Урок-конференція на тему: «Загальний огляд країн Азії»



Дата конвертації13.02.2017
Розмір57.5 Kb.
ТипУрок
Урок-конференція на тему:

«Загальний огляд країн Азії»

Вчитель географії

ЗОШ І-ІІІ ст. №5

Юпик Л.А.


м. Переяслав-Хм.

2011р.

10 клас


Тема. Країни Азії. Загальний огляд.
Мета. Охарактеризувати склад регіону, особливості розміщення та формування населення, ресурсозабезпеченість, загальні особливості господарства країн Азії; визначити роль азіатських країн у світовому господарстві; розвивати уміння обґрунтувати галузеву структуру господарства регіону, уміння працювати з картами атласу, підручником, таблицями; виховувати самостійність, активність і наполегливість.
Обладнання. Політична карта Азії, світу, атласи, підручники, таблиці.
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань, урок-конференція.
Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.


1.Розповідь вчителя

Азіатський регіон – найбільший за площею і кількістю населення. Тут проживає понад половина людства. Саме в ньому з’явилися найдавніші цивілізації, з його глибини накопичувалися на Європу хвилі міграцій, в ньому зосередилися три світові релігії.

Країни Азії дуже різні: вони відрізняються за розмірами території, природними багатствами, рівнем соціально-економічного розвитку, формами державного устрою тощо.

Особливості країн Азії – географічні і політичні, економічні і соціальні – стануть предметом нашого вивчення на найближчих уроках.


ІV. Вивчення нового матеріалу.


  1. Робота з картою атласу і підручника (с.178)

а) Визначити, на які субрегіони поділяють Азію?

б) Які країни належать до кожного з них?


План характеристики регіону на дошці:

  1. Економіко-географічне положення

  2. Природні умови і ресурси

  3. Населення

  4. Особливості економічного розвитку та загальна характеристика господарства

  5. Зовнішні економічні зв’язки

  6. Рекреація і туризм

  7. Характеристика субрегіонів

  1. Доповідь групи учнів, яка вивчала особливості економіко-географічного положення країн Азії.


1й уч. Азія займає близько третини поверхні Землі. Регіон охоплює 47 суверенних держав, багато з яких є найдавнішими. Країни різні за розмірами і кількістю населення, кордони між ними визначено і політично, і природними межами. Тут склалися непрості взаємовідносини між окремими країнами-сусідами, що часто призводить до загострення ситуації. За бурхливе ХХ століття тут прогриміло немало війн, десятки революцій, військових переворотів, путчів. Більшість конфліктів і нині виникає на релігійній і міжетнічній основі. Серйозним викликом сучасності є війни, що періодично охоплюють окремі азіатські райони, в яких часто беруть участь і розвинені країни світу. Нині на континенті переважають країни, що розвиваються. Вони намагаються поліпшити своє економічне становище, освоїти і впровадити новітні технології в господарство. Проте вдається це зробити далеко не всім з них. Окремі країни Азії досягли значних успіхів в економіці й увійшли в групу найбільш розвинених, впливових держав світу.
2й уч. Економіко-географічне положення країн Азії визначається трьома особливостями: по-перше, приморським положенням багатьох країн. Регіон омивається морем Тихого та Індійського океанів, тому багато країн мають безпосередній вихід у відкритий океан. Річки, які впадають у моря океанів, дають можливість розвиватися морському господарству, вести торгівлю з усім світом. По-друге – глибинним (континентальним) положенням. По- третє: не завжди сприятливим сусідським положенням.

(називає країни, що мають вихід до моря, що належать до глибинних)

Більшість країн великі за розмірами, наприклад Китай, Індія, Саудівська Аравія. На тлі цих велетнів виділяються зовсім малі за розмірами країни, приміром Сінгапур і Мальдіви. Проте в Азії на відміну від Європи, таких країн небагато. (використання таблиці, що на дошці)
Країни Азії

Країни Столиця Площа тис. км ² Населення млн. осіб




  1. Доповідь групи учнів, яка досліджувала природні умови і природні ресурси регіону.

1учень. Природні умови – рельєф

2учень. Природні умови – клімат

3учень. Мінеральні ресурси

4учень. Водні ресурси

5учень. Енергетичні ресурси

6учень. Земельні і агрокліматичні ресурси

7учень. Рекреаційні ресурси


  1. Доповідь групи учнів, яка ознайомлювалася з рисами населення країн Азії.


1й уч. Чисельність населення Азії – 4 млрд. 117млн. осіб, з них майже 2,5млрд. осіб проживає лише у двох країнах – Китаї та Індії.

Населення в регіоні швидко зростає. На думку експертів, у найближчі 50 років кількість населення на заході Азії збільшиться на 105%, а на сході всього лише на 5%. У найближчі 15 років зростання кількості населення Китаю загальмується. Темпи зростання кількості населення Індії, навпаки, прискориться, і до 2025року ця країна майже вирівняється з Китаєм за кількістю населення. Очікується значне зменшення кількості населення в Японії, вважаючи на останні події, які сталися внаслідок землетрусів.

Азія є одним з найменш урбанізованих регіонів, але це відставання від інших регіонів скорочується. Особливо це відчутно на півдні і сході, де розташовані деякі з найбільших і швидкорозростаючих мегаполісів планети.

Занятість населення неоднакова в різних країнах. У менш розвинених країнах зростає частка зайнятих у сільському господарстві, а в Японії 70% робочої сили задіяне у сфері послуг. У промисловості країн Азії пересічно зайнято 20-25% працюючих.

2й уч. Демографічні особливості.

3й уч. Расовий і етнічний склад, релігія.

4й уч. Розміщення населення і трудові ресурси.


  1. Доповідь групи учнів, яка розглядала особливості економічного розвитку та зовнішніх економічних зв’язків.

  2. Доповідь групи учнів, яка вивчала природно-рекреаційні ресурси.

V. Закріплення матеріалу.




  1. Запитання до доповідачів із класу:

  • Між якими країнами виникають конфлікти за останні роки?

  • Які з країн Азії найбільш розвинені, чому?

  • Чому у Китаї зростання населення загальмовується?

  • Чому країни Азії поділяються на групи?

  • В чому полягає деградація навколишнього середовища?

  • В які міжнародні організації входять країни Азії?

  • Які країни входять в Джакотський трикутник?




  1. Бесіда-повторення.

VI. Підсумок уроку, оцінювання роботи учнів.


VII. Домашнє завдання. Опрацювати §34, 35. Скласти кросворд з 10 запитань «Країни Азії, їх столиці і сусіди».

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал