярні жанри)

Очікувана відповідь:

Одним з найвизначніших відкриттів романтизму є поняття іторичний колорит, місцевий колорит, жанр історичного роману, родоначальником якого є шотландець В. Скотт. Чільне місце серед ліричних жанрів посідають балада, елегія, лірична поема, серед прозових – казка, новела, психологічна повість. Твори романтиків, зокрема Е.Т.А. Гофмана, Г.Гейне сповнені романтичною іронією.

  1. «Художні засоби, прийоми, романтизму»: (контраст, субʼєктивність, внутрішній світ, творча свобода митця, символіка, іронія, яскрава барвиста мова)

Очікувана відповідь:

Особливістю романтизму є те, що романтики сповідують творчу свободу митця. Мова творів – яскрава, барвиста, насичена символікою, контрастом. Романтизм пропагує культ людини, увагу до почуттів, внутрішнього світу особистості, високі ідеали. Зображує сильні пристрасті, могутні характери, високі подвиги, жахливі злодіяння. Творам притаманні іронія, алегорія, символіка, гротеск.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Сугестивна вправа

Оскільки для романтизму характерне субʼєктивне світосприйняття, то я і пропоную кожному поринути у чудовий світ романтики. Спробуємо відчути серцем звуки і запахи природи, а допоможе нам у цьому твір П. Чайковського «Вальс квітів», створений за казкою Гофмана «Лускунчик». Уявімо себе на лоні природи…серед танку квіток, кожна з яких є романтичним символом.

Звучить мелодія з «Лускунчика» («Вальс квітів») П.І. Чайковського, мелодія затихає, учні діляться «враженнями» від уявного перебування серед танцю квітів.



Вправа «Я уявив себе серед…, що означає…»

Картка-підказка «Символіка квітів»

Акація (таємна любов), азалія (стриманість), волошка (витонченість), амарант (невмируща любов), квітка яблуні (перевага), меліса (взаєморозуміння), орхідея (старанність), настурція (патріотизм), лотос (чистота), лілія (біла – чистота), бузок (перше кохання), хризантема (біла – правда), нарцис (лагідність), незабудка (істинна любов), гібіскус (витончена краса), троянда (біла – невинність), червона троянда (справжнє кохання), троянда рожева (любʼязність), мімоза (чуйність), тюльпан (червоний – признання в коханні), фіалка (вірність), соняшник (піднесені, чисті помисли), нарцис (відновлення почуттів), лаванда (побожність, сумніви), квітка лимона (свобода), айстра (різноманітність), гвоздика (прагнення до кохання), підсніжник (надія), розмарин (спогади про минуле), мак (фантазія)



  1. Оголошення теми, мети, завдань

Слово вчителя зарубіжної літератури

На цій романтичній хвилі запрошую вас у чарівний світ «найромантичнішого романтика» Гофмана. Спробуймо осягнути багатогранний талант митця, зрозуміти його естетичні погляди, складний внутрішній світ.

ІV. Формування нових знань

  1. Демонстрація портрета (автопортрет, карикатура на самого себе)

  • Які деталі автопортрета привертають увагу? (Іронічна посмішка, 
    уважний погляд примружених очей, в руках — аркуш із незакінченою карикатурою.) 

  • Яким зобразив себе письменник? (художником-сатириком, готовим висміяти будь-що і будь-кого, навіть себе; зовнішність для нього не головне; як романтик, він надає перевагу зображенню внутрішнього світу людини , тому обирає жанр карикатури) 

  1. Слово вчителя

За його власними висловами, у ньому поєдналося небесне і земне, він беріг божественну іскру, у ньому палала любов… Він будував на землі сходи, якими хотів піднятися в небо і повести за собою інших…

Ім’я цієї людини Ернст Теодор Вільгельм Гофман.



  1. Постановка проблемного завдання:

  • Які риси особистості були притаманні Е.Т.А. Гофману?

  • Які грані таланту розкрилися у його житті і творчості?

  1. Повідомлення творчих груп.

Виступ спікера групи дослідників-біографів Гофмана

Завдання класу під час виступу творчої групи:



  • Заповнити пропущені фрагменти хронологічної таблиці життя і творчості письменника

Хронологічна таблиця життя і творчості Гофмана

24 січня 1776 — в Кенігсберзі (Пруссія), в сім’ї адвоката королівського суду народжується — Ернст Теодор Вільгельм Гофман.

1792 — Гофман вступає на юридичний факультет Кенігсберзького університету. У вільний час він пише, складає музику і малює.

1802одружується з полькою Михайлиною Рорер-Тищинською.

1804-1807 — Гофман служить у Варшаві. Він поступово стає помітною фігурою в музичному світі — його комічні опери ставляться на сцені Варшавського театру, він виступає і як диригент.

1808-1813 — займає пост театрального капельмейстера в Бамберзі. У ці роки Гофманом створено 32 музичних твори різних жанрів.

1809 —1814- пише «Кавалер Глюк», що пізніше відкриє збірку «Фантазії в манері Калло». Героєм є музикант, а зміст її - роздуми Гофмана про музику. Казка «Золотий горщик», новела «Дон Жуан».

1814-1815 — Дрезден. Берлін. виходять 2 томи збірника «Фантазії в манері Калло».

1816 —1817 - З великим успіхом здійснена постановка опери Гофмана «Ундіна».

1819-1822 — публікуються 4 збірки оповідань «Серапіонові брати», виходить «Крихітка Цахес на прізвисько Циннобер». Гофман працює над романом «Життєві погляди кота Мура», майже автобіографічним твором, виконаним у дусі дотепності і мудрості.

1822 — Гофман важко хворіє. Виходить роман «Володар бліх», через якого автор піддається судовому переслідуванню.



  1. червня 1822 — Гофман помер.

Виступ спікера групи «Дослідники біографії Гофмана»

Гофман народився 24 січня 1776 року в Кенігсберзі. Це місто було одним із центрів культурного і духовного життя Німеччини.

Ернст ще в школі виявив хист до музики й малювання. Писав вірші, оповідання, казки. Згодом юнак навчається на юридичному факультеті Кенігсберзького університету. У вільний час він пише, складає музику і малює. Після закінчення університету розпочинає самостійне життя у Варшаві.

Протягом 1798-1800 років Гофман у вільний від роботи час працює керівником оркестру, диригентом, художником-декоратором у театрах. 1802 року одружується з полькою Михайлиною Рорер-Тищинською.

З 1804 служить у Варшаві, де створює свою першу оперу «Ундіна», ставить її на сцені. 1807 — трагічний рік для сімʼї. Гине маленька донька, отримує тяжку травму дружина. Гофман переїжджає до Берліна. З 1809 по 1814 роки пише твір «Кавалер Глюк», що ввійде у збірку «Фантазії в манері Калло». Героєм є музикант, а зміст її – роздуми про музику.

1818 року письменник захворів, але продовжує працювати над збіркою оповідань «Серапіонові брати», казкою «Крихітка Цахес на прізвисько Циннобер», романом «Життєві погляди кота Мурра». Хворий письменник піддається судовому переслідуванню за твір «Володар бліх»

Помер письменник 25 червня 1822 року. Йому було усього 46 років. На епітафії викарбувано слова: «Він був однаково чудовий як юрист, як поет, як музикант, як живописець»


  1. Перевірка заповнення хронологічної таблиці

  2. Слово вчителя зарубіжної літератури

Як бачимо з біографії, сучасники Гофмана визнали талант митця в усіх сферах його багатогранної діяльності. Розглянемо образ людини земної: діяльність Гофмана-юриста презентує нам група дослідників-правників.

  1. Виступ спікера групи дослідників-юристів

Гофман-юрист

За сімейною традицією, Гофман отримав юридичну освіту, чин асесора, служив чиновником в тій частині Польщі, яка належала Прусії. Був на посаді незалежного судового радника, непідкупного судді.

Серед клієнток Гофмана була Гельміна фон Шезі, дворянка. Під час війни, працюючи сестрою милосердя, виступила проти жахливих порушень і несправедливості. За це жінку звинуватили у відсутності патріотизму, і сісти б їй за ґрати, якби її апеляційною скаргою не зайнявся Гофман, який добився виправдання своєї клієнтки.

У своїх мемуарах пані фон Шезі писала, що завдяки Гофману справа розбиралася, як і слід бути, у цілковитій згоді із законом. Справедливість перемогла. Жінку виправдали.

Висновок учнів


  • Отже, які риси були притаманні Гофманові-юристу?

(Справедливість, серйозне ставлення до справи, професійність, благородство)

  1. Слово вчителя зарубіжної літератури

Двоїста природа романтизму присутня і у характері Гофмана. Він живе не тільки «земним» життям. Набагато більше важить для нього мистецтво. Про його «високе» дізнаємося в наступній частині уроку

  1. Міні-лекція вчителя художньої культури «Романтизм в житті і мистецтві Німеччини часів Гофмана».

Ернст Теодор Амадей Гофман – неординарна, загадкова особистість. І щоб розгадати його внутрішній світ, треба зрозуміти, в якій обстановці жив і трудився великий митець, що оточувало і що вплинуло на розвиток його таланту. Архітектурні пам’ятки Кенігсберга - батьківщини Гофмана, створені в часи середньовіччя в стилі готики, ренесансу, класицизму, надихали юного Гофмана на створення художніх і музичних творів. Берлін, Познань, Бамберг - міста-казки, де проживав Гофман. В кожному з них є романтичні куточки: набережні, пряничні різнокольорові будиночки, що викликали у Гофманівській фантазії романтичні мрійливі образи.

Музами для натхнення у творчості служили жіночі образи. В цей період формується романтичний стиль в одязі:



      • оголені плечі дозволили відкрити голову

      • тонка талія за рахунок корсета

      • об’ємні рукави “ліхтарик”

      • велика кількість рюшів, воланів

      • легка шаль підкреслює романтичність.

В театральному мистецтві також відбуваються зміни. В балеті з'являються пуанти, стрибки, напівпрозорі сукні. В драматичному театрі – підкреслена трагічність, бурхлива емоційність.

Отже, епоха романтизму в Німеччині приховує в собі глибокий внутрішній зв'язок з німецькою дійсністю, повної гострих, болісних протиріч зовнішньої й духовної біографії самого Гофмана.



  1. Повідомлення спікера групи дослідників групи «Гофман-художник», підготовлене під керівництвом учителя художньої культури.

«Гофман-художник»

«Ернст Теодор Амадей Гофман завжди був розбитим інструментом, чудовим інструментом з маленькою тріщинкою. За характером своїм – людина діонісійської веселості, що аж вихлюпується через вінця, сяючої, п’янкої вроди, розуму, зразковий художник, він завчасно розбив собі серце об твердиню буденщини»,- писала відома французька письменниця Жорж Санд.

Інтереси Гофмана в області образотворчого мистецтва були надзвичайно різнобічними: він створював чудові театральні декорації, ілюстрації до літературних творів, портрети, пейзажі, але більш за все – карикатури, якими не раз наживав ворогів і навіть неприємності по службі.

Деякі його автопортрети написані в сатиричній манері, згодом Гофман розкривається як карикатурист.

На художню творчість Гофмана вплинули роботи художника XVII ст. 
Жака Калло, якому він присвятив книгу  «Фантазії в манері Калло». 

В замітці про Жака Калло Гофман пише: «Навіть найнижчі прояви повсякденності, наприклад, селянський танок під пілікання музикантів, що посідали, як птахи, на гілках дерев, - постають в ореолі романтичної оригінальності…». Твори художника Жака Калло зачарували Гофмана тим, що в них образи, узяті з повсякденного життя, з'являються глядачеві не як дзеркальні відбиття, а пропущені через свідомість художника.

У творчій біографії Гофмана є період, коли він разом з художником Молінарі розписав церкву єзуїтів у Глогау.

Деякі роботи Гофмана написані аквареллю та гуашшю.

Багато творів Гофмана проілюстровані самим автором.

Гофманівські образи надихнули інших художників на створення його портретів, ілюстрацій до його літературних та музичних творів.



  1. Слово вчителя художньої культури

Ми відкрили ще одну грань особистості митця.

  • Яким постає перед нами Гофман-художник? (геніальний, романтичний, графік,декоратор, ілюстратор, карикатурист).

  • Багатогранність таланту Гофмана не вичерпується талантом художника. Група дослідників «Гофман-музикант» презентує свої знахідки.

  1. Виступ спікера групи «Гофман-музикант»

«Гофман-музикант»

«Музика — найбільш романтичний з усіх видів мистецтва, можна навіть сказати єдиний достеменно романтичний, оскільки зображує лише нескінченне»,— так говорив Гофман про своє захоплення.

В дитинстві Гофману була притаманна надзвичайна музикальність. Ця обдарованість яскраво проявилася тоді, коли він став учнем кенігсбергського кантора і соборного органіста Християна Вільгельма Підбельського.

У 12 років Гофман вільно імпровізував на клавірі, органі, грав на скрипці і гамбі, вивчав теорію музики.Через кілька років занять юнак сам почав писати музику.

Гофман боготворив Амадея Моцарта, про якого говорив: «В глибини царства духів уводить нас Моцарт». Гофман навіть змінив своє третє ім’я Вільгельм на Амадей: Ернст Теодор Амадей Гофман, - щоб ніколи не розлучатися з улюбленим композитором.

Він мріяв стати великим композитором. Навіть єдину доньку він назвав Цецилією на честь мудрої Цецилії, яка прийняла у 230 р. мученицьку смерть і вважається святою покровителькою музики. А коли в 1813 році видавав перший том збірки «Фантазії в манері Калло», то підписав її псевдонімом, тому що хотів уславитися як композитор, а не як письменник.

Деякі оперні вистави, якими Гофман диригував, йшли в його постановці та з його декораціями. Без його жвавої участі не проходила жодна репетиція у Бамбергському театрі. Він був блискучим музичним критиком, писав статті про музику, давав приватні уроки музики.

Гофман - великий диригент, блискучий інтерпретатор опер Моцарта і Глюка, неабиякий піаніст та найталановитіший композитор, капельмейстер, автор двох симфоній, цілого ряду камерних творів, трьох опер, творець першої романтичної опери “Ундіна”, що у 1816 року успішно йшла на сцені королівського театру Берліні. Слухання уривку з опери Гофмана «Ундіна»



  1. Обмін враженнями

  1. Продовження виступу спікера групи «Гофман-музикант»

Гофмана вважають родоначальником німецької романтичної музичної критики.

Відбиття теми музики знаходимо в новелах Гофмана «Кавалер Глюк» і «Крейслеріана». Його твори покладені на музику іншими композиторами (П. Чайковський, «Лускунчик», Оффенбах «Казки Гофмана»). «Таємниця музики в тому, що вона знаходить невичерпне джерело там, де слово змовкає», - у цих словах Гофмана розгадка його великого таланту музиканта. Він знаходив у музиці те, чого не могли дати йому інші види мистецтва.



  1. Запитання до класу

  • Яким постав перед нами Гофман-композитор?

(романтик, всебічно обдарований, хотів прославитися як музикант, музика для нього – це щось позаземне, обожнював музику і Моцарта, музичний критик, диригент, виконавець)

  1. Слово учителя зарубіжної літератури

В жодній з областей мистецтва, до яких звертався Гофман, він не був дилетантом. У листі до свого друга Т. Г. Гіппеля письменник зізнавався, що коли ним оволодівала творча наснага, то він і сам не знав, який твір мистецтва це буде –книга, музичний твір чи картина. Але найголовніший його талант – це талант поета-ентузіаста, який розкриє нам група «Гофман-письменник».

  1. Виступ спікера групи «Гофман-письменник»

«Гофман – письменник» (орієнтовний виступ)

У Гофмана рано виникає тяга до літературної творчості, яке пізніше більш за все прославило його. Свою письменницьку кар’єру він розпочав як рецензент музичних творів. Завдяки блискучому аналізу музичних творів Гофман знайшов власний шлях до художнього слова. Навіть досягнувши блискучих успіхів у літературі, він не переставав бути музикантом.

У всіх літературних творах Гофмана в більшій чи меншій мірі присутня музика – то у виконанні персонажів, то звучить в шелесті опалого листя, дзюрчанні струмочків, щебетанні птахів. Музика завжди присутня як протиставлення світу користі й бездуховності. Музикант наділений особливим даром бачити й відчувати те, що недоступне звичайним людям.

Тема художника і мистецтва стає центральною в творчості Гофмана. Вже в оповіданнях першої збірки «Фантазії в манері Калло» з’являється образ музиканта і композитора Йоганна Крейслера – улюблений образ письменника, що увібрав у себе автобіографічні риси. Потім читач зустрічається з ним у «Крейслеріані», написаній у вигляді нарисів, і в романі «Життєва філософія кота Мурра».

Гофмана не випадково називають «таємничим», «жахливим». Адже дія всіх його творів проходить там, де реальне межує з містичним. В його казках завжди два світи. Світ «філістерів» і світ «ентузіастів». Перший світ - буденний. Другий – світ духовний, творчий, фантастичний. За висловом російського літературного критика В. Г. Белінського, «двосвітність» найпронизливіше всього втілив у мистецтві слова саме Гофман; вона його розпізнавальний знак…»

Майже всі позитивні герої Гофмана – люди творчі: художники, музиканти, поети, ентузіасти. Вони – носії чудового внутрішнього зору. Так, у казці «Крихітка Цахес на прізвисько Циннобер» тільки студент Бальтазар, юнак з відкритою поетичною душею, бачить, що Циннобер – потвора, яка присвоює собі плоди чужої праці. Студент Ансельм із казки «Золотий горнець» надзвичайно близький до природи, чує її голоси, бореться за своє кохання і знаходить щастя у казковому містичному світі.

Російський композитор Петро Ілліч Чайковський написав чудову музику для балету за мотивами казки «Лускунчик». Це романтична історія про те, як добра юна дівчина допомогла потворній іграшці Лускунчику перетворитися на прекрасного принца.

Високий ідеал та сіра реальність – ось два світи, зображені Гофманом-письменником.

«Гофман – це дике дитя фантазії, цей поет-безумець, що сам лякався привидів, ним вигаданих, водив нас із країни чудесного у звичайний світ, із світу чудес у німецький погрібок і шуткував, сміявся, підманював…» (уривок із книги М. Полевого «Блаженство безумства»)


  1. Висновок учнів

  • Які риси Гофмана-письменника ми відзначили у дослідженні групи «Гофман-письменник»?

(у літературі Гофман прославився найбільше, саме ці твори розкривають якнайтісніший звʼязок з музикою і образотворчим мистецтвом, автор показує два світи: буденний, реальний і духовний, ідеальний змальовує героїв-художників, музикантів, поетів, словом, романтиків)

  1. Вирішення проблемного запитання

Отже, ми підійшли до вирішення нашого проблемного питання:

  • Які риси особистості були притаманні Е.Т.А. Гофману?

  • Які грані таланту розкрилися у його житті і творчості?

(Благородство, суперечливість, неординарність постаті митця. Дивакуватість, самокритичність. Непередбачуваність. Таємничість, трагічність. Наділений талантами від Бога. Став уособленням романтичного мистецтва: письменник, поет, композитор, живописець, графік, музичний драматург, критик, диригент, режисер, співак, театральний актор, художник, і у всьому – новатор, що створив неповторний художній світ)

V. Застосування знань

  1. Робота з цитатною доріжкою (учитель зарубіжної літератури)

Із декількох цитат оберіть ті, які, на вашу думку, найповніше виражають зміст нашого уроку, які б ви запропонували як епіграф до уроку або до частини його:

  1. «Таємниця музики в тому, що вона знаходить невичерпне джерело там, де мова змовкає…»

  2. «З того часу, як я пишу музику, мені удається забувати всі свої турботи, увесь світ»

  3. «Є тільки один ангел світла, що здатний перемогти демона Зла. Цей світлий ангел – дух музики»

  4. «В мені палала вся та любов, що споконвіку ми звемо Світовим Духом, іскра її тліла в моїх грудях»

  5. «Все, що піднімається в нас із землі, він повертає землі – та божественну іскру береже свято»

  6. «…боявся битви, вважаючи, що всяка рана йому смертельна, оскільки він увесь створений із одного серця»

  7. «Основа небесних сходів, якими ми хочемо піднятися в небесні сфери, повинна бути закріплена в житті, щоб услід за нами міг піднятися кожен»

  8. «Гофман, це дике дитя фантазії, цей поет-безумець…» (М. Полєвой)

  9. «Гофман великий поет, великий!» (І. Панаєв)

  1. Складання сенкана «Гофман». Звучить «Lacrimosa» Моцарта.



Гофман

Багатогранний, неординарний

Палав, захоплювався, творив

Дике дитя нестримної фантазії

Романтик

Гофман


Таємничий, романтичний

Зберіг Божу іскру

Веде в країну чудес

Творець




VІ. Підсумок. Рефлексія

  • Новим для мене було…

  • Найцікавіше те, що…

  • Раніше я знав, що…

  • Я зрозумів…

  • Мені сподобалося…

  • Я хотів би прочитати…


Домашнє завдання: прочитати казку «Малюк Цахес», скласти паспорт твору

Хронологічна таблиця життя і творчості Гофмана

Завдання: допиши пропущені фрагменти.

24 січня 1776 — в Кенігсберзі (Пруссія), в сім’ї адвоката королівського суду народжується — Ернст Теодор Вільгельм Гофман.

1792 — Гофман вступає на юридичний факультет Кенігсберзького університету. У вільний час він пише, складає музику і малює.

1802___________________________________________.

1804-1807 — Гофман служить у Варшаві. Він поступово стає помітною фігурою в музичному світі — його комічні опери ставляться на сцені ____________________________________, він виступає і як диригент.

1808-1813 — займає пост театрального капельмейстера в Бамберзі. У ці роки Гофманом створено 32 музичних твори різних жанрів.

1809 —1814- пише «Кавалер Глюк», що пізніше відкриє збірку «Фантазії в манері Калло». Героєм є музикант, а зміст її - ______________________________________________. Казка «Золотий горщик», новела «Дон Жуан».

1814-1815 — Дрезден. Берлін. виходять 2 томи збірника «Фантазії в манері Калло»

1816-1817—З великим успіхом здійснена постановка опери Гофмана ______________________________________________.

1819-1822 — публікуються 4 збірки оповідань «Серапіонові брати», виходить ________________________________________. Гофман працює над романом «Життєві погляди кота Мура», майже автобіографічним твором, виконаним у дусі дотепності і мудрості.

1822 — Гофман важко хворіє. Виходить роман «Володар бліх», через якого автор піддається судовому переслідуванню.



  1. червня 1822 — Гофман помер.



Література


  1. https://uk.wikipedia.org/wiki

  2. http://etagofman.narod.ru/gofman.html

  3. https://ru.wikipedia.org/wiki

  4. http://hobbitaniya.ru/skazka/skazka1.php

  5. https://ru.wikiquote.org/wiki

  6. https://uk.wikipedia.org/wiki/Мова_квітів

  7. Ковбасенко Ю.І. Зарубіжна література: Підручник для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. - К.:Грамота, 2009.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал