Урок нового покоління. 1 клас (За зошитом Скворцова С. О. Онопрієнко О. В.)



Скачати 475.13 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації26.02.2017
Розмір475.13 Kb.
ТипУрок
  1   2   3
Зміст

І. Гра – як засіб ефективного навчання молодших школярів.


ІІ. Розвивальні ігри на уроках математики.
ІІІ. Розробки уроків:


  1. Створюємо урок нового покоління. 1 клас

(За зошитом Скворцова С.О. Онопрієнко О.В.)

Порядкова лічба. Тиждень.



  1. Вчимося зважувати. Кілограм. 1 клас.

  2. Математичний КВК. 2 клас.

  3. Урок – казка. 3 клас.

  4. Подорож по Математичному океані.

Урок – змагання. 4 клас.
IV. Література.

I. Гра - як засіб ефективного навчання молодших школярів

Гра – це іскорка, що запалює вогник

допитливості й любові до знань.

В. Сухомлинський.

Гра займає особливе місце в процесі навчання молодших школярів. Через гру діти пізнають світ, знайомляться з важливими поняттями, які їм знадобляться в майбутньому.

А. Макаренко говорив: « Гра має велике значення в житті дитини. Має те саме значення, яке у дорослого має діяльність, робота, служба. Яка дитина у грі, така у багатьох випадках вона буде в роботі, коли виросте. Тому виховання майбутнього діяча відбувається перш за все у грі».

Розвивальні ігри мають зв’язок із життям, вони сприяють формуванню особистості. Гра – це самостійна діяльність, у якій діти вперше вступають у спілкування з ровесниками, їх об’єднує єдина мета і досягнення, спільні інтереси та переживання.

Гру називають восьмим чудом світу, джерелом радості, королевою дитинства.

Гра в початкових класах, а також сучасні ігрові технології є одним з найефективніших шляхів удосконалення уроку. Дидактичні ігри спрямовані на поглиблення та удосконалення знань, умінь і навичок учнів. Це дає можливість використовувати їх під час пояснення нового матеріалу, для його закріплення й повторення, перевірки засвоєного.

У процесі ігор, особливо дидактичних, у дітей

розвиваються :



  • самостійність у мисленні;

  • творчі задатки;

  • кмітливість і винахідливість;

  • життєва активність;

  • відповідальність;

  • колективна дисципліна;

  • наполегливість і цілеспрямованість.

Отже, гра для дитини – супутник життя.

«Дитина, граючи, живе, і живучи, грає»



(Лубенець Т.)
II. Розвивальні ігри на уроках математики

Ефективними засобами пробудження живого інтересу до вивчення предмету математики в початкових класах поряд з іншими методами є розвивальні ігри. Гра переключає довільну увагу дітей на навчальний процес, на розв’язання навчального завдання. Вона спонукає учнів до виконання більшої кількості різних завдань, сприяє більш свідомому, ґрунтовному засвоєнню знань, умінь і навичок. Застосування ігор на уроці математики допомагає вчителю урізноманітнити роботу учнів, зняти напруження від звичайної навчальної діяльності, переключити увагу школярів.

Використовуючи ігровий метод навчання, необхідно дотримуватись таких основних вимог:


  • ігрове завдання має збігатися з навчальним;

  • зміст має бути посильним для кожної дитини;

  • підсумок гри має бути чітким і справедливим.

Зі своєї практики я роблю висновки, що гра дуже подобається дітям.

По- перше, вона дарує дітям радість і захоплення, пробуджує в душі кожного з них добрі почуття та вогник творчості. По-друге, вона дає змогу привернути увагу й тривалий час підтримувати інтерес до тих важливих і складних завдань, на яких у звичайних умовах зосередити увагу не завжди вдається.

Подача нового матеріалу в ігровій формі, з наступним проведенням практичної роботи, дає кращі результати, ніж традиційна форма викладу. В ситуації дидактичної гри дитина засвоює програмовий матеріал успішніше і засвоєння

відбувається без особливого напруження, ніби само собою.

Перед використанням гри на уроці математики я добре обмірковую участь і ролі лідерів і малоактивних дітей. Адже гра є гарним засобом виховання волі. Саме в грі проявляється бажання добровільно, з власної ініціативи підкорятися різноманітним вимогам. Цінність ігрової діяльності я бачу і в тому, що вона володіє найбільшими можливостями для формування дитячого колективу, дозволяє дітям самостійно вступити в ті чи інші форми спілкування. Ігри готують дітей до подолання навчальних труднощів, забезпечують успіх в іграх більшої складності.

Перед початком математичної гри обов’язково потрібно поставити мету, а в кінці зробити висновок. Ігри можна урізноманітнювати загадками, кросвордами, ребусами і т.д.

Мій власний досвід свідчить про те, що які б педагогічні технології ми не впроваджували в практику, досягнення та результат діяльності можна отримати, лише зацікавивши учнів на уроці. І саме тут мені допомагають ігрові технології, оскільки молодші школярі постійно відчувають потребу в грі – це перша можливість проявити себе як особистість, самовиразитись і самоствердитись.

Наведу приклади розвивальних ігор, які я використовую у своїй практиці.



Гра «Де дзвенить дзвіночок?»

Одній дитині зав’язують очі хустинкою. Друга дитина ходить з дзвіночком по класній кімнаті і подзвонює ним у різних місцях. Перша відгадує, де подзвонили, називаючи місце звуку відносно себе: «Подзвонили праворуч від мене»,

«Подзвонили зліва від мене» і т.д. Той , хто після умовної кількості дзвінків жодного разу не помилився, отримує дзвіночок і займає місце свого попередника.

Гра «Навпаки»

Учитель називає якесь слово, що характеризує напрямок руху або просторові відношення між предметами, а викликаний учень повинен сказати слово, протилежне за значенням. Гра повинна проходити у швидкому темпі. «Верхній – нижній, ліворуч – праворуч, спереду – ззаду, перший – останній».



Гра «Не скажу»

Учні рахують від 30 до 60 по одному, але замість чисел, що діляться на 5 , вони говорять «не скажу». Ці числа вчитель записує на дошці. 30, 35, 40. 45 і т.д.



Гра «День – ніч»

Учитель тихо промовляє «Ніч», - діти закривають очі й кладуть голови на парти. Учитель пропонує завдання. Діти думають. Учитель говорить «День» - діти прокидаються і відповідають, піднявши руки.



Гра «Знайди помилку»

На дошці можна зробити записи і запропонувати учням знайти в них помилки.




39+26

27+36

19+44

17+46

43+20

63

25+38



Гра “Естафета»

Клас ділиться на дві команди. На дошці записано стільки прикладів, скільки учнів присутніх на уроці. Приклади містять табличне множення і ділення, додавання та віднімання в межах 100. За сигналом перші учні виходять до дошки, записують відповідь і передають крейду іншому. Якщо учень бачить помилку гравця своєї команди він може виправити неправильну відповідь, коли прийде його черга. Після розв’язування всіх прикладів перевіряється правильність виконання завдань і визначаються переможці.



Гра «Віднови числа»

Вчитель каже: «На снігу сорока розклала приклади, але повіяв вітерець і частину прикладів засипало сніжком. Допоможіть сороці відновити приклади».

..+2=4 ..+3=6 ..+4=6

..+2=5 ..+1=4 ..+1=5



Гра- естафета «Заселіть числові будиночки».

Учні кожного ряду виходять і записують відповідні числа у числові будиночки. Перемагає той ряд, в якому учні швидко і правильно записали потрібні числа.




5

10




9
7

2

4
2

3



Гра «Потяг»

Зміст гри. Учитель по черзі викликає до дошки учнів. Кожен з них, виконуючи роль вагона, називає свій номер. Перший викликаний учень говорить: «Я – перший вагон». Другий учень виконує роль другого вагона, він називає свій порядковий номер і т.д. Потім діти повертаються в другу сторону – останній вагон стає першим. Діти називають свої порядкові номери справа наліво.


Гра «Будь уважний»

Скільки лапок у вовків? (4)

Скільки в мишки є хвостів?(1)

Скільки вушок у зайців?(2)

Скільки пальців на руці?(5)

Скільки крил є у лисиці?(Ніскільки)

Скільки в теремі криниць? (Ніскільки)

Скільки жаб літає в небі? (Ніскільки)

Скільки хвостиків у тебе? (Жарт)
Гра «Знайди сусідів»


  • На дошці – таблиці з геометричними фігурами:

Учні викладають картки з потрібними цифрами.



Гра «Що змінилося?»

Учитель ставить на столі 5 іграшок: заєць, ведмідь, вовк, лисиця,їжак. Учні називають : перший – заєць, другий – ведмідь і

т. д. Потім учні заплющують очі, а вчитель переставляє іграшки місцями. Учні розплющують очі і розповідають, що змінилося.

Гра «Що зайве»

- Яка фігура зайва?(трикутник)

-Який порядковий номер вона має? (Пятий)

Гра «Цікаві квадрати»

Потрібно знайти суму чисел по діагоналі. Потім вставити у порожні клітинки такі числа, щоб сума їх чисел дорівнювала числу по діагоналі.



4









5







1

6



4







9

5










6

Гра «Листоноша»

Учитель роздає 5 учням однакову кількість «листів» (картки із записаними прикладами). У дітей, які сидять за партами, в руках картки з номерами будинків (від 1 до 10). Кожен листоноша повинен розв’язати приклади. Відповіді збігаються з номерами будинків. Завдання: швидко та без помилок рознести листи за призначенням. Переможцю можна вручити медаль або емблему «Кращий листоноша».



Гра «Кожній іграшці – своє місце»

Дошка поділена на три частини, на кожній записані цифри. Учням роздають зображення іграшок, на яких закріплено

картинки з прикладами. Необхідно розв’язати приклади. Кожна відповідь – записана на дошці цифра, на місце якої прикріплюють ту чи іншу іграшку.

Гра « Склади приклад»

Учитель роздає дітям картки з числами. Він називає добуток множення, а діти, в яких є відповідні картки, повинні стати разом, щоб склався приклад на множення.



Гра «Мікрофон»

Один учень називає приклад, а інший відповідь до нього.



Гра «Відгадай приклад»

Учні працюють із сигнальними картками. Вчитель називає відповідь якогось прикладу на множення числа 2, діти повинні підняти дві сигнальні картки із числами, які є множниками.



Гра «Телеграф»

Учитель видає дітям, що сидять за першими партами, картки, на яких записані числа 2, 3, 4 і показує таку схему:




  • + 4

    Х 2

    • 6

    : 2

    + 8

    • 6


Учні кожного ряду по черзі виконують дії за схемою і передають аркуш паперу, які сидять за ними. Ці учні мають перевірити записаний приклад, записати й обчислити свій приклад. Переможе той ряд, який першим запише правильні відповіді в таблицю.



Гра «Ряд – переможець»

Мета: формувати навички табличного множення

Школярі обирають із кожного ряду по двоє учнів. Ці діти стоять навпроти свого ряду, а інші учні по черзі швидко пропонують їм розв’язати приклади на множення і ділення. Підраховують, хто більше правильно розв’язав прикладів. Під час підбиття підсумків ряд – переможець підводиться і плескає в долоні.

Гра «Математична зарядка»

Мета: перевірити рівень знань табличного множення і ділення.

Гравці обох команд шикуються в дві шеренги. Ведучий називає різні числа. Якщо число ділиться на 4, гравці підводять праву руку, а якщо ділиться на 5 – присідають. Гравець, який припустився помилки, залишає гру. Конкурс завершується, коли названі всі числа: 8, 10, 12, 15, 16, 24, 25, 28, 30, 32, 36, 45, 50.

Виграє та команда, яка має більшу кількість балів, адже кожен гравець приносить по одному балу.



Гра «Знайди пару»

Мета: перевірити рівень засвоєних учнями навичок табличного множення і ділення.

Для проведення гри команди шикуються у дві шеренги. Гравці прикріплюють на грудях таблички з числами

2, 3, 4, 5. 6, 7, 8, 9. Перед кожною командою ставлять два стільці. Вчитель називає будь – яке число, що є добутком двох одноцифрових чисел.

Учні із кожної команди. Які мають номери 5 і 3. Вибігають і сідають на стільці. За кожне правильно виконане завдання пара, яка швидше і правильно виконала завдання, отримає 1 бал.

Гра « Забий гол»

Мета: формувати навички табличного множення.

На дошці - запис:

5 72:8 18:6 6

4 18:9 45:9 9

2 36:6 49:7 3

8 28:7 24:3 7

Двоє учнів із крейдою в руках водночас починають розв’язувати по стовпчику прикладів. Відповіді записані в обох «воротах» не за порядком. Учень повинен знайти в певних «воротах» відповіді до своїх прикладів і провести крейдою стрілку від кожного прикладу до його відповіді. Хто швидше «заб’є» всі чотири «голи», той і виграв.

Таким чином, використання ігор на уроках математики стає важливим засобом розвитку інтересу до вивчення цього предмету і дає можливість більш об’єктивно оцінити знання і вміння учнів з даної теми.

Щоб та сама гра не набридала, через певний час треба вносити у неї деякі зміни, ускладнювати завдання, враховуючи засвоєний матеріал, індивідуальні особливості молодших школярів.



III. Розробки уроків

  1. Створюємо урок нового покоління.

За зошитом Скворцова С.О. Онопрієнко О.В.

Урок математики у 1 класі

Тема: Порядкова лічба. Тиждень.

Мета: Пояснити учням, чим різняться відповіді на запитання «скільки» і «який», навчити вживати порядкові числівники. Познайомити із поняттям «тиждень» та назвами днів тижня. Розвивати логічне мислення. Формувати навички лічби.

Обладнання: Демонстраційний матеріал:картинки, предметні малюнки, іграшки, цифрова каса, таблиці.

Хід уроку

1) Організаційний момент.

- Добрий день, у добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

Всі почули ви дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

на перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчатка,

А за ними всі хлоп’ятка.


  • Зараз ми з вами розпочнемо урок математики.

Математика – наука

Точна і серйозна.

І прожити нам без неї,

Навіть дня не можна.



sam_0867
2) Повторення вивченого матеріалу.
а) Опитування за допомогою технології «Мікрофон»

  • Полічіть від 1 до 6; від 6до 1.

  • Назвіть « сусідів» числа 5;

  • Яке число при лічбі передує числу 3?

  • Яке число слідує за числом 6?


б) Цікаві задачі

Киця Мурка на всі ніжки

Взула шовкові панчішки.

Та одна десь загубилась.

Скільки в киці залишилось? (3)
Мчаться на санчатах

Четверо малят.

Троє з них – дівчата.

Скільки ж тут хлоп’ят? (1)


3) Вивчення нового матеріалу.

а) Робота з демонстраційним матеріалом

На набірному полотні картинки : груша, яблуко, слива,

вишня, малина.

  • Що ви бачите на дошці? Як можна назвати одним словом? (фрукти)

  • Полічіть, скільки всього фруктів?(5)

  • Який фрукт стоїть на першому місці? На другому?

  • На якому місці стоїть слива? Вишня?

  • Що стоїть останнім?

Слова вказують на порядок розміщення предметів. Ми називали фрукти зліва направо.

Для того, щоб правильно визначити порядковий номер предмета, треба знати, у якому порядку треба перелічувати. Якщо напрям не зазначається, то лічать зліва направо.



б) Робота з друкованим зошитом.

- Полічіть предмети зліва направо та справа наліво. Скільки всього?

- Розгляньте друге завдання. Кого ви бачите на малюнку? Яка за порядком бабуся, якщо лічити зліва направо? справа наліво? Скільки всього людей?

- Які за порядком Пес, Півень, Осел, якщо лічити зліва направо? справа наліво? скільки всього тварин?

- Практичне завдання. Розфарбуй третього зліва та четвертого справа котиків.

в) Гра «Потяг»

Зміст гри. Учитель по черзі викликає до дошки учнів. Кожен з них, виконуючи роль вагона, називає свій номер. Перший викликаний учень говорить: «Я – перший вагон». Другий учень виконує роль другого вагона, він називає свій порядковий номер і т.д. Потім діти повертаються в другу сторону – останній вагон стає першим. Діти називають свої

порядкові номери справа наліво.

4) Фізкультхвилинка.

Станьмо, діти, рівненько.

Отак! Отак!

Вклонімося низенько.

Отак! Отак!

Далі руки отак в боки,

Веселенько підем в скоки!

Отак усі стриб!стриб!

А ніжками диб!диб!

Вгору ручки піднімай.

І всі разом присідай!

Станьмо знов рівненько!



а) Робота з друкованим зошитом(продовження)

Загадка.

Сім братів віком рівні, іменами різні. (Дні тижня)

  • Діти ,хто скаже скільки днів має тиждень?

  • А як ці дні називаються?

  • З якого дня розпочинається тиждень?

  • Яка за порядком середа? субота?

  • Що ж допомагає стежити за зміною днів тижня?

  • Зафарбуйте п’ятий зліва листок календаря. Який день тижня він показує? Який день перед цим днем? за цим днем?

Вірш про дні тижня.

Семеро дітей у тижня –

От сімейка дивовижна,

Аж ніяк не може тато

Всіх до купи поскликати.

Понеділок десь мандрує

І кота в мішку пильнує.

А вівторок з середою

Носять решето з водою,

А четвер йде до п’ятниці

Випробовувать кислиці.

Задоволена субота,

Аж кипить у всіх робота.

Разом всі пішли зраділі

Відпочити до неділі.


  • Діти, давайте ще раз повторимо назви днів тижня. Я називаю порядковий номер, а ви – день тижня, який йому відповідає.

(перший – понеділок, другий – вівторок і т. д.)

Вправа на логічне мислення. Завдання 8.



б) Гра «Будь уважний»

Скільки лапок у вовків? (4)

Скільки в мишки є хвостів?(1)

Скільки вушок у зайців?(2)

Скільки пальців на руці?(5)

Скільки крил є у лисиці?(Ніскільки)

Скільки в теремі криниць? (Ніскільки)

Скільки жаб літає в небі? (Ніскільки)

Скільки хвостиків у тебе? (Жарт)

в) Гра «Знайди сусідів»


  • На дошці – таблиці з геометричними фігурами:

Учні викладають картки з потрібними цифрами.



г) Гра «Що змінилося?»

Учитель ставить на столі 5 іграшок: заєць, ведмідь, вовк, лисиця,їжак. Учні називають : перший – заєць, другий – ведмідь і т. д. Потім учні заплющують очі, а вчитель переставляє іграшки місцями. Учні розплющують очі і розповідають, що змінилося.



д) Гра «Що зайве»

- Яка фігура зайва?(трикутник)

-Який порядковий номер вона має? (Пятий)

5) Фізкультхвилинка.

Буратіно потягнувся,

Раз – нагнувся, два – нагнувся,

Руки в сторону розвів –

Мабуть, ключик загубив.

А щоб ключик відшукати.

Треба нам навшпиньки встати.

6) Робота в парах.

На кожну парту вчитель кладе конверт з малюнками грибів, читає вірш, а діти, працюючи в парах повинні виконувати вказівку вчителя, тобто правильно викласти гриби.

Шість грибів Людмила мала

І на стіл їх викладала.

Перший гриб – це дощовик,

Під дощем рости він звик.

Підберезовик – це два,

Кругла в нього голова.

Рижик – третій, він рудий,

Їстівний та ще й смачний.

А четвертий – боровик,

Він – веселий жартівник.

Сироїжка буде п’ята,

Тільки трішечки прим’ята.

Шостий дуже підозрілий,

Хоч червоний, наче спілий.

Білі цяточки він має:

Мухомора кожен знає!

Він отруйний, небезпечний

І до столу недоречний.

(В кінці вправи учні ще раз називають в якій послідовності розташовані гриби).



7) Підсумок уроку. (Діти відповідають за технологією «Мікрофон»)

  • Діти , що ми сьогодні вивчили на уроці?

  • Що вам найбільше сподобалося?


sam_0871

  • Подивіться на свого сусіда по парті, посміхніться один одному і скажіть :

  • Я – молодець!

  • Ти – молодець!

  • Ми всі – молодці!

Ось і пролунав дзвіночок –

Закінчився наш урок,

За роботу по заслузі,

Щиро дякую вам, друзі!

2. Вчимося зважувати. Кілограм. 1 клас



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал