Урок Тема Орієнтовні практичні Дата І семестр



Скачати 47.96 Kb.
Дата конвертації19.06.2017
Розмір47.96 Kb.
ТипУрок
4 клас. Художній образ в мистецтві

35 годин (1 година на тиждень, із них 3 год – резервний час)



Урок

Тема

Орієнтовні практичні

Дата

І семестр

Тема 1. Художній образ у графіці, живописі та скульптурі (8 год.)



1

Поняття про художній образ в мистецтві. Способи створення художнього образу в різних видах образотворчого мистецтва.

“Спогади про літо”




2

Створення художнього образу за допомогою графічних засобів виразності: ліній, штрихів, крапок, плям.

“Могутні сосни”




3

Значення вибору графічної техніки для створення виразного художнього образу.

“Природні стихії”




4

Поглиблення знань про колір як засіб виразності живопису.

“Осінній натюрморт”, “Кольорові Пори року”




5

Створення засобами кольору певного за характером образу.

“Наснивсь мені рожевий сон”, “Синій туман”




6

Значення вибору живописної техніки для створення виразного художнього образу.

“Мелодія осені”




7

Поглиблення знань про скульптуру, її види. Особливості створення художнього образу в об’ємі.

“Екзотичний птах”




8

Незвичайні матеріали художника-скульптора. Створення казкового образу з природних матеріалів (або інших за вибором).

“Карнавал тварин”, “Мешканці лісу”, тощо.




Тема 2. Художній образ у декоративно-прикладному мистецтві, архітектурі та дизайні (8 год.)

9

Відмінність декоративної манери зображення від реалістичної. Особливості декоративного образу (на прикладах творів народних майстрів Опішні, Косова, Києва, Вінниці тощо).

“Світ народної іграшки”, “Тепло опішнянської кераміки”, “Косівські передзвони”




10

Ознайомлення з українським народним мистецтвом петриківського розпису. Композиційне та колірне рішення творів петриківських майстрів.

“Казкова квітка Петриківки”




11

Народне мистецтво витинанки. Витинанки прості і складені. Значення осі симетрії при створенні витинанки.

“Вазонова композиція”




12-13

Архітектура як будівельне мистецтво. Образ будівлі, її призначення. Створення на основі асоціацій образу казкового будинку.

“Чарівний палац”, “Будинок для казкового персонажа (пекаря, музиканта тощо)”




14

Дизайн та художнє конструювання. Створення художнього образу в техніках паперопластики, орігамі.

“Годинник казкового героя”, “Веселий ліхтарик”, “Незвичайний транспорт”




15

Ознайомлення зі шрифтом. Введення слів та чисел у декоративну композицію.

“Святкова листівка”, “Новорічне панно” (групові чи колективна форма роботи) тощо




16

Узагальнення.







ІІ семестр

Тема 3. Образи природи, тварин, людей у мистецтві (9 год.)



17

Зображення явищ природи, глибини простору в пейзажі. Засоби створення художнього образу у пейзажі. Свідомий вибір формату, положення аркуша, межі зламу простору (вище, нижче на аркуші).

“Морські фантазії”




18

Пропедевтичні відомості про ілюзорне зближення паралельних горизонтальних ліній, що йдуть у глибину (річка, доріжка тощо). Передавання плановості відкритого простору за допомогою кольору та тону.

“Свято весняної природи”




19

Актуалізація знань про колір як засіб вираження настрою у пейзажі. Усвідомлення залежності колірної гами від кольору неба.

“Караван у пустелі”, “Подорож на Північ”




20

Казкові звірі та істоти у творах образотворчого мистецтва. Трансформація форми як засіб створення фантастичного образу.

“Чудо-Юдо”




21

Фантастичні та реалістичні образи в мистецтві. Ознайомлення з графічною технікою штампування. Виготовлення кліше (картон, гумка, морква, картопля).

“Невідома планета”, “Космічні прибульці”




22

Виражальні засоби під час створення образів фантастичних істот за мотивами творів народних художників.

“Фантастична істота”, “Пташка щастя”




23

Образи тварин у творах художників-анімалістів. Поняття “пропорції”, “динаміка”, “статика”. Зображення фігури тварини (на площині чи в об’ємі) у статичному або динамічному станах.

“Мій чотирилапий друг”




24

Портрет як художній образ. Засоби створення виразного портрету казкового образу.

“Портрет козака (Котигорошка, Кирила Кожум’яки тощо)”, “Жіночий казковий персонаж” (Снігова королева, Білосніжка тощо)




25

Зображення людини у статичному та динамічному станах.

“Веселі старти”




Тема 4. Образ рідного краю у мистецтві (10 год.)

26

Ознайомлення з художніми традиціями рідного краю

“Український рушничок”




27

Особливості природного середовища рідного міста (села). Розвиток спостережливості, зорової пам’яті, вміння сприймати красу природи рідного краю та відтворювати її на площині.

“Мій рідний край”, “Неначе писанка село”




28

Особливості архітектури рідного міста (села).

Важливість збереження пам’яток архітектури. Значення вибору формату для створення виразної врівноваженої композиції.



“Пам’ятки архітектури”




29

Зв’язок архітектури з природним середовищем. Уявлення про ландшафтну архітектуру. Вибір колірної гами, художньої техніки та манери зображення, визначення композиційного центру під час створення пейзажу.

“Парки, сквери, бульвари”, “Cадки цвітуть”




30

Розширення уявлень про роботу художника-дизайнера. Ознайомлення з поняттям малих архітектурних форм (ліхтарі, альтанки, фонтани, лави тощо).

“Чарівні ліхтарі”, ,,Веселий фонтан”




31

Різноманітність форм металевих виробів. Поняття про ковальське та ливарське мистецтво. Розвиток навичок створювати ажурні витинанки.

“Металеве мереживо міста (села)”




32

Поняття про оформлення вітрин як один з різновидів прикладного мистецтва. Прийоми групування предметів різних за розміром та кольором.

“Вітрини магазинів”




33

Створення святкового настрою за допомогою кольору та декору у багатоплановій тематичній композиції.

“Вулиця рідного села”, ”Cвяткове місто” (групові та колективна форми роботи), “Україна – моя Батьківщина” тощо




34-35

Узагальнення.

Екскурсії в музеї, на виставки митців міста.










Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал